abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82138104
Ik heb nu oordoppen met 25db... Maar ik vind die dingen nog best opvallen en voor in de kroeg vind ik ze net ff te qua demping. Dus nu zit ik eraan te denken om oordoppen te nemen zonder die speciale filter. Dus eentje die dieper in je oor valt.

Nu vraag ik mij af, hoe goed dempt die in verhouding tot zo'n 1tje van 25db?

dus inplaats van deze:

wil ik deze:

leuke slogan trouwens... vraag me af of ik geld terug krijg als ik zeg dat ik nog steeds een piep in mijn oren heb na gebruik van die fillterz
  maandag 31 mei 2010 @ 18:41:05 #102
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_82155094
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:57 schreef nz1900 het volgende:
Ik ben een studie tegengekomen waarbij er verband wordt gelegd tussen koolhydraat rijke voeding en Tinnitus.

De studie: http://www.tinnitusformul(...)ments/sugar_met.aspx
Ik ben al veel verbanden tegengekomen m.b.t. voeding en tinnitus (Koolhydraten, zout, sulfiet, gluten).
Ik denk dat er wel wat inzit, maar dat het voor iedereen anders zal zijn en afhangt van de oorzaak van je tinnitus. Zelf ben ik momenteel wat aan het expirimenteren om te kijken of het weglaten/toevoegen van bepaalde voeding invloed heeft.

De studies hierover zijn idd vaak twijfelachtig te noemen, maar het is natuurlijk ook erg moeilijk om een placebogecontroleerde studie te doen voor het weglaten van bepaalde voeding.

Heb ook dit boekje besteld wat hier ook nog wat verder op ingaat;
http://www.bol.com/nl/p/e(...)000711816/index.html
  maandag 31 mei 2010 @ 18:45:28 #103
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_82155289
* ikke043 *meldt

Sinds een 2,5 jaar heb ik oorsuizen. heb eerst een behandeling gevolgd, maar ben er mee opgehouden nadat er geen verbetering meer was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  maandag 31 mei 2010 @ 20:36:03 #104
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82161068
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:57 schreef nz1900 het volgende:
Ik ben een studie tegengekomen waarbij er verband wordt gelegd tussen koolhydraat rijke voeding en Tinnitus.

De studie: http://www.tinnitusformul(...)ments/sugar_met.aspx
Dat verbaasd me eigenlijk niets. De gerafineerde suikers in de meeste vormen van kollhydraatrijke voeding (praktisch alles) hebben toch al negatieve effecten op praktisch alles, inclusief hart en vaten.
Aangezien een deel van de tinnitusklachten voort zo komen uit vaatversmalling, past dat in principe als 'verwachting' erbij.

Op de persoonlijke noot:
Ben nu ook weer een paar dagen aan de koffie en koolhydraten (heel beperkt, dus dat zou eigenlijk geen invloed mogen hebben) en vriend oorsuis komt ook meteen weer om aandacht vragen. Het wordt dus cafeïnevrije koffie for life, wat mij betreft.

Wel vervelend dat ik toch al geen ochtendmens ben.
  maandag 31 mei 2010 @ 23:41:49 #105
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_82172327
Naja mooi dat je in ieder geval een manier hebt gevonden om controle te krijgen over je oorsuizen. Is het echt helemaal weg als je stopt met de koffie ?
  maandag 31 mei 2010 @ 23:48:01 #106
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82172570
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:41 schreef DaneV het volgende:
Naja mooi dat je in ieder geval een manier hebt gevonden om controle te krijgen over je oorsuizen. Is het echt helemaal weg als je stopt met de koffie ?
Nee, dat was het niet. Maar het is naar mijn idee -en het is maar een idee, voorlopig- dan in elk geval een enigszins aangenaam soort ruisje op de achtergrond en niet in de aandacht. En dat laatste is het belangrijkste.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 02:49:00 #107
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_82176091
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Maar het valt me alleen op als het absoluut stil is ergens. Ik kan het ook horen als ik mijzelf er op probeer te focussen.
heb het ook en draag bijna altijd oordoppen. KNO arts zei dat er niks mis was met m'n gehoor. Daar ook m'n gehoor laten testen, bleek het best resultaat daar in 10 jaar te zijn.

Tijdje geleden kwam ik er achter wat het precies was. Om de een of andere reden was mijn bloeddruk/ hartslag verhoogd, en dit was heel goed merkbaar bij m'n hoofd. Om de een of andere reden was het piepje harder. Bij navraag zei de KNO dat het ook kon komen door te gevoelige oren, dat je daardoor het bloed wat door je oren gaat hoort als piep.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:25:00 #108
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_82180019
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 02:49 schreef Drinky het volgende:
Bij navraag zei de KNO dat het ook kon komen door te gevoelige oren, dat je daardoor het bloed wat door je oren gaat hoort als piep.
Dan zou het een pulserend geluid moeten zijn ivm de hartslag lijkt me?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:02:24 #109
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_82701489
Al die mensen die klagen over de Vuvuzela's bij 90 minuten voetbal, ze moesten eens weten!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 12 juni 2010 @ 22:55:08 #110
247161 ikke043
pi_82725346
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:02 schreef Henk-B het volgende:
Al die mensen die klagen over de Vuvuzela's bij 90 minuten voetbal, ze moesten eens weten!
Heb jij dan echt zoveel last van de oorsuizen?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zaterdag 12 juni 2010 @ 22:59:31 #111
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82725515
Ik denk dat er genoeg mensen met tinnitus uit ZA zullen komen dankzij die dingen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_83011183
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:59 schreef eleusis het volgende:
Ik denk dat er genoeg mensen met tinnitus uit ZA zullen komen dankzij die dingen
Ja hoorde dat er 120 db(a) uit die dingen komt, dan kom je na 90 min zeker met piepende oren uit het stadion.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 08:37:53 #113
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_83012218
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_83016359
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 08:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Deze heeft inmiddels ook tinnitus!

In mijn geval was die kerel nu zijn tanden kwijt...
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:15:14 #115
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_83023903
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:59 schreef eleusis het volgende:
En we hebben de 1ste:

http://www.bild.de/BILD/n(...)i-have-tinnitus.html
quote:
Trumpeting those plastic World Cup horns... until the doctor comes!

Sven Wipperfürth (27) from Rommerskirchen, North Rhine Westfalen, is probably the first German vuvuzela victim. He is now on sick leave with tinnitus – a ringing in the ears – and a prescription.

It happened during Germany’s World Cup opener against Australia. Wipperfürth was at a public viewing event in Neuss and when Lukas Podolski scored the first goal, an anonymous trumpeter blasted him in the ear with a South African vuvuzela.

"It was so loud that I winced," Wipperfurth recalled. He had ringing and beeping in his ears after the incident.

The Germany fan went to the doctor who wrote him a sick note for five days and prescribed tablets for blood flow to the brain to be taken daily.

And Wupperfürth has sounded the alarm over the vuvuzelas: "These devil’s trumpets must be banned!"

There's plenty of people who agree the horns should go...
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:47:31 #116
247161 ikke043
pi_83027740
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:15 schreef Henk-B het volgende:

[..]

En we hebben de 1ste:

http://www.bild.de/BILD/n(...)i-have-tinnitus.html
[..]
Ik kan niet begrijpen dat mensen de vuvuzela's dan meteen willen verbannen. Er is niks mis met de vuvuzela, het is de mongool die 'm op je oren richt die de schade toebrengt.
En in de stadions kun je oordopjes dragen, net als bij een concert.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:12:24 #117
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83035444
Idd, vind dat geen reden om die dingen te verbieden. Het feit dat het de spelers afleidt en dat je thuis het publiek niet meer hoort wel..

[ Bericht 0% gewijzigd door DaneV op 19-06-2010 23:09:05 ]
pi_83037156
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:47 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ik kan niet begrijpen dat mensen de vuvuzela's dan meteen willen verbannen. Er is niks mis met de vuvuzela, het is de mongool die 'm op je oren richt die de schade toebrengt.
Het is inderdaad geen overbodige luxe om oordopjes bij je te hebben als je naar grote evenementen gaat. Die dingen zijn zo klein dat je ze in principe altijd bij je kan hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_83048714
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:47 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Guns don't kill - people do .

In tegenstelling tot de situatie met wapens snappen sommige mensen de ernst er niet van. Geluid is toch maar 'onschuldig'. En niet iedereen is even tinnitus-resistent.

Foute redenering in mijn ogen.
pi_83064933
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:12 schreef DaneV het volgende:
Idd, vind dat geen reden om die dingen te verbieden. Het feit dat het de spelers afleidt en dat je thuis het publiek niet meer hoort wel..
Volgens mij hoor je het publiek juist wel, dat zijn namelijk die mensen die op die toeters zitten te blazen
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_83071529
Mijn piep is nu 2 keer zo hard geworden..was ff gaan voetballen buiten en gelijk erna pieeeeeeeeeep. normaal gesproken heb ik alleen tinnitus in mn rechteroor maar nu hoor ik dezelfde piep in mijn linkeroor..en dat terwijl ik helemaal niet zovaal lawaai heb binnengekregen..althans; het deed geen pijn aan mn oren dus dacht dat het niveau wel aanvaardbaar was. Nu ben ik (net als Henk-B) nogal een hypochonder en kan ik me heel snel druk maken..dus vraag ik me af of bij jullie de T ook weleens flink harder word..en blijft het zo of herstelt het altijd weer naar het normale niveau? En hoe doen jullie het met gehoorbescherming, want bij het voetballen had ik totaal geen last van het lawaai..maar mn T is wel flink harder geworden..hoe doen jullie dat? Het is een lang bericht geworden, maar moest dit echt even kwijt
  zondag 20 juni 2010 @ 22:10:11 #122
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_83075336
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:15 schreef NumberSeven het volgende:
Mijn piep is nu 2 keer zo hard geworden..
Ik merk regelmatig een nivo-verschil. Momenteel is het weer wat erger in vergelijking tot de afgelopen dagen. Komt meestal wel weer terug op oude nivo (bij mij dan)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:44:27 #123
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83078002
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:15 schreef NumberSeven het volgende:
..dus vraag ik me af of bij jullie de T ook weleens flink harder word..en blijft het zo of herstelt het altijd weer naar het normale niveau? En hoe doen jullie het met gehoorbescherming, want bij het voetballen had ik totaal geen last van het lawaai..maar mn T is wel flink harder geworden..hoe doen jullie dat? Het is een lang bericht geworden, maar moest dit echt even kwijt
Ja, ik heb dat wel eens. Meestal 10 seconden, soms een minuutje, soms een paar uurtjes, één keer 5 dagen

Slecht slapen, veel koffie, veel stress, en veel geluid lijken risicofactoren maar er is niet echt de vinger op te leggen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 21 juni 2010 @ 00:40:43 #124
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83083679
Heb dat ook wel eens... vaak duurt het maar een paar minuten, maar heb ook een paar keer gehad dat het een dag of 2 duurde voordat het weer op "normaal" niveau was. Niet te druk maken dus!
pi_83089778
Thnx voor de reacties, het valt nu ook weer mee vergeleken met gisteren. Ik heb dat ook idd. soms word het een paar seconden flink harder, bij verkoudheid een dag of twee..en soms iets langer nog. Het is toch even schrikken hoor, laatst zat ik ook tv. te kijken en zomaar ineens in het linkerhoor PIEEEEEEEEEEEEEP, ik was ff in shock en rustig aan het wachten en geleidelijk trok het weer weg..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')