Nix gemist. Krap, oud. Goed dat ze gerenoveerd worden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog nooit met de Thalys gereden
Is begonnen met Amersfoort, dat is ergens begin 21e eeuw verbouwd en dat heeft zich over heel Nederland verspreid. Toen is het onderscheid tussen kleine stations en de grote knooppunten (met die borden zoals Amsterdam) ook zoekgeraakt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
daar staan weer die oude naamborden op het perron he. Ooit moet het vrij plotseling omgezet zijn naar de nieuwe stijl, tussen 1997 en 2002. Maar wanneer precies? En waarom? Niets over te vinden
Kan die foto nog groter o.Oquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?![]()
[ afbeelding ]
Ziek.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?![]()
[ afbeelding ]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is begonnen met Amersfoort, dat is ergens begin 21e eeuw verbouwd en dat heeft zich over heel Nederland verspreid. Toen is het onderscheid tussen kleine stations en de grote knooppunten (met die borden zoals Amsterdam) ook zoekgeraakt.
Al een tijdje niet meer hoorquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Hangt die er nog? Ik meen dat ie weg is inmiddels.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Die is ondertussen al een jaartje geleden vervangen voor een normale bord..quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Ik heb m hier thuis hangenquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer. Welke klapjosti heeft dat nu weer gedaan?
Wachten op de tegentrein...quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?![]()
[ afbeelding ]
Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachtenquote:
Heb het aangepast, en ja, je hebt er een account voor nodig (en kennis van wiki)quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:32 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachten(en voor de wiki moet ik me aanmelden als ik het zou willen verbeteren? das te veel moeite
)
Die kans is zo'n beetje nul.quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:24 schreef Light het volgende:
[..]
Ah
Weinig kans dat je mijn kaartjes komt controleren dus
zoals het grootste deel van die ouwe meuk die hier langs komtquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nix gemist. Krap, oud. Goed dat ze gerenoveerd worden.
Lachen, wat doe je daar voor werk?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik werk bij de bus- en treinvervoermaatschappij Connexxion, op kantoor.
Als het pijn doet moet je ophouden hoor!quote:
Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.quote:
Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijdenquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.
quote:Meer intercitytreinen tussen Dordrecht en Roosendaal
24 maart 2010
Tussen Dordrecht en Roosendaal gaat elk uur een extra intercity rijden. Minister Eurlings heeft dat aangekondigd in de Tweede Kamer tijdens een debat over het treinvervoer.
Er zijn al een tijd klachten over de dienstregeling vanuit Dordrecht. Volgens de minister wordt de kwaliteit van de lijn straks beter.
Eurlings blijft zich zorgen maken over de Beneluxtrein vanuit Rotterdam. Het overleg met de Belgen over de verbinding tussen Amsterdam en Brussel gaat nog altijd moeizaam, zegt Eurlings.
De minister wil dat de Beneluxtrein blijft rijden als alternatief voor reizigers die het duurdere kaartje van de HSL niet kunnen betalen.
Bron
Mag niet van de provincie vanwege concurrentie met Arriva trein. En fietsen is gezond!quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijdenScheelt me zus dan weer 20 minuten fietsen
![]()
Naja, ze fietst nu ook wel goed, vind ik
wanneer een trein onttakeld is / word, worden er bruikbare onderdelen verwijderd, en opgeslagen in een magazijn van NedTrain (doet onderhoud aan NS materieel).quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ehm... stomme vraag, wat betekend onttakeld precies in het planT bestandje (overigens dank voor het bijhouden daarvan)
...maar iig minder erg dan de benelux-trein.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:16 schreef Yaku het volgende:
Nou, de Thalys is nou ook niet echt betrouwbaar. Moest vorige week vanuit Belgie naar Rotterdam, stond te wachten op het station en krijg ik 3 minuten voor vertrek te horen dat de trein 1 uur vertraging heeft.
Krijgen we te horen, 'wij danken u voor uw begrip'.
lulkoek.
de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiend. Er rijdt nu een TREIN.En daar gaat het hier over
Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:19 schreef greavy het volgende:
[..]
de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.
@Zug-chef: dus als je met OV naar Dronrijp wilt, moet je dus met de bus van Leeuwarden naar Dronrijp, of vanaf het station een pokke eind lopen.. Arriva mag der zeker met de bus niet rijden?
En oja, de Opstapper heb je der wel, maar geen halte bij het station..
Herken ik. Het is bijna altijd raak. Zowel de beneluxtrein als de boemeltjes. Je kunt er niet betrouwbaar mee naar Brussel reizen, ik heb in Antwerpen geregeld de aansluiting gemist door vertraging.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:57 schreef SingleCoil het volgende:
De reden dat ik altijd met de thalys ga is dat de beneluxtrein echt onredelijk slecht rijdt. Hij valt vaak uit of heeftbizrre vertragingen, 2 uur ofzi. Ik heb er ook heel dwaze ervaringen mee, dat je bijv.op Brussel-Midi in de trein stapt, een uur zit te wachten tot je vertrekt, dan de trein weer uit moet om te wachten op een volgende, die vervolgens niet verder gaat dan Brussel-Centraal, zodat je daar eerst met trein naar toe moet, om dan weer te constateren dat die trein uitgevallen is...
Het systeem waarbij de bus klaar staat als de trein binnenkomt. Diezelfde bus heeft de instappers van de trein gebracht. Het systeem zoals Syntus hanteert, en dat werkt goed. Helaas zijn in Friesland bus en trein in verschillende handen. Zou m.i. geen belemmering moeten zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:47 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |