Afgebroken? Niet echt, maar dat eeuwige bezuinigen komt ook mensen hun nek uit. Er wordt nergens eens groot in geinvesteerd, en als ze het doen is het een grote flop. (betuwelijn). Dat de ziekenhuizen en zorg achteruit gaat is al zo sinds JP aan de macht is, CDA hakt en hakt hier maar in en dan afvragen waar die medische fouten e.d. vandaan komen. Hetzelfde geldt voor onderwijs. Ze zouden juist veel moeten investeren in zorg en onderwijs en nooit bezuinigen hierop. We zijn tenslotte een kenniseconomie, dan kan je niet bezuinigen op onderwijs. Massa immigratie valt wel mee, het wordt in de media en door onze geblondeerde aap erg overdreven. En hoe erg we het ook vinden zonder die immigranten kunnen we niet. Tuurlijk zijn er illegalen en allochtonen die niet werken, crimineel zijn of nederlands kunnen maar de meerderheid werkt gewoon en wil een bestaanopbouwen en meedoen in de samenleving. De kleine groep achterstallig allochtonen, moeten zich aanpassen. Ik vind het goed dat er veel mensen uit de politiek stappen, eigenlijk zouden meer mensen dat moeten doen en met een schone lei beginnen. Straffen van criminelen bij herhaling mag van mij ook zeker hoger.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:17 schreef gargoyleslatje het volgende:
Ondanks dat er nog een aantal mensen in de ontkenningsfase zitten wordt Nederland langzaam afgebroken.
De verzorging in Nederland maakt grote sprongen achteruit en ook ziekenhuizen krijgen het steeds moeilijker goede zorg te bieden, sommige dreigen zelfs failliet te gaan. Ouderen voelen zich steeds vaker in de steek gelaten en ongelukkig.
Het niveau van ons onderwijs wordt elk jaar weer slechter en goede leraren haken steeds vaker af door de toenemende bureaucratie. Ook de massa immigratie levert steeds meer "incidenten" (problemen) op.
De politie is nauwelijks meer de baas op straat, en op sommige plaatsen zijn ze zelfs helemaal van het straat beeld verdwenen. Er wordt sterk bezuinigt op het politie apparaat en de bureacratie grijpt ook in deze sector om zich heen. Veel straffen zijn veel te soft en veel criminelen zitten deze straffen niet eens uit.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)tlopen-hun-straf.xml
Ook het openbaar vervoer houdt steeds minder rekening met de reizigers en verdwijnen er steeds meer bushaltes. De prijs van het openbaar vervoer wordt steeds duurder en de kwaliteit wordt langzaam aan slechter.
Veel ambtenaren zijn dan nog zo arrogant om geld te verspillen aan allerlei doellozen projecten om over de top salarisen nog maar te zwijgen.
Gelukkig kunnen we nu nog even voortborduren op wat er in het verleden is opgebouwt maar hoelang gaan we dit volhouden? Eens moeten we de prijs betalen van deze verloedering.
Wat denken jullie dat de grootste aanleiding heeft gegeven voor al deze problemen de laatste 30 jaar?
- De privatisering van bepaalde sectoren?
- De massa immigratie met daarbij het "knuffel" gedrag?
- De steeds groter wordende bureaucratie?
- Elitaire houding van politieke partijen, ontkennen van eigen falen?
- Nooit verantwoordelijkheid nemen van hoge ambtenaren en vooral geen consequenties als gevolg?
Of wellicht wat anders?
Het zijn net kleine kinderen, die allochtonen. Wie wel eens naar de 'Nanny' heeft gekeken, zo'n oude vrouw die zich inzet om de opvoeding van kinderen te verbeteren, ziet dat het helpt. Zo zou het met allochtonen ook moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:21 schreef DutchErrorist het volgende:
En jij denkt dat de PVV deze dingen gaat verbeteren, aangezien je opmerkingen in vorige topics?
Ik snap niet dat PVV aanhangers niet inzien dat als je massaal gaat haten op allochtonen ze nog veel erger worden qua gedrag. Waarom kunnen we gewoon niet normaal met elkaar omgaan, en ze op dezelfde manier bekijken als elke nederlander?
Dus jij ontkent de aangeschreven problemen, kan ik dat opmaken uit je post ?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:32 schreef FTWO het volgende:
Ach, een ouderwetse kromstelling:
Ik vind dit en hoe komt dat?
Antwoord: omdat jij dat vindt!
Dat is inderdaad omgedraait. De overheid is er om het volk te dienen en niet andersom.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De top van Nederland bestuurt vanwege hun eigen belangen, niet vanwege de belangen van de bevolking.
Nee. Ik ontken niks, maar zie nauwelijks een onderbouwing van wat je in jouw OP noemt. Als je dan jouw waarheid voorlegt en vraagt waardoor dat komt dan zeg ik dat dat komt omdat jij dat als jouw waarheid ziet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:52 schreef gargoyleslatje het volgende:
[..]
Dus jij ontkent de aangeschreven problemen, kan ik dat opmaken uit je post ?
Hoe wil je dat gaan doen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:09 schreef Revolution-NL het volgende:
De babyboom generatie heeft de verzorgingstaat uitgemolken, nu de babyboom generatie van alle voorzieningen gebruik heeft gemaakt zijn deze onbetaalbaar geworden en worden veel voorzieningen afgeschaft of afgeslankt. De jongere generaties mogen betalen voor de welvaart van de babyboomer en in de toekomst voor de verzorging van de babyboomer.
Onze economie is gebaseerd op bevolkingsgroei, gezien de beroepsbevolking enorm gaat teruglopen en het aantal hulpbehoevende enorm zal exploderen zullen we een moeilijke tijd tegemoet zien.
Het word tijd dat de rekening bij de babyboomers wordt neergelegd, deze generatie is welvarend genoeg om voor zichzelf te zorgen. Het is asociaal om de rekening door te blijven schuiven naar de komende generaties!
Geen idee, anders had ik wel in de politiek gezetenquote:
Ik denk dat de meeste mensen die een beetje volgen wat er speelt in Nederland wel weten waar ik het over heb. Dit heeft niks met mijn waarheid te maken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:23 schreef FTWO het volgende:
[..]
Nee. Ik ontken niks, maar zie nauwelijks een onderbouwing van wat je in jouw OP noemt. Als je dan jouw waarheid voorlegt en vraagt waardoor dat komt dan zeg ik dat dat komt omdat jij dat als jouw waarheid ziet.
Inhoudelijk en om antwoord te geven op de vraag in de OP: mocht waar zijn wat je zegt dan is het grote probleem volgens mij dat mensen te weinig verantwoordelijkheid (kunnen / willen / durven te) nemen.
Dat is juist het probleem. De mensen volgen het een beetje en denken dan te weten wat er speelt. Als je dieper en realistischer op de materie ingaat is het simplificeren van een aantal maatschappelijke vraagstukken onzinnig, ongenuanceerd en op punten onwaar.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:26 schreef gargoyleslatje het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die een beetje volgen wat er speelt in Nederland wel weten waar ik het over heb. Dit heeft niks met mijn waarheid te maken.
Als iedere generatie denkt dat de jeugd 'verdorven' is, dan moet er meer geld in het onderwijs worden gestoken omdat dit mede helpt om de jeugd op te voeden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:59 schreef waht het volgende:
Bij dit soort doemverhalen denk ik altijd hoe men pakweg 100 jaar geleden doe toekomst van het land zagen. Is het net zo'n verhaal als 'de jeugd is verdorven' (zoals elke jeugd ooit is geweest), of is het nu echt anders?
Ik denk het eerste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |