Voor twee kinderen tegelijk is het inderdaad veel geld (voor 1 ook trouwens).quote:Op donderdag 22 april 2010 19:14 schreef Suzanna het volgende:
Zijn er hier nog kinderen die schoolzwemmen krijgen? Onze school doet dat niet (meer) en daarom moet je je zelf bij een zwembad inschrijven ervoor. Ik vind het echter behoorlijk prijzig, niet dat we het dan niet gaan doen maar het is voor twee kinderen tegelijk wel veel geld... 27,50 voor vier weken (vier keer drie kwartier dus). Is dat een gangbare prijs?
Zwemles is overal duurquote:Op donderdag 22 april 2010 19:14 schreef Suzanna het volgende:
Zijn er hier nog kinderen die schoolzwemmen krijgen? Onze school doet dat niet (meer) en daarom moet je je zelf bij een zwembad inschrijven ervoor. Ik vind het echter behoorlijk prijzig, niet dat we het dan niet gaan doen maar het is voor twee kinderen tegelijk wel veel geld... 27,50 voor vier weken (vier keer drie kwartier dus). Is dat een gangbare prijs?
Ingrid, misschien kun je gewoon meerijden met andere ouders die als begeleider meegaan?
Vorige week zijn ze hier op schoolreis geweest, naar Blijdorp. Wel heel erg leuk maar ook een heeel lange dag voor kleuters...
Ze kregen idd snoep van de begeleiders, dat wist ik niet, en de volgende keer ga ik ze ook meer dingen zoals komkommer meegeven, had ik niet aan gedacht. Goed idee!
Buurvrouw, van die sushi - is dat niet gevaarlijk als het warmer weer is?? of is dat dan sushi zonder vis?
nou kijkquote:Op donderdag 22 april 2010 19:54 schreef Stiekemurd het volgende:
Met een tweede kind krijg je dan wel 5% korting
ach gossie *aai* maar wij hebben alleen een poiesz supermarkt verder. dus.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:14 schreef E.T. het volgende:
Wij hebben niet eens een buitenbad in de buurt![]()
*pruillipje*
Wij betalen hetzelfde. 38,50 per maand per kind (1 les per week).quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:10 schreef trui het volgende:
livelink was dat bedrag voor 1 of 2 kinderen?
Die inner-circle van de schoolreisjes-moeders zit ik ook nog niet in. Toevallig had ik het er met een moeder van een klasgenootje van Sven vanmorgen over dat je daar nooit wat over hoort, dat je je daarvoor op kan geven ofzo (Mijn man zou het graag doen, meegaan op schoolreis).quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:28 schreef trui het volgende:
(ik heb aangegeven dat ze me mogen inplannen waar ik het meest nodig ben, en de ervaring leert dat er voor 't schoolreisje altijd meer dan genoeg moeders zijn om mee te gaan).
Aan het begin van het schooljaar dus doorgeven bij de juf zou ik denken. Hier is het juist ellende om ouders te krijgen die meegaan. Tja, een nacht (niet) slapen in een kampeerboerderij trekt mij ook niet erg.quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:46 schreef easy-going het volgende:
Ja, er is een oudercommissie, de meegaande oma is daar familie van uiteraard
Bij andere activiteiten waar ouders bij nodig zijn hangt er vaak een briefje op de deur van de klas, een week vantevoren, waar je je kan opgeven, maar dit is meestal op een miraculeuze manier ineens geregeld.
nou ja!quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:04 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb jarenlang in de MR gezeten, was leesmoeder, heb DMT/AVI testen bij de kinderen afgenomen, reed regelmatig voor schooluitstapjes en op een gegeven moment was ik het zo zat dat er telkens bij mij aangeklopt werd dat ik met alles rigoureus gestopt ben. Ik doe sinds dit jaar lekker helemaal niets meer. Het enige wat ik dit jaar ga doen is kinderen van Wouters klas wegbrengen naar de boot van Schiermonnikoog.
Grappig, dat is precies hoe ik er ook over denk. Maar helaas ben ik daar 1 van de weinig van op het werk. Ik vind vooral die zoetjes heel ergerlijk. Niets mis met goed op voeding letten bij kinderen, maar zoetjes bij een kind van 7 in zijn thee?quote:Op zondag 25 april 2010 18:06 schreef trui het volgende:
ik zou denken respectievelijk half 8 en half 9? zoetjes vind ik sowieso geen goed idee, en al helemaal niet voor kinderen.
Mij ook niet hoor, liever nog dan zoetjes iig. ik probeer het ze te wennen zonder, maar als je vergelijkt hoeveel suiker er in ranja zit maakt een schepje niet meer uit.quote:Op zondag 25 april 2010 18:34 schreef livelink het volgende:
Ik zou een kind zeker geen zoetjes geven, nee. Op zich is thee geven in plaats van limonade toch ook wel goed? Dan zou een schepje suiker in de thee me niet zoveel uitmaken.
Qua bedtijd zou ik zeggen voor de 7-jarige tussen 19.30 en 20.00 en voor de 10-jarige tussen 20.00 en 20.30
Die van mij is bijna 11 en verzot op GTST, ze kijkt het wel, maar zit er niet echt in of zo.quote:Op zondag 25 april 2010 18:56 schreef bibi het volgende:
Laatste vraagje, kids van 10 die naar goede tijden slechte tijden kijken, wat vinden jullie daarvan?
Het zit m in de naamquote:Op zondag 25 april 2010 21:31 schreef Karin het volgende:
Bedankt voor de felicitaties voor Brams zwemdiplomaJammer dat hij niet door wilt gaan met C want het is wel een waterrat maar A en B moest van mij, C mocht ie zelf kiezen of hij dat nog wou doen.
Zoetjes voor kinderen zou ik inderdaad echt afraden. Je moet de artsen op mijn werk eens horen als ik cola Light bestel (chronisch vermoeidheidssyndroom etc).
Mijn 7 jarige heeft ook weinig slaap nodig. Hij moet rond 20.30 uur naar bed maar slaapt zeker niet voor 21.15 uur. Ook niet als hij drukke dag gehad heeft en wij hem vroeg in bed leggen. We hebben lang volgehouden dat hij om uiterlijk 8 uur in bed moest liggen maar het was gewoon sneu dat hij nog zo lang wakker bleef. In het weekend mag hij wat langer opblijven,9 uur/half 10. Maar als je hem zijn gang laat gaan blijft hij zeker tot 10 uur op. Dit jaar mocht hij opblijven met Oud en Nieuw en dat is ook gelukt. Laatste half uurtje was wat moeilijk maar even een spelletje gedaan en hij was er weer. Hij had het al zover gered, toen vond ik dat dat laatste half uurtje er ook nog wel bijkon. Zat hij om 10 uur al in te storten had ik hem lekker in slaap laten vallen.
Ja, dat is wel zo. Maar vanochtend riep hij thuis al dat hij niet bij haar in de groep wou en dat hij haar alleen maar stom vond, enz. enz.quote:Op maandag 26 april 2010 10:32 schreef Sjeen het volgende:Ik zou er ook buipijn van hebben livelink... Ik hoop dat zowel Katja als Job een superleuke dag hebben en dat je buikpijn voor niets blijkt te zijn. Job is toch ook in geode handen, bij de moeder van zijn vriendje?
Zonder kleerscheuren thuis gekomen dusquote:Op maandag 26 april 2010 17:31 schreef livelink het volgende:
En iedereen is weer thuis. De kinderen zijn moe en daarom chagarijnig, dus het is me nog niet gelukt om echt te horen hoe het is gegaan, maar ik denk wel dat het allemaal goed is gegaan.
Nu nog een paar dagen gewoon school en dan vakantie!
Goed zeg! Lezen is zo leuk, Isa begint nu ook zelf, ze heeft van de maan-roos-vis boekjes meegenomen uit de bieb. Dus ik hoor nu steeds v-i-s, vis... e-e-n, een visquote:Op maandag 26 april 2010 22:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Fijn dat alles goed is gegaan livelink!
Ik heb middelste opgegeven voor tennis, die mag meteen woensdag al beginnen. Was hij al een half jaar om aan het zeuren dus hij wilde echt heel graag
Meneer leest trouwens als ontzettend goed en dat had ik eigenlijk helemaal niet verwachtHet is altijd zo`n lekkere dromer die snel afgeleid is en zich niet echt inzet voor dingen die hij niet leuk vindt..en hij heeft een hekel aan lezen zegt hij
Maar toch leest hij al op niveau M4
Sporten , buiten de zwemles doet Arwen nog niets, ik verwacht ook eerlijk gezegd dat ze niet een sporter is, meer van het toneelquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zonder kleerscheuren thuis gekomen dusHeb je inmiddels al iets eruit gekregen?
Allemaal sportende kinderenZo heerlijk als ze daar hun energie in kwijt kunnen. Mijn zusje heeft vroeger ook veel getennist en heeft op judo gezeten, nu hockeyt ze. Ik heb een hele tijd wedstrijdzwemmen gedaan en volleybal al zo'n twintig jaar. Ow en heel vroeger natuurlijk de gymnastiekvereniging... Isa doet (nu nog) aan turnen op zaterdagmorgen, maar ze begint de groep te ontgroeien en de meisjes trainen op een voor ons onmogelijk tijdstip op donderdag. Nu wil ik kijken of ze bij de 'springgroep' terecht kan eventueel, die doen veel op de trampoline en op zo'n soort opblaasbaan. En op zondag doet ze met de kleinsten mee bij volleybal, dat vind ze helemaal geweldig
[..]
Goed zeg! Lezen is zo leuk, Isa begint nu ook zelf, ze heeft van de maan-roos-vis boekjes meegenomen uit de bieb. Dus ik hoor nu steeds v-i-s, vis... e-e-n, een vis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |