Ah, ze kunnen dus toch kiezen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:08 schreef waht het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat niet alle Christenen hetzelfde geloven.
Geloof is interpretatie van heilige geschriften. Interpretatie die per persoon verschilt.
En waarom faciliteren we dan juist de meest achterlijke interpretatie?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:08 schreef waht het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat niet alle Christenen hetzelfde geloven.
Geloof is interpretatie van heilige geschriften. Interpretatie die per persoon verschilt.
Met 'neutraal' bedoel je natuurlijk wat de gewoonte/traditie is in Nederland.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De overtuiging van die dissonante persoon is niet relevant. Relevant is dat de overheid neutraal is. De overheid is immers niet zomaar een instelling.
Nee, dat bedoel ik helemaal niet. Ik bedoel dat de ambtenaren geen blijk geven van welke (religieuze) vertuiging dan ook.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:11 schreef waht het volgende:
[..]
Met 'neutraal' bedoel je natuurlijk wat de gewoonte/traditie is in Nederland.
Ben ik met je eens!quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar kunnen we natuurlijk grappig over doen, maar ik ervan overtuigd dat sommigen zich gesterkt voelen door de heftige uitspraken van Wilders. Tokkies denken: als Geert het mag, dan mag ik het natuurlijk ook. Gevolg is dat dit soort gevallen zich aandienen.
Eigenlijk wel ja. Als we het zo bekijken.quote:
Moet de overheid een bepaalde interpretatie voortrekken?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En waarom faciliteren we dan juist de meest achterlijke interpretatie?
Vriendin van me is Marokkaans, draagt geen hoofddoek, blowt en drinkt alcohol. Kan dus wel. Geloof is voor haar een privezaak. Prima
Een mens IS zijn of haar overtuigingen. Alles wat door je hoofd gaat relateer je aan jouw overtuigingen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik helemaal niet. Ik bedoel dat de ambtenaren geen blijk geven van welke (religieuze) vertuiging dan ook.
Je bent nogal op de hoogte over zijn uitspraken. Ben je erbij geweest toen hij racistische en beledigende uitspraken riep of baseer je je uitspraken op je onderbuik aangevuld met je dikke duim?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:09 schreef Pool het volgende:
Zeer terecht. Hopelijk wordt die racist ook nog eens zwaar gestraft door de rechter wegens belediging/discriminatie, maar dat zal wel weer niet met de lage straffen in Nederland.
Lees het artikel in de OP eens. Daar staat in dat de man kabaal maakte en haar beledigde.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je bent nogal op de hoogte over zijn uitspraken. Ben je erbij geweest toen hij racistische en beledigende uitspraken riep of baseer je je uitspraken op je onderbuik aangevuld met je dikke duim?
Jouw soort met overdreven gejank is veel gevaarlijker voor de samenleving dan zo'n kopvodmuts.
En ohja, als ik bij Kees de slager mijn biefstuk haal gaat Ahmed de slager dan discriminatie en racisme janken?
Wauw, en wat is kabaal en belediging? Ik kan het al een belediging vinden dat jij mij quote, zo subjectief is dat.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Lees het artikel in de OP eens. Daar staat in dat de man kabaal maakte en haar beledigde.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wauw, en wat is kabaal en belediging? Ik kan het al een belediging vinden dat jij mij quote, zo subjectief is dat.
Kijk maar eens naar een groepje mocro's, zijn al beledigd.
Dat lijkt me een afdoende omschrijving toch?quote:De man liet zich op luide toon discriminerend en beledigend uit naar de gehoofddoekte medewerker.
Tja, het artikel in de OP is de enige informatie die we hebben over deze zaak. Als jij zegt dat gedeeltes in dat artikel niet waar zijn, dan kan ik net zo goed mijn eigen versie van dat artikel bedenken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wauw, en wat is kabaal en belediging? Ik kan het al een belediging vinden dat jij mij quote, zo subjectief is dat.
Kijk maar eens naar een groepje mocro's, zijn al beledigd.
Als je al schreeuwend iemands geloof er bij haalt als je gewoon iets zakelijks moet regelen, ben je mijns inziens een aso.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:37 schreef Sachertorte het volgende:
Dr Nikita zegt dat helemaal niet, waarde Dichtpiet. Zij zegt dat er niet bekend is welke woorden deze meneer gebezigd heeft. Dat is nogal relevant gezien de verregaande subjectiviteit van de begrippen discriminatie en belediging. Het zou mij bv helemaal niet verbazen als deze meneer niet meer heeft gedaan dan verontwaardigd kenbaar maken dat hij niet door een vertegenwoordiger van het islamitisch geloof geholpen wilde worden, maar door een ambtenaar. Dat is tenslotte in PvdA kringen zo'n beetje een halsmisdrijf.
Bovendien:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als je al schreeuwend iemands geloof er bij haalt als je gewoon iets zakelijks moet regelen, ben je mijns inziens een aso.
Als VVDer zou je toch liberaal moeten denkenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:19 schreef Sachertorte het volgende:
Ben je niet juist een aso als je als amkbtenaar burgers je geloof onder de neus wrijft? Niet iedereen zal daar immers van gediend zijn (zoals in deze zaak ook blijkt). Juist daarom moet je neutraal zijn. De overheid is er voor iedereen, niet alleen voor liefhebbers van het islamitisch geloof, of liefhebbers van de Linkse gedachte.
Dat is jouw interpretatie. Ik zie een hoofddoek als kledingstuk. Niet meer en niet minder.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:19 schreef Sachertorte het volgende:
Ben je niet juist een aso als je als amkbtenaar burgers je geloof onder de neus wrijft?
Het gaat over "inmenging van". En daar is hier natuurlijk geen sprake van. Religie mengt zich hier niet in staatszaken, noch mengt de staat zich in religieuze zaken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:23 schreef Sachertorte het volgende:
Maar dat doe ik ook Piet, dat doe ik ook. Eenieder mag van mij doen wat hij wil, maar niet in overheidsdienst. De overheid dient neutraal te zijn. Dat is een tamelijk liberaal uitgangspunt (zo waren de liberalen bv ook ooit fel tegenstander van art 26 Gw, helaas is dat een beetje weggezakt).
Zolang ze je niet probeert te bekeren is er toch niks aan de hand. Heb liever een hoofddoek in het gemeentehuis dan een jehova-voet tussen mijn deur.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:19 schreef Sachertorte het volgende:
Ben je niet juist een aso als je als amkbtenaar burgers je geloof onder de neus wrijft? Niet iedereen zal daar immers van gediend zijn (zoals in deze zaak ook blijkt). Juist daarom moet je neutraal zijn. De overheid is er voor iedereen, niet alleen voor liefhebbers van het islamitisch geloof, of liefhebbers van de Linkse gedachte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |