abonnement Unibet Coolblue
pi_82138104
Ik heb nu oordoppen met 25db... Maar ik vind die dingen nog best opvallen en voor in de kroeg vind ik ze net ff te qua demping. Dus nu zit ik eraan te denken om oordoppen te nemen zonder die speciale filter. Dus eentje die dieper in je oor valt.

Nu vraag ik mij af, hoe goed dempt die in verhouding tot zo'n 1tje van 25db?

dus inplaats van deze:

wil ik deze:



leuke slogan trouwens... vraag me af of ik geld terug krijg als ik zeg dat ik nog steeds een piep in mijn oren heb na gebruik van die fillterz
  maandag 31 mei 2010 @ 18:41:05 #102
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_82155094
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:57 schreef nz1900 het volgende:
Ik ben een studie tegengekomen waarbij er verband wordt gelegd tussen koolhydraat rijke voeding en Tinnitus.

De studie: http://www.tinnitusformul(...)ments/sugar_met.aspx
Ik ben al veel verbanden tegengekomen m.b.t. voeding en tinnitus (Koolhydraten, zout, sulfiet, gluten).
Ik denk dat er wel wat inzit, maar dat het voor iedereen anders zal zijn en afhangt van de oorzaak van je tinnitus. Zelf ben ik momenteel wat aan het expirimenteren om te kijken of het weglaten/toevoegen van bepaalde voeding invloed heeft.

De studies hierover zijn idd vaak twijfelachtig te noemen, maar het is natuurlijk ook erg moeilijk om een placebogecontroleerde studie te doen voor het weglaten van bepaalde voeding.

Heb ook dit boekje besteld wat hier ook nog wat verder op ingaat;
http://www.bol.com/nl/p/e(...)000711816/index.html
  maandag 31 mei 2010 @ 18:45:28 #103
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_82155289
* ikke043 *meldt

Sinds een 2,5 jaar heb ik oorsuizen. heb eerst een behandeling gevolgd, maar ben er mee opgehouden nadat er geen verbetering meer was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  maandag 31 mei 2010 @ 20:36:03 #104
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82161068
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:57 schreef nz1900 het volgende:
Ik ben een studie tegengekomen waarbij er verband wordt gelegd tussen koolhydraat rijke voeding en Tinnitus.

De studie: http://www.tinnitusformul(...)ments/sugar_met.aspx
Dat verbaasd me eigenlijk niets. De gerafineerde suikers in de meeste vormen van kollhydraatrijke voeding (praktisch alles) hebben toch al negatieve effecten op praktisch alles, inclusief hart en vaten.
Aangezien een deel van de tinnitusklachten voort zo komen uit vaatversmalling, past dat in principe als 'verwachting' erbij.

Op de persoonlijke noot:
Ben nu ook weer een paar dagen aan de koffie en koolhydraten (heel beperkt, dus dat zou eigenlijk geen invloed mogen hebben) en vriend oorsuis komt ook meteen weer om aandacht vragen. Het wordt dus cafeïnevrije koffie for life, wat mij betreft.

Wel vervelend dat ik toch al geen ochtendmens ben.
  maandag 31 mei 2010 @ 23:41:49 #105
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_82172327
Naja mooi dat je in ieder geval een manier hebt gevonden om controle te krijgen over je oorsuizen. Is het echt helemaal weg als je stopt met de koffie ?
  maandag 31 mei 2010 @ 23:48:01 #106
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82172570
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:41 schreef DaneV het volgende:
Naja mooi dat je in ieder geval een manier hebt gevonden om controle te krijgen over je oorsuizen. Is het echt helemaal weg als je stopt met de koffie ?
Nee, dat was het niet. Maar het is naar mijn idee -en het is maar een idee, voorlopig- dan in elk geval een enigszins aangenaam soort ruisje op de achtergrond en niet in de aandacht. En dat laatste is het belangrijkste.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 02:49:00 #107
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_82176091
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Maar het valt me alleen op als het absoluut stil is ergens. Ik kan het ook horen als ik mijzelf er op probeer te focussen.
heb het ook en draag bijna altijd oordoppen. KNO arts zei dat er niks mis was met m'n gehoor. Daar ook m'n gehoor laten testen, bleek het best resultaat daar in 10 jaar te zijn.

Tijdje geleden kwam ik er achter wat het precies was. Om de een of andere reden was mijn bloeddruk/ hartslag verhoogd, en dit was heel goed merkbaar bij m'n hoofd. Om de een of andere reden was het piepje harder. Bij navraag zei de KNO dat het ook kon komen door te gevoelige oren, dat je daardoor het bloed wat door je oren gaat hoort als piep.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:25:00 #108
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_82180019
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 02:49 schreef Drinky het volgende:
Bij navraag zei de KNO dat het ook kon komen door te gevoelige oren, dat je daardoor het bloed wat door je oren gaat hoort als piep.
Dan zou het een pulserend geluid moeten zijn ivm de hartslag lijkt me?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:02:24 #109
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_82701489
Al die mensen die klagen over de Vuvuzela's bij 90 minuten voetbal, ze moesten eens weten!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 12 juni 2010 @ 22:55:08 #110
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_82725346
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:02 schreef Henk-B het volgende:
Al die mensen die klagen over de Vuvuzela's bij 90 minuten voetbal, ze moesten eens weten!
Heb jij dan echt zoveel last van de oorsuizen?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zaterdag 12 juni 2010 @ 22:59:31 #111
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82725515
Ik denk dat er genoeg mensen met tinnitus uit ZA zullen komen dankzij die dingen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_83011183
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:59 schreef eleusis het volgende:
Ik denk dat er genoeg mensen met tinnitus uit ZA zullen komen dankzij die dingen
Ja hoorde dat er 120 db(a) uit die dingen komt, dan kom je na 90 min zeker met piepende oren uit het stadion.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 08:37:53 #113
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_83012218
!!! Go 49-ers !!!
pi_83016359
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 08:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Deze heeft inmiddels ook tinnitus!


In mijn geval was die kerel nu zijn tanden kwijt...
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:15:14 #115
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_83023903
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:59 schreef eleusis het volgende:
Ik denk dat er genoeg mensen met tinnitus uit ZA zullen komen dankzij die dingen
En we hebben de 1ste:

http://www.bild.de/BILD/n(...)i-have-tinnitus.html
quote:
Trumpeting those plastic World Cup horns... until the doctor comes!

Sven Wipperfürth (27) from Rommerskirchen, North Rhine Westfalen, is probably the first German vuvuzela victim. He is now on sick leave with tinnitus – a ringing in the ears – and a prescription.

It happened during Germany’s World Cup opener against Australia. Wipperfürth was at a public viewing event in Neuss and when Lukas Podolski scored the first goal, an anonymous trumpeter blasted him in the ear with a South African vuvuzela.

"It was so loud that I winced," Wipperfurth recalled. He had ringing and beeping in his ears after the incident.

The Germany fan went to the doctor who wrote him a sick note for five days and prescribed tablets for blood flow to the brain to be taken daily.

And Wupperfürth has sounded the alarm over the vuvuzelas: "These devil’s trumpets must be banned!"

There's plenty of people who agree the horns should go...
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:47:31 #116
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_83027740
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:15 schreef Henk-B het volgende:

[..]

En we hebben de 1ste:

http://www.bild.de/BILD/n(...)i-have-tinnitus.html
[..]
Ik kan niet begrijpen dat mensen de vuvuzela's dan meteen willen verbannen. Er is niks mis met de vuvuzela, het is de mongool die 'm op je oren richt die de schade toebrengt.
En in de stadions kun je oordopjes dragen, net als bij een concert.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:12:24 #117
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83035444
Idd, vind dat geen reden om die dingen te verbieden. Het feit dat het de spelers afleidt en dat je thuis het publiek niet meer hoort wel..

[ Bericht 0% gewijzigd door DaneV op 19-06-2010 23:09:05 ]
pi_83037156
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:47 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ik kan niet begrijpen dat mensen de vuvuzela's dan meteen willen verbannen. Er is niks mis met de vuvuzela, het is de mongool die 'm op je oren richt die de schade toebrengt.
En in de stadions kun je oordopjes dragen, net als bij een concert.
Het is inderdaad geen overbodige luxe om oordopjes bij je te hebben als je naar grote evenementen gaat. Die dingen zijn zo klein dat je ze in principe altijd bij je kan hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_83048714
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:47 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ik kan niet begrijpen dat mensen de vuvuzela's dan meteen willen verbannen. Er is niks mis met de vuvuzela, het is de mongool die 'm op je oren richt die de schade toebrengt.
En in de stadions kun je oordopjes dragen, net als bij een concert.
Guns don't kill - people do .

In tegenstelling tot de situatie met wapens snappen sommige mensen de ernst er niet van. Geluid is toch maar 'onschuldig'. En niet iedereen is even tinnitus-resistent.

Foute redenering in mijn ogen.
pi_83064933
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:12 schreef DaneV het volgende:
Idd, vind dat geen reden om die dingen te verbieden. Het feit dat het de spelers afleidt en dat je thuis het publiek niet meer hoort wel..
Volgens mij hoor je het publiek juist wel, dat zijn namelijk die mensen die op die toeters zitten te blazen
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_83071529
Mijn piep is nu 2 keer zo hard geworden..was ff gaan voetballen buiten en gelijk erna pieeeeeeeeeep. normaal gesproken heb ik alleen tinnitus in mn rechteroor maar nu hoor ik dezelfde piep in mijn linkeroor..en dat terwijl ik helemaal niet zovaal lawaai heb binnengekregen..althans; het deed geen pijn aan mn oren dus dacht dat het niveau wel aanvaardbaar was. Nu ben ik (net als Henk-B) nogal een hypochonder en kan ik me heel snel druk maken..dus vraag ik me af of bij jullie de T ook weleens flink harder word..en blijft het zo of herstelt het altijd weer naar het normale niveau? En hoe doen jullie het met gehoorbescherming, want bij het voetballen had ik totaal geen last van het lawaai..maar mn T is wel flink harder geworden..hoe doen jullie dat? Het is een lang bericht geworden, maar moest dit echt even kwijt
  zondag 20 juni 2010 @ 22:10:11 #122
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_83075336
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:15 schreef NumberSeven het volgende:
Mijn piep is nu 2 keer zo hard geworden..
Ik merk regelmatig een nivo-verschil. Momenteel is het weer wat erger in vergelijking tot de afgelopen dagen. Komt meestal wel weer terug op oude nivo (bij mij dan)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:44:27 #123
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83078002
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:15 schreef NumberSeven het volgende:
..dus vraag ik me af of bij jullie de T ook weleens flink harder word..en blijft het zo of herstelt het altijd weer naar het normale niveau? En hoe doen jullie het met gehoorbescherming, want bij het voetballen had ik totaal geen last van het lawaai..maar mn T is wel flink harder geworden..hoe doen jullie dat? Het is een lang bericht geworden, maar moest dit echt even kwijt
Ja, ik heb dat wel eens. Meestal 10 seconden, soms een minuutje, soms een paar uurtjes, één keer 5 dagen

Slecht slapen, veel koffie, veel stress, en veel geluid lijken risicofactoren maar er is niet echt de vinger op te leggen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 21 juni 2010 @ 00:40:43 #124
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83083679
Heb dat ook wel eens... vaak duurt het maar een paar minuten, maar heb ook een paar keer gehad dat het een dag of 2 duurde voordat het weer op "normaal" niveau was. Niet te druk maken dus!
pi_83089778
Thnx voor de reacties, het valt nu ook weer mee vergeleken met gisteren. Ik heb dat ook idd. soms word het een paar seconden flink harder, bij verkoudheid een dag of twee..en soms iets langer nog. Het is toch even schrikken hoor, laatst zat ik ook tv. te kijken en zomaar ineens in het linkerhoor PIEEEEEEEEEEEEEP, ik was ff in shock en rustig aan het wachten en geleidelijk trok het weer weg..
pi_83181410
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:40 schreef NumberSeven het volgende:
laatst zat ik ook tv. te kijken en zomaar ineens in het linkerhoor PIEEEEEEEEEEEEEP, ik was ff in shock en rustig aan het wachten en geleidelijk trok het weer weg..
90minuten lang bedoel je? Dan keek je waarschijnlijk het WK
pi_83186357
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:44 schreef Dark0z het volgende:

[..]

90minuten lang bedoel je? Dan keek je waarschijnlijk het WK
was idd. wk, maar de H..daar had ik helemaal geen last van..het volume op een goed niveau..en dan toch die piep ineens..
  zondag 4 juli 2010 @ 22:14:21 #128
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83659010
Ik denk toch dat ik maar oordoppen aan ga laten meten.. Iedere keer als ik zonder ga stappen, merk ik dat ik er een dag of 2 de piep weer toeneemt.

Ik zit te denken aan die "filterz".. heb jij ze inmiddels al Dark0z ?
pi_83683512
Ik heb musician filters van 25db... werkt best! Geluid klinkt zuiverder en zelfs beter dan zonder oordoppen heb ik het idee. Gesprekken zijn goed te volgen. Het enige nadeel is dat ik ze best vind opvallen. Je kan ook filters nemen met een andere demping. Die dempen ook tot 25db, of minder, net wat je wilt, maar dat valt minder op.
pi_83691970
Nu op ned 3 is er iemand met tinnitus bij je zal het maar hebben.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:15:00 #131
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_83714275
Loop ik vanmorgen met mijn stoffige hoofd de huiskamer in zonder de alarminstallatie uit te zetten... (even afgeleid door kind...)

Twee constateringen:
- Het alarm werkt nog steeds prima
- Mijn T is weer 3x zo erg nadat ik het alarm uitgezet had met het bedieningspaneel onder de binnensirene...

Hopelijk kalmeren mijn oren nog een beetje vandaag...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_83819060
Bij mij is het ook weer zover, nu is de piep echt flink harder..sinds gisteren. kreeg ook weer paniek en angstaanvallen..want als ik er even naar luister klinkt het echt keihard..maken jullie dat ook mee?..en hoelang duurt het max. bij jullie? of is het weleens definitief harder geworden?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 00:48:39 #133
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83832571
Ik had het zondag (zaterdag gaan stappen zonder oordopjes, en uiteraard draaide er toen net een DJ die de boxen eens goed uit wilde proberen).. en ik heb vanaf vandaag pas het idee dat het weer op normaal (acceptabel) niveau is.

Het fluctueerd bij trouwens sowieso heel erg. Heb soms echt dagen dat het helemaal stil is.
pi_83847023
Ik ben laatst nog naar de ziekenhuis geweest voor een audiologische onderzoek. En daarna had ik nog een gesprek met de audioloog. Ik hoor al ongeveer een jaar geruis in mijn beide oren. Dit is niet constant. Uit de analyse van de audioloog bleek dat ik dus mijn eigen bloedsomloop hoor. Ik heb nogal een gevoelige nek, waardoor ik de bloedvaten in mijn nek hoor . Bij bijv. stress en spanning hoor ik dus dat geruis luid ! (Want dan gaat de bloeddruk omhoog.)

Maar dit is inderdaad heel erg vervelend ! Sterkte voor de mensen hier! Ik heb er zelf in het begin heel veel last van gehad (slapeloze nachten, hoofdpijn etc.). Ook heb ik hierdoor concentratie problemen. Nu ben ik er wel aan gewend, kan ik zeggen. Ik luister ook heel muziek om dit geluid te overlappen.

Ik heb dit probleem nog enigszins in mijn handen (door ervoor te zorgen dat mijn bloeddruk niet stijgt), maar het blijft vervelend. Toen ik nog niet wist waardoor ik dit geruis hoorde, werkte dit bij mij als een spiraal. Ik werd dan nog gestresster door dat geluid, waardoor ik meer geruis ging horen.

Maar goed . Sterkte mensen!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:39:07 #135
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83867968
Heb je een pulserend geluid dan?
Mijn bloeddruk schijnt ook best hoog te zijn voor mijn leeftijd, en vraag me wel eens af of er een verband is. En dat dat misschien een verklaring is voor de schommelingen. Maar ik hoor wel een constante piep (die dag tot dag varieert in luidheid en zo nu en dan totaal afwezig is)

[ Bericht 42% gewijzigd door DaneV op 09-07-2010 23:33:52 ]
pi_83877093
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd nog eens last van gehad, vlak voor het slapen...
pi_83899102
Hey alliemaal,

Ik heb sinds oktober 2009 last van tinnitus. Gehoor test en dat hele gedoe gehad maar hij gaf mijn gehoor een 10+ vandaar dat ik alles zo snel hoor was de conclusie. Fijn... maargoed.
Ik vraag me af hoe oud jullie allemaal zijn?
Zelf ben ik 22jaar en vind het nog steeds leuk om te stappen. Maar ondanks mijn op maat gemaakte oordoppen heb ik soms nog het idee dat het alsnog schadelijk kan zijn.
Hoe doen jullie dit met uitgaan?
pi_83952007
Ik ben nu 22 en ik had Tinnitus al op mijn 16e. Geen idee hoe dat gekomen is, naar mijn idee was ik nog niet zo vaak blootgesteld aan lawaai. Mijn gehoor is dan ook nog prima.

In het begin deed ik alleen met festivals oordoppen in en later ook gewoon in de kroeg enzo. Ik heb wel het idee dat het langzaam erger is geworden, maar dat verschilt erg per dag. Ook heb ik het idee dat ik gevoeliger ben geworden voor hard geluid.

Voor in de kroeg heb ik nu goedkope oordoppen van 10euro en voor festivals/feesten 25db filters
pi_83975150
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:02 schreef NumberSeven het volgende:
Bij mij is het ook weer zover, nu is de piep echt flink harder..sinds gisteren. kreeg ook weer paniek en angstaanvallen..want als ik er even naar luister klinkt het echt keihard..maken jullie dat ook mee?..en hoelang duurt het max. bij jullie? of is het weleens definitief harder geworden?
Hoi NumberSeven.....

Ik lees zo af en toe hier mee op het forum en las nu jouw verhaal...
Zelf heb ik al zo'n jaar of 8 last van tinnitus in beide oren, Soms daarbij last van erge gevoeligheid voor geluid.
Ik kan je mijn hele verhaal vertellen maar doe dat even niet, ik wilde eigenlijk zeggen tegen je dat het heel herkenbaar is wat je schrijft.

Ook ik heb heel veel last van angst- en paniekaanvallen gehad vanwege de tinnitus. Ik werd er compleet gek van en dacht soms dat ik mijn verstand verloor zo erg was het soms.
Ik heb in de loop der tijd geleerd om mijn tinnitus te accepteren en het bestaan ervan te erkennen.
Het geluid is er en gaat niet meer weg, ik moet er mee leren leven, ik moest er mee leren omgaan.
Natuurlijk ging dit niet vanzelfsprekend en het heeft een poos geduurd voor ik zover was.
En nog zijn er dagen dat ik er niet tegen kan en er gek van wordt.
Op zulke dagen verlies ik het ook van de T. en verval weer in het oude......raak in paniek en wordt angstig.
Wat ik wel heb geleerd is dat als je angstig wordt of in paniek raakt je daarmee de T. behoorlijk kan verergeren.
Stress, angst en paniek zijn slechte raadgevers wat dat betreft. Ik heb gemerkt dat als ik me rustig en kalm houd de T. een stuk beter te verdragen is.

Een paar maanden geleden gebeurde er iets wat er voor zorgte dat ik naast mijn T. ook nog eens een kloppend geluid in mijn oren erbij kreeg. Wauw........dat was een vreselijke ervaring voor me, werd compleet gestoord van al die herrie en ellende in mijn oren. ook toen sloeg de paniek weer toe. Ik was blij op de momenten dat ik alleen mijn "vertrouwde" tinnitusgeluid hoorde en niet die andere geluiden.
In mijn geval was op dat moment mijn bloeddruk iets hoger geworden dan normaal en dat zou de oorzaak van het kloppende geluid kunnen zijn.
Ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en heb me laten doorverwijzen naar de KNO-arts. Daar een heel gesprek gehad en ik werd doorverwezen voor een gehoortest om een evt gehoorbeschadiging op te sporen.

Vanmorgen heb ik dus voor het eerst in mijn leven een gehoortest ondergaan!
Uitslag: Een gehoorbeschadiging inderdaad en helaas niets meer aan te doen, in elk moment niet op dit moment.
Waarschijnlijk ooit opgelopen tijdens het uitgaan. En ook hier geldt dat niet iedereen dat overkomt.
In een ruimte (bv discotheek) waar tien mensen bij de boxen staan kunnen er drie iets oplopen terwijl de andere zeven nergens last van hebben en krijgen. Mensen schijnen hiervoor gevoelig te kunnen zijn.
De ontwikkelingen op dit gebied gaan maar heel langzaam helaas.
Gelukkig heb ik zelf wel enig inzicht in mijn probleem (tinnitus) dus dat scheelt alweer, ook het accepteren en er mee leven gaan me vandaag de dag redelijk tot goed af.
Wat ik te horen kreeg wist ik eigenlijk allemaal al wel.
Er is idd een apparaatje wat een soort tegengeluid produceert, hiermee wordt je T. verminderd.
Tinnitus als gevolg van een gehoorbeschadiging kan je evt kort na het ontstaan ervan met zo'n apparaatje behandelen.
Ik vroeg er dus ook naar maar omdat ik het al heel lang heb geeft het geen hulp in mijn geval.
Door de beschadiging gaan je hersenen een geluid produceren om het missende geluid te compenseren.
Te vergelijken met fantoompijn bij iemand die bijvoorbeeld een been mist maar toch pijn waarneemt aan zijn/haar voet!

Maar, tja is het toch nog een heel verhaal geworden , het beste is om vooral kalm te blijven en je tinnitus niet de baas te laten worden over jou!!!!
Jij bent de baas over je oren en niet andersom. Ik geef direkt toe dat het allemaal makkelijk is gezegd. Dit kreeg ik in elk geval mee van de KNO-arts
Maar ik weet uit ervaring dat het helemaal waar is. Kalm blijven en vooral niet in paniek raken en niet bang worden.
Wat ik hier ook eerder las is het elimineren van mogelijke oorzaken. Ik ben ook gestopt met de hele dag koffie drinken op mijn werk. Dit beperk ik nu tot alleen 's morgens als ik opsta.

Ik hou ermee op nu want het wordt een te lang verhaal.
Misschien kun je ook eens bij een KNO-arts langs gaan om achter de oorzaak van jouw "geluid" te komen.
Ook kun je eens op deze site gaan kijken. Daar is veel info te vinden en er is tevens een forum.

Verder schijnt accupunctuur ook een gunstige invloed op het oorsuizen te hebben.
Ik ga dit zeker eens uitproberen.

En ik wil je toch nog een keer meegeven, blijf rustig en kalm!

Heel veel sterkte in elk geval en ook aan iedereen die met dit vreselijke lastige verschijnsel te maken heeft.
Kop op iedereen
pi_84023539
Romika, thnx voor je reactie. kan nu niet veel typen, zit achter een raar toetsenbord...ben namelijk op vakantie en ook hier de T en H zijn heel erg aanwezig. ik durf haast de straat niet meer op vanwege de H, er is hier zoveel herrie op straat niet normaal. ik weet dat het niet slim is om de hele dag met oordopjes in te lopen maar ik heb geen keus, de lawaai hier buiten is funest voor de H en T, hoe doe jij het met oordopjes, wanneer wel in en wanneer niet? ik vind het moeilijk om de situatie in te schatten want voor mijn oren is het al heel snel teveel.

btw, heb je nog tips voor goede oordoppen?

mvg
pi_84026087
Ik gebruik Alpine Musicsafes, maar je kan er ook gespecialiseerde op maat laten maken. Ik heb in zowat elke tas dat ik gebruik een paar zitten, zodat ik nooit oftenooit ergens kom waar ik ze nodig heb en mij realiseer dat ze thuis liggen.

Mijn beste raad - ook al zal je er op dit moment niets aan hebben - relax, je leert ermee leven. Ik heb het ook en best erg (veel te luide gitaarversterkers op repetitie), maar het stoort eigenlijk vooral wanneer je je herinnert dat je 't hebt. Als je bezig bent en je denkt er gewoon niet aan merk je 't nauwelijks. Na een tijdje toch, 't eerste jaar ging 't zo makkelijk niet...
pi_84031472
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:05 schreef NumberSeven het volgende:
Romika, thnx voor je reactie. kan nu niet veel typen, zit achter een raar toetsenbord...ben namelijk op vakantie en ook hier de T en H zijn heel erg aanwezig. ik durf haast de straat niet meer op vanwege de H, er is hier zoveel herrie op straat niet normaal. ik weet dat het niet slim is om de hele dag met oordopjes in te lopen maar ik heb geen keus, de lawaai hier buiten is funest voor de H en T, hoe doe jij het met oordopjes, wanneer wel in en wanneer niet? ik vind het moeilijk om de situatie in te schatten want voor mijn oren is het al heel snel teveel.

btw, heb je nog tips voor goede oordoppen?

mvg
Hoi NumberSeven,

Geen dank hoor, ik weet wat je voelt.....
Wat betreft oordopjes, die heb ik (nog) niet. Ja ik heb wel wat oordopjes maar dat zijn huis tuin en keuken dingen.
Ik denk er wel serieus over om er ook een paar aan te schaffen voor de momenten dat de H. aanwezig is.
Maar gelukkig is dat nog niet echt heel erg veel het geval, de H. komt hier bij vlagen.
Maar ook dan wordt ik er niet echt vrolijk van. Ik heb wel het een en ander hier op het forum gelezen over oordoppen dus misschien kun je daar het een en ander uithalen.
Wel weet ik dat als je de doppen frequent gaat gebruiken je oren daar aan gaan wennen en helemaal gevoelig voor geluiden gaan worden. Dus ik zou er zelf niet voor kiezen om ze continue te dragen denk ik.
Maar zoals je al aangeeft soms heb je geen keus en moet je jezelf beschermen. In jouw geval, nu dat je op vakantie bent en het geluid zo ervaart zou ik ook oordopjes in doen.
De situatie inschatten!! Tja ik denk dat elk mens voor zichzelf de keus maakt wanneer het teveel is of wordt. Die grens ligt natuurlijk voor iedereen anders denk ik. Volg je gevoel en als het helpt dan moet je dat gewoon doen. Dan beleef je in elk geval nog een beetje plezier aan je vakantie lijkt me
Maar vooral rustig en kalm proberen te blijven. Zoals ik al eerder aangaf en ook tony_clifton- doet in zijn post boven de mijne, kan dat je wat helpen.
Maar nogmaals is makkelijker gezegd als gedaan denk ik.
Hoe lang heb je al last van T. en H.?
In het begin, als je je er van bewust wordt, dan kan het inderdaad heel moeilijk zijn om er mee om te gaan, zoiets kost tijd en inspanning van jezelf.
Maar goed houd je taai!!! En probeer toch te genieten van je vakantie!
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:38:38 #143
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_84037237
[klaag]
Om de een of andere reden is de T vandaag veel erger dan anders... hopelijk snel weer terug naar 'normaal'...
[/klaag]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_84037840
Thnx allemaal voor de tips, ik heb nu ongv. een jaar last van T en H...soms heeft de T de overhand en soms de H..maar ik heb veel meer last van de H want teveel geluid doet gewoon pijn. kan dus ook veel dingen niet meer doen, alles is afgestemd op mijn gehoor. nu ik op vakantie ben heb ik erg vaak de oordoppen in vanwege de immense lawaai. jullie zijn niet op vakantie?

pi_84038994
Er stond gisteren op nu.nl het volgende bericht:
quote:
'Lekkend oordopje groot risico voor gehoor'
Uitgegeven: 12 juli 2010 12:14
Laatst gewijzigd: 12 juli 2010 12:13
BRUSSEL - Mensen die lekkende oordopjes dragen bij een concert lopen meer risico op gehoorbeschadiging dan mensen die geen oordopjes dragen. Dat heeft de Vlaamse krant De Morgen maandag gemeld.

De krant citeert audioloog Bart Vinck van de Universiteit Gent. Die benadrukt dat gehoorbeschermers die getest en lekvrij zijn wel goede bescherming bieden. ''De consument moet zijn oortjes gewoon laten testen'', aldus de audioloog.
De Universiteit Gent en de consumentenorganisatie Test-Aankoop stuurden tientallen proefpersonen naar verschillende verkopers van gehoorbeschermers.

Daarna gingen ze met de daar aangeschafte gehoorbescherming naar een drie uur durend concert met een gemiddeld geluidsniveau van 105 decibel. Meer dan de helft van proefpersonen kampte na afloop met een serieuze daling van het gehoor.
Uiteraard wil ik dan weten waaróm dat zo is, want het lijkt tegen de logica in te gaan. Maar het blijkt dus te zijn omdat geluid dat langs het oordopje komt, "opgesloten" zit en er niet meer uit kan. Terwijl als er geluid normaal je oor inkomt (zonder dopjes dus) dan kan het er ook weer uit zeg maar. Daarom komt het geluid dat langs een dopje komt, harder aan en heeft dus meer schade tot gevolg.

Wat moeten wij ls Tinnitus-patiënten daar nou mee aan? Iedereen de oordopjes weer in de kast, tenzij ze persoonlijk op maat gemaakt zijn en regelmatig gecontroleerd worden? Wat dat niet moet gaan kosten zeg...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_84040383
Ik krijg wel eens een piep in mijn oor als ik heel druk ben en door het huis aan het rennen ben opzoek naar iets
pi_84041109
Waar kan je je oordopjes laten testen dan?
pi_84053293
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:04 schreef Dark0z het volgende:
Waar kan je je oordopjes laten testen dan?
frustrerend hoor om bovenstaand nieuwsbericht te lezen, ik zit de hele dag zowat met oordopjes en nu weet ik niet meer hoe ik er mee om moet gaan.
pi_84124298
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:50 schreef NumberSeven het volgende:
Thnx allemaal voor de tips, ik heb nu ongv. een jaar last van T en H...soms heeft de T de overhand en soms de H..maar ik heb veel meer last van de H want teveel geluid doet gewoon pijn. kan dus ook veel dingen niet meer doen, alles is afgestemd op mijn gehoor. nu ik op vakantie ben heb ik erg vaak de oordoppen in vanwege de immense lawaai. jullie zijn niet op vakantie?


Hoi NumberSeven.....
Ik begrijp het! Ik moet zeggen dat ik ook beter met de T. om kan gaan dan met de H.
De T. kan ik wel accepteren maar de H. minder helaas.
Maar ik geef mezelf altijd flink op mijn donder, lukt me niet altijd hoor, en maan mezelf tot kalmte en neem meer rust.
Als ik last van H. heb dan wordt ik altijd onrustig en onzeker
Ik vind het in elk geval vreselijk als ik er last van heb. Vandaar dat ik ook maar een paar goede oordoppen ga zoeken.
Een paar weken geleden had ik ook ineens weer zoveel last van die H. dat ik zelfs niet naar mijn werk kon.
Daarbij woon ik vlak bij Schiphol en de vliegtuigen komen hier vaak vlak over mijn huis heen. Op die momenten wordt ik echt hoorndol van de herrie.
Maar goed ook ik weet niet wat nou goede oordoppen zijn??

Maar hoe is het met jou op dit moment?
Ben je nog op vakantie?
Ik ga overigens pas eind augustus weg. Naar een hele rustige plek.....heerlijk bijkomen en relaxen....
en goed voor de oortjes.....
  zondag 18 juli 2010 @ 13:50:34 #150
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_84196895
Heeft iemand ook wel eens het gevoel dat een oor dicht zit?

Momenteel erg harde piep en één oor voelt raar
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_84198455
Ow ja, dat heb ik zo vaak. Plopt ie ineens dicht en gaat het heeeeel langzaam weer "open". Al dan niet vergezeld door een fijne piep. Dus komt mij in ieder geval heel bekend voor...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 18 juli 2010 @ 21:04:52 #152
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_84210543
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:38 schreef Pandora73 het volgende:
Ow ja, dat heb ik zo vaak. Plopt ie ineens dicht en gaat het heeeeel langzaam weer "open". Al dan niet vergezeld door een fijne piep. Dus komt mij in ieder geval heel bekend voor...
Okay, maar dan ook een paar dagen lang zo'n raar dicht zittend gevoel?

Mijn piep/ruis is echt ongelooflijk hard al drie dagen. Niets geks gedaan de afgelopen dagen. Wel afgelopen weekend op een buitenfestival gewest, uiteraard met oordoppen. Misschien toch iets te veel lawaai geweest? Maar had de dagen direct erna niet echt last, de last heeft een paar dagen vertraging ofzo. Echt raar. Hoop zo dat het weer weg trekt, word er gek van
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  zondag 18 juli 2010 @ 22:51:03 #153
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_84215021
Hmm ik heb het ook dat het soms in eens heel erg is en daarna niet meer. Ik sta er niet elke keer bij stil en ik hoor het eigenlijk niet meer. En juist daarom is het soms weer ff schrikken als ik het weer keihard hoor. Dat het dan in eens weer begint te piepen. Denk ik eerst dat het een mug of de magnetron is, blijkt het toch in mn hoofd te zitten.

En ook dat ik telkens een soort druk in mijn oren heb zitten. Als of ik door een tunnel ga. Met daarbij het idee als of ik alles toch wat doffer lijk te horen. Ik kan er iig geen vat op leggen.

Ik denk maar zo. Mocht er een vererging optreden dan is er simpelweg niks anders dan het opnieuw te accepteren. Mocht het zelfs van tijdelijke duur zijn. Maar dat weet je op dat moment toch niet. Dus dan denk ik weer bij me zelf: "Het went wel weer". En na een tijd hoor of voel ik het niet meer. Of sta ik er gewoon niet bij stil..

Met feestjes altijd oordoppen in inderdaad. Maar dat is wat mij betreft toch altijd, ondanks de oordoppen, Russisch roulette.
Maar wat moet je dan..

Ik heb vooral, na grote feesten, enkele dagen tot weken er na nog dikwijls zo een tijdelijke piep in mn oren. Dat ff tien seconden aanhoudt. Ik zie wel waar het naar toe gaat. Ik schijt soms peentjes, maar ik wil ook niet binnen zitten. Het is nu eenmaal zo. Ws ben ik dan een van de vele die later met laat-doofheid te maken krijgt of zo. Kan ik beter nu zo veel mogelijk nog genieten van goed geluid op een verantwoorde manier..
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  maandag 19 juli 2010 @ 13:51:05 #154
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_84232865
Hmm, balen dit zeg. Bij mij is het dus ook wel met ups & downs, en nu weer een beetje een down. Komt vooral door het dicht zittende oor, je aandacht wordt er weer erg op gevestigd en de lichte paniek slaat toe. Gewoon het idee dat het niet meer weggaat. Ik ben nu ook constant aan het gapen, blazen etc. om dus het oor normaal te krijgen. Irritant gevoel

Maar echt, ik verbaas me er gewoon over dat festivals enzo niet wat aan hun volume doen. Was vorige week bij Kane, met oordoppen in en het leek alsof ik niets in had. Normaal hoor ik optredens gedempt, maar nu dus niet. Toen schrok ik wel even, omdat er gewoon mensen staan zonder bescherming. Uiteindelijk ben ik ook gewoon halverwege het optreden helemaal weggelopen bij het podium en ergens achteraan gaan zitten op het terrein. Gelukkig was ik niet de enige, want vrienden van mij vonden het ook echt te hard.

Het rare is dus dat ik niet direct de dagen erna last had...
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_84280725
Goedemiddag lieve mensen,

Ik hoop dat het allemaal rustig is bij jullie.
Zo herkenbaar de verhalen die ik hier lees Dat geeft toch wel een beetje steun, te weten dat je niet de enige bent hiermee.
Toevallig las ik vandaag mijn gedichten eens door, die heb ik trouwens al eeuwen geleden geschreven.
Ik kwam er een gedicht tegen dat ik in een periode had geschreven dat mijn oren heel erg veel opspeelden.
Toen ik het las dacht ik: Gelukkig dat het nu veel beter gaat en dat ik het heb kunnen accepteren.
In die tijd worstelde ik er echt vreselijk mee. Paniek- en angstaanvallen kwamen en gingen, dacht dat het nooit zou ophouden.
Gelukkig weet ik nu beter maar ook mij gebeurd het af en toe dat ik de weg weer even kwijt ben helaas.
Ik wilde dat ik jullie kon helpen ergens mee..............maar het enige dat ik kan is een luisterend oor bieden en jullie laten weten dat je me altijd mag pm'en als je even je hart wilt luchten of even wil schreeuwen omdat je het even niet kan handelen......
Ik zal mijn gedicht laten lezen aan jullie:

Eeuwige ruis

Fluitende tonen, zingende zagen,
verdringen de lust van het leven.
Zwellende orkanen, beukende golven,
het is een komen en gaan,
om nooit meer over te gaan.

Dit in de stilte van mijn hoofd,
struikelend en zoekend,
naar rust blijf ik strijden,
schreeuwend en huilend,
klamp ik me vast aan woorden ik die las.

Zou het ooit ophouden,
die ruis die mijn stilte heeft verguisd.

Gelukkig ga ik er nu anders mee om maar weg is het niet.............

dag lieve mensen tot een volgende keer
pi_84601464
Hallo allemaal,

ik moet binnenkort een belangrijke keuze maken tussen werk en studie. Heb hiervoor een jaar thuisgezeten vanwege ziekte. Het is nu ook precies een jaar dat ik T en H heb. De vraag is nu; hoe doen jullie het met studie en werk? Lukt dat allemaal goed met de T en H of moeten jullie veel dingen laten schieten? Ik maak me een beetje zorgen over het verloop van de studie aangezien ik een internationale opleiding (IBL) doe met veel comminicatie over en weer. Voora met de colleges en presentaties komt er veel lawaai bij kijken. Ben benieuwd naar de reacties.

Mvg
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:54:26 #157
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84611075
Studie en werk gaan bij mij goed. Bij de studie word je wel goed bezig gehouden en dat leidt perfect af, op je werkplek kan je meestal wel een muziekje of ruis aanzetten als het vervelend is. Het geluidsniveau is niet gevaarlijk, wat rumoer beschadigt het gehoor niet. Alleen de sociale dingen eromheen (grote borrels, feesten) laat ik meestal schieten, want daar spelen m'n oren echt van op, en oordoppen helpen mij niet voldoende + maken communicatie te lastig.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84615634
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:23 schreef NumberSeven het volgende:
Hallo allemaal,

ik moet binnenkort een belangrijke keuze maken tussen werk en studie. Heb hiervoor een jaar thuisgezeten vanwege ziekte. Het is nu ook precies een jaar dat ik T en H heb. De vraag is nu; hoe doen jullie het met studie en werk? Lukt dat allemaal goed met de T en H of moeten jullie veel dingen laten schieten? Ik maak me een beetje zorgen over het verloop van de studie aangezien ik een internationale opleiding (IBL) doe met veel comminicatie over en weer. Voora met de colleges en presentaties komt er veel lawaai bij kijken. Ben benieuwd naar de reacties.

Mvg
Mogguh NumberSeven!

Hoe gaat het met je?
Weer terug van vakantie zie ik. Heb je het nog een beetje volgehouden?

Ik denk dat het inderdaad wel een goede afleiding is.
Ik studeer dan wel niet maar heb mijn werk en vergaderingen, presentaties soms en doe het rustig aan.
Ik heb vaak minder last van mijn oren als ik op mijn werk ben dan als ik thuis ben.
Dit heeft denk ik te maken dat er daar veel meer omgevingsgeluid is dan thuis.
Maar als ik last van gevoelige oren heb wordt het wel lastiger vind ik.
Dan is mijn concentratie altijd een stuk minder.
Op die momenten kun je misschien de oordoppen gebruiken.
Maar ik zou er niet teveel aan wennen. Hoe minder geluid je oren te verwerken krijgen hoe
gevoeliger ze worden.

Groetjes en houd je taai....... :W
pi_84616616
Ik heb hier ook heel soms last van. Ik weet dat het in de familie zit, dat maakt het extra eng. :{

Bij mij treedt oorsuis op als mijn oor plopt. Heel vreemd is dat, dan plopt er iets in je oor en dan hoor je de komende paar seconden een harde suis die steeds zachter wordt.

Daarnaast heb ik het ook wel eens als ik mij uitrek na een lange rit zitten of zo. Ik rek mij uit, vervolgens word ik heel erg duizelig en hoor ik een harde piep in mijn oor die na een paar seconden alweer afneemt.

Weet iemand of het gratis is om je oren te laten checken?
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:58:32 #160
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_84621090
De kno-arts wordt vergoed door je ziektekosten-verzekering, maar ik zie niet in waarom je je moet laten testen.
De plop & piep die je hoort zijn namelijk normaal. Het is het afsterven van een bepaalde toonhoogte. Dat heeft iedereen, en het overkomt je duizenden keren in je leven.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:42:13 #161
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_84627437
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:11 schreef Chung het volgende:
Daarnaast heb ik het ook wel eens als ik mij uitrek na een lange rit zitten of zo. Ik rek mij uit, vervolgens word ik heel erg duizelig en hoor ik een harde piep in mijn oor die na een paar seconden alweer afneemt.
Hier the same. Best wel eng, omdat ik me zelf dan moet beperken of zo.
Heb het ook bij grote inspanning, tijdens het klussen bij het versjouwen van zware dingen, of tijdens het sporten. Heel naar, maar het lijkt geen blijvend effect te hebben.

Ik ga volgende week vliegen. Ik schijt nu al in mn broek vanwege die drukverschillen, dat het heel erg veel pijn kan gaan doen aan je oren. Heeft iemand hier ervaring mee en werken oordoppen er goed tegen? Veel kauwgom kauwen helpt ook wel maar toch he...

Gratis test kan je trouwens laten doen bij Beter Horen of sommige brillenzaken die ook hoor apparatuur verkoopt. Bij een KNO-arts lijkt het me wel beter, veel betere apparatuur, omdat je dan in zo een hok gaat zitten en je helemaal afgesloten zit, en niet midden in een winkel met alleen een koptelefoon.

Het is dan wel dat het vergoed wordt, je hebt nog altijd je eigen risico.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_84630870
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:54 schreef eleusis het volgende:
Studie en werk gaan bij mij goed. Bij de studie word je wel goed bezig gehouden en dat leidt perfect af, op je werkplek kan je meestal wel een muziekje of ruis aanzetten als het vervelend is. Het geluidsniveau is niet gevaarlijk, wat rumoer beschadigt het gehoor niet. Alleen de sociale dingen eromheen (grote borrels, feesten) laat ik meestal schieten, want daar spelen m'n oren echt van op, en oordoppen helpen mij niet voldoende + maken communicatie te lastig.
Thx voor je reactie, ja ik zie er best tegenop eigenlijk want studie gaat gepaard met lezingen en colleges waarin gebruld word in de mic. waarschijnlijk zal ik ook regelmatig moeten reizen, en om iedere keer de anderen bewust te moeten maken van mijn oorklachten word ik ook moe van. Ik zal er in ieder geval goed over nadenken alvorens een keuze te maken. Je hebt ook zeker een goed punt wat betreft de afleiding door studie.
pi_84631272
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:42 schreef MOD het volgende:

[..]

Hier the same. Best wel eng, omdat ik me zelf dan moet beperken of zo.
Heb het ook bij grote inspanning, tijdens het klussen bij het versjouwen van zware dingen, of tijdens het sporten. Heel naar, maar het lijkt geen blijvend effect te hebben.

Ik ga volgende week vliegen. Ik schijt nu al in mn broek vanwege die drukverschillen, dat het heel erg veel pijn kan gaan doen aan je oren. Heeft iemand hier ervaring mee en werken oordoppen er goed tegen? Veel kauwgom kauwen helpt ook wel maar toch he...

Gratis test kan je trouwens laten doen bij Beter Horen of sommige brillenzaken die ook hoor apparatuur verkoopt. Bij een KNO-arts lijkt het me wel beter, veel betere apparatuur, omdat je dan in zo een hok gaat zitten en je helemaal afgesloten zit, en niet midden in een winkel met alleen een koptelefoon.

Het is dan wel dat het vergoed wordt, je hebt nog altijd je eigen risico.
:') Ik herken mezelf in jouw reacties. Ik scheet ook voordat ik moest vliegen 2 weken terug, had de earplanes gekocht en die deden hun werk redelijk goed, alleen zitten ze erg oncomfortabel en dempen ze geluid niet zo goed. Halverwege wisselde ik de earplanes met de normale oordopjes tegen geluid. Ik wil je wel een belangrijke tip geven; ga niet de hele vlucht met normale oordopjes tegen geluid inzitten; want ik deed dat bij de 2e vlucht en ik kreeg zo een heftige pijn rondom mijn ogen, volgens mij kwam het doordat de druk zich opstapelt in je hoofd en niet uit de oren kan waardoor je ogen pijn gaan doen. Het leek alsof mn ogen eruitknalden. de earplanes die reguleren de druk i.t.t. de normale oordopjes. Ik zou het zo doen; tijdens het opstijgen earplanes in, eenmaal op hoogte gewone oordopjes in tegen geluid en voor het landen weer earplanes in. Kijk maar hoe het werkt, en maak je niet teveel zorgen over iets wat nog niet heeft plaatsgevonden (verergering van T of H). Als je oren niet zo gevoelig zijn voor geluid, dan voldoen alleen earplanes denk ik.
pi_84631370
At romika; ben nog steeds op vakantie hoor :P , het gaat weer wat minder omdat de piep nu voor mijn gevoel wel erg hard is. Hopen dat het nog wat minder word met de tijd.
pi_84637489
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:15 schreef NumberSeven het volgende:
At romika; ben nog steeds op vakantie hoor :P , het gaat weer wat minder omdat de piep nu voor mijn gevoel wel erg hard is. Hopen dat het nog wat minder word met de tijd.

Hoi NumberSeven,

Rust nemen en kalm blijven is het beste.
Je afleiding zoeken en je met leuke dingen gaan bezig houden willen er ook wel voor zorgen dat de piep etc op de achtergrond raakt waardoor je het niet zo luid meer hoort.
Je weet denk ik wel waardoor tinnitus wordt veroorzaakt? Je hersenen die een fantoomgeluid gaan produceren wat je dan in je oren waarneemt. ;(
Als je continue naar je geluid gaat luisteren ga je ervoor zorgen dat je hersenen het een belangrijk geluid vinden en gaan zij zorgen dat je het geluid maar lekker goed gaat horen.
Dus je kan dan ook maar zo weinig mogelijk aandacht aan je geluid geven dan gaan je hersenen denken dat het niet zo belangrijk is waardoor het minder aanwezig is.
Maar ik weet: Is makkelijker gezegd dan gedaan ;(
Voor de Hyperacusis geldt dat je eigenlijk zo min mogelijk gebruik moet maken van je oordoppen om je oren toch aan geluid te laten wennen. Hoe meer je die tegen geluiden afschermt hoe gevoeliger zij gaan worden.
En dan bedoel ik natuurlijk niet dat je in de herrie moet gaan zitten. Het ligt natuurlijk ook wel aan de mate van je H.
Je moet je natuurlijk wel beschermen tegen de gevaarlijke geluiden.

