abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:51:57 #151
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81064241
Ja, ik ga misschien maar eens over op een vaster ritme (5 flessen van 180 ml) en dan tussendoor 'afleiden' met rijstenwafel ofzo. Daar zal hij toch nog maar nauwelijks wat van binnenkrijgen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:53:02 #152
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81064303
Ik ben zelf ook een hongerlap, hij heeft het gewoon van mij.
pi_81064326
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:51 schreef Groofsken het volgende:
Ja, ik ga misschien maar eens over op een vaster ritme (5 flessen van 180 ml) en dan tussendoor 'afleiden' met rijstenwafel ofzo. Daar zal hij toch nog maar nauwelijks wat van binnenkrijgen.
selene ging (en gaat) keihard krijsen van rijstewafels
het is de lucht denk ik. alle andere kindjes vinden het wel lekker
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81064353
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:49 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk!! Ik weet niet hoe ik er bij kom haha.
Ik heb wel een vermoeden. Op de een na laatste regel staat namelijk "5 voedingen van 180/6" en dat wordt daarna "4 voedingen 180/6". Dat is een stap waarbij baby's overdag ineens in totaal minder gaan drinken. Ik heb er nog naar gevraagd op het CB maar ze had niet echt een antwoord op mijn vraag waarom dat was. Ik ging er zelf maar vanuit dat baby's op een bepaald moment minder energie nodig hebben omdat ze vooral in het begin heel hard groeien. Maar dat klopt volgens mij ook niet helemaal met de groeicurve.

Maar goed, Ivan gaat nu pas (met een beetje mazzel) minder drinken omdat de 5e voeding komt te vervallen. Hij is nota bene 6 maanden oud en lang en breed over die 6 kg heen, haha.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81064392
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:53 schreef Groofsken het volgende:
Ik ben zelf ook een hongerlap, hij heeft het gewoon van mij.
Ivan heeft het ook niet van een vreemde.

Hij wordt zó driftig als hij zijn stuk rijstwafel op heeft en ik hem niet gauw genoeg een nieuw stuk geef. Pfff.
pi_81064455
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:50 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb toch maar even het pak erbij gepakt. Het gaat maar tot 180 ml. Echt, hoe kom ik nou weer aan 210 ml dan? Damned. 5 Voedingen van 180 ml bij kinderen zwaarder dan 5 kilo.
180 cc water+6 schepjes poeder= 210 cc voeding misschien bedoel je dat? Of deed je echt
210 cc water+7 schepjes poeder? Dat zijn namelijk wel hele grote flessen vol

Rijstewafel, ben benieuwd wat R. daarvan vindt, post het nog effe ergens als je eraan denkt!
Ik proefte vanavond eens de rijstebloempap, GATVER! en dat terwijl ik Brinta enzo wel heel lekker vind, en dacht dat dit niet zoveel smaak had, maar het smaakt echt raar
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81064530
Ik proef Ivans melk altijd als ik een flesje maak omdat ik op die manier de temperatuur beter in kan schatten. Inmiddels vind ik het niet vies meer.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:57:46 #158
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81064534
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb wel een vermoeden. Op de een na laatste regel staat namelijk "5 voedingen van 180/6" en dat wordt daarna "4 voedingen 180/6". Dat is een stap waarbij baby's overdag ineens in totaal minder gaan drinken. Ik heb er nog naar gevraagd op het CB maar ze had niet echt een antwoord op mijn vraag waarom dat was. Ik ging er zelf maar vanuit dat baby's op een bepaald moment minder energie nodig hebben omdat ze vooral in het begin heel hard groeien. Maar dat klopt volgens mij ook niet helemaal met de groeicurve.

Maar goed, Ivan gaat nu pas (met een beetje mazzel) minder drinken omdat de 5e voeding komt te vervallen. Hij is nota bene 6 maanden oud en lang en breed over die 6 kg heen, haha.
Maar ik lees hier toch regelmatig van meerderen dat ze een fles 210/7 geven. Hoe zit dat dan? (is dat bij 3 flessen ofzo?)
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:58:22 #159
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81064559
Ehm , ik deed 210/7 Poppejans , dus das nog meer.

Nou , maar hopen dat z;n niertjes nog niet verprutst zijn dan en dat we de heveelheid weer wat terug kunnen schroeven .
pi_81064571
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:56 schreef Poppejans het volgende:

[..]

180 cc water+6 schepjes poeder= 210 cc voeding

Rijstewafel, ben benieuwd wat R. daarvan vindt, post het nog effe ergens als je eraan denkt!
Ik proefte vanavond eens de rijstebloempap, GATVER! en dat terwijl ik Brinta enzo wel heel lekker vind, en dacht dat dit niet zoveel smaak had, maar het smaakt echt raar
Ja, het smaakt het helemaal naar niks Met suiker is het wel weg te werken
Rienk vind het heerlijk in de fles trouwens, Maar van echt rijstebloem pap moet ie niks weten. Hij werkt het er net zo hard weer uit
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:59:18 #161
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81064608
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:58 schreef Groofsken het volgende:
Ehm , ik deed 210/7 Poppejans , dus das nog meer. Ja dat dus. Ik dacht ook al wel "waar laat ie het toch?"...

Nou , maar hopen dat z;n niertjes nog niet verprutst zijn dan en dat we de heveelheid weer wat terug kunnen schroeven .
pi_81064624
160/6 wordt 200cc melk
210/7 wordt 230 cc melk
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:01:43 #163
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81064748
Anyways, ik heb honger (misschien overvoer ik mezelf ook wel dan ), dus ik ga wat eten en dan naar bed. Of misschien moet ik afleiding zoeken met een rijstewafel ofzo...
pi_81064794
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:57 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Maar ik lees hier toch regelmatig van meerderen dat ze een fles 210/7 geven. Hoe zit dat dan? (is dat bij 3 flessen ofzo?)
Volgens mij doen sommigen dat bij de laatste voeding, wat extra geven om te zorgen dat de nacht beter overbrugd wordt. Misschien geven anderen 210/7 omdat ze niet genoeg voedingen op een dag erin kunnen krijgen en op die manier de totale hoeveelheid voeding nog goed is.

Ik heb het op mijn CB voorgelegd maar daar werd er heel negatief op gereageerd. Ik heb hier begrepen dat dat niet overal zo is. Ik heb me er in ieder geval niet echt in verdiept omdat het hier niet nodig was.
pi_81064848
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:58 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, het smaakt het helemaal naar niks Met suiker is het wel weg te werken
Rienk vind het heerlijk in de fles trouwens, Maar van echt rijstebloem pap moet ie niks weten. Hij werkt het er net zo hard weer uit
Te drinken als papfles vindt Wolf het ook zaaaalig, maar met lepel gaat hier ook nog niet echt geweldig, maar dat is denk ik meer omdat hij het afhappen van een lepeltje nog gek vindt en niet helemaal lijkt te snappen.
(Ben trouwens niet van plan om dit echt te gaan lepelen, maar hij moet leren wennen aan lepeltje van dat onderzoek waaraan we meedoen. Dus heel klein beetje krijgt hij in dikkere papvorm)
Laat het mooi in een fles verder, van een lepel eten leert hij wel door groente en fruit te eten. Pap op bordje vind ik wel zo'n onzin, dat duurt een eeuw,kind hartstikke honger terwijl het met een fles prima gaat
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81064901
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:01 schreef Groofsken het volgende:
Anyways, ik heb honger (misschien overvoer ik mezelf ook wel dan ), dus ik ga wat eten en dan naar bed. Of misschien moet ik afleiding zoeken met een rijstewafel ofzo...
pi_81064909
Waar dient een pyjamapapje eigenlijk toe? Ik krijg me de laatste tijd een berg reclame en gratis samples van opvolgvoeding en pyjamapapjes. Wat is er mis met een gewone fles als laatste voeding?
pi_81064918
Ik geef 210/7 met 3 scheppen rijstebloem omdat hij dan inderdaad genoeg binnenkrijgt en omdat hij de nacht dan goed overbrugd. Misschien kan hij ook wel met gewoon 180/6 toe, maar dat waag ik er maar niet op

Maar goed, morgen eerst het cb maar bellen dan. Want ik ben nu een beetje bang dat ik het niet goed doe
pi_81064971
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Waar dient een pyjamapapje eigenlijk toe? Ik krijg me de laatste tijd een berg reclame en gratis samples van opvolgvoeding en pyjamapapjes. Wat is er mis met een gewone fles als laatste voeding?
Een pyjamapapje zit meer in wat verzadigd, dus dat ze er beter op door zouden slapen.
Maar dat is echt niet bij ieder kind zo
Hier helaas geen samples gehad
pi_81065020
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij is het inderdaad pure geldtrekkerij, het draagt nergens aan bij, behalve om je kind onnodig lang aan de vloeibare vorm te houden.
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:08:06 #171
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81065050
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:05 schreef Vlindur het volgende:
Ik geef 210/7 met 3 scheppen rijstebloem omdat hij dan inderdaad genoeg binnenkrijgt en omdat hij de nacht dan goed overbrugd. Misschien kan hij ook wel met gewoon 180/6 toe, maar dat waag ik er maar niet op

Maar goed, morgen eerst het cb maar bellen dan. Want ik ben nu een beetje bang dat ik het niet goed doe
Je kunt het misschien een keer proberen als jullie een paar dagen vrij zijn. Dan is een gebroken nacht niet zo erg en kun je kijken of hij het redt op een kleinere fles?
pi_81065136
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:08 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Je kunt het misschien een keer proberen als jullie een paar dagen vrij zijn. Dan is een gebroken nacht niet zo erg en kun je kijken of hij het redt op een kleinere fles?
Ik ben altijd vrij en J. slaapt met oordoppen als ie dat nodig vind, dus ik ga morgen al beginnen had ik al bedacht Eens kijken hoe het bevallen gaat.
pi_81065145
Wie geïnteresseerd is mag mijn samples hebben!
pi_81065159
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:07 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Volgens mij is het inderdaad pure geldtrekkerij, het draagt nergens aan bij, behalve om je kind onnodig lang aan de vloeibare vorm te houden.
Heb je ergens ook wel gelijk in denk ik! Ik weet niet bij hoeveel maanden dat is, maar als ze goed groente eten 's avonds laat je toch al in de leeftijd voordat ze 1 jr zijn (dacht ik) die laatste fles weg, toch?
Zo'n pyjamapapje is echt niet nodig tot 36 maanden (dat staat op de verpakking dat het tot dan kan..)
pi_81065178
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
Wie geïnteresseerd is mag mijn samples hebben!
Ik!
Maar dat gaat niet door brievenbus zeker?
Oh wacht, ik zie je op de Veluwemeet toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')