abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:38:32 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79570655

De OP

Milde- Krieger 1941 - Due to petrol scarcity during Second World War, 100 to 150 cars were produced with electric propulsion. Top speed 40 kph. Weight 1412 kg. Operating range 100 km. 48 batteries stored at front and rear ends.

Mildé - Kriéger 1940-1942

In 1940 was Frankrijk bezet door Duitse militaire troepen. Het was in deze zeer moeilijke periode (1941) dat het bedrijf Mildé-Kriéger werd opgericht om samen aan een project van elektrische voertuigen te werken.
Charles Mildé leidde de organisatie en had al vele elektrische moratorium(lijk)wagens ontworpen onder zijn naam. Louis Kriéger, een man op leeftijd (73) en een directe afstammeling van de familie Kriéger, bouwde al vanaf 1880 elektrische voertuigen.

Het project werd,om praktische redenen, ontwikkeld op basis van een bestaande auto. Het gekozen model was een La Licorne 6CV uit 1939. Lichtgewicht, compact en had een goed stevig chassis. Deze auto had de perfecte eigenschappen voor een succesvolle conversie.

De eerste Mildé-Kriéger werd gehomologeerd op 7 maart 1941 door de Dienst Mijnen onder de code MK 10 type 124. De wagen functioneerde zonder problemen, natuurlijk, het onderzoek naar de prestaties was bij voorkeur gericht op het rijden met de wagen ondanks het gebrek aan brandstoffen.

Er wordt geschat dat tijdens deze donkere periode in de Franse geschiedenis tussen de 100 en 150 mildé-Kriéger’s zijn geproduceerd. Het hadden er meer kunnen zijn want de Duitse autoriteiten verbood de productie op 1 oktober 1942 en zo kwam aan dit industriële avontuur van elektrische auto’s bouwen een einde. Mede door een bombardement op één van de Licorne fabrieken zijn er momenteel slechts twee van de elektrische Licorne-mildé-Kriéger auto’s over gebleven.

De elektromotor van het type ‘slagschip SAFI’ vervangt de benzine en haalt zijn energie uit 48 batterij elementen die verspreid zijn over de voor- en achterzijde. De auto heeft door zijn gewicht van 1412kg een snelheid van 40 km/h met een bereik van 100km.

Museum Collectie Mobil'Eco.
Jean Michel Horvat-Christiant Lucas-Robin Buitenhuis
www.mobil-eco.com

Leuke pta blunders
Tjabbo\'s fleshlight
Bojo\'s date begin Eind
Ook_Gek avatar blunder

foto's uit de sc

Leuke quotes uit het PTA SC archief
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.

Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.

Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.

Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk

De code voor de op is hier te vinden

[ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 25-03-2010 14:57:36 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_79571013
Met zo'n OP is het natuurlijk wachten tot iemand over die suffe Kevers gaat lullen
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_79571158
Ik vind het wel een toffe auto in de OP
Ben nu bezig met The Mentalist serie, die gast rijdt daar ook in een toffe wagen, blijkt het een Citroen te zijn
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:01:51 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79571291
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:51 schreef ellevehC86 het volgende:
Met zo'n OP is het natuurlijk wachten tot iemand over die suffe Kevers gaat lullen
Zit niet te janken; tis een uniek en niet 13-in-een-dozijn mobiel, tevens de betovergrootopa van de door jou geliefde Toybota Prieel

Alles wat ik tegenkwam waren Vulvo's en spuuglelijke Cayenne's, en een bagger navisysteem

Snel volposten, dan mag jij de volgende
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:02:13 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79571303
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik vind het wel een toffe auto in de OP
Ben nu bezig met The Mentalist serie, die gast rijdt daar ook in een toffe wagen, blijkt het een Citroen te zijn
[ afbeelding ]
Een ouwe DS
pi_79571342
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zit niet te janken; tis een uniek en niet 13-in-een-dozijn mobiel, tevens de betovergrootopa van de door jou geliefde Toybota Prieel

Alles wat ik tegenkwam waren Vulvo's en spuuglelijke Cayenne's, en een bagger navisysteem

Snel volposten, dan mag jij de volgende
Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser!
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_79571426
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser!
Wat fijn dat het hoge testosteron niveau ervoor zorgt dat jullie tegen elkaar gaan opbieden voor een OP Scheelt mij een hoop werk en frustratie
pi_79571516
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Wat fijn dat het hoge testosteron niveau ervoor zorgt dat jullie tegen elkaar gaan opbieden voor een OP Scheelt mij een hoop werk en frustratie
Dit soort dingen kun je ook niet zomaar aan een vrouw overlaten, dus ik begrijp je frustratie volkomen, maakt niet uit hoor Marijke.
pi_79571595
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dit soort dingen kun je ook niet zomaar aan een vrouw overlaten, dus ik begrijp je frustratie volkomen, maakt niet uit hoor Marijke.
_! It's the testosteron speaking again!
pi_79571870
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:12 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

_! It's the testosteron speaking again!
Hoezo?, ik ben gewoon erg meegaand met je frustratie
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:21:44 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79571956
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:19 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Hoezo?, ik ben gewoon erg meegaand met je frustratie
Ik kan je alleen verzekeren dat mijn geslacht daar weinig mee vandoen heeft Ik vind het persoonlijk nogal autistisch dat alles in het teken moet staan van het nummertje van de SC, maar he wie ben ik Ik doe liever een auto die ik wel gewoon leuk vind, dan dat ik me suf moet zoeken naar iets met dat cijfertje
pi_79571960
tvp
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:53:48 #13
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_79573094
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef Sjoegerd het volgende:
tvp
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:25:23 #14
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79574369
TVP. Zojuist in mijn hotel aangekomen na een lange rit. Het viel me wel mee, ik heb anderhalf uur van de routeplanner's tijd afgereden (gelukkig geen politie gezien ) Nu even omkleden en dan naar het werk!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:00:24 #15
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_79578387
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een ouwe DS
met meedraaiende koplampen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:16:25 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79578900
Gloeiendegloeiende; wanneer krijgen vrouwen nu eens verstand ??

Vrouwlief komt net thuis; die had de achterdeur van de Chevy FF dichtgedonderd met de ruit half open

MP : gezocht....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79579290
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef Sjoegerd het volgende:
tvp
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:00:26 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79580262
Ennn. complete achterdeur aangeschaft met elektrisch slot en 3e remlicht, zaterdag FF erin hangen

Wát nou onderdelen lastig te krijgen
pi_79580741
Bij een Lada 111 is de onderdelnvoorziening WEL extreemlastig

Daarom ben ik ook zo blij datik haar zojuist met een hamer heb gerepareerd vanaf zaterdag word ze geschorst.
pi_79580990
Rijdt de 111 nog wel dan?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_79581964
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:19 schreef Paladijn het volgende:
Rijdt de 111 nog wel dan?
De voorwielen wel, de achteriweln zonet niet, mooi rubberspoor door de straat

hoop maar dat ik de NIva niet teveel heb verneukt met slepen

Zo ja, staat de Datsun al weer klaar
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:59:41 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79582767
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij een Lada 111 is de onderdelnvoorziening WEL extreemlastig

Daarom ben ik ook zo blij datik haar zojuist met een hamer heb gerepareerd vanaf zaterdag word ze geschorst.
onderdelen voor yanks zijn echt een makkie, ik had een ster/scheurtje in de koplamp van de Chev, FF bellen, kun je nog merken kiezen ook, gister gebeld, vandaag binnen.
Met die deur moet je mazzel hebben, maar die ligt gegarandeerd ergens, je hoeft nooit lang te zoeken. En plan B is gewoon over laten komen; aan de overkant is bijna alles nieuw verkrijgbaar.. origineel of duplicate, maar da's minstens net zo goed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb je gerepareerd met die hamer dan ?? die vastgeroeste achtertrommels ?
pi_79585792
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:59 schreef Sounddragon het volgende:

Wat heb je gerepareerd met die hamer dan ?? die vastgeroeste achtertrommels ?
pi_79587942
en we zijn zwart
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_79588465
Die Mercedes die al een tijd hier in de buurt staat heeft al 2 jaar geen APK
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')