Ik wens je in elk geval nogmaals sterkte en ook in de keus die je gaat maken.
Mocht je je rot voelen of hulp of een luisterend oor nodig hebben weet je wel waar je me kan vinden! :Y

Houd je taai heh!!
pi_84639022
Thnx Romika voor je tips etc. ik ga denk ik maar een ticket terugboeken want dit word niks zo. Of ik ga de rest spenderen op een heel rustig plekje. Als het beter gaat of juist niet zie je me weer verschijnen hier. :')
pi_84640345
NumberSeven, waar ben je op vakantie???
pi_84674417
ben ergens in het noorden van Marokko, had ik maar niet geboekt..wat een herrie hier zeg, niet normaal. Als er een brommer langsrijd lijkt het wel op een straaljager; zoveel geluid produceert het.
pi_84675453
Als je het echt niet kan handelen dan is het misschien beter om toch te kijken of je terug kan.
Nu heb je alleen maar stres waarschijnlijk en ontzettend veel last van de herrie!

Heb je al gekeken of het lukt?
pi_84699817
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:39 schreef romika het volgende:
Als je het echt niet kan handelen dan is het misschien beter om toch te kijken of je terug kan.
Nu heb je alleen maar stres waarschijnlijk en ontzettend veel last van de herrie!

Heb je al gekeken of het lukt?
word lastig, ik moet het zien vol te houden en ga toch de knop om proberen te zetten ondanks dat al die herrie me soms doodsbang maakt. :') Er rijden hier zoveel vrachtwagens over de weg niet normaal, en ze vervoeren allemaal zand en stenen :'). Apk bestaat hier waarschijnlijk niet.
pi_84729129
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:58 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

word lastig, ik moet het zien vol te houden en ga toch de knop om proberen te zetten ondanks dat al die herrie me soms doodsbang maakt. :') Er rijden hier zoveel vrachtwagens over de weg niet normaal, en ze vervoeren allemaal zand en stenen :'). Apk bestaat hier waarschijnlijk niet.
Ben je bij familie op bezoek? Of heb je echt een vakantie via een reisorganisatie geboekt?
Als je toch blijft probeer dan om niet bang te worden want dat versterkt het alleen maar.
Rustig proberen te blijven is belangrijk om geen paniekaanvallen te krijgen.
Goed van je ..... gooi maar om die knop. Het is moeilijk maar geef het een kans.
Bescherm je oren als het echt niet anders kan en zoek desnoods zoveel mogelijk stillere plekken op,
als die er zijn.
Lieve NumberSeven ik denk aan je en leef met je mee.
Wil je je hart luchten weet je waar dat kan heh.......
Houd je taai joh! Liefs van mij.
pi_84885469
Is er iemand in dit topic dat baat heeft gehad bij Ginkgo Bilbo?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:20:45 #173
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84885769
Nee..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84886513
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:20 schreef eleusis het volgende:
Nee..
Duidelijk...
Andere homeopatische middelen misschien???
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:05:30 #175
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_84889127
Ginkgo werkt bij mij wel voor duizeligheid.. niet echt voor de Tinnitus.

Er zijn wat middelen die je kunt proberen; Vinpocetine en idd Gingkgo. Ook helpen sommige (multi)vitaminen/mineralen bij sommige mensen; vitamine C, vitamine B1/B12, vitamine E, magnesium, zink. Maar die gaan je waarschijnlijk alleen helpen als de waarden nu (te) laag zijn.

Gingkgo/vinpocetine zijn trouwens geen homeopatische middelen maar kruidengeneesmiddelen. Er zijn ook wel homeopatische middelen te krijgen voor tinnitus maar dat is echt onzin;

pi_84892349
Hee hebben jullie ook allemaal een account op het nvvs tinnitus forum? daar staat ook heel veel bruikbare informatie voor ons.
pi_84901491
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:41 schreef NumberSeven het volgende:
Hee hebben jullie ook allemaal een account op het nvvs tinnitus forum? daar staat ook heel veel bruikbare informatie voor ons.
Jep, maar er staan ook zat horrorverhalen.
Ik kom er niet meer, je gaat er alleen maar aan denken.
Het liefste laat ik dit topic ook links liggen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:21:52 #178
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_84902230
Heb er ook een account, maar kom er ook niet al te vaak meer. Je schiet er toch weinig mee op om de hele dag op dat soort fora te gaan zitten, als zij de oplossing hadden gehad zou het forum waarschijnlijk niet bestaan.

Beste manier om ermee om te gaan is gewoon je dagelijkse dingen doen en het maar zo veel mogelijk te negeren. Dat gaat beloop van tijd steeds makkelijker.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 14:29:56 #179
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_84937823
Weer de Neurostimulator op de duitse televisie.

Zie de volgende link, bij minuut 55.

http://www.ardmediathek.d(...)6?documentId=5073740
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_84948963
Zo dacht ik eerst ook over het forum, had er zelfs dit topic over geopend;http://www.nvvs.nl/forum/tinnitus/viewtopic.php?t=4009&highlight=

Maar als de piep weer flink harder word heb ik toch de neiging om weer even wat te typen op de site. Ook wil ik toch wel op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op het gebied van T en H. Mocht er iets gevonden zijn tegen de T, wil ik het niet missen; :z Al met al is het idd. het beste om helemaal weg te blijven van de T-fora.
pi_85007632
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:39 schreef DaneV het volgende:
Heb je een pulserend geluid dan?
Mijn bloeddruk schijnt ook best hoog te zijn voor mijn leeftijd, en vraag me wel eens af of er een verband is. En dat dat misschien een verklaring is voor de schommelingen. Maar ik hoor wel een constante piep (die dag tot dag varieert in luidheid en zo nu en dan totaal afwezig is)
Sorry voor de late reactie. Ik lees dit nu pas :@. Ik was een tijdje weg.

Ik hoor mijn hart wel kloppen, maar dat is dan heel erg af en toe. Meestal hoor ik een geruis. En dat geruis dat ik dan hoor is dus mijn bloedsomloop. Er zou best een verband kunnen zijn...
pi_85513534
Toch maar weer een berichtje dan; de H is de laatste dagen heel erg aanwezig. Elk klein geluidje doet gewoon pijn. Zit al hele dagen thuis zowat, maar het is nog steeds hetzelfde. Kletterend bestek gaat echt door merg en been, tikken op de tafel, zelfs eten doet soms pijn, krakende en piepende deuren etc. plastic verpakkingen openmaken doet erg pijn.

Heeft iemand dit ook weleens zo heftig gehad? Zo ja, voor hoelang of hoe ga je er mee om?

Alvast bedankt!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:24:52 #183
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_85528248
Hmm dat is minder voor je... heb toen ik pas tinnitus had ook een maand of 2 last gehad van hyperacusis. Ik had het niet zo erg als jij beschrijft maar vond het al vrij klote..

Van wat ik heb begrepen gaat Hyperacusis in veel gevallen vanzelf over, maar kan daar wel een tijdje overheen gaan. Anders toch eens een afspraak maken met een audiologisch centrum of desnoods Brai2n Clinic van Dr. de Ridder in Antwerpen. Er is wel een dikke wachtlijst; maar misschien dat je gezien de ernst van de situatie voorrang kunt krijgen.

Sterkte ermee!
pi_85544073
Thnx Dane, heb al eens eerder best heftig gehad maar na een tijdje ging het weer tot een acceptabel niveau. Alleen nu herstelt het erg traag en ben ik bang dat het niet meer zal herstellen tot een draaglijk niveau. Ik moet geduld hebben, veel geduld.
pi_85563562
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:24 schreef NumberSeven het volgende:
Thnx Dane, heb al eens eerder best heftig gehad maar na een tijdje ging het weer tot een acceptabel niveau. Alleen nu herstelt het erg traag en ben ik bang dat het niet meer zal herstellen tot een draaglijk niveau. Ik moet geduld hebben, veel geduld.
NumberSeven,

Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met St. Lievenspoort in Belgie waar ze TRT volgens Jastebroff en Hazell doen..
Daar kunnen ze veel doen inzake hyperacusis.
Op het forum staan daar wel een aantal positieve ervaringen.
Je kan het altijd proberen daar.
In Gent is het momenteel ook erg druk, maar in het topic TRT-TRAINING-GENT staat een hele lijst van adressen waar ze ook volgens deze therapie werken!

Houd je taai heh......
pi_85571457
Hi romika, ik heb net een berichtje geplaatst op het nvvs tinnitus forum omtrent mijn situatie. de trt zie ik eigenlijk niet zo zitten, zal het even afwachten allemaal. Bedankt voor je berichtje!
pi_85900893
Hoi NumberSeven,

Ik heb het gelezen ja!

Ik wil je niets aanpraten maar je zou toch eens de TRT-Gent therapie moeten overwegen.
Zoals ik al eerder zei boeken ze daar wel goede resultaten zeker voor de hyperacusis.
Wat is de reden dat je TRT niet zo ziet zittten als ik vragen mag?

En nooit geschoten is altijd mis.

Houd je taai in elk geval heh.

liefs Romika
pi_85903173
Henk-B

''prescribed tablets for blood flow to the brain to be taken daily''


Dus dergelijke medicatie verminderd Tinnitus?

Ik dacht dat er ''op wat experimentele dingetjes na'' nog altijd niks aan te doen was, en dat het nog wel tig jaar zou kunnen duren eer het eindelijk wel zo ver is.
Ik ben inmiddels al zo gewend aan het piepen/suizen in m'n gehoor dat het me bijna niet eens meer opvalt eigenlijk. :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:22:09 #189
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_85906241
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:40 schreef Dr.Campbell het volgende:
Dus dergelijke medicatie verminderd Tinnitus?
In sommige gevallen wel ja, maar bij de meeste mensen heeft het weinig zin of is het effect erg klein.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:56:00 #190
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_85909381
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:02 schreef NumberSeven het volgende:
Toch maar weer een berichtje dan; de H is de laatste dagen heel erg aanwezig. Elk klein geluidje doet gewoon pijn. Zit al hele dagen thuis zowat, maar het is nog steeds hetzelfde. Kletterend bestek gaat echt door merg en been, tikken op de tafel, zelfs eten doet soms pijn, krakende en piepende deuren etc. plastic verpakkingen openmaken doet erg pijn.

Heeft iemand dit ook weleens zo heftig gehad? Zo ja, voor hoelang of hoe ga je er mee om?

Alvast bedankt!
Mijn H is al een tijdje 'rustig', ik heb alleen last van een soort galm als het geluidsnivo te hoog wordt. Van mij mag het wegblijven overigens, ik werd er niet blij van... De T is momenteel erger dan ooit, begint een beetje mijn dagelijkse functioneren te beinvloeden, slecht slapen, prikkelbaar etc... Hoop dat dat óók weer een beetje afzakt...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_85911727
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:56 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Mijn H is al een tijdje 'rustig', ik heb alleen last van een soort galm als het geluidsnivo te hoog wordt. Van mij mag het wegblijven overigens, ik werd er niet blij van... De T is momenteel erger dan ooit, begint een beetje mijn dagelijkse functioneren te beinvloeden, slecht slapen, prikkelbaar etc... Hoop dat dat óók weer een beetje afzakt...
Mijn T is sinds de vakantie ook flink harder, altijd lastig..want je weet niet of de schade blijvend of tijdelijk is. Heb je nooit de H zo heftig gehad als ik heb omschreven? Bovendien had ik dat ook in betere tijden, dat wanneer mijn geluidsniveau is bereikt dat ik dan een soort van steken voel in mn oor. Als een soort waarschuwing..van; het geluid is te hard, je moet hier weg. :{
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:03:07 #192
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_85911914
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:58 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Mijn T is sinds de vakantie ook flink harder, altijd lastig..want je weet niet of de schade blijvend of tijdelijk is. Heb je nooit de H zo heftig gehad als ik heb omschreven? Bovendien had ik dat ook in betere tijden, dat wanneer mijn geluidsniveau is bereikt dat ik dan een soort van steken voel in mn oor. Als een soort waarschuwing..van; het geluid is te hard, je moet hier weg. :{
Een paar maanden geleden was mijn H op een nivo dat het leek dat mensen die op een normale manier tegen me praatten aan het schreeuwen waren. Een beetje als met een goedkope versterker die veel te hard staat en aan het 'clippen' slaat: vervorming, onverstaanbaarheid. Dat is *gelukkig* afgezakt.

Sinds de vakantie is mijn T wel redelijk heftig, heb momenteel 3-4 toonhoogtes tegelijk die zeer hoorbaar aanwezig zijn (niet te negeren). Daarnaast heb ik het idee dat mijn gehoor over het algemeen een paar stappen slechter geworden is de laatste tijd.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_85912195
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:03 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Een paar maanden geleden was mijn H op een nivo dat het leek dat mensen die op een normale manier tegen me praatten aan het schreeuwen waren. Een beetje als met een goedkope versterker die veel te hard staat en aan het 'clippen' slaat: vervorming, onverstaanbaarheid. Dat is *gelukkig* afgezakt.

Sinds de vakantie is mijn T wel redelijk heftig, heb momenteel 3-4 toonhoogtes tegelijk die zeer hoorbaar aanwezig zijn (niet te negeren). Daarnaast heb ik het idee dat mijn gehoor over het algemeen een paar stappen slechter geworden is de laatste tijd.
Oke, hoe ging je met de H om; gewoon veel rusten of oordopjes gebruiken? Wat de T betreft, ik heb er ook een extra toon bij die overal bovenuit komt. Misschien is het ook zo dat de T je gehoor belemmert soms. Maar ja, wat kunnen we doen eigenlijk? kno-arts zie ik niet zitten, die is totaal niet begripvol. medicatie is er niet, er zijn mensen die baat hebben bij ritrovil en deanxit. Heel veel mensen met T gebruiken deze medicatie.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:27:48 #194
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_85912738
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:12 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Oke, hoe ging je met de H om; gewoon veel rusten of oordopjes gebruiken? Wat de T betreft, ik heb er ook een extra toon bij die overal bovenuit komt. Misschien is het ook zo dat de T je gehoor belemmert soms. Maar ja, wat kunnen we doen eigenlijk? kno-arts zie ik niet zitten, die is totaal niet begripvol. medicatie is er niet, er zijn mensen die baat hebben bij ritrovil en deanxit. Heel veel mensen met T gebruiken deze medicatie.
Bij opvlamming van H verwijd ik zoveel mogelijk lawaaiige situaties, ik zoek de rust op. Op mijn werk geeft ik het aan bij collega's, die houden er (gelukkig) rekening mee.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_85913034
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:27 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Bij opvlamming van H verwijd ik zoveel mogelijk lawaaiige situaties, ik zoek de rust op. Op mijn werk geeft ik het aan bij collega's, die houden er (gelukkig) rekening mee.
Ik doe hetzelfde, moet denk gewoon zeer geduldig zijn en hopen dat het nog wat zakt qua gevoeligheid.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:16:27 #196
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_85914376
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:40 schreef Dr.Campbell het volgende:
Henk-B

''prescribed tablets for blood flow to the brain to be taken daily''


Dus dergelijke medicatie verminderd Tinnitus?

Ik dacht dat er ''op wat experimentele dingetjes na'' nog altijd niks aan te doen was, en dat het nog wel tig jaar zou kunnen duren eer het eindelijk wel zo ver is.
Ik ben inmiddels al zo gewend aan het piepen/suizen in m'n gehoor dat het me bijna niet eens meer opvalt eigenlijk. :P
Waarom wordt deze vraag aan mij gesteld? :)
Ik heb nog steeds andere medicijnen ( rivotril en deanxit )
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_85975964
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:16 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Waarom wordt deze vraag aan mij gesteld? :)
Ik heb nog steeds andere medicijnen ( rivotril en deanxit )
Ik zag jouw post waarin dit stukje tekst genoemd werd en wist nog van 'n oud topic over Tinnitus dat je toen bezig was met onderzoeken en medicatie om te proberen er vanaf te komen.
Anyway, ik dacht om die reden dat jij daar misschien wel wat meer over zou weten.
Bedankt voor je reactie in ieder geval! ^O^
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:48:01 #198
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_87358780
Gisteren in 1 vandaag een item over oorsuizen:

http://www.eenvandaag.nl/swf/player.swf?videoID=96266&external=0
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:11:12 #199
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87359299
Was wel een aardig item zo met die piep erdoorheen :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87359794
Die gozer lijkt op John Cleese.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')