Dat dusquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:32 schreef Louis22 het volgende:
Op het journaal werd net gemeld dat het om een explosie ging, niet om een torpedo-inslag.
quote:za 27 mrt 2010, 08:48
Schip zonk niet door toedoen Noord-Korea
SEOUL/BAENGNYEONGDO - Het ziet er niet naar uit dat Noord-Korea iets te maken heeft met de ondergang vrijdag van een Zuid-Koreaans marineschip. Dit heeft de Zuid-Koreaanse regering zaterdag laten weten.
De Zuid-Koreaanse president Lee Myung-bak heeft zaterdag een onderzoek gelast naar wat er is gebeurd met het schip de Cheonan. Het zonk vrijdagavond na een grote explosie bij het Zuid-Koreaanse eiland Baengnyeongdo, niet ver van de westkust van Noord-Korea. Bijna zestig opvarenden zijn gered, maar er worden nog 46 opvarenden vermist.
quote:
Jammer!quote:
Ik begrijp het niet, ze hadden een paar uur voordat het zonk, dan kun je jezelf toch zeker wel in veiligheid brengen?quote:In Zuid-Korea is weinig hoop meer dat de vermiste opvarenden van een gezonken marineschip nog in leven zijn.
Van de 104 opvarenden worden er nog 46 vermist. Er is een grote zoekactie aan de gang met vliegtuigen en schepen van de marine en de kustwacht.
De kans dat er nog overlevenden zijn, wordt klein geacht. Het zeewater is niet warmer dan vijf graden en mensen kunnen het daarin maar een paar uur uithouden. Bovendien zijn er hoge golven en waait het hard.
Noord-Korea
Het schip verging gisteren nadat een explosie een groot gat in het achterschip sloeg. Hierdoor begon het water te maken en zonk het na een paar uur.
Zuid-Korea zegt geen aanwijzingen te hebben dat Noord-Korea betrokken is bij het zinken van het marineschip.
bron: Metroquote:
'Noord-Korea torpedeerde korvet Zuid-Korea'
Geplaatst op donderdag 22 april 2010 om 06:15
SEOUL (ANP) - Het leger van Zuid-Korea gaat er vanuit dat Noord-Korea de hand heeft gehad in het zinken van een Zuid-Koreaans marineschip vorige maand. Een onderzeeër van de Noord-Koreaanse marine zou een torpedo hebben afgevuurd op het korvet de Cheonan, waardoor dat schip zonk en 46 opvarenden de dood vonden.
Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap donderdag op basis van goed ingevoerde bronnen binnen de top van het leger. ,,Alle Noord-Koreaanse onderzeeërs zijn bewapend met zware torpedo's met 200 kilo aan explosieven'', citeerde Yonhap een anonieme topfunctionaris. ,,Het leger heeft vastgesteld dat het Noorden de aanval heeft ingezet met een zware torpedo.''
De Cheonan, een bijna 90 meter lang patrouilleschip met een bemanning van ruim honderd personen, brak op 26 maart in tweeën na een explosie bij de zeegrens met aartsvijand Noord-Korea. Sindsdien speculeerden media in Zuid-Korea uitvoerig over de oorzaak.
nou ja bij een explosie vallen doden en gewonden ... lastig zwemmen als je armen of benen het niet meer doenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:41 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet, ze hadden een paar uur voordat het zonk, dan kun je jezelf toch zeker wel in veiligheid brengen?
Wat een onzin. Dolfijnen hebben ook geen armen of benen, maar kunnen prima zwemmen hoor.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ja bij een explosie vallen doden en gewonden ... lastig zwemmen als je armen of benen het niet meer doen
Dit is toch een grapje hequote:Op donderdag 22 april 2010 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dolfijnen hebben ook geen armen of benen, maar kunnen prima zwemmen hoor.
Nee hoor, het is waar, dolfijnen kunnen zonder armen en benen prima zwemmen.quote:
Volgens Zuid-Korea natuurlijk.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:02 schreef DeParo het volgende:
Dus toch een aanval van Noord-Korea, ben benieuwd waarom ze dit deden, echt een plan kan er toch niet achter gezeten hebben anders hadden we daar denk ik wel een flinke vernieuwing van het geweld gezien.
Hee, Zuid Korea is geen Noord Korea hoorquote:Op donderdag 22 april 2010 15:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens Zuid-Korea natuurlijk.
Vrijelijk redenerend zou je ook kunnen zeggen dat ze dit nu zo naar buiten brengen zodat ze zelf geen gezichtsverlies lijden. Er kán van alles mis zijn gegaan op dat Zuid-Koreaanse schip.
Ja, weet ik, maar ik bedoelde dat het voor Zuid wel érg voor de hand ligt om Noord schuld te geven van het zinken van dat schip. Vrijelijk rredenerend (en met alu-hoedje op) kan er ook iets mis zijn gegaan op het schip van Zuid (foutje met een eigen torpedo bijvoorbeeld) en "verzinnen" ze nu de aanval van Noord.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:15 schreef SeLang het volgende:
Hee, Zuid Korea is geen Noord Korea hoor
Als je deze hele thread gelezen zou hebben, dan weet je dat een fout met een eigen torpedo niet echt logisch en waarschijnlijk is. Mogelijk zijn ze gewoon tegen een zeemijn aangevaren. Maar ik snap idd niet waarom ze dan toch met de verdenking van een vijandelijke torpedo komen, dat is vreemd...quote:Op donderdag 22 april 2010 15:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, weet ik, maar ik bedoelde dat het voor Zuid wel érg voor de hand ligt om Noord schuld te geven van het zinken van dat schip. Vrijelijk rredenerend (en met alu-hoedje op) kan er ook iets mis zijn gegaan op het schip van Zuid (foutje met een eigen torpedo bijvoorbeeld) en "verzinnen" ze nu de aanval van Noord.
Ik neem aan dat ze wel het verschil kunnen zien tussen een zeemijn inslag en een inslag door een torpedo. Ga er van uit dat het van de Noord-Koreaanse zijde niet bedoeld was om een oorlog uit te lokken want die kunnen ze alleen maarquote:Op donderdag 22 april 2010 17:33 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Als je deze hele thread gelezen zou hebben, dan weet je dat een fout met een eigen torpedo niet echt logisch en waarschijnlijk is. Mogelijk zijn ze gewoon tegen een zeemijn aangevaren. Maar ik snap idd niet waarom ze dan toch met de verdenking van een vijandelijke torpedo komen, dat is vreemd...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |