Veel dingen zijn alleen in bepaalde sferen grappig. En dan heb je van die idioten die net die grapjes("ze werkte vorige keer zo goed") gaan maken in de verkeerde sfeer.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:32 schreef francis998 het volgende:
[..]
het is soms met deze uitdrukkingen net als met niet grappen. Soms snap je de grap wel ..maar de lol ervan niet..en dat heb ik vaak.
Zo erg is het bij mij gelukkig niet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:35 schreef Demise het volgende:
Klopt, uitdrukkingen en spreekwoorden heb ik ook grotendeels gewoon in mijn hoofd gestampt. Die wasmand is inderdaad erg herkenbaar en logisch. Voor mij is het ook een probleem als een situatie niet 'klopt'. Als iemand zegt dat hij z'n wekker niet kon vinden en dat de wekker uiteindelijk bovenop de koelkast bleek te staan, moet ik daar echt over nadenken. Bij ons kun je namelijk niets op de koelkast leggen, omdat daar nog een kastje boven zit. Ook aan tafel, de zin: 'Mag ik de ... even?' moet ik altijd nog vertalen naar: 'Geef mij de ... eens aan.' Ik denk ook dat daar het verschil ligt tussen een ASS en iemand die letterlijk denkt; ik moet elke keer weer nadenken wat er nou bedoeld wordt.
Klassieke houding: armen dicht tegen het lichaam aan, bij voorkeur rond de maagstreek of borstkas, weinig oogcontact, voeten recht/naar binnen gedraaid, schouders en hoofd ietwat naar voren gekanteld, dicht bij de muur staan, lichaam wegdraaien (als de persoon in kwestie rechtshandig is, meestal naar links en vice versa) van iemand die contact zoekt/legt en (het duidelijkste kenmerk) huilen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mussen zijn een bedreigde diersoort![]()
Maar een vraagje hoe weet je dat ikke043 een beetje verdrietig is?
Ik weet een nog beterequote:Op donderdag 25 maart 2010 20:36 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Veel dingen zijn alleen in bepaalde sferen grappig. En dan heb je van die idioten die net die grapjes("ze werkte vorige keer zo goed") gaan maken in de verkeerde sfeer.
Ik ga toch ook niet midden op straat naar een marokkaan toe "er zitten 1 marokkaan en 1 turk in een auto, wie rijd er?".
Dan weet je gewoon dat het verkeerd valt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
De polisie!!!quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:36 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Veel dingen zijn alleen in bepaalde sferen grappig. En dan heb je van die idioten die net die grapjes("ze werkte vorige keer zo goed") gaan maken in de verkeerde sfeer.
Ik ga toch ook niet midden op straat naar een marokkaan toe "er zitten 1 marokkaan en 1 turk in een auto, wie rijd er?".
Dan weet je gewoon dat het verkeerd valt.
Deze vind je misschien ook wel leuk:quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:40 schreef Autidude het volgende:
Daarom vind ik het stukje "Rare vragen" van Hans Sibbel (Lebbis) ook zo vreselijk goed!
Daar zitten hele goede vragen bijEn mensen vinden het grappig, en het is ook best grappig natuurlijk, maar ik vind het ook best serieus, en Lebbis kan zich ook écht zo lekker druk maken over dat soort dingetjes
![]()
![]()
Dit vind ik echt heel erg goed, en helemaal geweldig! En ik vind het ook normale vragen, wel hele grappige en waar niemand aan denkt.. maar dat is het dus, ik heb ook dat soort rare vragen en denk ook over dat soort dingen na of maak me druk.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:42 schreef Autidude het volgende:
[..]
De polisie!!!Klopt dat? Want ik ken die mop niet, maar ik heb zo'n heel ernstig vermoeden dat ik goed gegokt heb
Oh is dat verdrietigquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:41 schreef Demise het volgende:
[..]
Klassieke houding: armen dicht tegen het lichaam aan, bij voorkeur rond de maagstreek of borstkas, weinig oogcontact, voeten recht/naar binnen gedraaid, schouders en hoofd ietwat naar voren gekanteld, dicht bij de muur staan, lichaam wegdraaien (als de persoon in kwestie rechtshandig is, meestal naar links en vice versa) van iemand die contact zoekt/legt en (het duidelijkste kenmerk) huilen.
Of iemand zegt: 'Ik ben een beetje verdrietig.'
HAHA!!! Dank je wel!! Dit bedoel ik!!! Echt goed! Een half gesneden brood is toch gewoon helemaal door gesneden?quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:43 schreef Demise het volgende:
[..]
Deze vind je misschien ook wel leuk:
Caberetiers denken ook gewoon beter na dan de meeste mensen. Javier Guzman: 'Wie weet wat er zo idioot is aan een waardetransport? ... Inderdaad! Omdat HET EROP STAAT!' Slimme mensen, cabaretiers.
AH! zie je, auti's kunnen best wel een beetje inlevingsgevoel hebbenquote:
Ik heb ooit een lijstje gemaakt van alle emoties en bijbehorende lichaamshoudingen voor mijn therapie, eigenlijk zou ik die weer eens op moeten zoeken. Over het algemeen is emotioneel gedrag vrij gemakkelijk uit te leggen, dus een paar basisregeltjes:quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh is dat verdrietigweer wat geleerd vandaag
nu weet ik waar ik op moet letten.
Als je toch bezig bent kan je dan gelijk alle andere emoties/gevoelens/etc doen nu je toch bezig bent
quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:58 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik heb ooit een lijstje gemaakt van alle emoties en bijbehorende lichaamshoudingen voor mijn therapie, eigenlijk zou ik die weer eens op moeten zoeken. Over het algemeen is emotioneel gedrag vrij gemakkelijk uit te leggen, dus een paar basisregeltjes:
Je nek en je maag zijn de meest kwetsbare plekken van je lichaam. Wanneer je dus nerveus/angstig/verdrietig of anderszins niet op zijn gemak is, beschermt je die plekken onbewust door er bijvoorbeeld je hand op te leggen of omheen te slaan. Je nek of buik ontbloten of benadrukken (door bijvoorbeeld met je hand langs je hals te strijken) lijkt een beetje op het 'aanbieden' van je zwakke plekken. Het betekent dat je de ander vertrouwt, leuk vind of wilt versieren.
Schouders zeggen veel over iemands houding. Wanneer je je schouders naar voren kantelt, maak je jezelf 'kleiner', dan voel je je niet op je gemak, onbegrepen, miskend, genegeerd, etc. Als je je schouders iets naar achteren kantelt (je borstkas 'opent'), voel je je zelfverzekerd en gewaardeerd. Iemand maakt ook veel handbewegingen als hij/zij zich goed of vrolijk voelt, het is een teken van enthousiasme.
Verder, als iemand je leuk/aardig/aantrekkelijk vindt, neemt hij/zij jouw houding onbewust over. Dus heb jij je benen over elkaar geslagen, dan doet hij/zij dat ook. En als iemand je respecteerd, past hij/zij de toonhoogte van zijn/haar stem aan aan die van jou.
UriNOIRs zijn altijd wit. Mijn broertje vindt dat het woord afstandsbediening ook niet klopt, want je kunt dat ding niet op afstand bedienen (PDD-Nos). Als ik onder de douche vandaan kom, droog ik me af met een handdoek, en hoewel ik die inderdaad beetpak met mijn handen, droog ik toch vooral mijn lichaam ermee af. En een badhanddoek. Is dat een handdoek voor IN het zwembad?quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:50 schreef Autidude het volgende:
[..]
HAHA!!! Dank je wel!! Dit bedoel ik!!! Echt goed! Een half gesneden brood is toch gewoon helemaal door gesneden?
Maar van mijzelf kan ik dan weer niet op eigen voorbeelden komen, behalve dan de wasmand halen of ff de bezem door het hok gooienIk kom er vast nog wel op, want het zijn allemaal oude foutjes die ik dus niet meer maak. En de laatste tijd maak ik niet meer zo veel van dat soort foutjes. Alleen pas geleden nog bij het UWV met die roerdingetjes voor de koffie.
Ik word er al moe van als ik dit lees.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:03 schreef Demise het volgende:
[..]
UriNOIRs zijn altijd wit. Mijn broertje vindt dat het woord afstandsbediening ook niet klopt, want je kunt dat ding niet op afstand bedienen (PDD-Nos). Als ik onder de douche vandaan kom, droog ik me af met een handdoek, en hoewel ik die inderdaad beetpak met mijn handen, droog ik toch vooral mijn lichaam ermee af. En een badhanddoek. Is dat een handdoek voor IN het zwembad?
Als ik chagrijnig ben, merk ik dat soort dingen heel snel op. Erg vermoeiend, maar achteraf dan wel weer grappig.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik word er al moe van als ik dit lees.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
Wel goede punten eigenlijk. Ook al sta ik hier nooit bij stil, vindt ik je eigenlijk wel gelijk hebben. Alleen alles heeft een naam nodig, maar soms vraag ik me ook af waar al die namen vandaan komen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:03 schreef Demise het volgende:
[..]
UriNOIRs zijn altijd wit. Mijn broertje vindt dat het woord afstandsbediening ook niet klopt, want je kunt dat ding niet op afstand bedienen (PDD-Nos). Als ik onder de douche vandaan kom, droog ik me af met een handdoek, en hoewel ik die inderdaad beetpak met mijn handen, droog ik toch vooral mijn lichaam ermee af. En een badhanddoek. Is dat een handdoek voor IN het zwembad?
Wat is een NT'er?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:10 schreef francis998 het volgende:
[..]
Wel goede punten eigenlijk. Ook al sta ik hier nooit bij stil, vindt ik je eigenlijk wel gelijk hebben. Alleen alles heeft een naam nodig, maar soms vraag ik me ook af waar al die namen vandaan komen.
Maar de meesten ken ik van kind dus ik denk er nooit over na...miss deels doordat een NT'er ben.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:09 schreef Demise het volgende:
[..]
Als ik chagrijnig ben, merk ik dat soort dingen heel snel op. Erg vermoeiend, maar achteraf dan wel weer grappig.
Nog eentje:Je zou er een boek over moeten schrijvenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
Ik kan daar keihard tegen in gaanquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:58 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik heb ooit een lijstje gemaakt van alle emoties en bijbehorende lichaamshoudingen voor mijn therapie, eigenlijk zou ik die weer eens op moeten zoeken. Over het algemeen is emotioneel gedrag vrij gemakkelijk uit te leggen, dus een paar basisregeltjes:
Je nek en je maag zijn de meest kwetsbare plekken van je lichaam. Wanneer je dus nerveus/angstig/verdrietig of anderszins niet op zijn gemak is, beschermt je die plekken onbewust door er bijvoorbeeld je hand op te leggen of omheen te slaan. Je nek of buik ontbloten of benadrukken (door bijvoorbeeld met je hand langs je hals te strijken) lijkt een beetje op het 'aanbieden' van je zwakke plekken. Het betekent dat je de ander vertrouwt, leuk vind of wilt versieren.
Schouders zeggen veel over iemands houding. Wanneer je je schouders naar voren kantelt, maak je jezelf 'kleiner', dan voel je je niet op je gemak, onbegrepen, miskend, genegeerd, etc. Als je je schouders iets naar achteren kantelt (je borstkas 'opent'), voel je je zelfverzekerd en gewaardeerd. Iemand maakt ook veel handbewegingen als hij/zij zich goed of vrolijk voelt, het is een teken van enthousiasme.
Verder, als iemand je leuk/aardig/aantrekkelijk vindt, neemt hij/zij jouw houding onbewust over. Dus heb jij je benen over elkaar geslagen, dan doet hij/zij dat ook. En als iemand je respecteerd, past hij/zij de toonhoogte van zijn/haar stem aan aan die van jou.
HEY!!!quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je zou er een boek over moeten schrijven
WOW!! is die vanjezelf of heb je dat ergens gehoord of gelezen, eerlijk zeggen.. Mag ik die tekst lenen?!quote:
Misschien samen een boek schrijvenquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:14 schreef Autidude het volgende:
[..]
HEY!!!![]()
SSSSTTTTTTT... je weet toch!
Klopt. Omdat mensen het niet echt registreren (niet de houding etc.) maar wel de boodschap doorkrijgen (verdrietig) is het te 'faken'. In de eerste instantie is het ook gemakkelijker, je hoeft niets uit te leggen en negeren is veiliger dan confronteren. Ik heb twee jaar 'vrolijk' rondgelopen en daarna mocht ik die twee jaar shit allemaal in één keer over me heen krijgen, én verwerken. Het feit dat ik toen ook nog 100% aan het puberen was en nog geen diagnose had, hielp ook niet. Af en toe is het nog steeds een automatische reactie, als verdediging, maar ik probeer het mezelf af te leren. Ik wil namelijk nooit meer terug naar hoe ik me toen voelde.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:13 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik kan daar keihard tegen in gaanIk heb er alleen geen zin meer in en het is ook niet goed voor je, maar ik kan mijzelf wel "onleesbaar" maken hoor, en al dat soort lichaamstaal en signalen verbergen en blocken.
Daarom heb ik ook een late diagnose, omdat ik jaren lang gespeeld heb en ik nu op een leeftijd ben gekomen dat dingen toch wel beginnen op te vallen en ik gewoon niet meer verder kom. En helaas had ik veel eerder moeten toegeven of hulp zoeken of na laten kijken, en dat heb ik ook gedaan maar toen had ik weer hele slechte psych en was ik nog veel rebelser en alles.
Ik heb ze elke keer helemaal verrot gescholden en bedreigd en alles en iedereen maar als een stelletje achterlijke mongolen en schapen en kutburgers etc gezien.. het lag altijd aan hun en nooit aan mij, en dat kwam omdat ze te stom waren om te denken..
Het blijkt echter toch allemaal iets anders, ook niet helemaal.. want ik ben gewoon vreselijk goed, maar ja.. En ik heb gewoon écht hulp nodig, dat heb ik altijd ontkend en ik vond status altijd super heel erg belangrijk en ben zwaar perfectionistisch.. dus was het onmogelijk dat het aan mij lag. En ik schaamde mij heel erg voor als ik zelf een "gehandicapte" zou zijn en een hulpbehoefende en voor dat soort dingetjes.
Maar dat heb ik nu niet zo heel erg meer omdat ik ook gewoon echt niet meer verder kom en totaal vast loop in zware problemen. Ik ben eigenlijk ook wel een beetje in acceptatie geforceerd, maar daar ben ik wel heel erg blij om.
Niet dat ik er mee te koop ga lopen en mij helemaal niet meer inhou, dat is onmogelijk. Ik zal nog vaak genoeg af en toe even een rolletje moeten spelen of heel erg bewust moeten zijn van mijn houding en uitstraling en de dingen die ik zeg of doe omdat het anders zo makkelijk verkeerd af kan lopen...
Ik ben er zelf opgekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat niet iemand anders hetzelfde idee ook al heeft gehad. Veel van die taalgrapjes worden al jarenlang uitgemolken, omdat het erg veel succes heeft. Maar ga je gang, hij is van jou.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Autidude het volgende:
[..]
WOW!! is die vanjezelf of heb je dat ergens gehoord of gelezen, eerlijk zeggen.. Mag ik die tekst lenen?!
Hij is tamelijk geniaalBriljant zelfs.. Goddomme.. HEFTIG!!!
![]()
![]()
Haha, ik en samenwerken in één zin.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien samen een boek schrijven
Ik heb ruim 10 jaar gevochten tegen iets wat ik niet kan winnen.. Mijn puberteit was ook heel erg apart.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |