welke club in NHN?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:59 schreef hydraulix het volgende:
Heb het gespeeld. Verleden jaar was mijn laatste seizoen en na jaren gespeeld te hebben vond ik het wel mooi geweest. Blijf het nog steeds een geweldige sport vinden: ik houd echt van de tactische kanten ervan in combinatie met een hoge intensiteit, maar de zondagen die ik vergooide aan competitie vaak op locaties in the middle of nowhere (district NHN) en een club die me niet kon boeien deed mij besluiten ermee te stoppen.
Google Video heeft wel een aantal interessante badmintonvideo's.
Zie vorige bladzijde (was toen nog een post uit 2004quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:03 schreef reintje17 het volgende:
welke club in NHN?
Ik heb ook nog overwogen om daar te gaan spelen, maar de vereniging sprak me niet echt aan. Ga dus nu in Hengelo spelen bij Elo-United, dit jaar om te beginnen de 2e klasse, en proberen me omhoog te spelen naar bondsniveau. Speel als sinds mijn zevende, maar te lang blijven hangen bij een klein clubje uit de woonplaats van mijn ouders, waar de maximaal 4/5 klasse speelden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:38 schreef QuickSilverZ het volgende:
BC Orion in Enschede
Toen ik twee jaar geleden in Enschede kwam wonen ben ik gaan rondkijken welke clubs er een beetje in de buurt zaten. In eerste instantie sprak het me ook niet zo aan, omdat je toch een vergelijking maakt met je oude clubbie waar je best een tijdje hebt gespeeld en daarom iedereen kent. Toch voor Orion gekozen onder het mom van 'nieuwe ronde, nieuwe kansen'quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:49 schreef Badmintonner het volgende:
[..]
Ik heb ook nog overwogen om daar te gaan spelen, maar de vereniging sprak me niet echt aan. Ga dus nu in Hengelo spelen bij Elo-United, dit jaar om te beginnen de 2e klasse, en proberen me omhoog te spelen naar bondsniveau. Speel als sinds mijn zevende, maar te lang blijven hangen bij een klein clubje uit de woonplaats van mijn ouders, waar de maximaal 4/5 klasse speelden.
Keus genoeg in Zwollequote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:09 schreef rudedeltadude het volgende:
ik zoek een club in zwolle. heb jaren voor een ploeg uit heino gespeeld.
ZBC is te massaal voor me. iemand een idee voor een gezellige vereniging?
Zwolle, Badminton Club Westenholtequote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:09 schreef rudedeltadude het volgende:
ik zoek een club in zwolle. heb jaren voor een ploeg uit heino gespeeld.
ZBC is te massaal voor me. iemand een idee voor een gezellige vereniging?
haha... dat is een mooie lijst.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:19 schreef QuickSilverZ het volgende:
[..]
Zwolle, Badminton Club Westenholte
Zwolle, Badmintonclub Aa-Landen
Zwolle, Badmintonclub Zwolle-Zuid
Zwolle, B.A.S.-Badminton
Zwolle, Badmintonclub S.V. I.
Zwolle, Badminton Club Netwerk
Zwolle, Zwolsche Badminton Club
Zwolle, B.C. Hanze 83
Als je in Heino hebt gespeeld, heb je ongetwijfeld tegen een van bovenstaande clubs gespeeld. Zelf heb ik een hele tijd bij GBC Genemuiden gespeeld en zaten we vaak bij ZBC, SVI en Hanze 83 in. We hebben trouwens ook wel een paar keer tegen Heino gespeeld![]()
Maar zelf dus niet echt ervaring bij bovenstaande clubs, maar misschien helpt het lijstje je verder.
aan campings wel jaquote:
Doelde eigenlijk meer op de aanwezigheid van een echte badmintonhal ten opzichte van een 'crappy' sporthal. Houten vloer is ook niet mijn favoriet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:49 schreef Badmintonner het volgende:
Fijner?? Hoop nooit meer op die dingen te spelen. Als er iets slecht is voor je knieen dan zijn het wel die houten vloeren.
Waarom kom je dan niet naar de vliegende shuttlequote:Op donderdag 27 juli 2006 14:36 schreef Nega het volgende:
Dit topic is wel heel erg dood. Zijn er tegenwoordig geen badmintonners meer?
Ik heb 8 jaar gebadmintond. Door ruzie met de club gestopt. BV Overbos, Hoofddorp.
Omdat dat de slechtse club is die er bestaatquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:39 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Waarom kom je dan niet naar de vliegende shuttle
Bronquote:Mia Audina stopt met badminton
Uitgegeven: 16 augustus 2006 11:58
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2006 13:17
NIEUWEGEIN - Mia Audina heeft met onmiddellijke ingang besloten met badminton te stoppen. De meervoudige medaillewinnares bij de Olympische Spelen vindt het tijd om een maatschappelijke loopbaan op de bouwen. Bovendien wil zij haar man Tylio Lobman gaan ondersteunen bij zijn zangcarrière.
Bekijk video: Modem/ Breedband
De 26-jarige Mia Audina kwam zeven jaar voor Nederland uit. Zij bezorgde het Nederlandse topbadminton de eerste en enige olympische medaille: zilver in Athene 2004. Daarnaast droeg de geboren Indonesische bij aan Nederlandse successen bij wereld- en Europese kampioenschappen.
Audina voelde aan haar lichaam dat het na veertien jaar topsport genoeg is geweest. "Ik heb daarvan veertien jaar aan de wereldtop gespeeld. Ik voelde dat mijn lichaam er minder goed tegen bestand was. Bovendien is het tijd de rollen om te draaien, vanaf nu ga ik mijn man ondersteunen."
Twijfels
Audina liep al een tijdje rond met twijfels. Na haar behaalde zilver op de Olympische Spelen van Athene kwam ze in een dip, maar daar was ze juist weer uitgekomen. "Ik wilde door tot Peking 2008, maar ik merkte dit jaar dat ik vaak ziek was. Dat was een teken dat ik te veel van mijn lichaam begon te vragen."
In april van dit jaar haalde zij bij de EK in Den Bosch nog de finale in het enkelspel en veroverde zij eveneens zilver met de landenploeg. In februari maakte zij deel uit van de gouden vrouwenformatie op het EK. Tot ieders verrassing haalde Oranje, met Mia Audina, eveneens de finale van de Uber Cup, het WK voor vrouwenteams.
WK-finale
Audina speelde de helft van haar leven badminton op internationaal topniveau. Haar imposante loopbaan begon op 13-jarige leeftijd toen zij voor Indonesië het beslissende punt maakte in de WK-finale tegen China. Zij triomfeerde in verschillende Grand Prixs (Japan, Korea, Singapore, Taiwan en Dutch Open), was Europees kampioene in 2004 en haalde brons bij de WK 2003.
Ook bereikte zij, voor korte tijd, de toppositie op de wereldranglijst. Voor Indonesië won zij in 1996 in Atlanta haar eerste zilveren olympische medaille.
Ik vind het prima dat de competitie tot half februari is, daarna lekker het toernooi seizoenspelen. Misschien moet je een beetje reizen voor een toernooi, maar er zijn echt zat toernooien waar je als gemiddelde badmintonner aan mee kan doen. Gewoon een leuk en gezellig weekendje weg met een hele groep!quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:45 schreef Badmintonner het volgende:
Gaan er nog veel mensen toernooien spelen dit jaar? Ik vind het altijd zo jammer dat de competitie moet wijken voor de toernooien in de lente/zomer. Voor veel mensen in het land worden weinig serieuze/competitieve toernooien georganiseerd in de buurt. Voor de top is wel voldoende aanwezig, maar daaronder zit een groot gat. Waarom dan niet de competitie wat verder laten doorlopen door meer wedstrijden in te voeren dmv de poules wat groter te maken. Ik baal daar altijd zo van. Dit jaar ook weer, Half februari eindigt het ditjaar alweer. Kan toch wel 2 maandjes later?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |