abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:47:28 #76
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83743728
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 01:25 schreef Adfundum het volgende:
Je zou er eens een webcam in moeten hangen, levert vast leuke beelden op.
Het is hier een heel kikkergebeuren. Soms denk ik er even niet bij na en loop s'morgens met een slaperig hoofd door de tuin om de poort open te zetten voor de kat. Dan kijk ik ineens naar beneden en moet in een spagaat om niet op een kikker te trappen

Laatst ging ik wat varens en zevenblad rond de vijver weghalen (anders krijgen de vissen geen zon meer) en heb echt wel een stuk of 20 plonzen gehoord terwijl ik bezig was.

Ik, die als kind zo gruwelde van kikkers, kikkervisjes en dril ( van dril had ik echt nachtmerries als kinderen in de buurt ermee rond liepen ) en nu ben ik zo zuinig en trots op mijn kikkers Wel grappig ja........
  zondag 25 juli 2010 @ 01:16:47 #77
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84457064
Van de week kwam ik uit mijn werk en liet hond in de tuin. Na een minuut of 10 hoorde ik 2 keer een piep en dacht "hee, Uz heeft een piepbeestje uit de speelgoedbak gepakt" , op datzelfde moment realiseerde ik me dat hij helemaal geen piepbeestjes in zijn speelgoedbak heeft zitten en rende dus al roepend "Nee, Uz, naar buiten en ja hoor, daar zat een grote groene kikker heel bang naar de hond te kijken. Het leek alsof hij zijn rechterpootje miste en ik werd al helemaal misselijk bij het idee dat de hond zijn pootje afgebeten had. Maar toen ik hem oppakte ( ze blijven dan gewoon verstard van angst stil zitten) zag ik dat hij helemaal compleet was en geen gaten of bloed had. Ik zette hem bij de vijver en 10 minuten later was hij weg ^O^
pi_84460852
Child, kwaken jouw kikkers al? Ik bedoel echt dat concert in de avond.
Zit nl. nog steeds te wachten tot de dwergen uit Namibie gaan zoemen. Zou toch ongeveer wel nu moeten zijn?
pi_84472332
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 01:15 schreef childintime het volgende:
... ik heb groene en bruine kikkers in mijn vijver/tuin ...
Bruine kikkers? Padden zul je bedoelen.
een gerecht met kikkerbillen kan ik waarderen, met paddenbillen beslist niet.
  maandag 26 juli 2010 @ 00:06:33 #80
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84489333
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:28 schreef Stali het volgende:
Child, kwaken jouw kikkers al? Ik bedoel echt dat concert in de avond.
Zit nl. nog steeds te wachten tot de dwergen uit Namibie gaan zoemen. Zou toch ongeveer wel nu moeten zijn?
Nee, de enige die ik hoor zijn de bruine kikkers met hun gebrom. Ik hoor de groenen nooit (zolang ik hier woon dan he), misschien doen ze dat bij andere mensen in de tuin en komen hier lekker om te wonen en eten ed ;) .

De groenen in de grote vijver hier in de buurt hoorde ik 1,5 maand geleden al kwaken.
  maandag 26 juli 2010 @ 00:12:03 #81
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84489541
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:14 schreef Gajus het volgende:

[..]

Bruine kikkers? Padden zul je bedoelen.
een gerecht met kikkerbillen kan ik waarderen, met paddenbillen beslist niet.
Een pad is iets heel anders dan een bruine kikker; gedraagt zich anders en ziet er ook heel anders uit.

http://www.kikkersite.nl/fotoalbum.php Hier staat veel info op over kikkers ^O^
pi_84490009
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:06 schreef childintime het volgende:

[..]

Nee, de enige die ik hoor zijn de bruine kikkers met hun gebrom. Ik hoor de groenen nooit (zolang ik hier woon dan he), misschien doen ze dat bij andere mensen in de tuin en komen hier lekker om te wonen en eten ed ;) .

De groenen in de grote vijver hier in de buurt hoorde ik 1,5 maand geleden al kwaken.
Nu je het zegt, de kikkers bij de sloot in de buurt hoor ik ook nog niet.
Wrs. nog maar geduld hebben. ;) .
  maandag 26 juli 2010 @ 00:51:34 #83
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84491094
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Nu je het zegt, de kikkers bij de sloot in de buurt hoor ik ook nog niet.
Wrs. nog maar geduld hebben. ;) .
Zal ik er eens eentje knijpen om te zien of er geluid in zit ;) Nee, van de week toen de hond een kikker had, zat er geluid genoeg in, ik dacht serieus dat'ie keihard in zo'n irritant piepbeest stond te bijten (de reden dus dat we die helemaal niet meer hebben, alleen moest het kwartje even vallen bij mij).

Rare beesten toch he, dat als hij zo gilt en de hond ervan schrikt, hij er niet direkt vandoor gaat. Ze blijven dan doodstil zitten van angst, maar dat kan hen juist fataal worden. Als die hond merkt dat het alleen maar gilt en verder niets doet, wordt het natuurlijk alleen maar interessanter.

Stali, misschien hebben ze ook gewoon last van het weer. Eerst (begin voorjaar) is het veel te lang koud geweest en toen het warm werd, werd het ook meteen warm warm :P Ze zitten hier iig de hele dag met die warmte levenloos langs de vijverrand, de bruinen hoor of zie ik helemaal niet met die hitte.
pi_84491627
Er zijn ook wel een hoop dieren die andere dieren die roerloos stil gaan liggen juist links laten liggen.
Je hond Uz heeft hem ook niet doodgebeten. Maar voor konijnen in het schijnsel van een koplamp is het ander verhaal. Hier is bijna iedere avond hetzelfde maar Ollie die om een egeltje begint te dansen en die heeft gelukkig een beter afweersysteem.

Zou goed kunnen wat je zegt, dat het gewoon te warm is. Hier in de omgeving zie je ook veel verdroging in de zin van plassen die helemaal opgedroogd zijn. Hoop maar dat de kikkers en padden het uithouden. Bij jou in de vijver zitten ze beter en heel erg goed zelfs zo te lezen. O+ .

De Afrikaanse dwergkikkertjes zitten bij mij binnen en in de woonkamer is het heel niet erg warm geweest. Maar wat ik las reageren zij ook op buitenkikkers en ben ik vast gewoon ongeduldig omdat ik zo graag wil horen hoe ze klinken als ze gaan zoemen.
  maandag 26 juli 2010 @ 01:49:10 #85
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84492243
Het was vooral heel gek toen ik hem oppakte. Hij bleef precies in dezelfde houding zitten als hoe hij op de grond zat :D Ik kon hem gewoon tussen duim en wijsvinger pakken, alsof'ie opgezet was. Wel zag ik, toen ik hem op de leistenen zette, dat hij een paar keer echt heel diep ademhaalde, alsof'ie een kwartier dat niet gedaan had ofzo.

Ik leer Uz nu even de woorden "kikker", "nee" en "foei", hopelijk werkt het en wordt het niet bij de eerstvolgende ontmoeting "nee", "kikker" "foei", maw "er is me duidelijk gemaakt dat jij hier niet mag zitten en daar help ik wel even een h(t)andje bij mee" :')

Ach ja, het blijft natuurlijk een jachthondje en kikkers blijven prooi. Moet zeggen dat nu de warmte weg is, de kikkers ook veel minder zomaar door de tuin dwarrelen. Misschien reageren je kikkertjes idd op de geluiden van andere kikkers, lijkt me wel logisch ja. Maar ik heb ze al die tijd nog niet gehoord, alleen de bruinen die zitten te brommen tussen het struikgewas.
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:51:10 #86
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_89536694
Ik maak me een beetje zorgen om mijn kikkers..... Toen ik vorige week (voor de plots invallende vorst en alle ellende) in de vijver keek, zag ik dat er een aantal kikkers gewoon tegen de zijkant van de vijver aan zaten (in het water). Ze hadden zich niet ingegraven in de modder onderin. Ik heb heel dik plastic over de vijver gedaan en de zuurstofpomp staat dag en nacht aan, dus er blijft een stukje water open.

Ik heb nog wel de vijver bijgevuld en toen het plastic eroverheen gedaan. Zouden mijn kikkers het wel overleven?
pi_89537652
Klote. De winter heeft ook onverwachts hard toegeslagen he?
Een boom in onze tuin is nog helemaal groen en heb zelf nu nog bloeiende hortentias en bakken vol blauwpaarse bloemetjes in de sneeuw.

Heb er geen verstand van maar hoop met je mee. Misschien kun je nog wat balletjes laten drijven.

Hoe diep is je vijver?
  zondag 5 december 2010 @ 00:38:03 #88
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_89538656
Niet zo heel diep. Max 60 cm, maar daar was al aardig wat water uit toen ik ging bijvullen. Ik heb bijgevuld vanuit de regenton want ik was bang dat leidingwater te warm was. Onderin de vijver ligt veel drab, maar toen ik het plastic erover deed, zag ik kikkers langs de zijkant hangen :{ Vooral die grote kikkers. De kleintjes zaten ws al onderin maar die groten zitten natuurlijk langer bovenin. Het ging ineens zo snel; van herfsttemperaturen naar - 6 ofzo :{
pi_89583748
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2010 01:34 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik had die kikker al lang een trap naar de buren verkocht. Nog een paar weken en dan is het 1 grote klikker orgie bij jou in de tuin
een kikker trappen is zoooo makkelijk als je lekker groot bent. }:| Ik hoop dat iemand jou eens flink gaat trappen,kijken of je dan ook zo trots vertelt dat je getrapt bent. :Y o|O
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 17 december 2010 @ 01:58:52 #90
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90029232
Kwam je net tegen in een ander topic en vraag me meteen af hoe het met je kikkers gaat.
Zal vast lastig te zien zijn.
Je schreef iig dat je genoeg drek had op de bodem. Dat is goed. Als je eenmaal kikkertjes hebt is het wel een zorg, zelfs in een aquarium.

Hier een postje van mij over de vier dwergklauwkikkertjes.

quote:
De dwergklauwkikkertjes zijn toch wel heel leuke beestjes. Doordat ze niet meer apart zitten zijn ze niet saai meer.

Aanvankelijk werd er door de vissen naar de kikkertjes gehapt. Heb daarom wat meer verstopplekjes gemaakt en vandaag ook nog een gebogen houtje met een varentje gekocht.
Maakte me zorgen of ze wel aan voldoende voer zouden kunnen komen want ze zijn zo goed als blind en die vissen zijn natuurlijk veel sneller.

Tot mijn stomme verbazing begon zojuist een van de kikkers de vissen aan te vallen. Die mochten niet bij de rode muggenlarven komen. Wegwezen! Maar dat niet alleen, drie kikkertjes hebben nu de larven onder dat nieuwe hout geduwd en ze zitten ervoor zodat de vissen het niet kunnen pakken. Toch wel heel erg slim van ze.
Kikkers zijn gewoon tof. O+ .

Maar heel lastig te houden. Hoop dat je jouw kikkers in het voorjaar weer terugziet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 18 december 2010 @ 01:04:26 #91
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90073912
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 01:58 schreef Staal het volgende:
Kwam je net tegen in een ander topic en vraag me meteen af hoe het met je kikkers gaat.
Zal vast lastig te zien zijn.
Je schreef iig dat je genoeg drek had op de bodem. Dat is goed. Als je eenmaal kikkertjes hebt is het wel een zorg, zelfs in een aquarium.

Hier een postje van mij over de vier dwergklauwkikkertjes.

[..]

Kikkers zijn gewoon tof. O+ .

Maar heel lastig te houden. Hoop dat je jouw kikkers in het voorjaar weer terugziet.
Ze zitten hier natuurlijk al jaren in dat vijvertje. Maar de vorst is ineens zo snel ingetreden. Ik zag ze vlak voor het begon te vriezen langs de rand hangen. 2 Dagen later lag er een pak ijs op :{

Het viel me ook op dat ik zoveel doodgereden egels zag. Hier in de buurt al 4 ofzo. Die zijn echt overvallen door de ineens intredende kou. Snel nog op zoek naar eten en dan helaas overreden worden.....
  dinsdag 21 december 2010 @ 23:54:08 #92
42366 Staal
pi_90264818
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:04 schreef childintime het volgende:

[..]

Ze zitten hier natuurlijk al jaren in dat vijvertje. Maar de vorst is ineens zo snel ingetreden. Ik zag ze vlak voor het begon te vriezen langs de rand hangen. 2 Dagen later lag er een pak ijs op :{

Het viel me ook op dat ik zoveel doodgereden egels zag. Hier in de buurt al 4 ofzo. Die zijn echt overvallen door de ineens intredende kou. Snel nog op zoek naar eten en dan helaas overreden worden.....
In het voorjaar weten we het.
Maar ik ben het echt met je eens dat het van de 1 op andere dag winter was. Zag het trouwens ook aan de vogels en zelf hebben we een pruimenboom in de tuin, die serieus besneeuwd en wel nog steeds vol blad zit.

Zal voor je duimen dat het goed gaat met je kikkers. Je ben er ook zo mee begaan. Tof van je.

PS ik ben Stali he.
Un certain jeune homme
  woensdag 22 december 2010 @ 00:34:34 #93
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90267278
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:54 schreef Staal het volgende:

[..]

In het voorjaar weten we het.
Maar ik ben het echt met je eens dat het van de 1 op andere dag winter was. Zag het trouwens ook aan de vogels en zelf hebben we een pruimenboom in de tuin, die serieus besneeuwd en wel nog steeds vol blad zit.

Zal voor je duimen dat het goed gaat met je kikkers. Je ben er ook zo mee begaan. Tof van je.

PS ik ben Stali he.
Ja, ik had het door, eerst dacht ik 'huh", maar ineens ging er een lichtje branden ;) Ik heb zoveel doodgereden egels gezien, echt niet normaal. Die beesten zijn echt overvallen door de kou. Ik heb me ook bedacht dat ik een constructie voor de vijver ga bedenken. Mijn achtertuin is nu egelproof, ze kunnen er niet in, omdat ze anders in de vijver kunnen vallen. Ik ga aankomende lente de vijver zo afbakenen dat de kikkers en wel in en uit kunnen, maar er geen egels in kunnen vallen en dan ga ik weer egeltjes voeren zoals bij mijn vorige huis *O*

2 Weken geleden lag er langs de binnenweg een doodgereden vosje. Je mag daar 60, maar aan zijn lijk te zien hebben ze wel 120 gereden. Zijn achterlijf lag los van zijn voorlijf en was alleen nog maar verbonden door ingewanden. Ik vond het zo erg. Hij heeft ws vanuit het ene natuurgebied over willen steken naar het andere waar een manege staat en het dus warm is en voer aanwezig is (muizen ed). Waar ik vooral zo van baal is dat daar laatst een onderdoorgang voor wild is aangelegd, wat onze gemeente miljoenen heeft gekost en dan dit soort dingen gebeuren. De mensen gaan steeds harder rijden, want denken dat er toch wel een oversteek voor die dieren is en de weg alleen maar meer uitnodigt om lekker hard te gaan rijden. Die dieren gaan daar echter de eerste 5 tot 10 jaar niet doorheen want het is aangelegd 8)7

Ik hoop dat het even gaat dooien en ik het plastic even van de vijver af kan halen. Omdat er nu weinig planten in groeien kan ik misschien zien of er nog kikkers langs de rand hangen. Sjonge wat een winters hebben we; opwarming van de aarde?? Ik merk er weinig van.......
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:53:29 #94
42366 Staal
pi_91547340
He Child,

Hoe gaat het met je kikkers? Heb je een update met dit zachte weer?
Misschien zitten ze nog verstopt maar vraag me af hoe het ermee gaat.
Un certain jeune homme
  donderdag 20 januari 2011 @ 01:31:34 #95
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_91597860
Ik keek van de week even in de vijver en zag kikkers rondzwemmen :? Ze zijn mager en heel licht van kleur. Ik heb ivm de aankomende vorst maar weer het dikke plastic over de vijver heen gehangen.

Ik denk dat ik de vijver in het voorjaar leeg moet halen en moet repareren, er loopt teveel water weg. Ik heb hem al 3 keer bijgevuld en steeds weer staat hij flink onder peil.
  donderdag 20 januari 2011 @ 02:03:48 #96
42366 Staal
pi_91598299
Ze leven nog. 8-) .

Kun je ze trouwens niet wat bijvoeren met diepvries rode muggenlarven, watervlooitjes?
Is niet zo duur. Hebben ze toch even wat voeding.
Un certain jeune homme
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:20:57 #97
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_91642368
Volgens mij zijn die nu niet te krijgen? Ik kon vorig jaar in Maart geen watervlooien krijgen.....
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:00:57 #98
294141 tarantism
hups in die kont
pi_91643922
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 00:20 schreef childintime het volgende:
Volgens mij zijn die nu niet te krijgen? Ik kon vorig jaar in Maart geen watervlooien krijgen.....
in de dierenwinkel zijn gedroogde insectenlarven(en watervlooien) te koop als schildpaddenvoer. Dat werkt prima. Goed om te horen dat mensen zich ook bekommeren om kikkers en niet alleen om knuffeldiertjes zoals konijntjes en vogeltjes
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:08:45 #99
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_91644196
O dat is wel een goed idee. Ik ga Zaterdag even langs de dierenwinkel. Ik had vorig jaar wel gelezen dat ze heel licht van kleur zijn in de winter door voedselgebrek. Er zijn er zelfs bij waar het groen zowat weg is (alleen maar wit) en de donkere strepen rose zijn gekleurd. De vissen voer ik wel gewoon zolang er geen ijs ligt (en het voer wordt opgegeten).

"Mijn" kikkers zijn mijn knuffeldieren O+ Dit is voor mij de 2e winter met vissen en kikkers. De vorige bewoner voerde de hele winter niet. De vissen zitten er al jaren (en de kikkers ook), maar misschien is dat wel de reden dat ik de kikkervisjes niet zie uitgroeien en er iedere keer na de winter geen klein kikkertje meer te vinden is :?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:36:27 #100
42366 Staal
pi_91656692
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 00:20 schreef childintime het volgende:
Diepvries is hier het hele jaar door verkrijgbaar. En 1 keer per week hebben ze levend voer. Mijn kikkers eten namelijk geen droogvoer.

Maar het is een waterwinkel en geen doorsnee dierenwinkel. Dat scheelt misschien wel wat.
Kan het je helaas niet opsturen.

Wat je dit jaar zou kunnen doen is in het voorjaar wat zoetwatermosselen kopen. Dat is goed voor je vijverwater (werkt als een soort filter) en zodra het water in de winter te koud wordt gaan ze dood maar dat is ook goed voer voor kikkers.
Un certain jeune homme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')