quote:
Op woensdag 1 juni 2011 10:59 schreef Lolaatje het volgende:Gaaf, je kikkers!
Ik heb ineens kikkervisjes in mijn vijver terwijl ik nooit een kikker gezien heb. Wel erg leuk.
Vul jij je vijver bij of haal je dan ook een deel vijverwater eruit? En vul je gewoon met leidingwater?
Vaak is het van de bruine kikker. Die leeft ergens in je tuin of bij de buren. Die hebben alleen maar tijdens de paartijd een vijver nodig. De rest van het jaar leven zij buiten de vijver (willen heel soms weleens een duik nemen). Poelkikkers behoren tot de groene kikkers en die zie ik dus ook altijd rondom de vijver zitten. Die wandelen weleens een rondje door de tuin, maar al helemaal niet bij deze droogte waar we de laatste tijd zo'n last van hebben; dan zitten ze veilig naast de vijver
Mijn vijver is lek, ergens zit een gaatje. Dus tot een bepaald punt blijft het water eruit lopen en nu het zo droog is gaat dat natuurlijk helemaal snel. Ik vul gewoon met leidingwater bij. Vooral de vissen vinden dat heerlijk. Ik heb een buitenkraan met een stuk slang eraan. Die slang hangt altijd boven de vijver. Naar behoefte draai ik de kraan zachtjes open en laat een paar uur water in de vijver lopen. De vissen hangen dan altijd onder het waterstraaltje.
Als je denkt dat het water te warm wordt en er niet genoeg verdampt om bij te vullen kun je er idd water uitscheppen, bij mij hoeft dat dus niet

Voor de buitenkikkers hoef je het niet te doen, hun maakt het niet uit, maar de vissen vinden het bij warmte wel erg lekker om fris, koud water te krijgen.
Ja Staal, onregelmatig werken

. We hadden een collega met een kind wat geopereerd moest worden, dus kwam dat vrij onverwachts en kreeg hij zorgverlof (logisch natuurlijk) maar door bezuinigingen kregen we geen invallers, en moest de rest een versnelling hoger en die diensten opvangen; het hakt er wel in als je normaal zo'n 25 uur per week werkt en nu ineens 3 22-uurs diensten in 1 week hebt en dan thuis komt waar een puber rondhangt en je je huis dus in een "eriseenbomontploftstaat" terug vindt