Zelfs jij kan samenwerken dat weet ik zekerquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:31 schreef Demise het volgende:
[..]
Klopt. Omdat mensen het niet echt registreren (niet de houding etc.) maar wel de boodschap doorkrijgen (verdrietig) is het te 'faken'. In de eerste instantie is het ook gemakkelijker, je hoeft niets uit te leggen en negeren is veiliger dan confronteren. Ik heb twee jaar 'vrolijk' rondgelopen en daarna mocht ik die twee jaar shit allemaal in één keer over me heen krijgen, én verwerken. Het feit dat ik toen ook nog 100% aan het puberen was en nog geen diagnose had, hielp ook niet. Af en toe is het nog steeds een automatische reactie, als verdediging, maar ik probeer het mezelf af te leren. Ik wil namelijk nooit meer terug naar hoe ik me toen voelde.
Ik vind het wel heel erg knap, dat je je mening over jezelf zo hebt veranderd, en dat je het hebt geaccepteerd. Mij kostte het negen maanden klinische opname voordat ik mezelf enigszins accepteerde.
[..]
Ik ben er zelf opgekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat niet iemand anders hetzelfde idee ook al heeft gehad. Veel van die taalgrapjes worden al jarenlang uitgemolken, omdat het erg veel succes heeft. Maar ga je gang, hij is van jou.
[..]
Haha, ik en samenwerken in één zin.![]()
Ik denk dat we sowieso twee heel verschillende standpunten hebben. Ik speel al langer met het idee er een boek over te schrijven en heb ondertussen ook al aardig wat stof om over te schrijven, maar dat gaat dan toch voornamelijk over de combinatie ADHD/ASS. De vorm is waarschijnlijk ook compleet anders, ik werk met symboliek. Zo is er een persoon die ADHD voorstelt en een persoon die een ASS voorstelt. Probeer die maar eens samen te laten leven in één huis.
Nee, ik weet niets van je schrijfambities, maar ik zou graag iets lezen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:42 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb ruim 10 jaar gevochten tegen iets wat ik niet kan winnen.. Mijn puberteit was ook heel erg apart.
Samenwerken kan ik ook niet.., niet op dit gebied. maar dat laatste stukje heh... Ken je mijn verhalen hier en mijn boekplannen?En ik heb ADHD én PDD NOS en dat leeft niet alleen in 1 huis, maar in 1 lichaam mét een borderline persoonlijkheids stoornis overheen
Verloren zaak.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zelfs jij kan samenwerken dat weet ik zekerEn anders ga ik je dat leren
![]()
Symboliek gebruik ik ookik bezig met een tattoo waarin ik op symbolische wijze een aantal dingen uit mijn leven verwerk
Dit is zeer nuttige informatie. Ook voor tijdens het solliciteren bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:58 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik heb ooit een lijstje gemaakt van alle emoties en bijbehorende lichaamshoudingen voor mijn therapie, eigenlijk zou ik die weer eens op moeten zoeken. Over het algemeen is emotioneel gedrag vrij gemakkelijk uit te leggen, dus een paar basisregeltjes:
Je nek en je maag zijn de meest kwetsbare plekken van je lichaam. Wanneer je dus nerveus/angstig/verdrietig of anderszins niet op zijn gemak is, beschermt je die plekken onbewust door er bijvoorbeeld je hand op te leggen of omheen te slaan. Je nek of buik ontbloten of benadrukken (door bijvoorbeeld met je hand langs je hals te strijken) lijkt een beetje op het 'aanbieden' van je zwakke plekken. Het betekent dat je de ander vertrouwt, leuk vind of wilt versieren.
Schouders zeggen veel over iemands houding. Wanneer je je schouders naar voren kantelt, maak je jezelf 'kleiner', dan voel je je niet op je gemak, onbegrepen, miskend, genegeerd, etc. Als je je schouders iets naar achteren kantelt (je borstkas 'opent'), voel je je zelfverzekerd en gewaardeerd. Iemand maakt ook veel handbewegingen als hij/zij zich goed of vrolijk voelt, het is een teken van enthousiasme.
Verder, als iemand je leuk/aardig/aantrekkelijk vindt, neemt hij/zij jouw houding onbewust over. Dus heb jij je benen over elkaar geslagen, dan doet hij/zij dat ook. En als iemand je respecteerd, past hij/zij de toonhoogte van zijn/haar stem aan aan die van jou.
Plee's horen in wc's. We blijven wel ouderwets rigide, hè?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:55 schreef Autidude het volgende:
Shit nu heb ik dus echt zo'n kunst idee heh.. voor mijn klaagmuur in mijn eigen huisje, ja.. ik ga een symolische klaagmuur maken in mijn eigen huisje.. Maar hoe fucking koel is het om aan die muur een urinoir te hangen (niet werkend e.d.) en dat dat urinoir dus ook niet wit is maar een Herman Brood of Anton Heijboer motief of stijl heeft..
En nu vind ik het dus ook extra erg dat Anton dood is, want ik zou zo met zo'n pisbak bij hem langsgaan om hem onder te laten kliederen, omdat het voor aan de muur is.. en dan samen keihard lachen en lol hebben![]()
Het is natuurlijk veel mooier om je eigen ding te doen op zo'n kunstplee, en kliederen is niet zo moeilijk, maar ik had echt heel graag een Brood of Heijboer pispot aan de muur gewild, en nu ik dat idee heb kan dat niet meer
![]()
Rip Anton Heijboer
Ik zal wel even kijken of ik nog wat van die therapie terug kan vinden of anders opnieuw kan samenstellen, dan zal ik het hier wel posten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:57 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Dit is zeer nuttige informatie. Ook voor tijdens het solliciteren bijvoorbeeld.
Het erge is: een gevecht met jezelf kan je per definitie niet winnen zonder jezelf te verliezen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:42 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb ruim 10 jaar gevochten tegen iets wat ik niet kan winnen.. Mijn puberteit was ook heel erg apart.
Samenwerken kan ik ook niet.., niet op dit gebied. maar dat laatste stukje heh... Ken je mijn verhalen hier en mijn boekplannen?En ik heb ADHD én PDD NOS en dat leeft niet alleen in 1 huis, maar in 1 lichaam mét een borderline persoonlijkheids stoornis overheen
quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het erge is: een gevecht met jezelf kan je per definitie niet winnen zonder jezelf te verliezen.
Haha!! jij bent echt goed!quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:00 schreef Demise het volgende:
Edit: Ik peer 'm trouwens (nog zo eentje, word ik een peer of ben ik gewoon een toffe peer (weer zo eentje!)?), hoogste tijd (en nog één) om naar bed te gaan.![]()
Winnen gaat niet zonder verliezen. Als jij een gevecht met jezelf wint, wie/wat is dan de verliezer?quote:
Hm. Kunst is nooit mijn ding geweest, maar misschien dat ik hier nog wel iets in kan zien.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:06 schreef Autidude het volgende:
[..]
Haha!! jij bent echt goed!![]()
Welterusten!
En ik meen het serieus hoor, ik wil echt een symbolische pisbak aan mijn symbolische klaagmuur![]()
En dan niet standaard, maar met een aparte kunst beschilderingDat lijkt mij ook echt helemaal te gek!!
En hij is dan ook niet aangesloten of werkend, gewoon kunst..
En als er dan visite is dan kijken ze zo raar op en dan zeg ik.. Ja! dat is mijn klaagmuur! "huh, klaagmuur?" Ja! Klaagmuur ja!! voor als ik weer eens wat te zeiken heb!
Jij. Maar dan heb je óók gewonnen. En mensen schijnen een overwinning op jezelf toch vaak positief te bedoelen. Sommige gevechten met jezelf moet je winnen, andere verliezen en weer andere kun je beter maar niet aangaan. Het ligt er maar aan of je jezelf op dat moment met de winnende ik identificeert of met de verliezende ik.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Winnen gaat niet zonder verliezen. Als jij een gevecht met jezelf wint, wie/wat is dan de verliezer?
Daar zit wel wat inquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Winnen gaat niet zonder verliezen.
Als jij een gevecht met jezelf wint, wie/wat is dan de verliezer?
Hier ben ik het helemaal mee eens, vaak hangt het er gewoon vanaf hoe je jezelf ziet, dus als winnaar of verliezer.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:54 schreef Demise het volgende:
[..]
Jij. Maar dan heb je óók gewonnen. En mensen schijnen een overwinning op jezelf toch vaak positief te bedoelen. Sommige gevechten met jezelf moet je winnen, andere verliezen en weer andere kun je beter maar niet aangaan. Het ligt er maar aan of je jezelf op dat moment met de winnende ik identificeert of met de verliezende ik.
ik kreeg mijn diagnose op me 11e, ik dacht, lekker boeiend(hoi, ik ben 11(bijna 12) en wat is dit?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:31 schreef Demise het volgende:
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:29 schreef robuust89 het volgende:
[..]
ik ben 11(bijna 12) en wat is dit?
Waarschijnlijk omdat ze niet weten/beseffen wat ze verloren hebben?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:54 schreef Demise het volgende:
[..]
Jij. Maar dan heb je óók gewonnen. En mensen schijnen een overwinning op jezelf toch vaak positief te bedoelen.
Als nt'ers te beperkt zijn in hun wil/vermogen om anderen te accepteren, moet je dan als (bijvoorbeeld) autist je toch maar aanpassen (ten koste van jezelf)?quote:Sommige gevechten met jezelf moet je winnen, andere verliezen en weer andere kun je beter maar niet aangaan. Het ligt er maar aan of je jezelf op dat moment met de winnende ik identificeert of met de verliezende ik.
nooit ten kosten van jezelf.. Ik was net bezig een heel verhaal te typen maar ondertussen werd het al een hele filosofie en raakte ik het spoor een beetje kwijt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:13 schreef Stupendous76 het volgende:
Als nt'ers te beperkt zijn in hun wil/vermogen om anderen te accepteren, moet je dan als (bijvoorbeeld) autist je toch maar aanpassen (ten koste van jezelf)?
quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:59 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik doelde meer op je spelling, taalgebruik en smileys. Ik dacht echt: Hm. Die is ook opeens veranderd... Pas bij dat zinnetje begreep ik dat het expres was. Soms ben ik niet zo subtiel.
Vaak willen mensen ook niet inzien wat ze evt. verloren hebben omdat dat pijnlijk kan zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze niet weten/beseffen wat ze verloren hebben?
[..]
Als nt'ers te beperkt zijn in hun wil/vermogen om anderen te accepteren, moet je dan als (bijvoorbeeld) autist je toch maar aanpassen (ten koste van jezelf)?
Overigens, dit is een erg theoretische vraag, want uiteindelijk is bijna iedereen wel bezig met aanpassen (ook ik)
Ik ben er al 10 jaar uitquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:06 schreef Ferrobarr het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij een tripple voorvork? En als je al deze dingen aan die fiets vervangt: ben je dan niet duurder uit dan een fiets die dat standaard al heeft?
En je kent de site: www.bike-components.de?
(LX heet tegenwoordig trouwens SLX)
[..]
Als je evenveel een gevecht verliest als wint, win je ook net zo veel als dat je verliest. Netto uitkomst zou dan dus nul zijn. Overigens is het aanpassen aan andere mensen niet een gevecht met jezelf zoals ik daarop doelde. Een voorbeeld ter illustratie:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze niet weten/beseffen wat ze verloren hebben?
[..]
Overigens, dit is een erg theoretische vraag, want uiteindelijk is bijna iedereen wel bezig met aanpassen (ook ik)
Haha, op mijn 11e zou ik er ook zo over gedacht hebben, denk ik. Wel mooi dat je het gewoon gaat inhalen, dat vind ik echt een prachtige instelling! Op je 21e is de volgende puberteit al weer aan de beurt, trouwens, dus maak je borst maar nat (we blijven bezig...)!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:29 schreef robuust89 het volgende:
[..]
ik kreeg mijn diagnose op me 11e, ik dacht, lekker boeiend(hoi, ik ben 11(bijna 12) en wat is dit?![]()
).
tot me 19e gewoon vrolijk rondgebanjerd, zo van "niks aan de hand". tot me 19e me eigenlijk helemaal niet met de vrouwen beziggehouden :$ dus ben nu schade aan het inhalen![]()
volgens mij zit ik nu in de puber->tijd<-, not sureja, hij is laat
![]()
acceptatie is lastig ja, heb vaak van die "great, heb ik weer" momenten, magoed
(ben altijd zo jaloers op mensen die dingen goed kunnen verwoorden *kijkt naar demise*)
JA!
waarom heet het in godsnaam ontdooien? DAT KAN NIET! het moet ontvriezen, duh! :p
quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:51 schreef Demise het volgende:
Ik ben blij met mezelf. Ik houd van mijn kind-kant, de kant die het niet kan laten de helft van de weg te huppelen als ik naar de supermarkt loop en enthousiast ergens over vertel, en ik houd van mijn volwassen-kant, de kant die zo geweldig goed kan analyseren, onder andere eigen gedrag, en die me daarmee zo verschrikkelijk veel over mezelf leert. Ik houd van mij. En daar hoort af en toe een knokpartij bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |