abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79705888
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:54 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Het houden van en geven om die persoon is er toch niet minder om geworden dan dat het was ?
want het spreek natuurlijk voor zich dat als je van iemand houdt je hem voorliegt en met een ander in bed duikt
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  maandag 29 maart 2010 @ 14:40:25 #202
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79706682
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij zou nog wel in staat zijn om net te doen alsof er niets aan de hand is en je vriendin nog recht in de ogen aan kunnen kijken, ook al weet je dat op het moment dat je vertelt dat je bent vreemdgegaan, je een klein probleem hebt?
[..]
De pijn die je zelf hebt door het niet te vertellen zal haar geen pijn doen. Het zal haar meer pijn doen door het te vertellen. Ik wil vreemdgaan echt niet goedpraten, zoals eerder gezegd. Maar op dat moment kies ik voor mijn geluk en haar geluk hangt op dat moment van mijn geluk af. Je mag het egoïstisch noemen, dat dan weer wel.
quote:
Een luxe leventje kan natuurlijk een rol spelen als het gaat om die verliefdheid en het houden van, ik zie daar niet zo het probleem van in eigenlijk. Tenslotte speelt die factor niet 'bewust aan de oppervlakte'. Als zo iemand zich daar wel bewust van is, zal die liefde en het houden van ook niet heel diepgaand kunnen zijn en is het voor de ander wellicht ook voldoende op die manier. Zo niet; dan breekt dat de relatie vroeg of laat ook op.

Wat vreemdgaan betreft: knappe jongen (of in dit geval: gore slet), als je het volhoudt om iedere dag de schijn op te houden richting je vriend(in) en je op die manier jezelf (en de ander) nog recht aan kunt kijken.
De dubbele moraal viert hoogtij hier. In het luxe leventje verhaal waarin de liefde en het houden van ontbreekt mag je van jou willens en wetens wel iemand dagelijks een rad voor de ogen draaien.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_79707296
Als ik jou was zou ik geen aandacht geven aan alle belachelijke reacties van mensen met oud hartzeer omdat deze zure pruimen niet in staat zijn hier normaal op te reageren, geldt trouwens ook voor de zwart wit kijkers. Het bejaarde huis zit er ook vol van . Al die scheldwoorden, haatdragende teksten en verwensingen zijn van die akelige roddeltantes en mannen waarvan hun ego groter zijn dan hun pik.

Maar nu on topic:
Ga eens googlen naar midlife crisis of 30+ dilemma, misschien heb je daar wat aan.
Zorg eerst dat je zelf back on track zit voordat je je relatie met je man onder de loep neemt. Dus start eerst bij jezelf en daarna je relatie hoe deze ook mag verlopen. Soms kun je de weg kwijt zijn en jezelf verliezen, dit maakt je geen slecht mens maar kan gewoongebeuren maar je moet het wel herstellen met de minste schade.

Ik denk door de "persoonlijke ontwikkeling" dat je in een identiteitscrisis zit ook door "vastgeroest moederrol en doorslaat naar de andere kant"

De rest is aan jou en je man.
pi_79707341
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:40 schreef Krullehoofd het volgende:

De pijn die je zelf hebt door het niet te vertellen zal haar geen pijn doen. Het zal haar meer pijn doen door het te vertellen. Ik wil vreemdgaan echt niet goedpraten, zoals eerder gezegd. Maar op dat moment kies ik voor mijn geluk en haar geluk hangt op dat moment van mijn geluk af. Je mag het egoïstisch noemen, dat dan weer wel.
Dat is niet egoïstisch. Egoïstisch zou zijn om het te vertellen omdat je dan zelf niet meer de last draagt. Dat is het beste voor jezelf, het meest egoïstische dat je dus kan doen.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_79707345
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:40 schreef Krullehoofd het volgende:
Oh? Heel eerlijk lijkt het me niet om die beslissing voor haar te nemen omdat je eigen belangen er mee gemoeid zijn. Als de keuze geheel aan haar zou zijn en ze de keuze heeft tussen leven in pijn, maar in eerlijkheid, of leven in een pijnloze oneerlijkheid vraag ik me toch sterk af wat er zwaarder weegt.

Plus: pijn mag dan op korte termijn kut zijn, op de lange termijn werkt het heilzaam. Zonder veldslagen te voeren wordt er immers ook niets overwonnen.
quote:
De dubbele moraal viert hoogtij hier. In het luxe leventje verhaal waarin de liefde en het houden van ontbreekt mag je van jou willens en wetens wel iemand dagelijks een rad voor de ogen draaien.
Nee, want: als de geldschieter in kwestie op zoek is naar een 'liefdevolle relatie' zal hij die niet kunnen vinden bij een Gooische pauper die uit is op zijn geld. Wat er niet in zit haal je er immers ook niet uit.
pi_79707523
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:58 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

Dat is niet egoïstisch. Egoïstisch zou zijn om het te vertellen omdat je dan zelf niet meer de last draagt. Dat is het beste voor jezelf, het meest egoïstische dat je dus kan doen.
Mwah, niet als je er vanuit gaat dat de confrontatie met de ander meer pijn doet dan het verzwijgen van de waarheid.
pi_79707527
Mensen... Ik moet gelijk weer denken aan een vorige discussie met Taurus in dat hoax topic... Ga maar niet in op krullenhoofd want je overtuigd hem toch niet. Wel heb ik één vraag aan krullenhoofd.

Vind je niet dat je er op z'n minst een afspraak met je vriendin over moet maken? Iets in de trant van bij een one night stand vertellen we elkaar niks en wanneer er gevoelens bij komen kijken moeten we het elkaar sowieso vertellen, of deze gevoelens uit de weg gaan. Ik vind wel dat je dat in ieder geval moet zeggen als dat jou mening is.

Als ik namelijk een relatie met iemand aan ga en we hebben het over vreemdgaan dan is mijn standpunt vreemdgaan = exit, en als mijn vriendin dan aangeeft het hier volkomen mee eens te zijn maar achter mijn rug om wel met andere mensen sex heeft... Dat kan er gewoon niet in bij mij. Ik zal zelf nooit vreemdgaan, de verliefdheid zoals die in het begin van een relatie is kan weg ebben (en later ook weer eens terugkomen!) maar dat houden van dat blijft. Dat is bij mij in een relatie permanent aanwezig, gaat dat houden van weg dan krijg ik wel weer de behoefte om met andere vrouwen sex te hebben. Eerder dan dat totaal niet. Daarom heb ik liever dat het me gelijk verteld wordt, want ik wil niet in een relatie zitten met iemand die volgens mijn idealen niet net zoveel van mij houdt als ik van haar.
pi_79707773
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, niet als je er vanuit gaat dat de confrontatie met de ander meer pijn doet dan het verzwijgen van de waarheid.
Dat is zelfkastijding omdat jij dan met het verzwijgen van een schuldgevoel zit. Dat is dus niet het beste wat je voor jezelf kan doen en dus niet egoïstisch.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_79707937
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:09 schreef klaagbaas het volgende:
Dat is zelfkastijding omdat jij dan met het verzwijgen van een schuldgevoel zit. Dat is dus niet het beste wat je voor jezelf kan doen en dus niet egoïstisch.
Daarom is het nog wel egoïstisch. Maar goed, de mens handelt per definitie uit eigenbelang.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2010 15:14:21 ]
pi_79707946
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:09 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de pijn die je ervaart. Als je het moreel gezien prima vindt om vreemd te gaan is er geen sprake van zelfkastijding, tenzij je eerlijk bent naar je vriendin toe.
pi_79708191
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:14 schreef Techno het volgende:

[..]

Daarom is het nog wel egoïstisch. Maar goed, de mens handelt per definitie uit eigenbelang.
Want het is uit puur eigenbelang dat je jezelf opzadelt met een schuldgevoel en iets moeten verzwijgen een leven lang. Dat is een teken van jouw belang boven dat van een ander zetten
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_79708307
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:21 schreef klaagbaas het volgende:
Want het is uit puur eigenbelang dat je jezelf opzadelt met een schuldgevoel en iets moeten verzwijgen een leven lang. Dat is een teken van jouw belang boven dat van een ander zetten
Ja, inderdaad. Het is puur egoisme omdat je een (eventuele) relatiebreuk wil voorkomen.
pi_79708333
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:21 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

Eh, ja?
pi_79708337
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de pijn die je ervaart. Als je het moreel gezien prima vindt om vreemd te gaan is er geen sprake van zelfkastijding, tenzij je eerlijk bent naar je vriendin toe.
Ja maar we hebben het over mensen die zich niet aan dat moraal pretenderen te willen houden.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  maandag 29 maart 2010 @ 15:27:46 #215
97868 Krullehoofd
pi_79708438
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh? Heel eerlijk lijkt het me niet om die beslissing voor haar te nemen omdat je eigen belangen er mee gemoeid zijn. Als de keuze geheel aan haar zou zijn en ze de keuze heeft tussen leven in pijn, maar in eerlijkheid, of leven in een pijnloze oneerlijkheid vraag ik me toch sterk af wat er zwaarder weegt.
Ik neem die beslissing niet voor haar, maar voor mijzelf. Ik neem de beslissing om gelukkig te zijn met haar. En het gevolg daarvan is dat zij dan ook gelukkig is met mij. Het is van mij veel oneerlijker om haar dan met een dilemma op te moeten zadelen die haar veel pijn gaat geven. Nogmaals ik praat vreemdgaan niet goed.
quote:
Plus: pijn mag dan op korte termijn kut zijn, op de lange termijn werkt het heilzaam. Zonder veldslagen te voeren wordt er immers ook niets overwonnen.
[..]
Nogmaals als zij het niet weet dan is er ook geen pijn. Veldslagen worden op het slagveld gevoerd ten tijde van oorlog.
quote:
Nee, want: als de geldschieter in kwestie op zoek is naar een 'liefdevolle relatie' zal hij die niet kunnen vinden bij een Gooische pauper die uit is op zijn geld. Wat er niet in zit haal je er immers ook niet uit.
In jouw theorie mag hij/zij wel doen alsof omdat het toch niet aan de oppervlakte speelt. Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
pi_79708442
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:24 schreef Techno het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Het is puur egoisme omdat je een (eventuele) relatiebreuk wil voorkomen.
Ja je relatiebreuk voorkom je dan wel, voor nu . Maar jij zit nog steeds met een schuldgevoel, dat je daarmee zit is dus verre van egoïstisch.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_79708546
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:27 schreef klaagbaas het volgende:
Ja je relatiebreuk voorkom je dan wel, voor nu . Maar jij zit nog steeds met een schuldgevoel, dat je daarmee zit is dus verre van egoïstisch.
Wat boeit dat schuldgevoel? Het blijft een handeling uit eigenbelang.
pi_79708610
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:30 schreef Techno het volgende:

[..]

Wat boeit dat schuldgevoel? Het blijft een handeling uit eigenbelang.
Omdat dat schuldgevoel een uiting is van je moraal. daarom boeit het.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_79708632
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:27 schreef Krullehoofd het volgende:
Ik neem die beslissing niet voor haar, maar voor mijzelf. Ik neem de beslissing om gelukkig te zijn met haar. En het gevolg daarvan is dat zij dan ook gelukkig is met mij. Het is van mij veel oneerlijker om haar dan met een dilemma op te moeten zadelen die haar veel pijn gaat geven. Nogmaals ik praat vreemdgaan niet goed.

Volgens jou idealen ja, is het gek dat deze niet door iedereen gedeeld worden?
pi_79708722
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:27 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

Nee, want je voorkomt een relatiebreuk en hebt alles in zekere zin nog onder controle, egoïsme dus.
pi_79708752
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:31 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

Omdat dat schuldgevoel een uiting is van je moraal. daarom boeit het.
Niet alleen van jouw moraal, ook die van je vriendin. Als je vriendin het geen enkel probleem zou vinden, zou er dan nog sprake zijn van een schuldgevoel?
pi_79708943
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet alleen van jouw moraal, ook die van je vriendin. Als je vriendin het geen enkel probleem zou vinden, zou er dan nog sprake zijn van een schuldgevoel?
Dat weet je pas als je het opbiecht .

Als de vriendin dit moraal ook zou delen is er van vreemdgaan geen sprake en dus ook geen schuldgevoel omdat je dus niets fout doet. Maar dit zal in zo een soort relatie wel ter sprake zijn gekomen.

Maar aangezien dat in dit geval van TS niet zo is...tja dan weet je het dus pas als je het opbiecht.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  maandag 29 maart 2010 @ 15:39:23 #223
97868 Krullehoofd
pi_79708947
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:02 schreef Fes1-2 het volgende:
Mensen... Ik moet gelijk weer denken aan een vorige discussie met Taurus in dat hoax topic... Ga maar niet in op krullenhoofd want je overtuigd hem toch niet. Wel heb ik één vraag aan krullenhoofd.

Vind je niet dat je er op z'n minst een afspraak met je vriendin over moet maken? Iets in de trant van bij een one night stand vertellen we elkaar niks en wanneer er gevoelens bij komen kijken moeten we het elkaar sowieso vertellen, of deze gevoelens uit de weg gaan. Ik vind wel dat je dat in ieder geval moet zeggen als dat jou mening is.

Als ik namelijk een relatie met iemand aan ga en we hebben het over vreemdgaan dan is mijn standpunt vreemdgaan = exit, en als mijn vriendin dan aangeeft het hier volkomen mee eens te zijn maar achter mijn rug om wel met andere mensen sex heeft... Dat kan er gewoon niet in bij mij. Ik zal zelf nooit vreemdgaan, de verliefdheid zoals die in het begin van een relatie is kan weg ebben (en later ook weer eens terugkomen!) maar dat houden van dat blijft. Dat is bij mij in een relatie permanent aanwezig, gaat dat houden van weg dan krijg ik wel weer de behoefte om met andere vrouwen sex te hebben. Eerder dan dat totaal niet. Daarom heb ik liever dat het me gelijk verteld wordt, want ik wil niet in een relatie zitten met iemand die volgens mijn idealen niet net zoveel van mij houdt als ik van haar.
Ook ik heb al gezegd in een eerdere post dat ik vreemdgaan niet goed vind. Ik wil het dan ook absoluut niet goed praten. Afspraak of geen afspraak, ik vind vreemdgaan niet goed.
pi_79708993
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, want je voorkomt een relatiebreuk en hebt alles in zekere zin nog onder controle, egoïsme dus.
Ja de stress van het in controle houden heb je nog ja...dat zou je jezelf niet aandoen als pure egoïst. Geen egoïsme dus.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  maandag 29 maart 2010 @ 15:42:15 #225
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_79709070
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:27 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals als zij het niet weet dan is er ook geen pijn. Veldslagen worden op het slagveld gevoerd ten tijde van oorlog.
[..]

In jouw theorie mag hij/zij wel doen alsof omdat het toch niet aan de oppervlakte speelt. Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
Volgens mij ben jij een kloon van taurus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')