Wordt zwaar ondergewaardeerd als zijnde kindertennis.... maar ik vraag me af wat moeilijker is....
Heb zelf een keer tegen een klasgenoot gespeeld en die dacht er gelijk anders over.
quote:LOL, is wat anders dan camping-badminton ja
Op maandag 13 mei 2002 17:05 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Sommige denken dat het heel simpel is maar als ze eenmaal serieus spelen tegen iemand die erop zit dan denken ze er heel anders over.Heb zelf een keer tegen een klasgenoot gespeeld en die dacht er gelijk anders over.
quote:'k weet niet zoveel van badminton maar zo'n shuttle ging volgens mij harder.... (meen ik ooit ergens gelezen te hebben)
Op maandag 13 mei 2002 17:18 schreef F-side het volgende:
voor mensen waar voor een tennisbal te hard gaat.
link gevonden: http://www.xs4all.nl/~jeft/bvdiemen/artikelen/snelheid.htm
quote:Dat is idd een heerlijk gevoel ja
Op maandag 13 mei 2002 17:08 schreef PostManBart het volgende:
Vooral mensen uit je eigen klas die denken dat ze het heeeeeeeel goed kunnen, en die worden door jou met de grond gelijk gemaakt! Heerlijk!
quote:yeah right
Op maandag 13 mei 2002 17:22 schreef gbm het volgende:[..]
'k weet niet zoveel van badminton maar zo'n shuttle ging volgens mij harder.... (meen ik ooit ergens gelezen te hebben)
link gevonden: http://www.xs4all.nl/~jeft/bvdiemen/artikelen/snelheid.htm
quote:Maar dat kan met badminton ook. Zeker weten. lekker meppuh!!!!
Op maandag 13 mei 2002 17:25 schreef Beurlap het volgende:
ik heb erop gezeten en ik moet zeggen: het zuigt. een beetje tegen zo'n kutshuttle slaan die vervolgens gelijk al zn vaart verliest omdat het nou eenmaal een shuttle iz... Kzit nu op tennis en dat vind ik persoonlijk 100x beterKan je tenminste al je kracht, woede en frustratie in kwijt
quote:Meppuhh..juist ja, en met tennis moet je slAAAn. Een shuttle weegt haast nix
Op maandag 13 mei 2002 17:54 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
Maar dat kan met badminton ook. Zeker weten. lekker meppuh!!!!
Badminton is de sport! Ik tennis ook nog een beetje maar badminton is stukken sneller en zeker intensiefer!
De shuttle gaat dus echt zo snel al willen sommige mensen dat niet geloven! Het "voordeel" bij tennis is dat de bal nog mag stuiteren waardoor je langer je slag kan bepalen. Bij badminton moet je snel en op gevoel de shuttle plaatsen!
En er is niks leuker dan de shuttle te smashen en hard ook!
Bij Tennis krijg je dat niet voor elkaar althans niet zo vaak en niet zo snel.
Vanavond laatste wedstrijd in de herenkompetitie!
quote:Helemaal mee eens.
Op dinsdag 14 mei 2002 10:29 schreef Magic666 het volgende:
* Magic666 meld zich!Badminton is de sport! Ik tennis ook nog een beetje maar badminton is stukken sneller en zeker intensiefer!
De shuttle gaat dus echt zo snel al willen sommige mensen dat niet geloven! Het "voordeel" bij tennis is dat de bal nog mag stuiteren waardoor je langer je slag kan bepalen. Bij badminton moet je snel en op gevoel de shuttle plaatsen!
En er is niks leuker dan de shuttle te smashen en hard ook!
Bij Tennis krijg je dat niet voor elkaar althans niet zo vaak en niet zo snel.Vanavond laatste wedstrijd in de herenkompetitie!
En veel suc6 vana!!!
quote:De meeste beginners of mensen die het heel weinig doen krijgen last van hun onderarmen/polsen. Tenminste dat valt mij op
Op dinsdag 14 mei 2002 10:30 schreef Emizea het volgende:
Ik ben geen echte badmintonner, maar vind het zeker heeeeeel leuk!
En als ik speel wil ik winnen!
Ik kan het redelijk voor iemand die het eiks nooit doet...
Het doet alleen pijn aan je reetspieren!
quote:Vanavond wordt een makkie!
Op dinsdag 14 mei 2002 14:53 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
De meeste beginners of mensen die het heel weinig doen krijgen last van hun onderarmen/polsen. Tenminste dat valt mij op
ff een ander vraagje: wat is jullie voorkeur van racket?
Ikzelf heb een Ti-10 van Yonex en een Ti-Swing Power SR ook van Yonex.
Vooraal mensen die veel computeren op werk en/of thuis en die wel eens last van de armen hebben (Beginnend RSI vaak) raad ik aan te gaan Badmintonnen of Tafeltennisen, dit is namelijk goed voor je armen en dan RSI voorkomen.
Als je met eeb Ti SP kan slaan moet je dat voor de lol eens proberen. Ik vind het wereld rackets!
Ben je meer een aanvallende of een verdedegende speler?
Ik ben meer een aanvallende speler. Ik smash en plaats meer maar veel smashes heb ik ook wel weer terug.
Heb je msn? voeg me dan maar ff toe op: oldenzaaltjuh@hotmail.com
quote:op de camping waait altijd je shuttle weg
Op dinsdag 14 mei 2002 16:21 schreef Shibber het volgende:
op de camping roelt het zeker weten ja!
quote:Zoooow, dan speel je hoog
Op dinsdag 14 mei 2002 17:51 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Ik ben dit jaar gepromoveerd van 1e klasse naar overgangsklasse. Cool he?
Ben er wel blij mee.
Kijk maar eens op onze site. http://www.geocities.com/bv_icarus
Die site heb ik trouwens gemaakt voor onze club
quote:Niet veel last van....alleen mijn reet...
Op dinsdag 14 mei 2002 14:53 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
De meeste beginners of mensen die het heel weinig doen krijgen last van hun onderarmen/polsen. Tenminste dat valt mij op
quote:ikke niet maar ik kom dan ook uit het oosten van het land
Op dinsdag 14 mei 2002 18:16 schreef Lortnoc het volgende:
Een vriend van mij speelt bij BC Amersfoort, misschien kennen jullie 'm wel: Gijs van Heijster.
quote:Dit komt vooral door onvoldoende warming-up. Of de mensen denken dat het niet nodig is
Op dinsdag 14 mei 2002 15:11 schreef Magic666 het volgende:[..]
Vanavond wordt een makkie!
BIJ ONS ZIJN ER ALTIJD WEL EEN PAAR MENSEN DIE DOOR DE ENKEL GAAN OP EEN OPEN AVOND.ff een ander vraagje: wat is jullie voorkeur van racket?
Ikzelf heb een Ti-10 van Yonex en een Ti-Swing Power SR ook van Yonex.
quote:Ik ben ook een keer door m'n enkel gegaan met badminton. Was pijnlijk, ik liep daarna ook niet echt goed meer, maar gelukkig was er niets zwaar beschadigd. Sindsdien heb ik niet meer gebadmintond.
Op dinsdag 14 mei 2002 15:11 schreef Magic666 het volgende:Bij ons zijn er altijd wel een paar mensen die door de enkel gaan op een open avond.
quote:warming-up gedaan???
Op dinsdag 14 mei 2002 18:48 schreef Light het volgende:[..]
Ik ben ook een keer door m'n enkel gegaan met badminton. Was pijnlijk, ik liep daarna ook niet echt goed meer, maar gelukkig was er niets zwaar beschadigd. Sindsdien heb ik niet meer gebadmintond.
Warming-up is idd belangrijk, al doe ik weinig aan W.U. trouwens.... ![]()
Ik heb geen msn, wel icq.
Ik ken ook iemand bij BC Amersfoort! Annemieke van der Kolk.
Die heeft een tijdje bij ons gespeeld (BC Bios in Noordwijk) en tering wat kan die spelen zeg!
Ik moet gaan, de wedstrijd roept!
quote:Laat ons ff weten of je gewonnen hebt of niet!!
Op dinsdag 14 mei 2002 18:58 schreef Magic666 het volgende:
jezus wat een hoop reacties opeens!
Overgangsklasse....hmmmmm das wat te hoog voor mij. Ik speel 5e klasse. Wie weet ooit 4e klasse maar dat staat nog in de sterren!Warming-up is idd belangrijk, al doe ik weinig aan W.U. trouwens....
Ik heb geen msn, wel icq.
Ik ken ook iemand bij BC Amersfoort! Annemieke van der Kolk.
Die heeft een tijdje bij ons gespeeld (BC Bios in Noordwijk) en tering wat kan die spelen zeg!Ik moet gaan, de wedstrijd roept!
Ik heb icq gehad maar wist niet hoe het werkte dus heb het gelijk weer gedelete.
Wat betekent W.U. ?
quote:Was een makkie: 6-2
Op dinsdag 14 mei 2002 19:30 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
Laat ons ff weten of je gewonnen hebt of niet!!
Ik heb icq gehad maar wist niet hoe het werkte dus heb het gelijk weer gedelete.
Wat betekent W.U. ?
icq is echt makkelijk: downloaden, instaleren, registreren en iedereen in je lijst zetten ![]()
W.U. warming up..... ![]()
Met training moet ik het wel doen, maar als ik vrij/kompetitie speel blijft het bij een beetje warm slaan en veder niks.
quote:Heey gefeliciteerd joh. Was dan idd makkie als je met 6-2 hebt gewonnen.
Op woensdag 15 mei 2002 08:02 schreef Magic666 het volgende:[..]
Was een makkie: 6-2
Zowaar mijn single gewonnen! (de laatste tijd liep die voor geen meter)icq is echt makkelijk: downloaden, instaleren, registreren en iedereen in je lijst zetten
W.U. warming up.....
Met training moet ik het wel doen, maar als ik vrij/kompetitie speel blijft het bij een beetje warm slaan en veder niks.
ICQ is me gelukt. Je mag me wel toevoegen als je wilt
Tuurlijk warming up betekent het
Brak gisteren ook nog ff mijn snaar van de Ti-10! ![]()
Maar hij wordt vandaag alweer opnieuw bespannen!
quote:Beenhakker is aan het verliezen joh. Maar er kan nog van alles gebeuren.
Op woensdag 15 mei 2002 10:02 schreef _marco_ het volgende:
Volg live de standen van de halve finale van de Ubercup op:http://service.21cn.com/asp/tu_live/live28.asp
[Dit bericht is gewijzigd door oldenzaaltjuh op 15-05-2002 10:44]
Ikzelf heb het nog niet hoeven spelen met het nieuwe maar het lijkt me wel aantrekkelijker voor het publiek, en in het voordeel van de aanvallende speler.
Zelf heb ik het ook nog niet hoeven spelen maar ik denk volgend seizoen wel
Toch maar eens voor de lol een paar potjes spelen volgens dat nieuwe systeem om alvast te wennen zeg maar ![]()
Over een paar maanden zeggen we: waar is die goeie ouwe tijd dat je met 12-4 achterstaat en toch met 12-15 wint!
(zoals gisteren het geval was
)
De IBF gaat er nog over stemmen, ze hebben nu 4 (!!) alternatieven waaruit ze gaan kiezen: alles 5 to 7, alles 5 to 9, 5 to 9 en damesenkel 5 to 7, of oude 3 to 15 systeem.
het is mij ook een keer gelukt.
Ik zat toen in het eerste team van de jeugd en we waren eerste geworden in de competitie van district oost.
Mochten we naar de overijsselse kampioenschappen voor teams.
Daarmee waren we ook eerste geworden. Mochten we dus door naar de Nederlandse kampioenschappen voor teams.
In mijn eerste enkel stond ik op een gegeven moment met 13-2 achter in de eerste set. Heb de set nog gewonnen met 13-15. Maar ik was wel kapot maar de tegenstander gelukkig ook. Heb die wedstrijd wel gewonnen. Er waren maar 5 partijen in een hele wedstrijd. We hadden de eerste wedstrijd gewonnen met 4-1 ofzo. Maar het 2e team waar we tegen moesten waren toch echt iets te sterk voor ons.
Dat was een team die onmeunig veel traint. Zeker 4 dagen/avonden in de week. Ze trainden ook in Belgie.
Maar van de 12 teams waren we 4e of 5e geworden. Vond ik best goed voor ons.
5 tot 7 lijkt me wel wat, 5 tot 9 kun je net zo goed het oude 3 tot 15 houden.....
quote:4 dagen trainen?? Moet er niet aan denken!
Op woensdag 15 mei 2002 11:03 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Das netjes.het is mij ook een keer gelukt.
Ik zat toen in het eerste team van de jeugd en we waren eerste geworden in de competitie van district oost.
Mochten we naar de overijsselse kampioenschappen voor teams.Daarmee waren we ook eerste geworden. Mochten we dus door naar de Nederlandse kampioenschappen voor teams.
In mijn eerste enkel stond ik op een gegeven moment met 13-2 achter in de eerste set. Heb de set nog gewonnen met 13-15. Maar ik was wel kapot maar de tegenstander gelukkig ook. Heb die wedstrijd wel gewonnen. Er waren maar 5 partijen in een hele wedstrijd. We hadden de eerste wedstrijd gewonnen met 4-1 ofzo. Maar het 2e team waar we tegen moesten waren toch echt iets te sterk voor ons.
Dat was een team die onmeunig veel traint. Zeker 4 dagen/avonden in de week. Ze trainden ook in Belgie.
Maar van de 12 teams waren we 4e of 5e geworden. Vond ik best goed voor ons.
Het leukste wat ik ooit heb meegemaakt was op een toernooi in Leiden, ik stond 14-1 achter in de 3e set en kwam terug tot 14-14! (Aan 1 stuk door) Die gozer had het niet meer, ik verloor uiteindelijk toch nog met 17-15 maar dat gevoel van de 14-1 naar de 14-14....!!! Dat was geweldig!
Nederland staat met 3-2 achter in wedstrijden.
Hoeveel wedstrijden hebben ze daar in totaal? Ook 5? Dan hebben ze dus verloren
quote:Wel een supergoede prestatie van de dames!! Echt onwijs jammer dat Yao Jie niet mee kon doen, anders hadden ze misschien wel de finale kunnen halen!
Op woensdag 15 mei 2002 11:22 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
damesdubbel is nu ook verloren.Nederland staat met 3-2 achter in wedstrijden.
Hoeveel wedstrijden hebben ze daar in totaal? Ook 5? Dan hebben ze dus verloren
quote:Jazekerss. Halve finale is al superrrrr.
Op woensdag 15 mei 2002 11:29 schreef _marco_ het volgende:[..]
Wel een supergoede prestatie van de dames!! Echt onwijs jammer dat Yao Jie niet mee kon doen, anders hadden ze misschien wel de finale kunnen halen!
quote:Ik ken die site al, heb een tijd geleden nog op het forum daar gezeten en heb ook een paar reviews van racktes neergezet.
Op woensdag 15 mei 2002 11:15 schreef _marco_ het volgende:
Kijk eens op deze site Magic666, alles op badminton gebied:http://www.badmintoncentral.com/
Per jaar doe ik aan een tweetal (soms 3) toernooien mee.
- een besloten toernooi van een stuk of 5 verenigingen hier uit de buurt.
- het open toernooi van Leiden
- soms het keukenhoftoernooi in Lisse
en natuurlijk de gebruikelijke clubkampioenschappen al sla ik die dit jaar over.
Jammer van de dames idd!
Als we toch info uitwisselen:
www.belgro.com is een zaak in Willemstad (brabant) en daar haal ik al mijn badmintonspullen, rete goedkoop en goede service!
Uit de buurt van leeuwarden waar komen jullie allemaal vanadaan.
Trouwens Halve Finale Uber Cup is echt vet beter dit is een hoogte punt in de Nederlandse badminton Geschiedenis !!!
quote:Ik kom uit oldenzaal zoals je al aan mijn naam kon zien
Op woensdag 15 mei 2002 12:04 schreef Dj-Leon het volgende:
Yo hier nog een fanatieke badminton(ner)/(trainer)!!!Uit de buurt van leeuwarden waar komen jullie allemaal vanadaan.
Trouwens Halve Finale Uber Cup is echt vet beter dit is een hoogte punt in de Nederlandse badminton Geschiedenis !!!
Speel bij badmintonvereniging Icarus.
Zie hieronder voor de site van mijn club.
quote:Noordwijk (aan zee)
Op woensdag 15 mei 2002 12:04 schreef Dj-Leon het volgende:
Uit de buurt van leeuwarden waar komen jullie allemaal vanadaan.
Nou ik kom uit Hardeagrijp (bij Leeuwarden)
Wij spelen hier gewoon het nieuwe systeem en het bevalt best wel gaat lekker snel. alleen de mogenlijkheid om in de wedstrijd te komen kan niet meer je hebt zomaar een set verloren.
quote:en dat zou een reden kunnen zijn waarom veel mensen toch het oude willen houden....
Op woensdag 15 mei 2002 12:15 schreef Dj-Leon het volgende:
OwkNou ik kom uit Hardeagrijp (bij Leeuwarden)
Wij spelen hier gewoon het nieuwe systeem en het bevalt best wel gaat lekker snel. alleen de mogenlijkheid om in de wedstrijd te komen kan niet meer je hebt zomaar een set verloren.
Plus nog eens dinsdags 2 uur training geven en vrijdags 3 uur training geven aan de jeugd.
Dus ik kom wel aan mijn trekken
quote:1x per week 2 uur training en 1 uur vrij spelen (woensdag), 2x per week vrijspelen (labelbord systeem)(maandag en dinsdag) en 1x per 2 weken sportsclasses (zaterdag). Verder geef ik zelf 1 uurtje les aan de jeugd (maandag).
Op woensdag 15 mei 2002 16:11 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Op welke dagen hebben jullie training? En hoe lang dan?Ik heb 2 keer in de week. Op woensdag 2 uur. En op vrijdags 3 uur
Competitie wedstrijden hebben we altijd op vrijdagavond, dus training op woensdag is dan goed te combineren
Daar kom je ook een eind mee
Maar het valt best mee hiero ik geloof 120 gulden per jaar das niet veel dacht ik zo
De wedstrijden zijn op een vrijdagavond.
klik op CCTV2 / 2
live streaming video verslag van de halve finale Thomas Cup !!
Ik badminton zelf 12 jaar en ik kan je vertellen dat deze sport je nooit gaat vervelen als je open staat nieuwe technieken te leren en je niveau te verbeteren.
Voor heel veel badmintoninformatie kijk op www.zax.mine.nu of op www.badmintonsport.nl
voor mooie actiefoto's op www.badmintonphoto.com
quote:Ik heb het anderhalf jaar gedaan. Conclusie: het is een sport voor nerds
Op maandag 13 mei 2002 17:02 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Wie vinden dat nog meer??????
quote:Volgens mij wel, maar ik weet het niet helemaal zeker meer. Het was iig bij een training, we moesten achteruit springen en ondertussen een shuttle terugmeppen (of doen alsof). Dat springen ging wel, maar het landne was iets minder. Ik kwam op de zijkant van m'n voet terecht (geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg).
Op dinsdag 14 mei 2002 18:52 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
warming-up gedaan???
quote:AUCH
Op zondag 19 mei 2002 02:08 schreef Light het volgende:[..]
Volgens mij wel, maar ik weet het niet helemaal zeker meer. Het was iig bij een training, we moesten achteruit springen en ondertussen een shuttle terugmeppen (of doen alsof). Dat springen ging wel, maar het landne was iets minder. Ik kwam op de zijkant van m'n voet terecht (geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg).
Dat voel je idd wel. Ik heb het ook een paar keer gehad. Sindsdien doe ik elke keer een warming-up
ok ok ik ben het natuurlijk wel eens een paar keer vergeten maar dit moet je maar niet lezen
quote:BETER!
Op zaterdag 18 mei 2002 17:40 schreef _marco_ het volgende:
-- KNIP --
IBF gaat terug in de tijd met puntensysteem
18/05/2002 : De IBF heeft besloten min of meer terug te keren naar het oude syteem van puntentelling.
Voor het Herenenkel en Herendubbel is dit het 'best of 3 games' tot 15 punten. Voor het Damesenkel, Damesdubbel en het Gemengddubbel geldt ook de 'best of 3' regeling met dien verstande dat men tot 11 punten speelt.
Dit alles is besloten onder grote druk van met name de Aziatische landen. De regeling gaat per 1 augustus in.
De NBB zal binnenkort overleg plegen met de districten omtrent de invoering van deze regeling.
-- KNIP --
quote:Maar heb je ook gehoord dan dat alle mixen tot 11 gaan????
Op maandag 20 mei 2002 17:15 schreef Magic666 het volgende:[..]
BETER!
quote:En wanneer is de operatie? Of is daar niks tegen te doen?
Op dinsdag 21 mei 2002 15:43 schreef superdave het volgende:
Badminton roelt idd, alleen het rotte is dat ik het nu al een tijdje niet meer kan spelen doordat er in mijn schouder iets afgescheurd is (een soort meniscus) waardoor (bij het kracht zetten) mijn arm telkens uit de kom klapt!
quote:Met de smash ligt shuttle en al bij de tegenstander!
Op dinsdag 21 mei 2002 15:43 schreef superdave het volgende:
Badminton roelt idd, alleen het rotte is dat ik het nu al een tijdje niet meer kan spelen doordat er in mijn schouder iets afgescheurd is (een soort meniscus) waardoor (bij het kracht zetten) mijn arm telkens uit de kom klapt!
quote:Is te opereren, alleen weet ik nog niet of ik dat wil, tis niet dat ik mijn brood ermee moet verdienen. Maar alles bij elkaar (incl revalidatie) duurt het een half jaar voordat je weer iets met je arm kan!
Op dinsdag 21 mei 2002 16:42 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
En wanneer is de operatie? Of is daar niks tegen te doen?
quote:Ik persoonlijk had het wel gedaan al is het alleen maar voor badminton. Ik denk als ik nu stop of moet stoppen met badminton dat ik het wel ga missen al is het alleen om de vrienden die ik daar heb.
Op woensdag 22 mei 2002 18:08 schreef superdave het volgende:[..]
Is te opereren, alleen weet ik nog niet of ik dat wil, tis niet dat ik mijn brood ermee moet verdienen. Maar alles bij elkaar (incl revalidatie) duurt het een half jaar voordat je weer iets met je arm kan!
quote:Ja dat heb ik ook, maar er kan veel misgaan tijdens zo een operatie, en let wel, je kan dus een halfjaar nix doen met je arm he, niet schrijven, aan of uitkleden, tanden poetsen enzovoorts!!!
Op donderdag 23 mei 2002 15:37 schreef oldenzaaltjuh het volgende:[..]
Ik persoonlijk had het wel gedaan al is het alleen maar voor badminton. Ik denk als ik nu stop of moet stoppen met badminton dat ik het wel ga missen al is het alleen om de vrienden die ik daar heb.
>> BC de Meulewiek <<
Ik doe nu sinds een aantal maanden Jiu-jitsu, en dat is heel wat anders. Maar super gaaf!
quote:Ik heb 2 keer gesquasd maar dat was niks voor mij. hahaha ik sloeg telkens hetzelfde als bij badminton. Dus als de bal op je af komt in 1 keer slaan. En dat gaat niet. Tenminste dat lukte mij nooit. Was de ene keer weer te laat en de andere keer weer te vroeg
Op zaterdag 25 mei 2002 21:39 schreef AIKANE het volgende:
Ik heb zelf 12 jaar gebadnmintont, 'k was er zwaar aan verslaafd. Het is fantastisch voor je conditie en is een lekkere snelle sport. Maar door verhuisen en een niet zo leuke groep ben ik toch maar gestopt (nu zo'n 4 jaar geleden). Ik zou het graag nog eens doen, zal dat ook wel een keer doen ook.
Ik heb een jaartje terug meegedaan aan een squash-toernooi van m'n werk, en heb toen gewonnen (en dat terwijl dat mijn eerste keer was dat ik squashde). Dat zegt toch wel wat over de techniek en uithoudingsvermogen.Ik doe nu sinds een aantal maanden Jiu-jitsu, en dat is heel wat anders. Maar super gaaf!
Maar om dan te gaan stil itten is voor mij ook nix ik ga veel fietsen voetballen enzo... het enige wat ik nooit zou gaan doen is HARDLOPEN, want dat kan ik echt niet !!!!
Ik speel zelf ook al 12 jaar badminton. Ik vind het echt een super sport.
Zeer intensief waarbij veel tactiek en techniek komt kijken, uithoudingsvermogen en conditie (of is dat hetzelfde?).
Ik speel op het moment al vrij hoog vind ik zelf. 2e klas herencompetitie regio Den Bosch van de NBB.
Maar 1 ding vind ik jammer van badminton. Het gaat een beetje dood. In iedergeval de clubs die we hier hebben wel. Weinig nieuwe leden, en vooral de dames die weg blijven.
Ik wil hiermee dus ook iedereen op roepen om badminton gewoon een keertje uit te proberen, want het is echt een leuke gezellige sport, waarbij zowel team als individuele uitoefening bij komt kijken.
Mocht je denken dat sporten niks voor jou is, badminton is voor iedereen! Het is ook gewoon leuk om er steeds beter in te worden en het zelf te merken dat je er beter in wordt. Vooral dan op vakantie, want op elke camping komt wel een keertje een badminton competitie langs
met m'n team speel ik nu in de klasse 2 van de Heren: District Noord-Holland-Noord
Op dit moment staan we gloof ik 5e...
Badminton is echt strak ![]()
speel het zelf maar eens... dan ben je meteen genezen van je vooroordelen als je al hebt ![]()
hmm.. beetje vreemd maar wel lekker
laturr
quote:Jazekerz
Op vrijdag 28 juni 2002 16:22 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Zijn er nog badmintonners???
Ik speel zelf nu 12 jaar badminton, en vind het nog steeds leuk.
quote:Ik heb/had deze rackets. Iemand intresse???
Op woensdag 19 maart 2003 16:52 schreef KevinOhdie het volgende:
Welke rackets hebben jullie?
Vriendelijke groeten,
Wim
quote:Gewoon naar een sport-speciaal zaak gaan, zoals intersport, en daar een yonex of carlton racket uitzoeken voor 100 euro ofzo, dan heb je een racket die goed genoeg is
Op donderdag 17 april 2003 19:18 schreef wp160366 het volgende:
Hallo,
Ik ben 14 jaar en een tamelijk fervent badmintonspeler. Ik speel veel gewoon in de sporthal en als de wind meevalt enorm veel thuis en op reis. Ik speel niet in een club. Ben wel van plan er misschien nog mee te starten. Daar mijn vorige racket aan het verslijten is ben ik op zoek naar een nieuwe. Het dient een degelijke racket te zijn die toch zonder probleem enkele jaren kan meegaan. Hij wordt maximum 1 uurtje per dag gebruikt. Kostprijs speelt niet echt belang maar liefst niet hoger dan 10-150 euro. Omdat ik niet veel verstand heb inzake rackets hoop ik dat jullie me kunnen helpen aan een degelijke, lichte en goede racket zodat ik geen miskoop doe.Vriendelijke groeten,
Wim
quote:Wat dacht je hiervan? [TK] Badminton (Schouder)tas
Op donderdag 17 april 2003 19:18 schreef wp160366 het volgende:
Hallo,
Ik ben 14 jaar en een tamelijk fervent badmintonspeler. Ik speel veel gewoon in de sporthal en als de wind meevalt enorm veel thuis en op reis. Ik speel niet in een club. Ben wel van plan er misschien nog mee te starten. Daar mijn vorige racket aan het verslijten is ben ik op zoek naar een nieuwe. Het dient een degelijke racket te zijn die toch zonder probleem enkele jaren kan meegaan. Hij wordt maximum 1 uurtje per dag gebruikt. Kostprijs speelt niet echt belang maar liefst niet hoger dan 10-150 euro. Omdat ik niet veel verstand heb inzake rackets hoop ik dat jullie me kunnen helpen aan een degelijke, lichte en goede racket zodat ik geen miskoop doe.Vriendelijke groeten,
Wim
Speel nu hoofdklasse herencompetitie district Midden.. ZIjn afgelopen seizoen 4e van de 7 geworden.. Dus behoud in deze league..
Inderdaad een erg leuke en onderhoudende sport als je er echt voor gaat. Wij hebben meer een snack en bierteam dan een serieus aangelegd team, maar das ook leuk
quote:LOL, ik speel ook hoofdklasse heren district centrum
Op dinsdag 22 april 2003 19:48 schreef Michellus het volgende:
13 jaar badmintonSpeel nu hoofdklasse herencompetitie district Midden.. ZIjn afgelopen seizoen 4e van de 7 geworden.. Dus behoud in deze league..
Inderdaad een erg leuke en onderhoudende sport als je er echt voor gaat. Wij hebben meer een snack en bierteam dan een serieus aangelegd team, maar das ook leuk
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 23-04-2003 21:30]
Ik ben idd de 3e heer van Apollo...! LOL
quote:Dacht ik al
Op donderdag 24 april 2003 14:01 schreef Michellus het volgende:
Hej man, ik ken jou!
Ik zie die foto in je fotoboek, jij zat bij het kampioensteam, Netwerk toch??Ik ben idd de 3e heer van Apollo...! LOL
Oja hoi, hier heer 3 uit Netwerk 1. Maatje van Leip
quote:LOL, moet jij niet werken ofzo ipv fokken
Op donderdag 24 april 2003 15:32 schreef Poedersuiker het volgende:
Netwerk aan de macht... Maarja wat moeten wij tegen die echte bikkels uit Groesbeek... is niet tegen aan te slaan joh.
Oja hoi, hier heer 3 uit Netwerk 1. Maatje van Leip
-edit- heej michel, zijn die digitale foto's trouwens nog gelukt die jullie bij ons treffen hadden genomen? ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 24-04-2003 15:35]
Ja doe eens posten hier ofzo... kunnen wij nog even dromen van die goede oude tijd
heh Mike
[Dit bericht is gewijzigd door Poedersuiker op 24-04-2003 15:38]
quote:Offtopic!
Op donderdag 24 april 2003 15:35 schreef Poedersuiker het volgende:
Dit is werken. Stel nou ik mis zo'n brute post van jouw over niets. Ik moet toch iets te lachen hebben. En zoals gister al bekend werd. Nederlanders zijn maar 25% productief op een dag. Nou ik probeer het cijfer nog mooier te maken. Ik doe gewoon helemaal niets.
Dus om even ontopic te blijven, ik doe badminton al 6 jaar, en het blijft leuk
Met name competitie, de tegenstand op de club is namelijk niet van al te hoog niveau.
En van dat ene tournooi wat wij dit jaar gaan spelen.
quote:En die we uiteraard gaan winnen
Op donderdag 24 april 2003 15:40 schreef Poedersuiker het volgende:
Ontopic dan maar, Ik badminton al heel veel jaartjes (ben de tel kwijtgeraakt en zou ook echt niet meer weten wanneer ik ooit begonnen ben). En ja wat Leipje al verteld wij moeten het van goede tegenstanders hebben.En van dat ene tournooi wat wij dit jaar gaan spelen.
quote:Ahum dubbelpartner vergeet aan te geven dat hij bang was afgelopen week dat hij C dubbel niet aan kon. En ja hoe staat het met de FOK!ende tournooi spelers???
Op donderdag 24 april 2003 15:41 schreef L3IPO het volgende:[..]
En die we uiteraard gaan winnen
Doen er nog meer mensen mee aan Rabo Rijncup @ Wageningen dit jaar? niet dat ook maar iemand dit topic leest, maar ach Poedersuiker en ik doen mee aan dubbel C en enkel D...niet al te hoog, maar ik wil natuurlijk wel wat kunnen winnen
Nog massa bijeenkomsten van FOK!end badminton tuig????
quote:Niet bang, eerder voorzichtig
Op donderdag 24 april 2003 15:46 schreef Poedersuiker het volgende:[..]
Ahum dubbelpartner vergeet aan te geven dat hij bang was afgelopen week dat hij C dubbel niet aan kon. En ja hoe staat het met de FOK!ende tournooi spelers???
Nog massa bijeenkomsten van FOK!end badminton tuig????
Ik vrees dat de groep mensen die én fokt, én badmintont, én tournooien in onze regio speelt én die dit topic lezen een betrekkelijk kleine groep is
quote:Ze hadden ooit een eigen site, maar die werd nooit vernieuwd dus heb ik de url weg gegooid en zou em niet meer weten
Op donderdag 24 april 2003 15:35 schreef Poedersuiker het volgende:
Ja doe eens posten hier ofzo... kunnen wij nog even dromen van die goede oude tijdheh Mike
quote:Das echt kut
Op donderdag 24 april 2003 16:04 schreef Magneet het volgende:hier nog een badmintonner dit jaar 4e klasse district gespeeld in een mix team maar door het ontbreken van een goede speelschouder bij mij en geen superteam hebben niet 1 wedstrijd gewonnen dit jaar, wel een paar keer me singel & dubbel maar ja de rest was gewoon minder deze keer. Volgend jaar alleen nog recreatief spelen door die verrotte schoude want die kan gewoon niet meer aan dan 1 keer per week.
quote:na 8 jaar competitie te hebben gespeeld
Op donderdag 24 april 2003 16:11 schreef Metalpunk het volgende:
beetje laat misschien maarreh badminton roelz ook vet.. raar hoe je dat kunt missen na bijna 3 jaar.. toch maar weer een andere club gezocht
quote:Natuurlijk, digitale foto's mislukken nooit
Op donderdag 24 april 2003 15:32 schreef L3IPO het volgende:[..]
LOL, moet jij niet werken ofzo ipv fokken
![]()
-edit- heej michel, zijn die digitale foto's trouwens nog gelukt die jullie bij ons treffen hadden genomen?
Filmpjes waren eigenlijk nog leuker.. Maar ik neem aan dat je ze wilt zien?
quote:Als je ze nog ergens online hebt/kan hebben graag ja
Op donderdag 24 april 2003 17:09 schreef Michellus het volgende:[..]
Natuurlijk, digitale foto's mislukken nooit
Filmpjes waren eigenlijk nog leuker.. Maar ik neem aan dat je ze wilt zien?
Maar ik vind dat Badminton echt van de tegenstanders moet hebben!
Ik zit nu op een kut club, met saaie mensen en nauwelijks tegenstand..
De dichtbijzijnde betere club is 20 km hier vandaan... dus ik stop na dit jaar wel jammer... k vond het super leuk!
quote:uhm... waar woon je dan???
Op donderdag 24 april 2003 20:27 schreef Wuder het volgende:De dichtbijzijnde betere club is 20 km hier vandaan... dus ik stop na dit jaar wel jammer... k vond het super leuk!
quote:jawel, ik ben zelf een heel fanatieke badmintonster, speelde vorig jaar hoofdklasse, nu ff een jaartje 5e klasse en volgend jaar 2e klasse
Op maandag 13 mei 2002 22:04 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Meer badmintonners zijn er niet onder de fok!ers?
quote:Eejjjj verdorie ik was van plan om daaraan mee te doen,
Op dinsdag 30 december 2003 19:05 schreef LiefEefje het volgende:
Iemand nog meegedaan aan het toernooi in Schijndel???
Forza toernooi gangers ??
Eejjjj verdorie ik was van plan om daaraan mee te doen,
ik zit op BC Zeeland, team 1, 2e klasse..
Vroeger veeeeeeel gesport, paar jaar uitgeweest en nu weer voor
de lol/inspanning weer een beetje bezig.
Forza toernooi gangers ??
[/quote]
waar en wanneer is dat???
quote:me to
Op vrijdag 26 december 2003 17:01 schreef pilsvandaal het volgende:
Ik badminton ook.....
quote:Me team wou zich opgeven... ik zelf had geen tijd. Weet eigk ni of de rest van me team er wel was....
Op dinsdag 30 december 2003 19:05 schreef LiefEefje het volgende:
Iemand nog meegedaan aan het toernooi in Schijndel???
quote:waar speel je??? welke vereniging? het was idd erg druk, niet iedereen van ons kon meedoen, ze hebben zo'n 150 mensen moeten afwijzen
Op vrijdag 2 januari 2004 12:33 schreef pilsvandaal het volgende:[..]
Me team wou zich opgeven... ik zelf had geen tijd. Weet eigk ni of de rest van me team er wel was....
I know!quote:Op zondag 25 april 2004 19:47 schreef Bio_Bastard het volgende:
wisten jullie trouwens dat badminton de snelste sport ter wereld is?
nou dan ken je vast wel bv matchpointquote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:01 schreef hydraulix het volgende:
Ik speel ook badminton. Speel het bij BCH (update alert! BTW: ik sta dus op de site)
Heb vorig seizoen overgangsklasse gespeeld, maar nu sta ik reserve (had een beetje het plezier verloren). Vind het echt geweldig! Mede door m'n vader, want hij is helemaal into de badmintonwereld (kent ook al die gasten).
Ben vaak naar Eindhoven geweest om te kijken naar Open NL etc. Mia Audina rocks (alleen is ze wel ultra gelovig)! I love her overhead beweging (dat haar rug half breekt). Karina de Wit heeft trouwens op onze club gespeeld!
Zelf speel ik trouwens met een Yonex Musclepower 27 (vroegâh met Isometric Swingpower Titanium SA of de Musclepower 88).
Pilsvandaal is nu AKA partysander...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:18 schreef Ac1D het volgende:
@pilsvandaal
Aloutte b1, is dat niet ergens in de buurt van Brabant, die naam komt me erg bekend voor.
Heb je afgelopen seizoen nog jeugd competitie gespeeld( ik zit bij BSM (Badmintonvereniging Smashing Maasdam)) ?quote:Op zondag 4 juli 2004 12:52 schreef Steef-N het volgende:
ik speel ook badminton.... al bijna 10 jaar denk ik nu.... en dan ben ik zelf nog maar 17(bijna 18):)
speel bij Conquesto, afgelopen seizoen NL kampioen districts heren comp geworden:):)
Zaandam toch? We hebben idd tegen ze gespeeld (ben zo slecht in namen etc. van spelers, clubs, plaatsen whatever). Volgens mij waren ze eerste geworden van onze poule. Als Matchpoint idd. van Zaandam is: wel een coole club, erg aardige mensen tegen wie we moesten spelen (we hadden wel verlorenquote:Op zondag 4 juli 2004 17:32 schreef reintje17 het volgende:
[..]
nou dan ken je vast wel bv matchpoint![]()
heb jeugd competitie gespeeld ja maar niet tegen maasdam....quote:Op zondag 4 juli 2004 22:06 schreef Bio_Bastard het volgende:
[..]
Heb je afgelopen seizoen nog jeugd competitie gespeeld( ik zit bij BSM (Badmintonvereniging Smashing Maasdam)) ?
Ja ik speelde tegen het 1ste van Conquesto maar hoorde dat die 3 teams in de A hebben spelen, ze konden er iig geen zak van en speelde met nylon (groene krengen). We hebben ze uit en thuis met 8-0 geveegd, daar komt bij dat ik afgelopen seizoen hoofdklasse heb gespeeld, volgend jaar weer btwquote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:37 schreef Steef-N het volgende:
[..]
heb jeugd competitie gespeeld ja maar niet tegen maasdam....
speelde je tegen een team van Conquesto dan?? zal wel conquest 3 zijn geweest.. ik speelde in conquesto 1....
je kan niet tegen het eerste hebben gespeeld want wij speelde met veer. En zijn kampioen geworden dus....quote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:38 schreef Bio_Bastard het volgende:
[..]
Ja ik speelde tegen het 1ste van Conquesto maar hoorde dat die 3 teams in de A hebben spelen, ze konden er iig geen zak van en speelde met nylon (groene krengen). We hebben ze uit en thuis met 8-0 geveegd, daar komt bij dat ik afgelopen seizoen hoofdklasse heb gespeeld, volgend jaar weer btw
:t vaag, dan was het het 3de of 2de team in de A, we speelde iig tegen slapjanussen, aggressieve hufters.quote:Op zondag 11 juli 2004 17:19 schreef Steef-N het volgende:
[..]
je kan niet tegen het eerste hebben gespeeld want wij speelde met veer. En zijn kampioen geworden dus....
Hij heet Lagerwaard, is idd een erg leuke speler om tegen en mee te spelen!quote:Op maandag 12 juli 2004 22:18 schreef Bio_Bastard het volgende:
[..]
:t vaag, dan was het het 3de of 2de team in de A, we speelde iig tegen slapjanussen, aggressieve hufters.
edit:![]()
rene lagerwerf (of lagerwaard hoe die gast ook mag heten
)
lagerwaard idd jah, ik was ff de naam kwijt. Ik heb 1x tegen'm gespeeld (2x 15-1quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:07 schreef Steef-N het volgende:
[..]
Hij heet Lagerwaard, is idd een erg leuke speler om tegen en mee te spelen!
Ook leuk om naar te kijken.
hehe als jij bij BC speelt dan ken ik jou nog wel ben der zelf een aantal jaren geleden gestopt maar speel dit jaar verder met een vriendenclubjequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:37 schreef m_verstraeten het volgende:
Hey mensen,
Relaxed om een keer enigzins wat discussie over badminton te vinden. Ikzelf speel ook al een jaartje of 15. Komend seizoen helaas maar overgangsklasse maar ja, je moet de (misschien wel doorstomende) jeugd ook een kans je gunnen de top te behalen toch?!?
Ik speel trouwens bij BC'67 Veghel. Tevens heb ik ook weer reuze zin in de competitie komend seizoen!!![]()
Ooo?? En met wie heb ik dan het genoegen?? Of ken ik jou niet? Asl je competitie hebt gespeelt in elk geval wel!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:56 schreef jozef444 het volgende:
[..]
hehe als jij bij BC speelt dan ken ik jou nog wel ben der zelf een aantal jaren geleden gestopt maar speel dit jaar verder met een vriendenclubje
hehe roel woutersquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:51 schreef m_verstraeten het volgende:
[..]
Ooo?? En met wie heb ik dan het genoegen?? Of ken ik jou niet? Asl je competitie hebt gespeelt in elk geval wel!
Bij mij valt het wel mee. Ik hoor er niemand meer over praten enzo. Er zijn ook niet echt meer leden bij onze club gekomen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 14:13 schreef reintje17 het volgende:
badminton is helemaal in opkomst door de OS
wat zijn jullie ervaringen
welke vereniging??quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:48 schreef SteaLinx het volgende:
k wordt volgende week Kampioen Eerste Klasse district Noord-Holland-Noord
Dan blazen we het toch weer een beetje leven in. Ben 23 en speel nu ongeveer 17 jaar badminton. Ivm verhuizing en nieuwe vereniging de afgelopen twee jaar vooral recreatief gespeeld, maar af en toe wel ingevallen. Dit jaar maar weer eens opgegeven voor de competitie, kijken of t allemaal nog luktquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:36 schreef Nega het volgende:
Dit topic is wel heel erg dood. Zijn er tegenwoordig geen badmintonners meer?
Ik heb 8 jaar gebadmintond. Door ruzie met de club gestopt. BV Overbos, Hoofddorp.
welke club in NHN?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:59 schreef hydraulix het volgende:
Heb het gespeeld. Verleden jaar was mijn laatste seizoen en na jaren gespeeld te hebben vond ik het wel mooi geweest. Blijf het nog steeds een geweldige sport vinden: ik houd echt van de tactische kanten ervan in combinatie met een hoge intensiteit, maar de zondagen die ik vergooide aan competitie vaak op locaties in the middle of nowhere (district NHN) en een club die me niet kon boeien deed mij besluiten ermee te stoppen.
Google Video heeft wel een aantal interessante badmintonvideo's.
Zie vorige bladzijde (was toen nog een post uit 2004quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:03 schreef reintje17 het volgende:
welke club in NHN?
Ik heb ook nog overwogen om daar te gaan spelen, maar de vereniging sprak me niet echt aan. Ga dus nu in Hengelo spelen bij Elo-United, dit jaar om te beginnen de 2e klasse, en proberen me omhoog te spelen naar bondsniveau. Speel als sinds mijn zevende, maar te lang blijven hangen bij een klein clubje uit de woonplaats van mijn ouders, waar de maximaal 4/5 klasse speelden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:38 schreef QuickSilverZ het volgende:
BC Orion in Enschede
Toen ik twee jaar geleden in Enschede kwam wonen ben ik gaan rondkijken welke clubs er een beetje in de buurt zaten. In eerste instantie sprak het me ook niet zo aan, omdat je toch een vergelijking maakt met je oude clubbie waar je best een tijdje hebt gespeeld en daarom iedereen kent. Toch voor Orion gekozen onder het mom van 'nieuwe ronde, nieuwe kansen'quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:49 schreef Badmintonner het volgende:
[..]
Ik heb ook nog overwogen om daar te gaan spelen, maar de vereniging sprak me niet echt aan. Ga dus nu in Hengelo spelen bij Elo-United, dit jaar om te beginnen de 2e klasse, en proberen me omhoog te spelen naar bondsniveau. Speel als sinds mijn zevende, maar te lang blijven hangen bij een klein clubje uit de woonplaats van mijn ouders, waar de maximaal 4/5 klasse speelden.
Keus genoeg in Zwollequote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:09 schreef rudedeltadude het volgende:
ik zoek een club in zwolle. heb jaren voor een ploeg uit heino gespeeld.
ZBC is te massaal voor me. iemand een idee voor een gezellige vereniging?
Zwolle, Badminton Club Westenholtequote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:09 schreef rudedeltadude het volgende:
ik zoek een club in zwolle. heb jaren voor een ploeg uit heino gespeeld.
ZBC is te massaal voor me. iemand een idee voor een gezellige vereniging?
haha... dat is een mooie lijst.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:19 schreef QuickSilverZ het volgende:
[..]
Zwolle, Badminton Club Westenholte
Zwolle, Badmintonclub Aa-Landen
Zwolle, Badmintonclub Zwolle-Zuid
Zwolle, B.A.S.-Badminton
Zwolle, Badmintonclub S.V. I.
Zwolle, Badminton Club Netwerk
Zwolle, Zwolsche Badminton Club
Zwolle, B.C. Hanze 83
Als je in Heino hebt gespeeld, heb je ongetwijfeld tegen een van bovenstaande clubs gespeeld. Zelf heb ik een hele tijd bij GBC Genemuiden gespeeld en zaten we vaak bij ZBC, SVI en Hanze 83 in. We hebben trouwens ook wel een paar keer tegen Heino gespeeld![]()
Maar zelf dus niet echt ervaring bij bovenstaande clubs, maar misschien helpt het lijstje je verder.
aan campings wel jaquote:
Doelde eigenlijk meer op de aanwezigheid van een echte badmintonhal ten opzichte van een 'crappy' sporthal. Houten vloer is ook niet mijn favoriet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:49 schreef Badmintonner het volgende:
Fijner?? Hoop nooit meer op die dingen te spelen. Als er iets slecht is voor je knieen dan zijn het wel die houten vloeren.
Waarom kom je dan niet naar de vliegende shuttlequote:Op donderdag 27 juli 2006 14:36 schreef Nega het volgende:
Dit topic is wel heel erg dood. Zijn er tegenwoordig geen badmintonners meer?
Ik heb 8 jaar gebadmintond. Door ruzie met de club gestopt. BV Overbos, Hoofddorp.
Omdat dat de slechtse club is die er bestaatquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:39 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Waarom kom je dan niet naar de vliegende shuttle
Bronquote:Mia Audina stopt met badminton
Uitgegeven: 16 augustus 2006 11:58
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2006 13:17
NIEUWEGEIN - Mia Audina heeft met onmiddellijke ingang besloten met badminton te stoppen. De meervoudige medaillewinnares bij de Olympische Spelen vindt het tijd om een maatschappelijke loopbaan op de bouwen. Bovendien wil zij haar man Tylio Lobman gaan ondersteunen bij zijn zangcarrière.
Bekijk video: Modem/ Breedband
De 26-jarige Mia Audina kwam zeven jaar voor Nederland uit. Zij bezorgde het Nederlandse topbadminton de eerste en enige olympische medaille: zilver in Athene 2004. Daarnaast droeg de geboren Indonesische bij aan Nederlandse successen bij wereld- en Europese kampioenschappen.
Audina voelde aan haar lichaam dat het na veertien jaar topsport genoeg is geweest. "Ik heb daarvan veertien jaar aan de wereldtop gespeeld. Ik voelde dat mijn lichaam er minder goed tegen bestand was. Bovendien is het tijd de rollen om te draaien, vanaf nu ga ik mijn man ondersteunen."
Twijfels
Audina liep al een tijdje rond met twijfels. Na haar behaalde zilver op de Olympische Spelen van Athene kwam ze in een dip, maar daar was ze juist weer uitgekomen. "Ik wilde door tot Peking 2008, maar ik merkte dit jaar dat ik vaak ziek was. Dat was een teken dat ik te veel van mijn lichaam begon te vragen."
In april van dit jaar haalde zij bij de EK in Den Bosch nog de finale in het enkelspel en veroverde zij eveneens zilver met de landenploeg. In februari maakte zij deel uit van de gouden vrouwenformatie op het EK. Tot ieders verrassing haalde Oranje, met Mia Audina, eveneens de finale van de Uber Cup, het WK voor vrouwenteams.
WK-finale
Audina speelde de helft van haar leven badminton op internationaal topniveau. Haar imposante loopbaan begon op 13-jarige leeftijd toen zij voor Indonesië het beslissende punt maakte in de WK-finale tegen China. Zij triomfeerde in verschillende Grand Prixs (Japan, Korea, Singapore, Taiwan en Dutch Open), was Europees kampioene in 2004 en haalde brons bij de WK 2003.
Ook bereikte zij, voor korte tijd, de toppositie op de wereldranglijst. Voor Indonesië won zij in 1996 in Atlanta haar eerste zilveren olympische medaille.
Ik vind het prima dat de competitie tot half februari is, daarna lekker het toernooi seizoenspelen. Misschien moet je een beetje reizen voor een toernooi, maar er zijn echt zat toernooien waar je als gemiddelde badmintonner aan mee kan doen. Gewoon een leuk en gezellig weekendje weg met een hele groep!quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:45 schreef Badmintonner het volgende:
Gaan er nog veel mensen toernooien spelen dit jaar? Ik vind het altijd zo jammer dat de competitie moet wijken voor de toernooien in de lente/zomer. Voor veel mensen in het land worden weinig serieuze/competitieve toernooien georganiseerd in de buurt. Voor de top is wel voldoende aanwezig, maar daaronder zit een groot gat. Waarom dan niet de competitie wat verder laten doorlopen door meer wedstrijden in te voeren dmv de poules wat groter te maken. Ik baal daar altijd zo van. Dit jaar ook weer, Half februari eindigt het ditjaar alweer. Kan toch wel 2 maandjes later?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |