Ook wel Packard Hell genaamdquote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:35 schreef Darkestrah het volgende:
Ik werk bij een electronica zaak, en we krijgen relatief het vaakst Packard Bells terug.
Ja, misschien is het ook wel gewoon een gevoelskwestie voornamelijk. Top is trouwens natuurlijk relatief hequote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:35 schreef Godtje het volgende:
Acer zeker in de budget lijn niet en packard hell niet. De rest is gewoon normaal tot top. Maar dat top is natuurlijk niet het segment waar je op mikt met 600. Compaq en Asus zouden dus gewoon van de lijst af kunnen. Maar als je het niks vindt dan moet je het ook niet doen.
Hmm, veel geluid is ook geen pretje.. Zal er even meer over opzoeken!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:38 schreef Synthesist het volgende:
ligt er maar net aan wat je top vindt. ik heb wel wat sony notebooks gebruikt die toch best veel lawaai maakte, maar het ontwerp van de behuizing is wel mooi.
ik vind toshiba wel fijn, HP is ook wel degelijk. acer zou ik nou niet doen, dat is echt het speelgoed onder de notebooks
Ik ben ook zeer tevreden over mijn huidige (kapotte) Toshiba, het enige wat Sony meer biedt in mijn ogen is een heel strak design wat kan opwassen tegenover een Macbook!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:39 schreef svefn het volgende:
Asus en Toshiba maken betrouwbaarste laptops
Je idee van Asus klopt dus niet, hoewel ik het eigenlijk ook niet als een topmerk beschouw. Ik type dit trouwens op een Toshiba (L500-128), aan te radenDus daar had je wel gelijk in
Uiteindelijk zal niet elke Packard Bell kapot gaan natuurlijkquote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:40 schreef twiFight het volgende:
En zelfs Acer kan prima, want je zult véél hardware voor weinig geld krijgen. De problemen beginnen wanneer je laptop stuk gaat, want de service schijnt bagger te zijn.
Samsung maakt tegenwoordig ook hele nette laptops, kijk daar ook eens naar. Asus is een prima merk, zeker met laptops. Schrijf die niet af 'op gevoel'. Een merk als MSI heeft zelfs laptops, maar daar weet ik niet veel van af. Packard Bell heb ik zelf dan weer een hekel aan, alhoewel ik moet toegeven dat die van mijn vriendin prima kwaliteit is.
Zoals al gezegd zijn er weinig baggerlaptops te vinden tegenwoordig. Zoek iets uit dat je leuk lijkt en lees daar gewoon zoveel mogelijk reviews van, om gebruikerservaringen te horen. Sommige modellen zijn vanwege slechte ontwerpkeuzes wel eens bagger, maar die vis je er aan de hand van de reviews makkelijk uit.
Mijn ouders en oom zweren bij Medion, ik vind het ook 3x niks idd..quote:
Mijn pa z'n backlight binnen 2 jaar kaduuk.quote:
Geen enkel merk kan 100% halen dus uitzonderingen zijn niet heel boeiend.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn pa z'n backlight binnen 2 jaar kaduuk.
Maar heb zelf nooit problemen met 2 wat oudere IBM/Lenovo T52laptops.
Indrukwekkend! Op Tweakers zie ik er alleen niet (met kort zoeken) zoveel over.. Zijn die krengen wel duur zeker?quote:
Packard Bell heb ik idd zelf nog wel het meeste afkeer van allemaal tegen..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:52 schreef SimonBalk het volgende:
Vroeger heb ik veel problemen gehad en gezien met Packard Bells laptops en pc's. Omdat ik het al jaren afraad in mijn omgeving heb ik ze al een paar jaar niet meer gezien. Maar een aantal jaren geleden was het echt kut. Na een maand werkte dat ding net zo goed als een baksteen. Elke keer weer windows xp opnieuw installeren.
Ah, dat wist ik niet van Dell! De reden dat ik niet zo'n goede indruk van Compaq heb is dat ik op Fok en Tweakers de afgelopen 2 dagen ook wat slechte verhalen lees, en ze proberen volgens mij, net als Acer, zoveel mogelijk hardware erin te proppen voor zo min mogelijk geld. Klinkt leuk, maar net als bij Acer lijkt me dat niet altijd het beste.. HP komt daarintegen toch een stuk 'betrouwbaarder' over, net als Toshiba en die andere die ik noemde.. Gewoon niet teveel acties..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:56 schreef Emme-r-tje het volgende:
Dell is tegenwoordig in de winkel te krijgen
Waarom geen Compaq en wel HP? Deze zijn sinds enkele jaren 1...
Die Sony die je zelf linkt, ziet er in ieder geval wel netjes uitjes...
edit: Overigens zijn Acer en Packard Bell ook sinds enkele tijd 1 bedrijf....
Zoeken naar Lenovo (i.p.v. IBM).quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:05 schreef LeNick het volgende:
[..]
Indrukwekkend! Op Tweakers zie ik er alleen niet (met kort zoeken) zoveel over.. Zijn die krengen wel duur zeker?
Mijn Acer-laptop heeft het anders 8 jaar volgehouden... een keer is de HD stuk gegaan en heb ik een nieuwe moeten laten installeren.quote:
Neem je hem vaak mee? Of staat hij alleen maar vast? 17 is echt groot voor mobiel. Met een auto misschien nog wel ok maar bijvoorbeeld in de trein echt te groot naar mijn mening.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:44 schreef LeNick het volgende:
HP laptop
Toshiba laptop
Sony Vaio
Deze 3 zie ik als grote kanshebbers (ben net naar Media Markt en Saturn geweest). Voornamelijk twijfel ik dan tussen Sony en Toshiba. Sony vanwege het design, Toshiba omdat ik met de vorige zeer tevreden was. Alleen twijfel ik of ik nou wel of geen 17.3'' scherm wil.. Aan de ene kant wel, maar het verliest ook een stukje mobiliteit..
Wat zouden jullie kiezen? En dan vooral technisch gezien ook, wat is er bij de ene + en de andere -?
Nogmaals alvast bedankt!
Veel van m'n slaapkamer naar de woonkamerquote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
Neem je hem vaak mee? Of staat hij alleen maar vast? 17 is echt groot voor mobiel. Met een auto misschien nog wel ok maar bijvoorbeeld in de trein echt te groot naar mijn mening.
Heerlijke laptops.quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:57 schreef vallisarosa het volgende:
Hier gebruiken we allemaal IBM Lenovo! Niet kapot te krijgen, draaien nu nog beestjes van 10 jaar oud!!
Alleen het design is niet je van het.
http://tweakers.net/price(...)deapad-g550.html#tab:infoquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:10 schreef LeNick het volgende:
http://tweakers.net/price(...)d-u450p-m23l5mh.html
Dit is even vanaf m'n iPhone. Dus kan niet uitgebreid zelf zoeken. Maar als er ietszelfde als hierboven maar dan 15.4" dan ben ik verkocht! Dus als iemand zo lief wil zijn ( die er evt ook verstand van heeft) om ff op tweakers een linkje op te zoeken en hier te plaatsen ( als die laptop überhaupt bestaat dan)
Ideapad is er niet in 15,4" helaas.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:10 schreef LeNick het volgende:
http://tweakers.net/price(...)d-u450p-m23l5mh.html
Dit is even vanaf m'n iPhone. Dus kan niet uitgebreid zelf zoeken. Maar als er ietszelfde als hierboven maar dan 15.4" dan ben ik verkocht! Dus als iemand zo lief wil zijn ( die er evt ook verstand van heeft) om ff op tweakers een linkje op te zoeken en hier te plaatsen ( als die laptop überhaupt bestaat dan)
En dan nog naar Nederland laten verschepen.quote:
Klopt, maar wel een stuk portable dan die Sony/Toshiba.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:39 schreef LeNick het volgende:
Volgens mij is trouwens die processor wel erg weinig vergeleken met die Sony/Toshiba..
Bron?quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:57 schreef ego-tripper het volgende:
Uit een onderzoek is gebleken dat Asus de meest betrouwbaarste laptop heeft.
Bij dit onderzoek is gekeken naar uitval binnen 5 jaar.
HP scoort het slechste.
Apple, Acer en Sony staan in de middelmaat.
Ik zou zeggen, pak een Asus. Ik snap niet waarom mensen dit slechte laptops vinden. Ze geven je meer waar voor je geld dan een ander merk.
Bij de BCC is er nu een die kost 699 met een core i3 en een GT320 videokaart. Ontzettend fijn dingetje.
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar.quote:
Ik blijf het bizar vinden, een 17" laptop met zo'n resolutie.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:08 schreef LeNick het volgende:
Sony mooie 3e plek. Die Vaio lijkt me geen miskoop iig.. Alleen echt nog twijfel tussen die Sony Vaio en Toshiba.
Krijg je van die grote pictogrammen enzo.quote:
Deze heb ik 2dehands gekocht.quote:
Dat blijkt HP te zijn volgens eerder gepost onderzoekquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:39 schreef NeuesvomBartBunny het volgende:
Acer is met afstand de grootste rotzooi op de markt.
Ik ken veel mensen die een Acer hebben gekocht, ik ken niemand die voor de tweede keer een Acer heeft gekocht.
Haha, ja dat heb ik zelf ook..quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:39 schreef NeuesvomBartBunny het volgende:
Acer is met afstand de grootste rotzooi op de markt.
Ik ken veel mensen die een Acer hebben gekocht, ik ken niemand die voor de tweede keer een Acer heeft gekocht.
Ik denk dat je redelijk gelijk hebt.. Vooral de behuizing is belabberd van de Acers. Als die altijd op dezelfde positite zou staan zou het weinig uitmaken, maar dat is bij mij niet het geval..quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:06 schreef Robar het volgende:
Ik heb begin vorig jaar na lang twijfelen uiteindelijk toch een Acer gekocht vanwege de prijs en de hardware die je voor die prijs kreeg. Ik maakte me ook niet zo druk om de behuizing en de robuustheid van de laptop, omdat de laptop in principe alleen maar verhuist van de keukentafel, naar de kast en naar de bank.
Als je er geen gekke dingen mee gaat doen, dan kan ik het je persoonlijk wel aanraden. Je merkt inderdaad wel dat de behuizing niet echt heel sterk is. Maar wat betreft performance krijg je zeer zeker waar voor je geld.
Minpunt van de laptop die ik heb, is dat de voeding niet lang meegaat.
Dus mijn mening is dat je Acer voor huis tuin en keuken gebruik zeer zeker kunt aanschaffen. Ga je er veel mee op pad, dan zou ik persoonlijk voor een latop kiezen die tegen een stootje kan.
Dat verbaast mij ook!quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat blijkt HP te zijn volgens eerder gepost onderzoek
Ik blijf erbij, als je je laptop als desktopvervanger voor in de woonkamer gaat gebruiken, kun je best Acer aanschaffen. Dan doet bouwkwaliteit er gewoon wat minder toe.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:03 schreef funrider het volgende:
Aus, Tosbiba, Lenovo de testen wijzen uit dat die het beste zijn!
Acer en Packard Bell nooit doen veel slechte ervaring mee. Veel specs en goedkoop maar slechte bouwkwaliteit.
Samsung staat ondanks korte bestaan in laptop land ook al goed aangeschreven.
Overigens de betere merken geven standaard ook 2 jaar garantie aan huis (Tosbiba, Asus).
Lenovo is overigens gewoon IBM. Xodd is een "huismerk" van een distributeur, niet echt super als je het mij vraagt...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:05 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik blijf erbij, als je je laptop als desktopvervanger voor in de woonkamer gaat gebruiken, kun je best Acer aanschaffen. Dan doet bouwkwaliteit er gewoon wat minder toe.
Maar inderdaad, als je bereid bent iets meer uit te geven, kijk dan naar Asus of Lenovo. Is Xodd eigenlijk ook geen goede optie?
Waar zeg ik dat Acer top is?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:10 schreef M2theC het volgende:
Geloof me. Acer is niet zo top, daar zal ik niet voor gaan.... Packerd Hell moet je echt nooit voor kiezen!
De betere merken zijn toch wel
HP
Asus (ik snap niet waarom dit merk je niet aanstaat)
Toshiba
Maar toch denk ik dat je het beste een Macbookje kan kopen
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:35 schreef LeNick het volgende:
Heb nu overigens een MacBook gekocht(onverwachts)
Nee hoor, was gewoon in het algemeen. Veel mensen praten altijd over Acer alsof het Asus is, vandaar..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:14 schreef Robar het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat Acer top is?
(of was dat geen reactie naar mij?)
Ik zeg dat Acer te overwegen valt, omdat je voor weinig een snelle laptop kunt aanschaffen. Ik vond de specs belangrijker dan de robuustheid, omdat ik mijn laptop gebruik als desktopvervanger op de keukentafel. Die laptop wordt hooguit 2 keer per dag verplaatst van de tafel naar een kast.
Maar TS wil trouwens de laptop intensief gebruiken en veel verplaatsen, dus dan valt Acer gewoon als eerste af. Ik zeg Lenovo of Asus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |