abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:35:37 #151
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97568186
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:47 schreef Staal het volgende:
Child, hoe gaat het met de vijver, vissen & kikkers?

Reden dat ik weer een kikje geef is omdat Ryan weer de kikker heeft gered!
Was net bezig met het verschonen van de bak. Er ging al een kikkerpoot de slang in. Gered uiteraard en niks aan de hand. Allemaal schoon en bak weer dicht, visjes eten.

Zegt Ryan ineens "daar zit een kikker" wijzend op het kleed. Dacht dat het niet zo kon zijn maar jawel, weer de springende kikvors gevangen. Hij heeft tigtal levens lijkt het. :').

Overigens is de kikker fluweelzacht, heel anders dan je denkt.
Mijn kikkers zitten buiten en zijn dus nat, koud, zwaar en "kleiig". Als ik vroeger weleens kikkerdril uitliet komen binnen, voelden die kleine kikkertjes idd heel zacht. Maar dan zijn ze warm en voelen anders dan als ze zich "dood" houden en buiten zitten.

De magere kikker komt iedere keer als de deur van de bijkeuken open staat even buurten. Duikt onder de schuurdeur door en een uurtje later gaat'ie weer naar buiten. Ik moet alleen op gaan letten als de deur van de bijkeuken niet meer steeds open staat en hij dus niet meer eruit kan als hij dat wilt.

Dat kikkertje van jou beleeft wel heel wat! Waar wil hij dan toch naar toe? Ik zie hier aan mijn kikkers dat ze echt vaste patronen hebben. Die kikker die steeds de bijkeuken in komt heb ik de eerste paar dagen toen ik erachter kwam weerhouden van het naar binnen gaan. Maar het is gewoon een vast rondje wat hij steeds maakt. Sprongetje op de deurmat, onder de schuurdeur doorkruipen en een uurtje later weer andersom.

2 Van mijn poelkikkers. De onderste op het drijvende eilandje wat ik in de vijver heb gedaan. Helaas weer het gehate gaas, om mijn vissen tegen katten te beschermen :{
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:16:30 #152
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_97569337
Oef, wat een mooie foto's, Child.
Het zijn ook zulke toffe diertjes. Ben wel benieuwd hoe het met je vijver gaat en zeker met de droogte. Mijn wijnton ververs ik eens per week driekwart. De telescoop is ongemerkt echt een gigantische vis geworden trouwens. Heb hem al een jaar of vier (haal hem in de winter binnen) en zag het niet totdat ik wat tortelvoer voor de vogels ging halen en daar een minitelescoop zag zwemmen.

Een tuin is gewoon tof en een vijver helemaal. Echt nog een wens voor later, zo'n vijver.
Kwaken ze trouwens in de avond?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:23:31 #153
42366 Staal
pi_97569479
Mijn kikker wil trouwens paren, daarom probeert hij uit de bak te gaan en misschien moet ik toch maar een gezelligheidspartner voor hem kopen. Maar de kleine dwergklauwtjes zijn vrij lastig te houden en het is nog steeds een hele zorg dat het blinde kikkertje genoeg te eten krijgt.

Ben inmiddels gek op het beestje maar het is niet erg makkelijk en zeker geen aanrader.
Un certain jeune homme
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:26:53 #154
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97569544
Ik vul ook veel bij :Y Ik hoor ze nauwelijks kwaken. Ik heb de laatste tijd ook te weinig tijd gehad om op te letten. Ik heb nu 4 weken vakantie, dus zal ze in de gaten gaan houden. Met die droogte heb ik nauwelijks kikkers gezien. Er moeten er wel veel zitten, de kleine bruinen moeten nu zo'n beetje de vijver uit gaan. Maar dan moet het wel lekker nat zijn buiten, anders verplaatsen ze zich veel moeilijker.
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:31:58 #155
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97569625
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:23 schreef Staal het volgende:
Mijn kikker wil trouwens paren, daarom probeert hij uit de bak te gaan en misschien moet ik toch maar een gezelligheidspartner voor hem kopen. Maar de kleine dwergklauwtjes zijn vrij lastig te houden en het is nog steeds een hele zorg dat het blinde kikkertje genoeg te eten krijgt.

Ben inmiddels gek op het beestje maar het is niet erg makkelijk en zeker geen aanrader.
Ja, dat zal een reden zijn dat hij steeds er vandoor gaat. Het zijn rare dieren. Ze zijn zo onvoorspelbaar, moeilijk in te schatten en volgen puur hun instinct. Het is dat ze hier al zaten, maar aanschaffen in een bak zou ik niet aandurven omdat ik niet voldoende kennis heb van deze dieren. Ik wil ze vanuit mijn mensengedachten behandelen, maar zij volgen puur hun instint en doen wat ze moeten doen. Dat maakt het lastig om ze de juiste verzorging te geven.
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:45:31 #156
42366 Staal
pi_97569872
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:26 schreef childintime het volgende:
Ik vul ook veel bij :Y Ik hoor ze nauwelijks kwaken. Ik heb de laatste tijd ook te weinig tijd gehad om op te letten. Ik heb nu 4 weken vakantie, dus zal ze in de gaten gaan houden. Met die droogte heb ik nauwelijks kikkers gezien. Er moeten er wel veel zitten, de kleine bruinen moeten nu zo'n beetje de vijver uit gaan. Maar dan moet het wel lekker nat zijn buiten, anders verplaatsen ze zich veel moeilijker.
Geniet van je welverdiende vakantie. ^O^ .
Begreep een beetje dat je wisseldiensten draait en dat is vrij pittig qua ritme.

De kikkertjes bij jou boffen maar omdat je bijvult. ;).
Blijf het iig volgen. Trusten. :*.
Un certain jeune homme
pi_97575101
Gaaf, je kikkers!

Ik heb ineens kikkervisjes in mijn vijver terwijl ik nooit een kikker gezien heb. Wel erg leuk.
Vul jij je vijver bij of haal je dan ook een deel vijverwater eruit? En vul je gewoon met leidingwater?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:09:28 #158
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97608863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:59 schreef Lolaatje het volgende:
Gaaf, je kikkers!

Ik heb ineens kikkervisjes in mijn vijver terwijl ik nooit een kikker gezien heb. Wel erg leuk.
Vul jij je vijver bij of haal je dan ook een deel vijverwater eruit? En vul je gewoon met leidingwater?
Vaak is het van de bruine kikker. Die leeft ergens in je tuin of bij de buren. Die hebben alleen maar tijdens de paartijd een vijver nodig. De rest van het jaar leven zij buiten de vijver (willen heel soms weleens een duik nemen). Poelkikkers behoren tot de groene kikkers en die zie ik dus ook altijd rondom de vijver zitten. Die wandelen weleens een rondje door de tuin, maar al helemaal niet bij deze droogte waar we de laatste tijd zo'n last van hebben; dan zitten ze veilig naast de vijver ;)

Mijn vijver is lek, ergens zit een gaatje. Dus tot een bepaald punt blijft het water eruit lopen en nu het zo droog is gaat dat natuurlijk helemaal snel. Ik vul gewoon met leidingwater bij. Vooral de vissen vinden dat heerlijk. Ik heb een buitenkraan met een stuk slang eraan. Die slang hangt altijd boven de vijver. Naar behoefte draai ik de kraan zachtjes open en laat een paar uur water in de vijver lopen. De vissen hangen dan altijd onder het waterstraaltje.

Als je denkt dat het water te warm wordt en er niet genoeg verdampt om bij te vullen kun je er idd water uitscheppen, bij mij hoeft dat dus niet ;) Voor de buitenkikkers hoef je het niet te doen, hun maakt het niet uit, maar de vissen vinden het bij warmte wel erg lekker om fris, koud water te krijgen.

Ja Staal, onregelmatig werken ;) . We hadden een collega met een kind wat geopereerd moest worden, dus kwam dat vrij onverwachts en kreeg hij zorgverlof (logisch natuurlijk) maar door bezuinigingen kregen we geen invallers, en moest de rest een versnelling hoger en die diensten opvangen; het hakt er wel in als je normaal zo'n 25 uur per week werkt en nu ineens 3 22-uurs diensten in 1 week hebt en dan thuis komt waar een puber rondhangt en je je huis dus in een "eriseenbomontploftstaat" terug vindt 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')