abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79846818
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel slim! Dan kunnen kruidvatlenzen misschien wel heel geschikt zijn, als je ze dan kwijt raakt is het niet zo'n ramp,

Worden lenzen die niet bij de opticien verstrekt worden ook vergoed?
Ligt aan je zorgverzekeraar en welk zorgpakket je hebt.
pi_79847597
Daglenzen bij de kruidvat? Die heb ik nog nooit gezien. Haal ze een paar keer per jaar voor vakantie e.d. maar gewoon bij de opticien.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 april 2010 @ 22:06:31 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79848624
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:40 schreef du_ke het volgende:
Daglenzen bij de kruidvat? Die heb ik nog nooit gezien. Haal ze een paar keer per jaar voor vakantie e.d. maar gewoon bij de opticien.
doosje stekte 1 kost 25 euro bij mn opticien, dan moet ik dus nog sterkte 2 voor mn andere ogen.
zij gaven ook als tip om mn huidige halfjaar lenzen te bewaren nadat ze vervangen zijn en die te gebruiken met zwemmen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_79851122
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel slim! Dan kunnen kruidvatlenzen misschien wel heel geschikt zijn, als je ze dan kwijt raakt is het niet zo'n ramp,

Worden lenzen die niet bij de opticien verstrekt worden ook vergoed?
Ketens als HA en pearle zijn zo slim geweest om met bepaalde zorgverzekeraars afspraken te maken. Hangt dus ten eerste van je zorgverzekering af en ten tweede van je sterkte. Meestal vergoeden ze pas vanaf een bepaalde sterkte namelijk
Too much is never enough!
  donderdag 1 april 2010 @ 23:02:48 #55
269388 Swagger
wat een kut username eigenlijk
pi_79851271
Ik gebruik al 2 jaar lang kruidvat lenzen en ze zijn super! Echt waar.

Mensen die gaan lopen lullen van blabla op mijn ogen bespaar ik niet. Stelletje koekwausen alle lenzen moeten aan een veiligheidsnorm voldoen en dan mag je ze verkopen. Bij Pearle of Hans Anders betaal je voor de service die je bijna nooit gebruikt met lenzen.

Oftwel koop ze bij de kruidvat.. ze zitten goed en ze irriteren niet en ze zijn goedkoop.

Ik zeg doen.
Groetjes,
Swagger
pi_79860207
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:02 schreef Swagger het volgende:
Ik gebruik al 2 jaar lang kruidvat lenzen en ze zijn super! Echt waar.

Mensen die gaan lopen lullen van blabla op mijn ogen bespaar ik niet. Stelletje koekwausen alle lenzen moeten aan een veiligheidsnorm voldoen en dan mag je ze verkopen. Bij Pearle of Hans Anders betaal je voor de service die je bijna nooit gebruikt met lenzen.

Oftwel koop ze bij de kruidvat.. ze zitten goed en ze irriteren niet en ze zijn goedkoop.

Ik zeg doen.
En jij bent weer zo iemand die de gevaren niet snapt (en er dan ook niet in aanraking mee komt natuurlijk dat is dan altijd weer jammer ). Ooit gedacht ieder oog een andere kromming heeft en lenzen eigenlijk daarop aangepast moeten worden? Om maar iets heel simpels te noemen...Iets met te los of vast zittende lenzen anders.
Ga niet zulke domme adviezen geven omdat jij er toevallig goed mee weg komt., alsjeblieft zeg
pi_79866817
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

doosje stekte 1 kost 25 euro bij mn opticien, dan moet ik dus nog sterkte 2 voor mn andere ogen.
zij gaven ook als tip om mn huidige halfjaar lenzen te bewaren nadat ze vervangen zijn en die te gebruiken met zwemmen
Volgens mij betaal ik ongeveer 2 tientjes bij mijn opticien voor 30 daglenzen. En ik kan met -2,25 in beide ogen prima toe.
pi_79866862
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:49 schreef The6thgate het volgende:

[..]

En jij bent weer zo iemand die de gevaren niet snapt (en er dan ook niet in aanraking mee komt natuurlijk dat is dan altijd weer jammer ). Ooit gedacht ieder oog een andere kromming heeft en lenzen eigenlijk daarop aangepast moeten worden? Om maar iets heel simpels te noemen...Iets met te los of vast zittende lenzen anders.
Ga niet zulke domme adviezen geven omdat jij er toevallig goed mee weg komt., alsjeblieft zeg
Bij de goedkopere ketens wordt daar ook niet veel rekening mee gehouden. Zeker bij de budgetabo's voor maandlenzen.
pi_79872815
Nooit bij ketens gewerkt dus dat weet ik niet. Ik lever liever fatsoenlijk werk af
  donderdag 24 juni 2010 @ 23:46:40 #60
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_83266908
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef wwwever het volgende:
Ik gebruik eigenlijk al jaren Kruidvat maandlenzen. Heb verschillende lenzen geprobeerd en van de goedkopere merken zijn die van de Kruidvat echt een van de betere. De lenzen van de Etos b.v. zijn echt onwijs dun, Kruidvat lenzen zijn voor mij precies dik genoeg. Wel mis je uiteraard professionele begeleiding/controle/etc.
Wat is er eigenlijk vervelend aan te dunne lenzen? Dat ze snel stuk gaan, of iets anders?
I'm just a girl in the world.
pi_83273097
Ja ze zijn kwetsbaarder met uithalen/indoen.
pi_83273739
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:49 schreef The6thgate het volgende:

Ooit gedacht ieder oog een andere kromming heeft en lenzen eigenlijk daarop aangepast moeten worden? Om maar iets heel simpels te noemen...Iets met te los of vast zittende lenzen anders.
Maar is dat ook érg? Afgezien van wellicht wat minder draagcomfort?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:45:47 #63
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_83273918
Oh ok. Ik heb 3 maanden lenzen gehaald bij de etos, puur omdat ze zoveel goedkoper waren dan de lenzen die ik bij de pearle haal normaal. Toen bleek dat ze comfortabeler zaten dan die dure! Ik voel ze totaal niet en ik zie er perfect mee.
En ik vraag me af of het nou zo erg kan zijn, die lenzen van de etos. Niet dat ik een risico wil nemen met mijn ogen, maar bij de pearle hebben ze ook 1x mijn ogen helemaal opgemeten en me daarna steeds hetzelfde doosje meegegeven. Verder hoor ik niets van ze. Bovendien draag ik lang niet iedere dag lenzen, waardoor het risico op uitdroging e.d. waarschijnlijk veel kleiner wordt. Misschien moet ik deze zomer een keer terug om mijn ogen opnieuw te laten controleren. Ik mag hopen dat dat gewoon kan als je niets wilt kopen, maar alleen een controle wil.
I'm just a girl in the world.
pi_83274435
Ik gebruik ook de Etos-lenzen, en dan de maandlenzen. Ik laat mijn ogen elk jaar opmeten. Ik gebruik ook de goedkope vloeistof van Etos, of Eye Fresh. Na zeker 10 jaar gebruik heb ik nooit klachten gehad, op een bepaalde periode na, paar jaar geleden met de vloeistof van Kruidvat. Daarvan ging ik wazig zien en kreeg ik irritaties. Dat spul gebruik ik dus niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')