Dit dus!quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:07 schreef HolleKies het volgende:
het zijn je ogen.. daar bespaar ik geen cent op.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef wwwever het volgende:
Ik gebruik eigenlijk al jaren Kruidvat maandlenzen. Heb verschillende lenzen geprobeerd en van de goedkopere merken zijn die van de Kruidvat echt een van de betere. De lenzen van de Etos b.v. zijn echt onwijs dun, Kruidvat lenzen zijn voor mij precies dik genoeg. Wel mis je uiteraard professionele begeleiding/controle/etc.
Mijn laatste controle is, denk ik, zo'n 3-4 jaar geleden. Nooit ergens last van, maar ontzettend stom eigenlijk. Maar ik gebruik al 18 jaar lenzen (12 jaar zacht, waarvan 10 jaar 'goedkope' drogistlenzen).quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:25 schreef Marasje het volgende:
[..]
Ga nu ook bijna nooit op controle haha.. Gewoon nieuwe halen en weer wegwezen
Goed zoquote:Op maandag 29 maart 2010 00:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik gebruik inmiddels al jaartje of 8 met plezier kruidvat lenzen ( sterkte -6 en - 6.25 ) en laat mijn ogen 2 jaarlijks meten of wanneer ik zelf het idee heb als t niet goed zit bij de oogarts.
Ik heb eerst lenzen gehad van optifree en andere via het zkh, via opticien, en altijd gesodemieter en oogontsteking.
En ik heb hier nog geen enkele keer problemen mee gehad.
Mijn ogen zijn goed doorvoed etc.
Bv bij Hans Anders hebben ze maximaal -1. Daar kun je dus neit terecht als je geen standaard lenzen nodig hebt.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:14 schreef Mixende_match het volgende:
ik las pas in consumentengids dat specsavers de goedkoopste had, daarna hans anders en toen kruidvat..
quote:Op maandag 29 maart 2010 08:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bv bij Hans Anders hebben ze maximaal -1. Daar kun je dus neit terecht als je geen standaard lenzen nodig hebt.
Doe niet zo kneuzerig, kneus. Bij MIJN hans anders kon ik niet terecht voor lenzen, afgelopen week, omdat ze dáár geen lenzen hadden die verder gingen dan -1. Geen idee waarom ze geen custom lenzen hebben, maar dat werd mij verteld.quote:
Presenteer je eigen ervaring met je eigen HA dan ook niet als iets dat geldt voor alle HA.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Doe niet zo kneuzerig, kneus. Bij MIJN hans anders kon ik niet terecht voor lenzen, afgelopen week, omdat ze dáár geen lenzen hadden die verder gingen dan -1. Geen idee waarom ze geen custom lenzen hebben, maar dat werd mij verteld.
Jouw waarheid is niet altijd dé waarheid.
Krijg hiv.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:41 schreef Chule het volgende:
Presenteer je eigen ervaring met je eigen HA dan ook niet als iets dat geldt voor alle HA.
Heb je mijn zinnen in diezelfde post wel gelezen dan?quote:Op maandag 29 maart 2010 12:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
'bullshit' was wel een goeie natuurlijk. Inhoudelijk sterk ook.
Je bent wel erg snel op je kleine pikkie getrapt?quote:Op maandag 29 maart 2010 11:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Doe niet zo kneuzerig, kneus. Bij MIJN hans anders kon ik niet terecht voor lenzen, afgelopen week, omdat ze dáár geen lenzen hadden die verder gingen dan -1. Geen idee waarom ze geen custom lenzen hebben, maar dat werd mij verteld.
Hij kwam daar met dezelfde houding binnen stampen als hier.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:22 schreef Adames het volgende:
[..]
Je bent wel erg snel op je kleine pikkie getrapt?
Lenzen Hans Anders., volgens mij wilden ze daar gewoon niks aan je verkopen.
Daar ging ik vanuit en hoorde ik ook van iemand anders. Je zou natuurlijk ipv 'bullshit' ook gewoon kunnen zeggen dat het niet klopt en dat jouw ervaring anders is. Maar dan is het natuurlijk makkelijker om te beginnen met schreeuwen en mij daar de schuld van te geven.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
MIJN HA heeft het niet, dus alle HA"s in het hele land hebben het ook niet. Lekker kortzichtig he
quote:Op maandag 29 maart 2010 13:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar ging ik vanuit en hoorde ik ook van iemand anders. Je zou natuurlijk ipv 'bullshit' ook gewoon kunnen zeggen dat het niet klopt en dat jouw ervaring anders is. Maar dan is het natuurlijk makkelijker om te beginnen met schreeuwen en mij daar de schuld van te geven.
Over faalhaas gesproken...
Sorry, ik ben hetero.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoe groot is je kleine pikkie eigenlijk?
Ik wilde je niet teleurstellen.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waarom verontschuldig je je daarvoor?
Ik heb ook maandlenzen van Hans Anders, en heb ook -3.25 en -3.50. Maar ik kan me vaag iets herinneren dat ze geen lenzen hebben met cilinders! Ja dus inderdaad tot -1.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal..quote:Op maandag 29 maart 2010 15:17 schreef wwwever het volgende:
Ik heb dat Consumentengidsartikel hier voor me, Kruidvat lenzen kosten 61 euro per 12 stuks (incl. vloeistof en controle - voor controle wordt gem. 22 euro gerekend als je geen klant bent) en Specsavers 42 euro. Die van HA staan trouwens voor 60 euro. Merklenzen beginnen bij 78 euro.
Het is trouwens alleen een prijspeiling, over kwaliteit e.d. schrijven ze niks.
Dat dus inderdaad.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:41 schreef Marasje het volgende:
Ik heb ook maandlenzen van Hans Anders, en heb ook -3.25 en -3.50. Maar ik kan me vaag iets herinneren dat ze geen lenzen hebben met cilinders! Ja dus inderdaad tot -1.
Dus ik snap je verhaaltje
ik heb -7 met cilinder en heb ze van Hans anders...;)quote:Op maandag 29 maart 2010 08:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bv bij Hans Anders hebben ze maximaal -1. Daar kun je dus neit terecht als je geen standaard lenzen nodig hebt.
quote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 08:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kusjequote:Op maandag 29 maart 2010 14:12 schreef Kreator het volgende:
Ik heb op zich niets tegen homo's zoals jij hoor.
Dat is inderdaad wel slim! Dan kunnen kruidvatlenzen misschien wel heel geschikt zijn, als je ze dan kwijt raakt is het niet zo'n ramp,quote:Op zondag 28 maart 2010 20:16 schreef Ynske het volgende:
ik ben op zoek naar wat daglenzen voor mee te gaan zwemmen, dus dan zou ik ze hooguit 3 uurtjes dragen. Iemand daar ervaring mee?
Normaliter draag ik half jaar lenzen van de Opticien. Maar ben goed in dingen verliezen in t zwembaden das zonde
Ligt aan je zorgverzekeraar en welk zorgpakket je hebt.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel slim! Dan kunnen kruidvatlenzen misschien wel heel geschikt zijn, als je ze dan kwijt raakt is het niet zo'n ramp,
Worden lenzen die niet bij de opticien verstrekt worden ook vergoed?
doosje stekte 1 kost 25 euro bij mn opticien, dan moet ik dus nog sterkte 2 voor mn andere ogen.quote:Op donderdag 1 april 2010 21:40 schreef du_ke het volgende:
Daglenzen bij de kruidvat? Die heb ik nog nooit gezien. Haal ze een paar keer per jaar voor vakantie e.d. maar gewoon bij de opticien.
Ketens als HA en pearle zijn zo slim geweest om met bepaalde zorgverzekeraars afspraken te maken. Hangt dus ten eerste van je zorgverzekering af en ten tweede van je sterkte. Meestal vergoeden ze pas vanaf een bepaalde sterkte namelijkquote:Op donderdag 1 april 2010 20:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel slim! Dan kunnen kruidvatlenzen misschien wel heel geschikt zijn, als je ze dan kwijt raakt is het niet zo'n ramp,
Worden lenzen die niet bij de opticien verstrekt worden ook vergoed?
En jij bent weer zo iemand die de gevaren niet snapt (en er dan ook niet in aanraking mee komt natuurlijkquote:Op donderdag 1 april 2010 23:02 schreef Swagger het volgende:
Ik gebruik al 2 jaar lang kruidvat lenzen en ze zijn super! Echt waar.
Mensen die gaan lopen lullen van blabla op mijn ogen bespaar ik niet. Stelletje koekwausen alle lenzen moeten aan een veiligheidsnorm voldoen en dan mag je ze verkopen. Bij Pearle of Hans Anders betaal je voor de service die je bijna nooit gebruikt met lenzen.
Oftwel koop ze bij de kruidvat.. ze zitten goed en ze irriteren niet en ze zijn goedkoop.
Ik zeg doen.
Volgens mij betaal ik ongeveer 2 tientjes bij mijn opticien voor 30 daglenzen. En ik kan met -2,25 in beide ogen prima toe.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
doosje stekte 1 kost 25 euro bij mn opticien, dan moet ik dus nog sterkte 2 voor mn andere ogen.
zij gaven ook als tip om mn huidige halfjaar lenzen te bewaren nadat ze vervangen zijn en die te gebruiken met zwemmen
Bij de goedkopere ketens wordt daar ook niet veel rekening mee gehouden. Zeker bij de budgetabo's voor maandlenzen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:49 schreef The6thgate het volgende:
[..]
En jij bent weer zo iemand die de gevaren niet snapt (en er dan ook niet in aanraking mee komt natuurlijkdat is dan altijd weer jammer ). Ooit gedacht ieder oog een andere kromming heeft en lenzen eigenlijk daarop aangepast moeten worden? Om maar iets heel simpels te noemen...Iets met te los of vast zittende lenzen anders.
Ga niet zulke domme adviezen geven omdat jij er toevallig goed mee weg komt., alsjeblieft zeg
Wat is er eigenlijk vervelend aan te dunne lenzen? Dat ze snel stuk gaan, of iets anders?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef wwwever het volgende:
Ik gebruik eigenlijk al jaren Kruidvat maandlenzen. Heb verschillende lenzen geprobeerd en van de goedkopere merken zijn die van de Kruidvat echt een van de betere. De lenzen van de Etos b.v. zijn echt onwijs dun, Kruidvat lenzen zijn voor mij precies dik genoeg. Wel mis je uiteraard professionele begeleiding/controle/etc.
Maar is dat ook érg? Afgezien van wellicht wat minder draagcomfort?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:49 schreef The6thgate het volgende:
Ooit gedacht ieder oog een andere kromming heeft en lenzen eigenlijk daarop aangepast moeten worden? Om maar iets heel simpels te noemen...Iets met te los of vast zittende lenzen anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |