Ik ontken ook niet dat er een probleem is. Alles behalve. Alleen de aanpak die de PVV voor ogen heeft stuit mij tegen de borst. Aanpakken is goed, maar door te reppen over knieschijf schieten diskwalificeer je jezelf als politieke partij.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:45 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ik zou zeggen breng eens een bezoekje aan Den Haag Transvaal & Schilderswijk. Praat met verschillende mensen uit Honselersdijk en Naaldwijk. Die kutventjes komen nou nog weg met het bedreigen, nu is het allemaal nog kattekwaad, maar als ze nu niet worden aangepakt, veranderd die kattekwaad in serieus crimineel gedrag.
Precies! Ik kan het mis hebben maar ik blijf het gevoel houden dat de meeste mensen die die ettertjes verdedigen, zelf weinig last ervan hebben en dus geen problemen zien. Het is dat ik niet heel m'n levensverhaal op Fok! ga gooien, maar ik weet zeker dat ieder ander in mijn plaats hetzelfde zou denken.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:47 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Je hebt makkelijk praten. Ik denk niet dat je weet hoe het is voor die mensen om zich niet meer veilig te voelen in hun eigen huis/wijk. Niet meer over straat durven na een bepaalde tijd, om moeten reizen om dergelijke randfiguren te vermijden.... Etterjes is sowieso een wat lichte term voor veel van deze jongens. Stelselmatige treiterij en intimidatie, agressie en geweld, diefstal en vandalisme; dat gaat imho allemaal erg ver.
En dergelijke groepen zijn echt niet uitzonderingen, zelfs kleine dorpjes kennen die.
Overdreven is het zeker. Maar onze mensen bij de politie zijn grotendeels hun gezag kwijt. Dus in zekere mate kan ik me die uitspraak wel voorstellen. Ik keur ook zeker niet alles goed wat de PVV zou willen, maar het is de enige partij die vanaf punt 1 heeft gezegd waar het op staat. Veiligheid is het belangrijkste wat er is, en die veiligheid is al jaren niet meer te garanderen in sommige plaatsen.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat er een probleem is. Alles behalve. Alleen de aanpak die de PVV voor ogen heeft stuit mij tegen de borst. Aanpakken is goed, maar door te reppen over knieschijf schieten diskwalificeer je jezelf als politieke partij.
Helaas is een deel van onze bevolking volledig de weg kwijt.
Lezen is en blijft een kunst. Ik verdedig helemaal niemand, het enige wat ik zeg is dat we een beetje reeel moeten blijven.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:50 schreef Torrio het volgende:
[..]
Precies! Ik kan het mis hebben maar ik blijf het gevoel houden dat de meeste mensen die die ettertjes verdedigen, zelf weinig last ervan hebben en dus geen problemen zien. Het is dat ik niet heel m'n levensverhaal op Fok! ga gooien, maar ik weet zeker dat ieder ander in mijn plaats hetzelfde zou denken.
Mijn excuses, verdedigen was misschien niet het juiste woord maar je verzacht de omstandigheden wel. En dat is waar ik mij persoonlijk aan erger.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lezen is en blijft een kunst. Ik verdedig helemaal niemand, het enige wat ik zeg is dat we een beetje reeel moeten blijven.
Je verheft het probleem met de straatterroristen tot een niveau dat de realiteit compleet geen recht doet. Natuurlijk is het een belangrijk punt, maar Wilders zn gehele beleid richt zich op de aanpak van moslims. Het is gewoon een heel eng mannetje.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:52 schreef Torrio het volgende:
[..]
Overdreven is het zeker. Maar onze mensen bij de politie zijn grotendeels hun gezag kwijt. Dus in zekere mate kan ik me die uitspraak wel voorstellen. Ik keur ook zeker niet alles goed wat de PVV zou willen, maar het is de enige partij die vanaf punt 1 heeft gezegd waar het op staat. Veiligheid is het belangrijkste wat er is, en die veiligheid is al jaren niet meer te garanderen in sommige plaatsen.
Die overtuiging houdt het niet langer dan een paar weken vol als dit soort problemen zich in jouw wijk zouden voordoen. Die één of twee keer, daar zetten mensen zich nog wel overheen. Maar zo gauw het stelselmatig wordt en blijkt dat de politie niet of nauwelijks invloed heeft, dan gaat 'reeel' heel snel de deur uit. Dan wil je gewoon dat het stopt, hoe dan ook. En dan is er ook nog de vanzelfsprekende woede.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lezen is en blijft een kunst. Ik verdedig helemaal niemand, het enige wat ik zeg is dat we een beetje reeel moeten blijven.
Ik verzacht helemaal niks. Knieschijven schieten, om maar iets te noemen, schept een precedent. Althans, dat moet wel want anders riekt het naar pure discriminatie. Snap je waar ik heen wil?quote:Op zondag 28 maart 2010 22:55 schreef Torrio het volgende:
[..]
Mijn excuses, verdedigen was misschien niet het juiste woord maar je verzacht de omstandigheden wel. En dat is waar ik mij persoonlijk aan erger.
En jij denkt dat ik nooit mot heb met Marokkanen?quote:Op zondag 28 maart 2010 22:56 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Die overtuiging houdt het niet langer dan een paar weken vol als dit soort problemen zich in jouw wijk zouden voordoen. Die één of twee keer, daar zetten mensen zich nog wel overheen. Maar zo gauw het stelselmatig wordt en blijkt dat de politie niet of nauwelijks invloed heeft, dan gaat 'reeel' heel snel de deur uit. Dan wil je gewoon dat het stopt, hoe dan ook. En dan is er ook nog de vanzelfsprekende woede.
Je geeft geen antwoord op de vraag. Vind je het acceptabel dat blijkbaar een klein groepje hele wijken en dorpen kunnen terroriseren omdat politie en justitie géén mogelijkheid heeft om ze effectief aan te pakken? Dat goedwillende burgers daardoor moeten verhuizen?quote:Op zondag 28 maart 2010 22:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het nog veel vervelender dat er mensen rondlopen in dit land die de meest extreme maatregelen willen nemen om een stel ettertjes aan te pakken. Als we nou te maken hadden met gang wars waarbij Marokkanen heuse schietgevechten hielden in de achterbuurten van Amsterdam en waar onschuldigen de dupe van worden, dan hadden zij een punt. Het gaat om een stelletje kutventjes en de PVV rept over schieten in knieschijven.
Dan heb je gewoon een flinke steek los.
Nogmaals; die paar keer zijn voor de meeste mensen wel te relativeren. Maar als het voor je eigen deur gebeurt, en niet ophoudt...quote:Op zondag 28 maart 2010 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik nooit mot heb met Marokkanen?
Misschien omdat hij niet wilt dat er dingen gebeuren zoals in het Midden Oosten? Israel? Je ziet wat ervan komt als een andere geloofsovertuiging groot wordt in een land. Het brengt niks goeds.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je verheft het probleem met de straatterroristen tot een niveau dat de realiteit compleet geen recht doet. Natuurlijk is het een belangrijk punt, maar Wilders zn gehele beleid richt zich op de aanpak van moslims. Het is gewoon een heel eng mannetje.
Blijkbaar niet zoals sommigen hier hebben. Anders ben je wel héél vergevingsgezind.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik nooit mot heb met Marokkanen?
Nogmaals; ik ben voor een (harde) aanpak. Echter, PVV is nooit en te nimmer een optie. De partij biedt geen oplossingen maar zaait angst onder de bevolking. Angst voor de islam.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag. Vind je het acceptabel dat blijkbaar een klein groepje hele wijken en dorpen kunnen terroriseren omdat politie en justitie géén mogelijkheid heeft om ze effectief aan te pakken? Dat goedwillende burgers daardoor moeten verhuizen?
Want dat is totaal niet nodig, ze luisteren zo ook wel naar de politie. Kom op man.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je vindt dat de PVV met goede oplossingen komt? Marachausse in probleemwijken bijvoorbeeld. Kom op man.
Die geloofsovertuiging zat al in Israel nog voor het land werd gesticht. Dat is de reden dat er een conflict is, niet omdat de islam is gegroeid in dat gebied. Begrijp ik trouwens dat jij een link legt tussen ettertjes en de islam?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:01 schreef Torrio het volgende:
[..]
Misschien omdat hij niet wilt dat er dingen gebeuren zoals in het Midden Oosten? Israel? Je ziet wat ervan komt als een andere geloofsovertuiging groot wordt in een land. Het brengt niks goeds.
Neen, ik kan relativeren. Ik heb namelijk ook wel eens mot met landgenoten. Moeten we die er ook maar uittrappen?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:02 schreef Torrio het volgende:
[..]
Blijkbaar niet zoals sommigen hier hebben. Anders ben je wel héél vergevingsgezind.
Wat sta jij voor dan? Dat we einsatzgruppen de wijken insturen?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:05 schreef Torrio het volgende:
[..]
Want dat is totaal niet nodig, ze luisteren zo ook wel naar de politie. Kom op man.
Dus je vind het NIET acceptabel?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals; ik ben voor een (harde) aanpak.
Wie heeft het over de pvvquote:Echter, PVV is nooit en te nimmer een optie. De partij biedt geen oplossingen maar zaait angst onder de bevolking. Angst voor de islam.
Maar je vindt dat de PVV met goede oplossingen komt? Marachausse in probleemwijken bijvoorbeeld. Kom op man.
En het Jodendom zal al in Palestina vele eeuwen voor de Islam werd gesticht...quote:Op zondag 28 maart 2010 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die geloofsovertuiging zat al in Israel nog voor het land werd gesticht. Dat is de reden dat er een conflict is, niet omdat de islam is gegroeid in dat gebied. Begrijp ik trouwens dat jij een link legt tussen ettertjes en de islam?
PVV is de pleitbezorger van de harde aanpak die jij zo verheerlijkt.quote:
Nou wat stel JIJ dan voor? Je vind het NIET acceptabel, je bent VOOR een hardere aanpak, maar waar die uit zou moeten bestaan wil je je niet aan wagen.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat sta jij voor dan? Dat we einsatzgruppen de wijken insturen?
Het jodendom is in de 1e eeuw Israel uitgekick door de Romeinen.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:07 schreef 9x19 het volgende:
[..]
En het Jodendom zal al in Palestina vele eeuwen voor de Islam werd gesticht...
Kan je me even quoten waar ik een hardere aanpak verheerlijk? Sterker nog, ik heb het helemaal niet over een hardere aanpak gehad in tegenstelling tot jijzelf.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PVV is de pleitbezorger van de harde aanpak die jij zo verheerlijkt.
Ettertjes heb je in alle soorten en maten. Dus nee, die link leg ik niet. Maar ik zie wel in dat het geloof een serieuze bedreiging zou kunnen gaan vormen als het de komende 10 jaar zo doorgaat als het nu is. Heb je ooit een paus zichzelf zien opblazen op een drukke markt?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die geloofsovertuiging zat al in Israel nog voor het land werd gesticht. Dat is de reden dat er een conflict is, niet omdat de islam is gegroeid in dat gebied. Begrijp ik trouwens dat jij een link legt tussen ettertjes en de islam?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |