quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:50 schreef Urquhart het volgende:
Bij FRS zie ik ze nog weleens liggen (niet in groot aantal), en bij Music Store hebben ze in ieder geval altijd wel de Nederlandstalige singels.
Dat dusquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:50 schreef Urquhart het volgende:
Bij FRS zie ik ze nog weleens liggen (niet in groot aantal), en bij Music Store hebben ze in ieder geval altijd wel de Nederlandstalige singels.
- Optredensquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Waar verdienen artiesten en platenbonzen tegenwoordig dan aan als het niet van de verkoop van singles komt. Ik vind dat zo vaag. Er wordt meer verdiend dan ooit tevoren maar de plaatverkopen verkeren in crisis.
Artiesten hebben nóóit iets verdient aan CD's en singles.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Waar verdienen artiesten en platenbonzen tegenwoordig dan aan als het niet van de verkoop van singles komt. Ik vind dat zo vaag. Er wordt meer verdiend dan ooit tevoren maar de plaatverkopen verkeren in crisis.
Aan albums verdienen ze echt wel wat hoor. Had wel meer kunnen zijn als platenmaatschappijen niet zulke uitbuiters warenquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:15 schreef MASD het volgende:
[..]
Artiesten hebben nóóit iets verdient aan CD's en singles.
Dat schiet mij nu pas te binnen. In de vinyl-tijdperk waren 45 toerenplaatjes ook enketl voor promotie. Maar singles werden toch wel verzameld door de jaren heen net zoals albums?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:15 schreef MASD het volgende:
[..]
Artiesten hebben nóóit iets verdient aan CD's en singles.
'singles' zijn tegenwoordig vaak mp3's die je kunt downloaden voor 99 cent ofzo bij itunes en dergelijke. cd-singles worden volgens mij bijna niet meer geperst.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Waar verdienen artiesten en platenbonzen tegenwoordig dan aan als het niet van de verkoop van singles komt.
http://www.npd.com/press/releases/press_090818.htmlquote:PORT WASHINGTON, NEW YORK, August 18, 2009 – According to The NPD Group, a leading market research company, while CDs remain the most popular format for paid music purchases, digital music sales are making up an ever-greater share of U.S. music sales. CDs comprised 65 percent of all music sold in the first half of 2009 compared to paid digital downloads, which comprised 35 percent of music sales. By comparison, paid digital music downloads comprised just 20 percent of sales in 2007 – growing to 30 percent of the music market last year.
Waar begin jij nou in ene over manquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:20 schreef Zapato het volgende:
Je kan singletjes niet neuken he TS. Als het goed is tenminste.
Sorry, het was niet mijn bedoeling je te kwetsenquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:35 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Waar begin jij nou in ene over man
Worden er nou nog singles verkocht of niet?quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:43 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ben niet gekwetst. over topic-wending gesproken
Ja, maar niet veel. Niet veel in winkels meer iig. Digitaal stijgt de verkoop wel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:44 schreef Zapato het volgende:
[..]
Worden er nou nog singles verkocht of niet?
Ouderwets concept ook, wordt denk ik geheel vervangen door Youtube.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:45 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ja, maar niet veel. Niet veel in winkels meer iig. Digitaal stijgt de verkoop wel.
Die hitlijsten worden niet alleen bepaald aan de hand van verkoopcijfers, maar ook downloads en airplay enzo.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:50 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Vroegah, en dan heb ik het over de jaren 90, was het singels kopen en verzamelen nog wel cool. Nu staan die dingen massaal op ebay te koop.
Ik vraag me ook nog steeds af hoe die hitlijstjes lopen, die bijv. altijd in de Veronica gids staan. Van nummer 1 zijn er 100 verkocht en van nummer 40, 1 ofzo?![]()
Van mij mag de cd verkoop ook nog niet weg. Juist leuk om je muziek met alles erop en eraan te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |