Ok, van mij even een uitgebreid verslag van K.O.
21.45: Na een treinreis van ongeveer 2 uur waren we eindelijk aangekomen bij de Silverdome. Ik was er nog nooit geweest, maar van de verhalen bleek dat het een warme beukhal was. Ontzettend benieuwd stapte ik, na een kwartiertje wachten in de regen de dome binnen. Het was precies zoals ik verwacht had, een soort van mini-Gelredome. Prima te doen dus.
Psyko Punkz vs. CooneWe waren als een van de eerste binnen en gingen maar meteen vooraan staan. Er werd vanaf het begin al lekker gedraaid door deze 3 heren van het DWX Label. Met een goede opbouw in deze set en de nodige disses & knock outs werd deze set extra spannend gehouden. Een "Coone MF" (ipv After MF) van Psyko Punkz knalde erin: 1-0. Later werd hier door Coone een duidelijke linke gegeven, want het stond meteen 1-2 voor Coone. Een "Words From The Gang" in een I-Hate-Psyko-Punkz-jasje. Prachtig gewoon

Nog wat opmerkelijke platen die lekkerrrr klonken: Toneshifterz - Elektroshock

Bioweapon - Raw

Psyko Punkz - Rock Ya Attitude

en de plaat die mij (en mijn vriendin) het meest heeft verrast: Coone - Twilight Zone

De bass in dit nummer is zo laag en diep dat mijn ingewanden er bijna uit trilde, nondejuuu wat ging die hard
Deze jonge jongens hadden het concept goed begrepen, props voor deze set
Alpha Twins vs. DeepackWat te verwachten van deze twee duo's? KEI-HARD rammen

en één grote gekke boel met de rare fratsen van Deepack

. Gelukkig hadden de mannen allemaal het idee van de battles ook begrepen, dus werden er weer rake klappen uitgedeeld, vooral door Deepack. De "Alpenzusjes" hadden helaas wat minder leuke edits, ofja, althans met minder humor. Beuken deed het toch wel. De opening was nogal zwak met het saaie "Tear The Club Up", maar dit werd snel goedgemaakt met de volgende plaat: "Intensive Care"

Deze set was gewoon snoeihard beuken met nummers zoals "Atrocious", "Frequency", "Feel My Fire" en de Alpenzusjes-remix van "Yellow Minute". Minder goed als het origineel, maar dat kan je ook wel verwachten van zo'n goede plaat
Technoboy vs. TuneboyVan deze twee Italiaanse giganten had ik niet zoveel verwacht en helaas kwam deze verwachting uit

Het mixen was gewoon weer dieptriest te noemen

Soms alleen een clap en een snare. DAAR KOMEN WE NIET VOOR, VERDOMME!! Beuken, dat willen we. De tracks die gedraaid werden waren wel supervet, in het begin een beetje de oude sound en dan langzaam opbouwen naar de nieuwere

Allemaal leuk en aardig, maar door het mixtempo werd deze set gewoon saai. Ik moet wel kwijt dat op het geluidssysteem van de Silverdome de reverzed bass zoo gruwelijk fijn klonk

Ook was de combo van Undersound, Tritolo & Rambo Is A Pussy echt gruwelijk
Wat trouwens wel weer erg jammer was, was dat ze het idee achter de battles niet hadden begrepen

Geen disses & knock outs
Luna vs. CrypsisTijd voor, naar mijn mening, de beste set van de avond

Helaas hadden Crypsis & Luna ook het idee achter de battles niet begrepen, maar dit maakten ze goed door gebruik te maken van 4 cdj's. Ze maakten zich niet druk om het publiek, maar deden waar zij het beste in zijn: mixen. En dat konden deze DJ's als geen ander. Er werd gesmeten met vocals en kicks. 2 platen tegelijk inmixen was geen enkel probleem

De Minus Is More-sound werd goed vertegenwoordigd met wat ouder bekend spul, maar ook de preaumeau-geile-mooiboys werden tevreden gesteld met nieuwe pareltjes

De tweede plaat die erop werd gelegd was "The Test 2.0 (Crypsis Remix)"

Nou dan weet je het wel, geluid werd wat harder gezet en gasssss erop. Als je net voor de climax ook nog vocalen voorbij hoort komen van Dikke Bleek

Ik was niet meer te houden. "I DON'T CARE MOTHERFUCKER...DIK DIK DIKKE BLEEK"

Nog wat platen die verassend uit de hoek kwamen: Torture, Answers, Jealousy en de melodieuze plaat Single Sound

Ik stond voor mijn gevoel even op de mainstage van DefQon.1 toen ik Single Sound hoorde

Wat een plaatje is dat toch
Wordt vervolgd, ff geen zin meer om te typen
[ Bericht 50% gewijzigd door T-Force op 29-03-2010 19:02:14 ]