![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De OP![]()
![]()
![]()
Milde- Krieger 1941 - Due to petrol scarcity during Second World War, 100 to 150 cars were produced with electric propulsion. Top speed 40 kph. Weight 1412 kg. Operating range 100 km. 48 batteries stored at front and rear ends.
Mildé - Kriéger 1940-1942
In 1940 was Frankrijk bezet door Duitse militaire troepen. Het was in deze zeer moeilijke periode (1941) dat het bedrijf Mildé-Kriéger werd opgericht om samen aan een project van elektrische voertuigen te werken.
Charles Mildé leidde de organisatie en had al vele elektrische moratorium(lijk)wagens ontworpen onder zijn naam. Louis Kriéger, een man op leeftijd (73) en een directe afstammeling van de familie Kriéger, bouwde al vanaf 1880 elektrische voertuigen.
Het project werd,om praktische redenen, ontwikkeld op basis van een bestaande auto. Het gekozen model was een La Licorne 6CV uit 1939. Lichtgewicht, compact en had een goed stevig chassis. Deze auto had de perfecte eigenschappen voor een succesvolle conversie.
De eerste Mildé-Kriéger werd gehomologeerd op 7 maart 1941 door de Dienst Mijnen onder de code MK 10 type 124. De wagen functioneerde zonder problemen, natuurlijk, het onderzoek naar de prestaties was bij voorkeur gericht op het rijden met de wagen ondanks het gebrek aan brandstoffen.
Er wordt geschat dat tijdens deze donkere periode in de Franse geschiedenis tussen de 100 en 150 mildé-Kriéger’s zijn geproduceerd. Het hadden er meer kunnen zijn want de Duitse autoriteiten verbood de productie op 1 oktober 1942 en zo kwam aan dit industriële avontuur van elektrische auto’s bouwen een einde. Mede door een bombardement op één van de Licorne fabrieken zijn er momenteel slechts twee van de elektrische Licorne-mildé-Kriéger auto’s over gebleven.
De elektromotor van het type ‘slagschip SAFI’ vervangt de benzine en haalt zijn energie uit 48 batterij elementen die verspreid zijn over de voor- en achterzijde. De auto heeft door zijn gewicht van 1412kg een snelheid van 40 km/h met een bereik van 100km.
Museum Collectie Mobil'Eco.
Jean Michel Horvat-Christiant Lucas-Robin Buitenhuis
www.mobil-eco.comLeuke pta blundersTjabbo\'s fleshlightBojo\'s date begin EindOok_Gek avatar blunderfoto's uit de sc![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Leuke quotes uit het PTA SC archiefquote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen

quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende: Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk

quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk
De code voor de op is hier te vinden[ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 25-03-2010 14:57:36 ]