abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79554138
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:12 schreef Satsuma het volgende:

Ik ben hypermobiel dus heel flexibel.

Verder vind ik het zo'n onzin dat mensen je meteen weinig flexibel vinden omdat je toevallig wat rigide trekjes hebt.
Precies, altijd dat slappe geouwhoer van bepaalde mensen die autisten per definitie niet flexibel vinden.
Het is vooral voor die mensen triest, want de autisten moeten zich er niets van aantrekken.

Alsof hun nooit rigide trekjes hebben.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:50:14 #52
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79554274
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:07 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Mijn broertje heeft een iq van 28
Dat is erg laag.
Hoe gaat het met hem, of beter: hoe gaan jullie met hem om?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79554572
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:06 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

--
@ Echt Gaaf: jij bent wel erg hard over het (gebrek aan) nut van diploma’s. Voor veel mensen schijnt dat toch wel te werken. Dat mensen met autisme een duidelijke handicap op de arbeidsmarkt hebben is ook duidelijk. Denk jij dat er arbeidsmogelijkheden zijn waarin je zou kunnen functioneren? Je lijkt me niet echt dom iig.
[..]

.]
Ik heb misschien wel te teveel waarde aan diploma's gehecht. Ik ben geloof ik niet dom, maar ik vooral gemerkt dat dit in het bedrijfsleven dit niet het meest gevraagde instrument is. Het komt daar vooral aan op je performale begaafdheden, het intellect wordt veel minder aangesproken. Heb ik altijd erg jammer gevonden.

In een setting van "niet lullen maar poetsen" heb ik niks te zoeken. Helaas dat vrijwel elk bedrijf haar voorkeur aan doeners geeft ipv denkers. En zullen bedrijven bestaan waar geen stress heerst?
pi_79554597
quote:

[..]

Echt waar?
  donderdag 25 maart 2010 @ 00:02:53 #55
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79554631
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:50 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat is erg laag.
Hoe gaat het met hem, of beter: hoe gaan jullie met hem om?
Het gaat goed met hem. Hij gaat naar een dagopvang(normale schooltijden), en voor de rest van de tijd is hij thuis. Hij heeft alleen wat meer aandacht nodig. En die krijgt hij dan ook
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  donderdag 25 maart 2010 @ 00:05:12 #56
247161 ikke043
pi_79554704
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb misschien wel te teveel waarde aan diploma's gehecht. Ik ben geloof ik niet dom, maar ik vooral gemerkt dat dit in het bedrijfsleven dit niet het meest gevraagde instrument is. Het komt daar vooral aan op je performale begaafdheden, het intellect wordt veel minder aangesproken. Heb ik altijd erg jammer gevonden.

In een setting van "niet lullen maar poetsen" heb ik niks te zoeken. Helaas dat vrijwel elk bedrijf haar voorkeur aan doeners geeft ipv denkers. En zullen bedrijven bestaan waar geen stress heerst?
Nee, stress is onvermijdelijk. Het beste wat je kunt doen is je aanpassen. Bijv. Minder uren of een lager niveau.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  donderdag 25 maart 2010 @ 00:05:43 #57
247161 ikke043
pi_79554717
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Echt waar?
Ja. Maar dat is niet erg hoor. Hij is de gelukkigste persoon die ik ken. En dat is heel mooi om te zien
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79554885
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:05 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ja. Maar dat is niet erg hoor. Hij is de gelukkigste persoon die ik ken. En dat is heel mooi om te zien
Geluk is het belangrijkste in het leven. Je ziet vaak dat deze mensen inderdaad erg gelukkig zijn. Dat is inderdaad mooi om te zien.
pi_79555075
quote:

[..]

Mensen die geen geluk kennen, zijn de armste personen op de wereld.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_79558908
quote:

[..]

Kijk eens aan

Wat minder gelukkig KAN maken is dat je daadwerkelijk weet dat je anders bent dan anderen - mensen met autisme met een iq boven de 90 en die nergens aansluiting vinden bijvoorbeeld.
pi_79562531
Een iq zegt alleen iets over intelligentie. Maar geluk hangt er niet vanaf. En dat bewijst Ike weer dmv zijn broertje.

Maar goed..ik ben er weer. Wakker gemaakt door de kat van de buren die naar binnen was gekropen en over mijn bed begon te wandelen.
Gelukkig ben ik minder chagerijnig dan als een persoon me wakker maakt
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:09:54 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_79562771
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:43 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

UWV gaat er van uit dat een volledig gezonde hbo’er (wo’er) in staat is ten minste anderhalf maal het WML (dat is ca. 2110 euro bruto) te verdienen. Na je 30e kun je ook nog Wajong aanvragen, mits je beperking al vóór het 18e levensjaar of tijdens het volgen van een studie is ontstaan..
Maar krijgen is wat anders dan aanvragen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:10:38 #63
247161 ikke043
pi_79562796
Ik ben net gezakt voor mijn rijexamen. Ik moest de hoofd- & bijzaken beter scheiden

Net die woorden klinken zo bitter
Maja volgende keer beter

En nu een dagje vrij
Althans een soort van
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79563213
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:10 schreef ikke043 het volgende:
Ik ben net gezakt voor mijn rijexamen. Ik moest de hoofd- & bijzaken beter scheiden

Maja volgende keer beter

En nu een dagje vrij
Althans een soort van
Oeee...jammer

Idd volgende keer beter. Miss handig om dezelfde examenrouten met de instructeur na te lopen, en kijken waar het exact misging.
En..ach..maak je niet druk ik deed er 3x over..omdat ik een te relaxte bestuurder was(te voorzichtig ook wel)
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:27:07 #65
247161 ikke043
pi_79563441
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:21 schreef francis998 het volgende:

[..]

Oeee...jammer

Idd volgende keer beter. Miss handig om dezelfde examenrouten met de instructeur na te lopen, en kijken waar het exact misging.
En..ach..maak je niet druk ik deed er 3x over..omdat ik een te relaxte bestuurder was(te voorzichtig ook wel)
Ik moet rustiger rijden Ga te snel op kruispunten af en zo.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79563567
Das balen...
pi_79564024
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:09 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar krijgen is wat anders dan aanvragen
Ja dat is altijd weer lastig. Ik kreeg gisteren te horen dat ik geen urgentie krijg omdat ik niet aan de eisen voldoe want ik heb niet genoeg mijn best gedaan de laatste tijd om zelf te zoeken.
En mijn verhaaltje vinden ze het niet erg dat ik niet ingeschreven sta en geen opties heb, maar nu moet ik wel eerst nog 2 maanden lang op alle woningen in de loterij klikken.
Dat is een extra ding wat ik nu elke dag moet doen en steeds aan moet denken dat ik elke dag moet kijken of er een nieuwe bij is, en mijn email steeds in de gaten houden.

Maar ik moet op alles reageren, en dan zal je dus zien dat ik straks "geluk" heb en dat ik de gelukkige uitgelote ben voor een woning van 600 euro per maand, terwijl ik dat helemaal niet kan betalen.. onmogelijk, en ik zoek iets voor 300 of 350 excl huurtoeslag.

Ik vraag mij af of dat allemaal nog goed komt.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_79566191
Spannend, auti....
pi_79566512
Nou, eerder lastig.. want ik weet gewoon een hoop niet en het is voor iedereen lastig.
Dinsdag moet ik weer naar schuldhulpverlening met al mijn papieren bewijsjes en overzichten etc.
Dat gaat dan allemaal naar sociaal.nl en die gaat een plan maken.

Probleem is dus alleen dat mijn woonkosten nog niet bekend zijn, en dat zal de eerst komende maanden dus ook zo blijven. Dus dan wil sociaal.nl betalingsvoorstellen gaan doen en een plan maken aan de hand van het geld dat ik heb/overhoud. En dan net als dat allemaal in een beetje in gang is gezet en lekker loopt dan komt er een kostenpost bij van dik 500 euro op een inkomen van 900..

En ik vind het ook niet erg om ipv een flat een eengezinswoning te krijgen met een tuin en alles. HEERLIJK!! Maar dat is toch veels te duur? Ook met subsidie. Straks wordt ik uitgeloot voor een te dure woning

En toen ik alles ging vertellen toen zei ze of het maar de vraag is of ik wel in staat ben op mijzelf te gaan wonen. Maar daar heb ik gewoon recht op en met TIZ en MEE enzo kan dat gewoon. Ik kan niet in zo'n inrichting want ik wil juist rust en mijn eigen plekje en dat ik niet rekening hoef te houden met medebewoners en kan doen en laten wat ik zelf wil. En in zo'n hok zit ik met alle mensen die ik niet moet en zijn er allemaal regeltjes. En ik wil op mijzelf wonen ook voor status en dat ik misschien mensen kan uitnodigen voor visite, maar als je in een inrichting zit dan tel je dus al helemaal niet meer mee.. dan kan je nog beter zeggen dat je nog steeds thuis woont en daar een kutsmoes om heen verzinnen.
pi_79566542
Ik ga ff lekker fietsen nu, ff lekker naar buiten en proberen alles weg te trappen.
pi_79566554
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:44 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ja dat is altijd weer lastig. Ik kreeg gisteren te horen dat ik geen urgentie krijg omdat ik niet aan de eisen voldoe want ik heb niet genoeg mijn best gedaan de laatste tijd om zelf te zoeken.
En mijn verhaaltje vinden ze het niet erg dat ik niet ingeschreven sta en geen opties heb, maar nu moet ik wel eerst nog 2 maanden lang op alle woningen in de loterij klikken.
Dat is een extra ding wat ik nu elke dag moet doen en steeds aan moet denken dat ik elke dag moet kijken of er een nieuwe bij is, en mijn email steeds in de gaten houden.

Maar ik moet op alles reageren, en dan zal je dus zien dat ik straks "geluk" heb en dat ik de gelukkige uitgelote ben voor een woning van 600 euro per maand, terwijl ik dat helemaal niet kan betalen.. onmogelijk, en ik zoek iets voor 300 of 350 excl huurtoeslag.

Ik vraag mij af of dat allemaal nog goed komt.
Lastige situatie. Ik zit ook in een rot situatie. Ik heb nog minder dan 100 euro op mijn bankrekening staan en ik wil in september een opleiding starten.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:09:21 #72
247161 ikke043
pi_79566895
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Lastige situatie. Ik zit ook in een rot situatie. Ik heb nog minder dan 100 euro op mijn bankrekening staan en ik wil in september een opleiding starten.
Dan mag je nog blij zijn dat je in België woont. In Nl ligt het collegeld alleen al 3 keer zo hoog
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79567696
Nou, volgens mij is mijn fiets kapot

Ik verveel me echt verschrikkelijk
pi_79568512
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:09 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dan mag je nog blij zijn dat je in België woont. In Nl ligt het collegeld alleen al 3 keer zo hoog
Dat is waar en daarom ben ik ook wel blij, alleen ik had graag op het moment wat meer geld gehad.
pi_79568798
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:28 schreef Autidude het volgende:
Nou, volgens mij is mijn fiets kapot

Ik verveel me echt verschrikkelijk
Nou, zit niet echt mee vandaag. Lekker buiten zitten lezen misschien? Wandelen met de hond?
pi_79570503
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:45 schreef francis998 het volgende:

[..]

Dit vindt ik inhoudelijk een perfecte post/reactie.
[..]
Dank je voor het compliment!
quote:
Tja..dat heb je altijd. Mensen zorgen beter voor het eigen eigendom..dan dat van anderen.
Zelf onderneem ik weinig op dat vlak, omdat ik het thuis goed hebt, en dus niet zo'n gigantisch behoefte heb om op mezelf te gaan.
Ik woon gemiddels op 10 min. fietsen van de hogeschool waar ik evt. ga studeren...dus tja..dan is het eigenlijk niet nodig. En ik bespaar kosten..door thuis te wonen.
En ik weet vanmezelf dat ik totaal geen huismus ben, huishoudelijke taken doe ik zo weinig mogelijk. Als het nodig is en moet doe ik het. Maar ik heb geen zin om achter andermans kont te moeten lopen om iets gedaan te krijgen.
Maar sowieso staat nu niks vast..want alles hangt af, van het feit of ik blijf of vertrek..
[..]
Op slechts 10 minuten fietsen van je hogeschool wonen lijkt me erg fijn. Wat bedoel je met of je blijft of vertrekt?
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:36 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Maar voel je je dan ook echt onder druk staan? Ik heb soms hele verkrampte spieren, ben kortademig omdat alle spieren in m'n borstkas/rug verkrampt zijn, etc. Gewoon omdat ik zo veel moet.
[..]
Ik word echt chagrijnig als ik niet kan sporten, vooral als dat onverwacht niet kan. Dat heeft deels ook wel met het soort sport te maken: krachttraining is echt de ultieme fiep-sport: de oefeningen zijn simpel, het verschil maak je met discipline en volharding. Sommige mensen vroegen zich af hoe het kwam dat ik zo hard vooruit ging: ik train gewoon harder en houd me beter aan de regels van het spel. Ook zijn je kwaliteiten zeer inzichtelijk: je kunt een bepaalde oefening met een bepaald gewicht, of niet. En als je dan een tijdje minder traint is het direct zichtbaar dat je achteruit gaat.

Off-topic: bodybuilders zijn ook raar volk, trouwens. Ja, duh, zul je denken. Natuurlijk: het overgrote deel zijn gewoon mannetjes die in de rest van hun leven niets onder controle hebben en dan dus maar gaan bodybuilden (een beetje waarom veel PVV stemmers honden en vogels als huisdieren hebben: ze kunnen de veranderingen in de samenleving niet bevatten, zijn dus xenofoob t.o.v. moslims en met een hond of vogel als huisdier heb je tenminste nog iets wat je af kunt richten / onder controle kunt houden. En de enige reden waarom Geert W. Dion Graus in zijn partij opgenomen heeft (ik dwaal wel erg af, geloof ik). Maar een ander deel is best slim, zelfkritisch en heeft humor. Er is op een bodybuildingsforum veel meer humor te vinden dan op een fietsforum, bijvoorbeeld.
quote:
Ik verzamel bankbiljetten. Maar dat is zo'n af- en aanhobby. Dan weer geef ik een fortuin uit aan bankbiljetten, dan kijk ik er weer maanden niet naar om.
[..]
Spaar je alle soorten bankbiljetten? Of moeten ze nog aan bepaalde criteria voldoen?
quote:
Vijf minuten werk. Gewoon doen. Altijd fijn als mensen eens iets anders krijgen dan hate-mail. Ook politici hebben behoefte aan bevestiging en waardering.
[..]

Kun je geen toestemming vragen?
[..]
Dat ben ik aan het afwegen. Evenals of die potentiële film wel zo briljant is als ik zelf denk.
Voor de persoon in kwestie betreft het nogal wat minder positieve dingen uit het verleden; ik weet niet of die daar op zit te wachten.
quote:
Misschien dat er nog autisten hier rondzwerven die hier handig in zijn en toch niks beters te doen hebben? Kun je die goudmijn delen
[..]
Kandidaten kunnen zich melden via PM.
quote:
Waarmee wil je omgaan? Heb je naar jouw idee verkeerd gereageerd of zo? Of bedoel je met huilende mensen in het algemeen?
[..]
Dit is dubbel. Allereerst ben ik onzeker of ik wel goed gereageerd heb. Dat heb ik vaak als het om emoties gaat. Daarnaast is de persoon in kwestie "een beetje te" zoals ik dat noem. En erg slim, en een goede baan, en erg sportief, en ziet er goed uit en weet alles van moderne muziek en nog veel meer. Aan de ene kant kijk ik op een bepaalde, gezonde manier tegen haar op; ben van mening dat ik veel van haar kan leren. Aan de andere kant: ze is eigenlijk net iets "te snel" voor mij; geeft me het gevoel dat ik op mijn tenen moet lopen, zeg maar. Geen idee of dit duidelijk of herkenbaar is, maar zo voelt het dus voor mij. Ik heb niet de indruk dat ik verliefd op haar ben: ik heb dit bij een handvol mensen in mijn omgeving.
quote:
[..]

Ik overleef het wel. Het is wel moeilijk. We gaan nu vriendschappelijk met elkaar om. En aan de ene kant is dat heel fijn: voelt heel vertrouwd, ik voel me er erg prettig bij, 't is heel gezellig. Aan de andere kant is het moeilijk omdat het ergens voelt of er niks veranderd is, en ik dus af en toe vergeet dat dat wel zo is. Of ik gewoon dat geluk van het begin van onze relatie enorm mis. Ik ben niet meer verliefd op 'm, ik kan het niet meer worden, al zou ik het willen. En ik zou het willen, want ik hou nog steeds heel veel van 'm en ik heb zo veel steun aan hem en andersom. Maar ik weet ook niet waar het probleem zit: deels tussen ons, maar misschien ook bij mij zelf. Want ik heb op het moment helemaal geen lustgevoelens, in geen enkel opzicht, voor niemand. En ik ben best wel neerslachtig, instabiel en ontevreden over mezelf. En ik vraag me af of dat niet een groot deel van het probleem is. Of ik niet beter met hem samen daar een oplossing voor had kunnen zoeken dan te besluiten dat het beter is om in m'n eentje verder te gaan. Want wat als het verdwijnen van mijn gevoelens nu door het laatste komen en het geen losstaande problemen zijn?
Dit vind ik een lastige waar niet eenduidig een antwoord op te geven is. Beide "opties" hebben zo hun voordelen. Maar zover was je zelf ook al. Ik denk er even over na: mocht me hier iets zinvols over te binnen schieten, laat ik het je weten.
quote:
Trouwens grappig dat je dat nog wist van die fouten in dat tekstje.
[..]
Misschien is dat grappig, maar het zegt vooral iets over de manier waarop ik (mijn hersenen) werk(en). Ik onthoud dit soort dingen. Zag het wellicht als een "krachtmeting" op een terrein dat ik zelf belangrijk vind. En (misschien klinkt dit arrogant) op terreinen die ik zelf belangrijk vind, "verlies" ik niet zo vaak.

Ik heb trouwens ook een enorme database met allerlei domme dingen die ik in het verleden gedaan heb in mijn hoofd. Op basis van al die stommiteiten / onaangepast gedrag pas ik mijn toekomstige gedrag aan. Het is als het ware de manier waarop ik mijn functioneren probeer te verbeteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferrobarr op 25-03-2010 21:49:44 ]
twijfelgeval?
pi_79570933
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:11 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Mezelf verkopen kan ik niet en ik weet ook nooit waar ik aan toe ben. Ik snap de functieomschrijvingen idd vaak niet, weet dus totaal niet wat er verwacht wordt (en zelfs als ergens letterlijk iets staat, blijkt bij het gesprek vaak toch dat het anders is) en kan me geen beeld vormen van hoe het werk eruit ziet. Dus weet ik ook niet wat ik ervoor moet kunnen en of ik dat kan, of waarom het me leuk lijkt.
Solliciteren kun je (deels) leren: er worden trainingen in gegeven en feedback of jezelf terugzien nadat het opgenomen is kan erg leerzaam zijn (ik had in het begin moeite mee, maar als je echt probeer te kijken naar hoe anderen je zien, scheelt het al een hoop).
quote:
[..]

Die laatste vraag vind ik altijd zo'n onzin. Wie zegt dat ik niet bij de concurrent had willen werken? En waarom is dat nou zo fout? Die gasten verwachten dat je op je knieen het bedrijf eert en de grond voor de deur wil kussen, terwijl je gewoon werk wil en brood op de plank.
Sommige recruiters kunnen dit juist wel waarderen, alleen zijn die helaas niet herkenbaar aan een button met "houdt van nuchtere antwoorden" o.i.d.
quote:
[..]

Dus iets als: ik ben heel instabiel.
Negatief: ik kan volledig door het lint gaan
Positief: ik heb ook positieve uitschieters

Zoiets?

Zucht...
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:12 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Leuk verwoord. En herkenbaar. Ik denk niet dat iemand op m'n werk weet hoe slim ik eigenlijk ben.
[..]
Meer algemeen: hoeveel verborgen slimme en/of leuke mensen zullen er (in je eigen omgeving) rondlopen?
quote:
Je kan het ook andersom zien: zonde dat je geld verspijkerd hebt aan een studie, terwijl ze je hetzelfde nu op je werk toch nog vertellen. Nu heb je dus een saaie cursusdag voor niks, en als je het niet al geleerd had, had je in ieder geval nog een nuttige cursusdag gehad
[..]
Als ik werk zou doen op mijn eigen niveau zou ik het zelf beter naar mijn zin hebben, meer toegevoegde waarde hebben voor de organisatie waarvoor ik werk en meer toegevoegde waarde hebben voor de samenleving (in ieder geval in de vorm van het betalen van meer belasting).
quote:
Ik voel me soms ook zo opgesloten op m'n werk als het lekker weer is.
[..]
En dat is ook precies het punt: op dit vlak is Francis erg rijk.
twijfelgeval?
pi_79575788
Hoi...allemaal. Reageer vanavond ff op jullie postjes. Ben kapot, heb het hele centrum zo'n 4x rond gefietst. Op zoek naar zaklantaars die zonder batterijen en stroom werken. Voor familie in Chili, aangezien daar nu heel vaak stroomuitval is en iedereen aan het flippen is en er bijna geen baterijen meer te koop zijn. En mijn ma had er eentje die een soort dynamo had...
En heb 2 broeken voor de zomer gekocht.

oww..ik dwaal af..komt omdat nu echt hyper de hyper de hyper ben. Ga mezelf tot rust dwingen..
pi_79575808
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:20 schreef Satsuma het volgende:
Overigens nog even een reactie op een paar onderwerpen geleden: Snow Cake is een van mijn favoriete films. Niet zozeer vanwege de autist in het verhaal, maar meer vanwege de niet-autistische personages in de film eigenlijk. Maar ik vind het dus wel een aanrader.

Overigens is de vrouw in die film wel een stuk zwaarder autistisch dan wij hier hoor. Ik herkende er weinig in. Behalve dan dat ze nogal territoriaal is en dat ben ik ook wel een beetje. Ik heb wel een beetje 'mijn' hoekje en 'mijn' spullen en daar moeten mensen maar gewoon vanaf blijven.
[..]
Herkenbaar stopwoord
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:48 schreef Demise het volgende:

[..]

Nou... Ja! Ik bedoel, ik kreeg dat boek aan het begin van het jaar en ik moest er goed voor zorgen! Vandaar dat hele gezanik met kaftpapier en te kleine stukjes plakband. Dus. Dan moet iedereen er ook maar vanaf blijven.
Op zich valt dat nog mee, maar hoe langer ik iets in mijn bezit heb, hoe bezitteriger ik ben. Ik zou ook nooit iemand achter mijn laptop laten zitten, of in mijn bed laten slapen. Brr.
Zeer herkenbaar. Ik wil ook altijd mijn eigen username. Bij mijn vrouw roept dat achterdocht op, maar ik irriteer me mateloos aan bijvoorbeeld een lineaal in Word die dan ineens weg is omdat zij dat ding in de weg vindt staan.
quote:

[..]

Dát is best laag
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:02 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Het gaat goed met hem. Hij gaat naar een dagopvang(normale schooltijden), en voor de rest van de tijd is hij thuis. Hij heeft alleen wat meer aandacht nodig. En die krijgt hij dan ook
Dat is goed om te lezen!
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:10 schreef ikke043 het volgende:

Maja volgende keer beter

En nu een dagje vrij
Althans een soort van
Hey, da's balen!
twijfelgeval?
pi_79576131
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:57 schreef francis998 het volgende:
Hoi...allemaal. Reageer vanavond ff op jullie postjes. Ben kapot, heb het hele centrum zo'n 4x rond gefietst. Op zoek naar zaklantaars die zonder batterijen en stroom werken. Voor familie in Chili, aangezien daar nu heel vaak stroomuitval is en iedereen aan het flippen is en er bijna geen baterijen meer te koop zijn. En mijn ma had er eentje die een soort dynamo had...
En heb 2 broeken voor de zomer gekocht.

oww..ik dwaal af..komt omdat nu echt hyper de hyper de hyper ben. Ga mezelf tot rust dwingen..
Een knijpkat Altijd handig als je geen batterijen hebt.
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:21:52 #81
295984 Demise
I saw you look away
pi_79576835
Dit topic gaat wel echt heel snel, trouwens, terwijl het toch inhoudelijk blijft. Dat zie je niet vaak.
quote:
Dit is dubbel. Allereerst ben ik onzeker of ik wel goed gereageerd heb. Dat heb ik vaak als het om emoties gaat. Daarnaast is de persoon in kwestie "een beetje te" zoals ik dat noem. En erg slim, en een goede baan, en erg sportief, en ziet er goed uit en weet alles van moderne muziek en nog veel meer. Aan de ene kant kijk ik op een bepaalde, gezonde manier tegen haar op; ben van mening dat ik veel van haar kan leren. Aan de andere kant: ze is eigenlijk net iets "te snel" voor mij; geeft me het gevoel dat ik op mijn tenen moet lopen, zeg maar. Geen idee of dit duidelijk of herkenbaar is, maar zo voelt het dus voor mij. Ik heb niet de indruk dat ik verliefd op haar ben: ik heb dit bij een handvol mensen in mijn omgeving.
Het omgekeerde wel. Ik ben heel vaak een ongeleid projectiel en als ik me op mijn gemak voel of in een enorm drukke bui ben, kan ik heel vervelend worden omdat ik dan heel snel ga. Als ik dat moment rustige mensen in mijn buurt heb, voel ik me altijd ongemakkelijk. Ik wil namelijk niet over ze heen banjeren en daarom houd ik me heel erg in. Op zulke momenten wil ik mensen nog wel eens 'fast forward'-en.
quote:
Ik heb trouwens ook een enorme database met allerlei domme dingen die ik in het verleden gedaan heb in mijn hoofd. Op basis van al die stommiteiten / onaangepast gedrag pas ik mijn toekomstige gedrag aan. Het is als het ware de manier waarop ik mijn functioneren probeer te verbeteren.
Dit herken ik helemaal. Ik merk wel dat ik te specifiek ben. Als ik bijvoorbeeld heb geleerd wat je moet zeggen van iemands nieuwe broek, zeg ik dat niet ook automatisch zo over een nieuw T-shirt. Op sommige dagen vind ik mezelf dan ook uiterst vermoeiend: ik weet precies waar mijn problemen liggen, maar ik kan ze niet oplossen.
quote:
Zeer herkenbaar. Ik wil ook altijd mijn eigen username. Bij mijn vrouw roept dat achterdocht op, maar ik irriteer me mateloos aan bijvoorbeeld een lineaal in Word die dan ineens weg is omdat zij dat ding in de weg vindt staan.
Waarom roept dat achterdocht bij haar op? Ik vind het al heel knap dat je dezelfde computer gebruikt, een eigen account lijkt me dan echt het minimale.
quote:
Wat minder gelukkig KAN maken is dat je daadwerkelijk weet dat je anders bent dan anderen - mensen met autisme met een iq boven de 90 en die nergens aansluiting vinden bijvoorbeeld.
Deze snap ik even niet. Bedoel je hiermee dat iemand met autisme en een IQ van boven de 90 minder gelukkig zou kunnen zijn omdat diegene beseft dat hij/zij anders is? Zo ja: aan de andere kant kun je er dan wel rekening mee houden en misschien wat meer leren maskeren, aanleren, en krijg je netto wat minder vreemde reacties van je omgeving.
quote:
Ik ben net gezakt voor mijn rijexamen.
Oef, dat is minder. Maar inderdaad, volgende keer beter!
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:24:51 #82
247161 ikke043
pi_79576948
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een knijpkat Altijd handig als je geen batterijen hebt.
Bij sport winkels zullen ze ze wel hebben. Dan wel de betere sportwinkels Bij de Gamma hebben ze ze ook dacht ik. En bij de hornbach en als je er veel nodig hebt bij de chinese webshops
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79577676
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:24 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Bij sport winkels zullen ze ze wel hebben. Dan wel de betere sportwinkels Bij de Gamma hebben ze ze ook dacht ik. En bij de hornbach en als je er veel nodig hebt bij de chinese webshops
Ik had er eentje op een beurs gehad. Met LED-lampje
pi_79578107
Je hebt ook lampjes die je moet schudden en dan kan gebruiken, kinetische energie ofzo.
En natuurlijk Beta lampjes, die had ik vroeger ook.. die gaan voorlopig niet uit
pi_79578524
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:24 schreef ikke043 het volgende:

[..]

toevallig enig idee hoeveel ze kosten? We zijn namelijk op zoek naar de goedkoopste die er is.
En heten ze zo: Knijpkat?? Nog nooit van gehoord.
Iig vandaag geen succes gehad, in dat opzicht, wel opgemerkt dat er een nieuwe adidas winkel in rottterdam komt op de oude binneweg..weer een gevaar voor mij.. Ik fiep namelijk een beetje op sneakers... Maar de vorm van mensen trekken wel leuk..een gigantische adidas schoenendoos midden in centrum in elkaar zetten..origineel.
Iig zit nu op de bank..te wachten op het eten....
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:26:17 #86
247161 ikke043
pi_79579192
Ik weet dat je er al hebt van ¤2. Maar ik zou eens kijken op decathlon.nl daar hadden ze goede tegen een rexelijke prijs(¤5 ongeveer). En via china krijg je ze voor ongeveer ¤1. En dat is ook redelijke kwaliteit.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:27:16 #87
247161 ikke043
pi_79579227
En de oude benaming is knijpkat, alleen in de winkel hebben ze een of andere flitsende naam
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:32:50 #88
295984 Demise
I saw you look away
pi_79579392
Ik weet nog dat ik Oorlogswinter las, van Jan Terlouw, en dat ze het daar over een knijpkat hadden. Ik dacht dat het een kat was die een lampje in z'n bek dat licht gaf zodra je die kat in z'n staart kneep. Wat een openbaring toen mijn ouders, eenmaal bijgekomen van de lach, me uitlegden hoe zo'n ding eruit zag.
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
pi_79580093
Bij countrystore zijn ze 8.95 met LED lamp
http://www.countrystore.n(...)6fa33d087c81c87e6390

En een Shakelight kost 7.95 ook met LED
http://www.countrystore.n(...)966230490828ce9d654c

En ik dacht vroeger ook dat het een kat was waar je in moest knijpen, haha en daarna snapte ik nog niet waarom het dan knijpkat heet, maar dat had met het geluid te maken van dat opladen/knijpen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:57:19 #90
247161 ikke043
pi_79580161
Ik zie nog altijd een zwarte kater voor me. Die wordt dan bij de romp vastgehouden en ingeknepen. Nooit begrepen hoe daar licht uit moest komen
En ik vond het maar zielig. Je knijpt toch niet in een kat.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:48:13 #91
295984 Demise
I saw you look away
pi_79582283
Ach ja, dingen letterlijk opvatten. Ik heb ook nog steeds moeite met de uitdrukking 'iemand blij maken met een dode mus'. Als iemand blij wordt van een dode mus is dat toch prima? Heb ik niks mee te maken. Hoe vaak mensen het ook aan me uitleggen, ik snap het gewoon écht niet. Het is wel mijn favoriete uitdrukking, trouwens.
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:49:17 #92
247161 ikke043
pi_79582327
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:48 schreef Demise het volgende:
Ach ja, dingen letterlijk opvatten. Ik heb ook nog steeds moeite met de uitdrukking 'iemand blij maken met een dode mus'. Als iemand blij wordt van een dode mus is dat toch prima? Heb ik niks mee te maken. Hoe vaak mensen het ook aan me uitleggen, ik snap het gewoon écht niet. Het is wel mijn favoriete uitdrukking, trouwens.
ik zag het gewoon voor me
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79582617
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:48 schreef Demise het volgende:
die uitdrukking ken ik niet...en sommige uitdrukkingen vindt ik maar raar..
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:57:08 #94
295984 Demise
I saw you look away
pi_79582670
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:49 schreef ikke043 het volgende:

[..]

ik zag het gewoon voor me
Demise ziet ikke043 een beetje verdrietig in een hoekje zitten. Zij heeft een helder sociaal moment en besluit ikke043 op te vrolijken. Na lang nadenken over waar ze hem nou blij mee zou kunnen maken, stuurt ze de kat op jacht en pakt alvast een doos, plakband, een schaar en wat inpakpapier. Zodra de kat de dode mus heeft afgeleverd, stopt Demise de mus in de doos, pakt die in en maakt er nog een mooi lint aan vast. Eenmaal terug bij ikke043 en zijn hoekje, overhandigt zij hem stralend het prachtige pakketje. Hij scheurt het papier er verwachtingsvol af en zodra hij de doos opent verschijnt er een brede glimlach op zijn gezicht. Mission accomplished!
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:59:08 #95
295984 Demise
I saw you look away
pi_79582745
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:55 schreef francis998 het volgende:

[..]

die uitdrukking ken ik niet...en sommige uitdrukkingen vindt ik maar raar..
Inderdaad. Zoals: 'Dat raakt kant noch wal!'. Het betekent zoveel als: 'Dat slaat helemaal nergens op!', maar ik vind het een domme uitdrukking. Immers, de kant is hetzelfde als de wal, dus als 'het' (mag ook wel gespecificeerd worden, want als een opmerking 'kant noch wal raakt'... nou, ik heb een opmerking nog nooit zien materialiseren en anders kan het ook niets raken) de kant niet raakt, raakt het logischerwijs ook de wal niet.
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:29:43 #96
247161 ikke043
pi_79584161
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:57 schreef Demise het volgende:

[..]

Demise ziet ikke043 een beetje verdrietig in een hoekje zitten. Zij heeft een helder sociaal moment en besluit ikke043 op te vrolijken. Na lang nadenken over waar ze hem nou blij mee zou kunnen maken, stuurt ze de kat op jacht en pakt alvast een doos, plakband, een schaar en wat inpakpapier. Zodra de kat de dode mus heeft afgeleverd, stopt Demise de mus in de doos, pakt die in en maakt er nog een mooi lint aan vast. Eenmaal terug bij ikke043 en zijn hoekje, overhandigt zij hem stralend het prachtige pakketje. Hij scheurt het papier er verwachtingsvol af en zodra hij de doos opent verschijnt er een brede glimlach op zijn gezicht. Mission accomplished!
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79584238
Oh ik had dat ook wel altijd, maar ik kan het wel leren.. Alleen nog heel soms dat ik iets echt niet begrijp, of het gewoon echt zo ongeloofelijk stupide vind dat ik het verschrikkelijk dom vind.
Maar ik heb na al die jaren inmiddels wel door dat er een hoop anders bedoeld wordt enzo..
En soms kan je dan ook nog wel eens een grapje maken
Als je aan mij vraagt of ik de wasmand even naar beneden wil halen dan kan je er maar beter bij zeggen dat je er de inhoud ook graag bij wilt

Maar meestal begrijp ik het wel als ik eventjes heb nagedacht, of in iedergeval de conclusie trekken dat er niet bedoelt wordt wat ik denk.
pi_79584320
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:31 schreef Autidude het volgende:
Oh ik had dat ook wel altijd, maar ik kan het wel leren.. Alleen nog heel soms dat ik iets echt niet begrijp, of het gewoon echt zo ongeloofelijk stupide vind dat ik het verschrikkelijk dom vind.
Maar ik heb na al die jaren inmiddels wel door dat er een hoop anders bedoeld wordt enzo..
En soms kan je dan ook nog wel eens een grapje maken
Als je aan mij vraagt of ik de wasmand even naar beneden wil halen dan kan je er maar beter bij zeggen dat je er de inhoud ook graag bij wilt

Maar meestal begrijp ik het wel als ik eventjes heb nagedacht, of in iedergeval de conclusie trekken dat er niet bedoelt wordt wat ik denk.
het is soms met deze uitdrukkingen net als met grappen. Soms snap je de grap wel ..maar de lol ervan niet..en dat heb ik vaak.
pi_79584371
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:57 schreef Demise het volgende:

[..]

Mussen zijn een bedreigde diersoort

Maar een vraagje hoe weet je dat ikke043 een beetje verdrietig is?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:35:46 #100
295984 Demise
I saw you look away
pi_79584471
Klopt, uitdrukkingen en spreekwoorden heb ik ook grotendeels gewoon in mijn hoofd gestampt. Die wasmand is inderdaad erg herkenbaar en logisch. Voor mij is het ook een probleem als een situatie niet 'klopt'. Als iemand zegt dat hij z'n wekker niet kon vinden en dat de wekker uiteindelijk bovenop de koelkast bleek te staan, moet ik daar echt over nadenken. Bij ons kun je namelijk niets op de koelkast leggen, omdat daar nog een kastje boven zit. Ook aan tafel, de zin: 'Mag ik de ... even?' moet ik altijd nog vertalen naar: 'Geef mij de ... eens aan.' Ik denk ook dat daar het verschil ligt tussen een ASS en iemand die letterlijk denkt; ik moet elke keer weer nadenken wat er nou bedoeld wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')