quote:Op dinsdag 6 juli 2010 01:25 schreef Adfundum het volgende:
Je zou er eens een webcam in moeten hangen, levert vast leuke beelden op.
Bruine kikkers? Padden zul je bedoelen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 01:15 schreef childintime het volgende:
... ik heb groene en bruine kikkers in mijn vijver/tuin ...
Nee, de enige die ik hoor zijn de bruine kikkers met hun gebrom. Ik hoor de groenen nooit (zolang ik hier woon dan he), misschien doen ze dat bij andere mensen in de tuin en komen hier lekker om te wonen en eten edquote:Op zondag 25 juli 2010 10:28 schreef Stali het volgende:
Child, kwaken jouw kikkers al? Ik bedoel echt dat concert in de avond.
Zit nl. nog steeds te wachten tot de dwergen uit Namibie gaan zoemen. Zou toch ongeveer wel nu moeten zijn?
Een pad is iets heel anders dan een bruine kikker; gedraagt zich anders en ziet er ook heel anders uit.quote:Op zondag 25 juli 2010 17:14 schreef Gajus het volgende:
[..]
Bruine kikkers? Padden zul je bedoelen.
een gerecht met kikkerbillen kan ik waarderen, met paddenbillen beslist niet.
Nu je het zegt, de kikkers bij de sloot in de buurt hoor ik ook nog niet.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:06 schreef childintime het volgende:
[..]
Nee, de enige die ik hoor zijn de bruine kikkers met hun gebrom. Ik hoor de groenen nooit (zolang ik hier woon dan he), misschien doen ze dat bij andere mensen in de tuin en komen hier lekker om te wonen en eten ed.
De groenen in de grote vijver hier in de buurt hoorde ik 1,5 maand geleden al kwaken.
Zal ik er eens eentje knijpen om te zien of er geluid in zitquote:Op maandag 26 juli 2010 00:24 schreef Stali het volgende:
[..]
Nu je het zegt, de kikkers bij de sloot in de buurt hoor ik ook nog niet.
Wrs. nog maar geduld hebben..
een kikker trappen is zoooo makkelijk als je lekker groot bent.quote:Op donderdag 25 maart 2010 01:34 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik had die kikker al lang een trap naar de buren verkocht. Nog een paar weken en dan is het 1 grote klikker orgie bij jou in de tuin
Kikkers zijn gewoon tof.quote:De dwergklauwkikkertjes zijn toch wel heel leuke beestjes. Doordat ze niet meer apart zitten zijn ze niet saai meer.
Aanvankelijk werd er door de vissen naar de kikkertjes gehapt. Heb daarom wat meer verstopplekjes gemaakt en vandaag ook nog een gebogen houtje met een varentje gekocht.
Maakte me zorgen of ze wel aan voldoende voer zouden kunnen komen want ze zijn zo goed als blind en die vissen zijn natuurlijk veel sneller.
Tot mijn stomme verbazing begon zojuist een van de kikkers de vissen aan te vallen. Die mochten niet bij de rode muggenlarven komen. Wegwezen! Maar dat niet alleen, drie kikkertjes hebben nu de larven onder dat nieuwe hout geduwd en ze zitten ervoor zodat de vissen het niet kunnen pakken. Toch wel heel erg slim van ze.
Ze zitten hier natuurlijk al jaren in dat vijvertje. Maar de vorst is ineens zo snel ingetreden. Ik zag ze vlak voor het begon te vriezen langs de rand hangen. 2 Dagen later lag er een pak ijs opquote:Op vrijdag 17 december 2010 01:58 schreef Staal het volgende:
Kwam je net tegen in een ander topic en vraag me meteen af hoe het met je kikkers gaat.
Zal vast lastig te zien zijn.
Je schreef iig dat je genoeg drek had op de bodem. Dat is goed. Als je eenmaal kikkertjes hebt is het wel een zorg, zelfs in een aquarium.
Hier een postje van mij over de vier dwergklauwkikkertjes.
[..]
Kikkers zijn gewoon tof..
Maar heel lastig te houden. Hoop dat je jouw kikkers in het voorjaar weer terugziet.
In het voorjaar weten we het.quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:04 schreef childintime het volgende:
[..]
Ze zitten hier natuurlijk al jaren in dat vijvertje. Maar de vorst is ineens zo snel ingetreden. Ik zag ze vlak voor het begon te vriezen langs de rand hangen. 2 Dagen later lag er een pak ijs op![]()
Het viel me ook op dat ik zoveel doodgereden egels zag. Hier in de buurt al 4 ofzo. Die zijn echt overvallen door de ineens intredende kou. Snel nog op zoek naar eten en dan helaas overreden worden.....
Ja, ik had het door, eerst dacht ik 'huh", maar ineens ging er een lichtje brandenquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:54 schreef Staal het volgende:
[..]
In het voorjaar weten we het.
Maar ik ben het echt met je eens dat het van de 1 op andere dag winter was. Zag het trouwens ook aan de vogels en zelf hebben we een pruimenboom in de tuin, die serieus besneeuwd en wel nog steeds vol blad zit.
Zal voor je duimen dat het goed gaat met je kikkers. Je ben er ook zo mee begaan. Tof van je.
PS ik ben Stali he.
in de dierenwinkel zijn gedroogde insectenlarven(en watervlooien) te koop als schildpaddenvoer. Dat werkt prima. Goed om te horen dat mensen zich ook bekommeren om kikkers en niet alleen om knuffeldiertjes zoals konijntjes en vogeltjesquote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:20 schreef childintime het volgende:
Volgens mij zijn die nu niet te krijgen? Ik kon vorig jaar in Maart geen watervlooien krijgen.....
Diepvries is hier het hele jaar door verkrijgbaar. En 1 keer per week hebben ze levend voer. Mijn kikkers eten namelijk geen droogvoer.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:20 schreef childintime het volgende:
Volgens mij zijn die nu niet te krijgen? Ik kon vorig jaar in Maart geen watervlooien krijgen.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |