Je richt het geluid naar de plek waar je het wil hebben. Er gaat dus minder geluid verloren naar alle kanten waar je het niet wil hebben, maar het zonder toeter wel heen gaat. Dat geluid wordt door de toeter ook naar de bestemming geleidt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:08 schreef User_Tinus het volgende:
[..]
Zelfde idee als je handen als een toeter aan je mond zetten wanneer je iets over lange afstand wil schreeuwen. Vraag me af hoeveel effect dit daadwerklijk heeft.
Het geluid wordt slechts de eerste 5 tot 10 centimeter vanaf je mond gedirigeerd naar de goede richting. Dit zal een effect teweeg brengen, maar of dit nou net die laatste druppel is waardoor iemand jou wel of niet hoort, daar twijfel ik aan. Ik denk dat het meer het idee is dat je zelf denkt dat je op deze manier harder schreeuwt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Je richt het geluid naar de plek waar je het wil hebben. Er gaat dus minder geluid verloren naar alle kanten waar je het niet wil hebben, maar het zonder toeter wel heen gaat. Dat geluid wordt door de toeter ook naar de bestemming geleidt.
Dat is juist een briljant nummer.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:54 schreef Gwywen het volgende:
Dat dat best wel irritante liedje van "la tribu de dana" (dans la vallée) over een Keltische legende gaat (Tuatha dé Danann)
quote:Kan ik lauwwarm water uit de kraan zomaar drinken?
Verwarmd drinkwater kan een andere kwaliteit krijgen wanneer het eenmaal door een boiler of geiser heeft gestroomd. In warm water kunnen metalen beter oplossen dan in koud water. Daardoor bestaat de kans dat de normen voor bijvoorbeeld koper, lood of zink worden overschreden. De gegarandeerde kwaliteit van koud leidingwater geldt daarom niet voor verwarmd leidingwater. Daarom raden wij de consumptie van verwarmd water af.
Uit een boiler zou ik het ook niet doen, maar uit een geiser is het echt niet zo'n probleem volgens mij, als je het niet te vaak doet. Sowieso, zinken of loden leidingen, dan woon je echt in een huis uit 1600 ofzoquote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:59 schreef Cerbie het volgende:
Ik kwam er zojuist achter dat je lauw water uit de kraan beter niet kunt drinken blijkbaar.
[..]
Briljant! Maar nooit is er iemand geweest die dacht, laat ik dat even melden?quote:Op zondag 13 juni 2010 10:44 schreef Marissaatje het volgende:
Ik kwam er op de universiteit achter dat je blijkbaar bij Powerpoint bij afdrukken ook gewoon de mogelijkheid hebt om hand-outs van meerdere dia's van een PowerPointpresentatie af te drukken.![]()
Echt een openbaring, want al die tijd op de middelbare school heb ik met printscreen - plaken in paint - uitsnijden - plakken in word moeilijk lopen doen om hand-outs te maken die niet eens zo netjes werden...![]()
Als niemand het doorheeft...quote:Op zondag 13 juni 2010 17:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Briljant! Maar nooit is er iemand geweest die dacht, laat ik dat even melden?
quote:Op zondag 13 juni 2010 18:10 schreef Thijz het volgende:
Net als een collega, die +300 adressen wou knippen/plakken op een etikettendocument in Word... Mailmerge FTW
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |