abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40347802
Ik speel bij een regionale bond

[ Bericht 62% gewijzigd door dndiek op 31-07-2006 12:04:54 ]
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_40349165
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:18 schreef Doopy-X- het volgende:
Campingsport voor chinezen
pi_40375351
Heb het gespeeld. Verleden jaar was mijn laatste seizoen en na jaren gespeeld te hebben vond ik het wel mooi geweest. Blijf het nog steeds een geweldige sport vinden: ik houd echt van de tactische kanten ervan in combinatie met een hoge intensiteit, maar de zondagen die ik vergooide aan competitie vaak op locaties in the middle of nowhere (district NHN) en een club die me niet kon boeien deed mij besluiten ermee te stoppen.
Google Video heeft wel een aantal interessante badmintonvideo's.
pi_40379706
Toch jammer dat je er mee gestopt bent. Dat van die locaties in de middle of nowhere is wel herkenbaar. Zelf speelde ik vaak op zaterdag (of andere dagen ivm speeldagen andere clubs) en moest je dus eerst 2 uur rijden voor je kon gaan sporten.
Misschien is het ook een optie om bij een nieuwe club lekker recreatief te gaan spelen? Heb ik de afgelopen tijd ook gedaan, maar ga dit seizoen weer beginnen met de competitie.

* Krijgt toch wel weer heel erg zin om te gaan spelen
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_40393060
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 03:59 schreef hydraulix het volgende:
Heb het gespeeld. Verleden jaar was mijn laatste seizoen en na jaren gespeeld te hebben vond ik het wel mooi geweest. Blijf het nog steeds een geweldige sport vinden: ik houd echt van de tactische kanten ervan in combinatie met een hoge intensiteit, maar de zondagen die ik vergooide aan competitie vaak op locaties in the middle of nowhere (district NHN) en een club die me niet kon boeien deed mij besluiten ermee te stoppen.
Google Video heeft wel een aantal interessante badmintonvideo's.
welke club in NHN?
pi_40400253
Mijn niveau, ja, ik speelde bij een regionaal trainings centrum (RTC), dat is een trap onder het Topsport Steunpunt, en 2 trappen onder Jong Oranje. Ik heb daar 4 jaar getraind, en ben daardoor een vrij goede badmintonner geworden, stond op de toernooienstand aan het einde van het jaar rond de 30/40e plaats van Nederland in mijn leeftijdsklasse.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_40401113
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:03 schreef reintje17 het volgende:
welke club in NHN?
Zie vorige bladzijde (was toen nog een post uit 2004 )
BC Heemskerk it was.
Er zijn genoeg clubs in de omgeving, maar mijn club/sporthal was op amper 3 minuten fietsen van mijn huis en het hoeft voor mij ook niet meer zo om naar een ander club te gaan om daar recreatief te spelen

[ Bericht 3% gewijzigd door hydraulix op 01-08-2006 23:28:26 ]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:49:42 #208
147919 Badmintonner
The world is mine...
pi_40402716
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 08:38 schreef QuickSilverZ het volgende:
BC Orion in Enschede
Ik heb ook nog overwogen om daar te gaan spelen, maar de vereniging sprak me niet echt aan. Ga dus nu in Hengelo spelen bij Elo-United, dit jaar om te beginnen de 2e klasse, en proberen me omhoog te spelen naar bondsniveau. Speel als sinds mijn zevende, maar te lang blijven hangen bij een klein clubje uit de woonplaats van mijn ouders, waar de maximaal 4/5 klasse speelden.
Van der Sar, blijf!
pi_40409913
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:49 schreef Badmintonner het volgende:

[..]

Ik heb ook nog overwogen om daar te gaan spelen, maar de vereniging sprak me niet echt aan. Ga dus nu in Hengelo spelen bij Elo-United, dit jaar om te beginnen de 2e klasse, en proberen me omhoog te spelen naar bondsniveau. Speel als sinds mijn zevende, maar te lang blijven hangen bij een klein clubje uit de woonplaats van mijn ouders, waar de maximaal 4/5 klasse speelden.
Toen ik twee jaar geleden in Enschede kwam wonen ben ik gaan rondkijken welke clubs er een beetje in de buurt zaten. In eerste instantie sprak het me ook niet zo aan, omdat je toch een vergelijking maakt met je oude clubbie waar je best een tijdje hebt gespeeld en daarom iedereen kent. Toch voor Orion gekozen onder het mom van 'nieuwe ronde, nieuwe kansen'
ELO is toch echt een grote club? Anyway, Orion speelt ook in de 2e klasse, dus als je in Enschede moet spelen dan hoor ik het wel
- Bob Q. Costas
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:45:20 #210
147919 Badmintonner
The world is mine...
pi_40415251
Ja Elo is een (voor badmintonbegrippen) een mega club, drie na grootste geloof ik. 400 leden ofzo? Wat me vooral aansprak daar is juist de grootheid, en toch de mogelijkheid om op elk niveau te spelen. En ik kende een trainer daar, dus dan is de stap wel wat makkelijker om over te stappen. Wat ga jij volgend jaar op competitie niveau spelen? Ik denk wel dat de kans groot is dat Enschede er bij inzit, lijkt me wel lachen om dan tegen je te moeten spelen
Van der Sar, blijf!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:53:57 #211
147919 Badmintonner
The world is mine...
pi_40415497
Helaas ik zit niet bij jullie in de poule, jullie moeten wel tegen Elo united 9. Misschien dat de uitwedstrijd tegen elo zo valt dat ik je misschien nog wel zie.

Orion, Ogel, Sjuttel Geesteren, Borne, Shuttle, Flits, en Denekamp, Elo. Dat is de poule van Orion.
Van der Sar, blijf!
pi_40442200
ik zoek een club in zwolle. heb jaren voor een ploeg uit heino gespeeld.
ZBC is te massaal voor me. iemand een idee voor een gezellige vereniging?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:11:33 #213
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40442271
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:09 schreef rudedeltadude het volgende:
Keus genoeg in Zwolle
pi_40446068
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:09 schreef rudedeltadude het volgende:
Zwolle, Badminton Club Westenholte
Zwolle, Badmintonclub Aa-Landen
Zwolle, Badmintonclub Zwolle-Zuid
Zwolle, B.A.S.-Badminton
Zwolle, Badmintonclub S.V. I.
Zwolle, Badminton Club Netwerk
Zwolle, Zwolsche Badminton Club
Zwolle, B.C. Hanze 83

Als je in Heino hebt gespeeld, heb je ongetwijfeld tegen een van bovenstaande clubs gespeeld. Zelf heb ik een hele tijd bij GBC Genemuiden gespeeld en zaten we vaak bij ZBC, SVI en Hanze 83 in. We hebben trouwens ook wel een paar keer tegen Heino gespeeld
Maar zelf dus niet echt ervaring bij bovenstaande clubs, maar misschien helpt het lijstje je verder.
- Bob Q. Costas
pi_40473559
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:19 schreef QuickSilverZ het volgende:

[..]

Zwolle, Badminton Club Westenholte
Zwolle, Badmintonclub Aa-Landen
Zwolle, Badmintonclub Zwolle-Zuid
Zwolle, B.A.S.-Badminton
Zwolle, Badmintonclub S.V. I.
Zwolle, Badminton Club Netwerk
Zwolle, Zwolsche Badminton Club
Zwolle, B.C. Hanze 83

Als je in Heino hebt gespeeld, heb je ongetwijfeld tegen een van bovenstaande clubs gespeeld. Zelf heb ik een hele tijd bij GBC Genemuiden gespeeld en zaten we vaak bij ZBC, SVI en Hanze 83 in. We hebben trouwens ook wel een paar keer tegen Heino gespeeld
Maar zelf dus niet echt ervaring bij bovenstaande clubs, maar misschien helpt het lijstje je verder.
haha... dat is een mooie lijst.
Ik heb gespeeld tegen: SVI, Netwerk, ZBC en Hanze.

Bas heb ik nog nooit van gehoord en aa-landen is me te ver.

Heb je in de jeugd gespeeld? Misschien zijn we elkaar wel eens tegen gekomen...
pi_40473564
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:11 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Keus genoeg in Zwolle
aan campings wel ja
pi_40474156
Bij GBC heb ik in de jeugd gespeeld en de herencompetitie. En voor de jeugdcompetitie natuurlijk allemaal van die tournooitjes afgestruind waar je willekeurig werd gekoppeld aan iemand van een andere vereninging. Altijd leuk om mee te doen. Volgens mij heb ik in de jeugd ook tegen Heino gespeeld. Heb je alleen jeugdcompetitie gedaan of ook senioren?

Over dat lijstje met clubs in Zwolle, ik denk dat je gewoon eens een avondje mee moet doen om de club een beetje in te kunnen schatten op sfeer e.d. ZBC is inderdaad een redelijke vereniging, maar leek mij ook wel gezellig. Bij ZBC hadden ze trouwens echt zo'n uber-onvriendelijke-deze-sporthal-is-van-mij beheerder. Is alweer tijdje geleden en volgens mij is die kerel ook alweer weg. Ging toen helemaal flippen tegen iemand dat ie t licht had laten branden toen die als laatste uit de kleedkamer was gegaan ....en natuurlijk iedereen uitkafferen die het durfde om met (buiten) schoenen de zaal in te gaan. Tis natuurlijk niet goed voor de vloer, maar om mensen nou gelijk te gaan uitkafferen...

Wat ik me trouwens kan herinneren van SVI is dat ze een beetje crappy sporthal hebben. ZBC heeft een echte badmintonhal (met houten vloer, dat dan weer wel ) maar een betere en ruimere sporthal speelt toch fijner dan een veredelde gymzaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door QuickSilverZ op 04-08-2006 14:20:15 ]
- Bob Q. Costas
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:49:33 #218
147919 Badmintonner
The world is mine...
pi_40479400
Fijner?? Hoop nooit meer op die dingen te spelen. Als er iets slecht is voor je knieen dan zijn het wel die houten vloeren.
Van der Sar, blijf!
pi_40480309
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:49 schreef Badmintonner het volgende:
Fijner?? Hoop nooit meer op die dingen te spelen. Als er iets slecht is voor je knieen dan zijn het wel die houten vloeren.
Doelde eigenlijk meer op de aanwezigheid van een echte badmintonhal ten opzichte van een 'crappy' sporthal. Houten vloer is ook niet mijn favoriet.
Zal t ff iets beter neerzetten
- Bob Q. Costas
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:00:26 #220
147919 Badmintonner
The world is mine...
pi_40490760
oh oke
Van der Sar, blijf!
pi_40493008
Voor leuke informatie en voor contact met andere badmintonfanaten

www.badmintoncentraal.nl
pi_40544762
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:36 schreef Nega het volgende:
Dit topic is wel heel erg dood. Zijn er tegenwoordig geen badmintonners meer?
Ik heb 8 jaar gebadmintond. Door ruzie met de club gestopt. BV Overbos, Hoofddorp.
Waarom kom je dan niet naar de vliegende shuttle
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zondag 6 augustus 2006 @ 22:45:07 #223
147919 Badmintonner
The world is mine...
pi_40555384
Gaan er nog veel mensen toernooien spelen dit jaar? Ik vind het altijd zo jammer dat de competitie moet wijken voor de toernooien in de lente/zomer. Voor veel mensen in het land worden weinig serieuze/competitieve toernooien georganiseerd in de buurt. Voor de top is wel voldoende aanwezig, maar daaronder zit een groot gat. Waarom dan niet de competitie wat verder laten doorlopen door meer wedstrijden in te voeren dmv de poules wat groter te maken. Ik baal daar altijd zo van. Dit jaar ook weer, Half februari eindigt het ditjaar alweer. Kan toch wel 2 maandjes later?
Van der Sar, blijf!
pi_40567404
Ik vind ook dat het competitieseizoen langer door moet gaan. Zoals je al zegt, tot april ofzo
pi_40667879
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:39 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Waarom kom je dan niet naar de vliegende shuttle
Omdat dat de slechtse club is die er bestaat
Dus jij speelt daar?

edit: ja dus.
Kijk, eigenlijk was ik meer iets voor een club als Duinwijck. Ik en een vriend van me waren van veel en veel hoger niveau dan de rest van de club. Die ruzie was omdat wij na 8 jaar uit elkaar werden gehaald. Toen weer niet, toen weer wel... ga zo maar door. Normaal had ik in Overbos 2 gekomen toen ik 16 was, dat ging dus niet door, want ik stopte, en niet om kapsones ofzo, maar die club heeft hun 2 beste jeugdspelers dus gewoon 'weggegooid'.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_40864987
quote:
Mia Audina stopt met badminton

Uitgegeven: 16 augustus 2006 11:58
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2006 13:17
NIEUWEGEIN - Mia Audina heeft met onmiddellijke ingang besloten met badminton te stoppen. De meervoudige medaillewinnares bij de Olympische Spelen vindt het tijd om een maatschappelijke loopbaan op de bouwen. Bovendien wil zij haar man Tylio Lobman gaan ondersteunen bij zijn zangcarrière.

Bekijk video: Modem/ Breedband

De 26-jarige Mia Audina kwam zeven jaar voor Nederland uit. Zij bezorgde het Nederlandse topbadminton de eerste en enige olympische medaille: zilver in Athene 2004. Daarnaast droeg de geboren Indonesische bij aan Nederlandse successen bij wereld- en Europese kampioenschappen.

Audina voelde aan haar lichaam dat het na veertien jaar topsport genoeg is geweest. "Ik heb daarvan veertien jaar aan de wereldtop gespeeld. Ik voelde dat mijn lichaam er minder goed tegen bestand was. Bovendien is het tijd de rollen om te draaien, vanaf nu ga ik mijn man ondersteunen."

Twijfels

Audina liep al een tijdje rond met twijfels. Na haar behaalde zilver op de Olympische Spelen van Athene kwam ze in een dip, maar daar was ze juist weer uitgekomen. "Ik wilde door tot Peking 2008, maar ik merkte dit jaar dat ik vaak ziek was. Dat was een teken dat ik te veel van mijn lichaam begon te vragen."

In april van dit jaar haalde zij bij de EK in Den Bosch nog de finale in het enkelspel en veroverde zij eveneens zilver met de landenploeg. In februari maakte zij deel uit van de gouden vrouwenformatie op het EK. Tot ieders verrassing haalde Oranje, met Mia Audina, eveneens de finale van de Uber Cup, het WK voor vrouwenteams.

WK-finale

Audina speelde de helft van haar leven badminton op internationaal topniveau. Haar imposante loopbaan begon op 13-jarige leeftijd toen zij voor Indonesië het beslissende punt maakte in de WK-finale tegen China. Zij triomfeerde in verschillende Grand Prixs (Japan, Korea, Singapore, Taiwan en Dutch Open), was Europees kampioene in 2004 en haalde brons bij de WK 2003.

Ook bereikte zij, voor korte tijd, de toppositie op de wereldranglijst. Voor Indonesië won zij in 1996 in Atlanta haar eerste zilveren olympische medaille.
Bron
- Bob Q. Costas
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:09:02 #227
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_40876453
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 22:45 schreef Badmintonner het volgende:
Gaan er nog veel mensen toernooien spelen dit jaar? Ik vind het altijd zo jammer dat de competitie moet wijken voor de toernooien in de lente/zomer. Voor veel mensen in het land worden weinig serieuze/competitieve toernooien georganiseerd in de buurt. Voor de top is wel voldoende aanwezig, maar daaronder zit een groot gat. Waarom dan niet de competitie wat verder laten doorlopen door meer wedstrijden in te voeren dmv de poules wat groter te maken. Ik baal daar altijd zo van. Dit jaar ook weer, Half februari eindigt het ditjaar alweer. Kan toch wel 2 maandjes later?
Ik vind het prima dat de competitie tot half februari is, daarna lekker het toernooi seizoenspelen. Misschien moet je een beetje reizen voor een toernooi, maar er zijn echt zat toernooien waar je als gemiddelde badmintonner aan mee kan doen. Gewoon een leuk en gezellig weekendje weg met een hele groep!
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')