abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:27:14 #126
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81058157
Ik wil best een 5e fles geven, ik zou alleen niet weten wanneer?

Zondag 2 mei
01:00 230 2R
07:00 200
12:00 200
17:00 200
22:00 200

Maandag 3 mei
07:00 200
12:00 200
16:45 200
22:30 230 3R

Dinsdag 4 mei
05:00 200
10:00 100
12:30 160
19:00 200
23:45 230 3R

Woensdag 5 mei
07:30 200
12:30 200
17:30 200
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:31:31 #127
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81058298
Ja, ik heb dus de hoeveelheid wat verminderd en dan komt hij om de 4 uur dus

7.00 200
11.00 165
15.00 165
19.00 165
23.30 200 (maken we 'm voor wakker)

En dan geef ik 'm echt bij de eerste hongersignalen, want eigenlijk kan hij zelfs hierop wel wat langer maar dan komen we helemaal niet uit.

Af en toe bied ik 'm overdag ook wel eens 200 aan en meestal drinkt hij die dan ook (zo goed als) leeg.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:40:10 #128
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81058620
Weet je.. Ik bel morgen het CB wel even, eens kijken wat zij er van denken.
Rienk is 2.5 maanden ouder dan Daan dus ik kan het niet met jou vergelijken

Vind het wel lief dat je me zo helpt
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81058978
Happy, wij hebben echt precies hetzelfde 'schema'. Voor 23.00 uur moeten we haar idd wakker maken.
Op het cb gaven ze aan dat ze nu wel langzaam naar 4 flessen mag (2 weken terug was ze 5750 kg en 60,5 cm). Vanmorgen was ze laat met de eerste fles (8.30 uur), dus vandaag maar eens met 4 flessen proberen.
pi_81059917
hoi

ik heb ff een lees-mezelf-in vraagje voordat ik het volgende week eventueel aan de kinderarts voorleg. ravi is nu dik 3 weken thuis. omdat al direct duidelijk was (en is) dat kiro voorlopig niet thuiskomt doen we toch wel voeden op verzoek, met dien verstande dat er minimaal twee uur tussen de voedingen moet en hij driemaal daags ijzer krijgt (2 uur na de laatste voeding en een half uur voor de volgende). het is een beetje een vagige mix van 'wel op verzoek maar toch niet helemaal' geworden.

we begonnen met 8x45 cc, alles ging op en hij kwam vaak dik voor de 'vaste' tijd. dat heb ik na een paar dagen snel verhoogd na 7x60. die overgang ging goed & vanzelf, maar nog steeds gingen alle flesjes op en kwam ravi al een uur voor de 'strakke' tijd. enfin, afgelopen vrijdag overlegd met de kinderarts: eventjes ter overgang een weekje op 7x80 en dan naar 6x100. hij was wel aangekomen, maar dat mocht wel wat meer/sneller. vrijdag dus gestart met 7x80. resultaat: nog steeds alles op, komt nog steeds standaard ruim voor de 'strakke' tijd. geen gespuug ofzo, dus ik vond het gister welletjes en heb hem gewoon 100 aangeboden. resultaat: hij maakt er 7x100 van is wel reuze tevreden, huilt bijna niet, poept goed, plast goed en spuugt niet veel (alleen als het boertje niet wilde en dan nog niet overmatig).

tsja. ik zit nu dus een beetje te dubben of hij wel de goede voeding krijgt. dit is met nutrilon 1. hij klokt alles heel enthousiast weg, spuugt niet ofzo. maar hij mag wel wat sneller aankomen en heeft gewoon heel heel veel **HONGER**!! iemand ideeen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81062097
Als hij niet over de liter heen gaat is er niks aan het handje toch?
En je kunt uitrekenen aan de hand van zijn gewicht hoeveel hij zou moeten krijgen 150 cc maal het kilo lichaamsgewicht.
Dus bijv. 4 kilo= 4x150= 600cc
En volgens mij is dat was ze nodig zijn om te groeien, en zou minder dan niet goed zijn toch?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81062271
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als hij niet over de liter heen gaat is er niks aan het handje toch?
En je kunt uitrekenen aan de hand van zijn gewicht hoeveel hij zou moeten krijgen 150 cc maal het kilo lichaamsgewicht.
Dus bijv. 4 kilo= 4x150= 600cc
En volgens mij is dat was ze nodig zijn om te groeien, en zou minder dan niet goed zijn toch?
2.8*150=420
7*100=700
vandaar dus mijn zorgen dat nutrilon 1 niet goed genoeg is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81062415
En wat vindt de kinderarts?
Ik zou denken; kijk naar je kindje, is die tevreden? Je zegt dat hij het heel goed doet zo, dus dan zou je denken dat het goed is zo.
En een voeding voor hongerige baby's zou een alternatief kunnen zijn, maar dat zou ik wel overleggen, want hij is nog wel ieniemieniemieniemienie he
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:14:06 #134
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81062491
Maar die van mij is nu ruim 7 kilo, ik denk ongeveer 7,3.

Dus zou dan 7,3 keer 150 ml moeten krijgen en dat is meer dan een liter .

Zie je wel dat ie niet teveel dorst heeft, hij is ook helemaal niet dik . Ik ga morgen het cb bellen met de vraag wat te doen.
pi_81062607
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En wat vindt de kinderarts?
Ik zou denken; kijk naar je kindje, is die tevreden? Je zegt dat hij het heel goed doet zo, dus dan zou je denken dat het goed is zo.
En een voeding voor hongerige baby's zou een alternatief kunnen zijn, maar dat zou ik wel overleggen, want hij is nog wel ieniemieniemieniemienie he
nja, die kinderarts doet altijd njanjanja, moeilijkmoeilijk, blabla. en dan komtie met: "ja, doe maar gewoon wat je voorstelde, want dat klinkt heel zinnig"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81062755
hoe vaak krijgt hij drinken dan?
(deze was voor Groof)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81062921
gejat van een ander forum:


--------------------------------------------------------------------------------

Baby's hebben alsmaar minder melk per kilo nodig, maar tot ze rond 5 tot 6 maanden oud zijn niet minder in totaal.

Een baby van bijvoorbeeld 4,5 kg drinkt met 1 maand rond 675 cc per dag, met 2 maanden en 5,6 kg drinkt hij 784 cc. Als hij dan 3 maanden oud is weegt hij 6,4 kg en drinkt hij 832 cc, met 4 maanden en 7 kg drinkt hij 840 cc en met 5 maanden weegt hij 7,5 kg en dus drinkt hij weer een heel klein beetje minder, namelijk nog maar 825 cc. Je kunt dus stellend at er aan de totale hoeveelheid melk niet zo veel veranderd, de hoeveelheid per kg lichaamsgewicht, die daalt. Baby's groeien namelijk alsmaar trager naarmate ze ouder worden en minder hard groeien betekend dat de melkbehoefte per kilo alsmaar minder wordt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:23:30 #138
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81062942
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoe vaak krijgt hij drinken dan?
Hij krijgt op verzoek en dat is ongeveer om de 3 à 4 uur overdag, telkens een volledige fles van 210/7. Op dit moment drinkt hij er 4 met gemak leeg, naast de twee borstvoedingen die hij nog heeft. Vanaf morgen is dat er nog maar 1, wordt er dus weer een bv vervangen dor een fles. Ik voorzie gewoon dat hij meer gaat drinken dan een liter en stelde al in het babytopic de vraag met wat dan te doen.

Misschien al beginnen met bijvoeding toch.

Fijn om nu te lezen van die berekening, was ik alweer vergeten, want dan weet ik iig dat het klopt dat ie zoveel wil drinken .
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:25:09 #139
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81063023
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
gejat van een ander forum:


--------------------------------------------------------------------------------

Baby's hebben alsmaar minder melk per kilo nodig, maar tot ze rond 5 tot 6 maanden oud zijn niet minder in totaal.

Een baby van bijvoorbeeld 4,5 kg drinkt met 1 maand rond 675 cc per dag, met 2 maanden en 5,6 kg drinkt hij 784 cc. Als hij dan 3 maanden oud is weegt hij 6,4 kg en drinkt hij 832 cc, met 4 maanden en 7 kg drinkt hij 840 cc en met 5 maanden weegt hij 7,5 kg en dus drinkt hij weer een heel klein beetje minder, namelijk nog maar 825 cc. Je kunt dus stellend at er aan de totale hoeveelheid melk niet zo veel veranderd, de hoeveelheid per kg lichaamsgewicht, die daalt. Baby's groeien namelijk alsmaar trager naarmate ze ouder worden en minder hard groeien betekend dat de melkbehoefte per kilo alsmaar minder wordt.
Oh, nou daar zit ie nu met alleen al z'n vier flessen dus al op, op die genoemde hoeveelheden.
pi_81063090
Over de liter is in ieder geval geen goed idee, dat kunnen de nieren niet aan geloof ik
En een papfles dan?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:27:49 #141
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81063134
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Over de liter is in ieder geval geen goed idee, dat kunnen de nieren niet aan geloof ik
En een papfles dan?
Weigert meneer ...

Anyways, ik ga morgen echt even bellen. Ik laat het nog weten, wat ze zeiden.
pi_81063306
Groofsken, lastig is dat, he, als je kind niet genoeg lijkt te hebben. Je wilt hem gewoon geven wat hij nodig lijkt te hebben, maar dan word je ineens op je vingers getikt vanwege die liter.

Ik vond de tip van Twinkly wel heel zinvol. Hoe lang doet R. nu over een fles? Het kan goed zijn dat hij sneller klaar is met een fles dan zijn verzadigingsgevoel intreedt. Baby's hebben daar tijd voor nodig, net als volwassenen.

GWS wees er terecht op dat veel baby's een grote zuigbehoefte hebben en door willen blijven drinken omdat ze willen zuigen, niet zozeer omdat ze honger hebben. Ivan is zo'n baby. Hij drinkt heel goed en moppert al-tijd als de fles van 180/6 op is. Voorheen gaf ik hem een speen en dan was hij na een minuut of 5 tevreden en bleek hij gewoon geen honger meer te hebben. Nu laat ik hem heel even mopperen, probeer hem te laten boeren en leg hem dan in de box. Uiteindelijk heeft hij toch wel genoeg aan 180/6.

De flessen die je geeft zijn wel heel groot. Wat men daarop tegen heeft is dat het een grote belasting kan zijn voor de nieren. Als ik jou was zou ik sowieso op een voeding voor hongerige baby's overstappen zoals Nutrilon Forte. Je merkt gauw genoeg of dat verschil maakt.

Bijvoeden zet qua calorieen niet zoveel zoden aan de dijk, maar misschien kun je R er wel net iets langer tevreden mee houden tussen de voedingen door. Ik heb bij Ivan nu in ieder geval echt die rijstwafel nodig. Het is meer bezigheidstherapie dan dat het zijn honger stilt. Als ik met hem ga wandelen in de doek bijvoorbeeld dan blijft hij ook langer zoet tussen voedingen door.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:33:48 #143
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81063424
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Groofsken, lastig is dat, he, als je kind niet genoeg lijkt te hebben. Je wilt hem gewoon geven wat hij nodig lijkt te hebben, maar dan word je ineens op je vingers getikt vanwege die liter.

Ik vond de tip van Twinkly wel heel zinvol. Hoe lang doet R. nu over een fles? Het kan goed zijn dat hij sneller klaar is met een fles dan zijn verzadigingsgevoel intreedt. Baby's hebben daar tijd voor nodig, net als volwassenen.

GWS wees er terecht op dat veel baby's een grote zuigbehoefte hebben en door willen blijven drinken omdat ze willen zuigen, niet zozeer omdat ze honger hebben. Ivan is zo'n baby. Hij drinkt heel goed en moppert al-tijd als de fles van 180/6 op is. Voorheen gaf ik hem een speen en dan was hij na een minuut of 5 tevreden en bleek hij gewoon geen honger meer te hebben. Nu laat ik hem heel even mopperen, probeer hem te laten boeren en leg hem dan in de box. Uiteindelijk heeft hij toch wel genoeg aan 180/6.

De flessen die je geeft zijn wel heel groot. Wat men daarop tegen heeft is dat het een grote belasting kan zijn voor de nieren. Als ik jou was zou ik sowieso op een voeding voor hongerige baby's overstappen zoals Nutrilon Forte. Je merkt gauw genoeg of dat verschil maakt.

Bijvoeden zet qua calorieen niet zoveel zoden aan de dijk, maar misschien kun je R er wel net iets langer tevreden mee houden tussen de voedingen door. Ik heb bij Ivan nu in ieder geval echt die rijstwafel nodig. Het is meer bezigheidstherapie dan dat het zijn honger stilt. Als ik met hem ga wandelen in de doek bijvoorbeeld dan blijft hij ook langer zoet tussen voedingen door.
Oh echt . Bluh. Forte had ik ook al op mijn lijstje staan voor morgen.

ps: Waarom zetten ze dat dan wel op de pakken als mogelijkheid .
pi_81063649
Alles lijkt me beter dan je kind honger laten hebben, hoor. Ik vind het moeilijk om je advies te geven omdat jij zijn moeder bent en het eigenlijk beledigend is om je te vertellen dat hij heus geen honger heeft en je hem gewoon overvoert. Waarom zou je je eigen kind overvoeren?

Ik ben ervan overtuigd dat jij het beste doet voor hem. Maar kleine dingen kunnen misschien verschil maken. Toen wij van speen 1 naar speen 2 overstapten dronk Ivan ineens sneller én veel meer. Pas heb ik speen 3 geprobeerd maar die trekt hij niet. Je kunt eens wat proberen en als er iets werkt is dat mooi meegenomen, maar als het niet werkt dan trek je toch gewoon je eigen plan! Ik zou dan waarschijnlijk ook aan de bijvoeding gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:43:26 #145
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81063884
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:33 schreef Groofsken het volgende:

[..]

ps: Waarom zetten ze dat dan wel op de pakken als mogelijkheid .
Op de pakken staat toch 4 flessen van 210/7 toch bij 6 kilo of meer? Het wordt alleen een probleem als hij er 5 nodig heeft. dacht ik tenminste
pi_81063999
Op mijn pak Nutrilon staat als maximum: > 6 kg 4 flessen 180/6.

Toen Ivan 6 kg zwaar was kon ik echt nog niet op 4 flessen overstappen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:46:41 #147
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81064015
Ik wil hem ook niet overvoeren ...
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:49:46 #148
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81064136
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
Op mijn pak Nutrilon staat als maximum: > 6 kg 4 flessen 180/6.

Toen Ivan 6 kg zwaar was kon ik echt nog niet op 4 flessen overstappen.
Je hebt gelijk!! Ik weet niet hoe ik er bij kom haha. Denk omdat ik die hoeveelheid hier nog wel eens lees.

Daan is ook 6 kilo maar doe dat ook niet hoor. Ondanks dat hij het wel zou aankunnen qua behoefte, geeft ik 'm toch liever kleinere flessen en dan een fles meer. Hij is niet ontevreden als de fles leeg is doordat hij flink moet zuigen met een Avent 3 speen met ingedikte melk.
pi_81064151
Je bent hartstikke goed bezig, joh! Hij gaat nog niet over de limiet en het is goed dat je erover nadenkt hoe dat moet als de borstvoeding volledig is vervangen door kunstvoeding. Met een beetje mazzel zal hij die voedingen niet vervangen door de hoeveelheden die hij nu drinkt; borstvoeding is lichter verteerbaar en ik meen me te herinneren dat kindjes in geval van borstvoeding wat vaker en minder drinken (?). Misschien verbaast hij je wel! En misschien kun je door iets te veranderen in je schema overdag hem een beetje sturen zodat hij wat minder voedingen nodig heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:50:07 #150
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81064159
Ik heb toch maar even het pak erbij gepakt. Het gaat maar tot 180 ml. Echt, hoe kom ik nou weer aan 210 ml dan? Damned. 5 Voedingen van 180 ml bij kinderen zwaarder dan 5 kilo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')