Inderdaad.quote:Op maandag 26 april 2010 23:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja lekker warm laten worden, het mag dan wel 38+ graden worden met hittegolven, maar ik denk niet dat het een stabiele zomer wordt.
Het kan wel eens een bak elende worden, of de hitte zullen voor velen een part spelen, of door extreem weer. (denk aan heftige onweersbuien met hagelstenen en zeer zware windstoten)
En als er een actief orkaanseizoen wordt verwacht dan is nog maar de vraag waar de restanten heen gaan, beetje pech kunnen we naar een mooie zomer wel fluiten.
Vind jij.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:12 schreef Mikkie het volgende:
Overigens is 30+ graden sowieso niet relaxt...
quote:
Nee dat is wel echt zuur...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 09:49 schreef GimmeGore het volgende:
Ook de Nederlandse luchtvochtigheid? (ik weet niet waar vandaan je naar Nederland komt)
Heb ik geen problemen mee. Nou woon ik omgeving Arnhem, misschien dat het hier iets droger is dan aan de kust, maar gemiddeld ook warmer.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 09:49 schreef GimmeGore het volgende:
Ook de Nederlandse luchtvochtigheid? (ik weet niet waar vandaan je naar Nederland komt)
die tweedequote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:44 schreef Gitank2 het volgende:
En dan kan je zomeravond(en) eindigen met dit soort schouwspelen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
En vorige week in April was het al 25 graden. Tja, dat heet "weer" en gaat omhoog en naar benedenquote:Op maandag 3 mei 2010 16:22 schreef Arcee het volgende:
Okee, het is nog geen zomer, maar damn, het is nu 7 graden.
nicequote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:44 schreef Gitank2 het volgende:
En dan kan je zomeravond(en) eindigen met dit soort schouwspelen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Wat dan weer niet zo'n prestatie is. Behoudens zaken als ineens sterk terugvallende zonneactiviteit of verduistering van die zon door wat dan ook is het al wel 'even' bekend dat het steeds warmer wordt op aarde.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:10 schreef cynicus het volgende:
[..]
En vorige week in April was het al 25 graden. Tja, dat heet "weer" en gaat omhoog en naar beneden
Voor de lange termijn voorspellers, hier is een nieuw speeltje. Iemand met een nieuwe theorie om op basis van refractie van zonlicht in het Arctische gebied (als gevolg van La Nina/Nino) een middellange-termijn voorspelling te doen. Niet voor Nederland an sich maar wereldwijd, dat dan weer wel... Hij voorspelde in juli 2009 dat 2010 het warmster jaar ooit zal worden en lijkt tot nu toe gelijk te krijgen (klik op "draw graph').
En al die skeptici die al jaren roepen dat de aarde aan het afkoelen is dan? Na de email hack is wel duidelijk dat de opwarming een samenzwering is en de aarde 20-30 jaar lang zal afkoelen. 2010 het warmste jaar ooit? Dat kan toch niet!quote:Op maandag 3 mei 2010 22:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat dan weer niet zo'n prestatie is. Behoudens zaken als ineens sterk terugvallende zonneactiviteit of verduistering van die zon door wat dan ook is het al wel 'even' bekend dat het steeds warmer wordt op aarde.
Combineer dat met de El Nino en dat soort voorspellingen zijn te doen zonder dat je al te veel risico neemt.
wishful thinking? We krijgen gewoon een baggerlente en zomer en een koude nazomer. Ik heb mn koffers alweer gepakt, op naar Zuid-Spanje.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
Ik stem voor 26-28 graden met regelmatig pittig onweer!
Waarom zou dat niet kunnen? Omdat een paar geleerden tegen de meute willen ingaan ondanks de metingen globaal een hogere temperatuur blijven aangeven en nergens naar een globale afkoeling wijzen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:58 schreef cynicus het volgende:
[..]
En al die skeptici die al jaren roepen dat de aarde aan het afkoelen is dan? Na de email hack is wel duidelijk dat de opwarming een samenzwering is en de aarde 20-30 jaar lang zal afkoelen. 2010 het warmste jaar ooit? Dat kan toch niet!
Eh, mijn opmerking was cynisch bedoeldquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:04 schreef wimbaens het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen? Omdat een paar geleerden tegen de meute willen ingaan ondanks de metingen globaal een hogere temperatuur blijven aangeven en nergens naar een globale afkoeling wijzen.
De meeste mensen kijken toch alleen maar naar hun eigen gebied dan het globaal te bekijken, daar stijgt de gemiddelde temperatuur nog steeds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |