In mn eerste zwangerschap vond ik het echt heel leuk om bladen zoals "ouders" te lezen.. Je weet wel die je gratis krijgt bij een blijedoos...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over dat 'complottheorieën' over de voedingsindustrie e.d: ik heb genoeg realisme (en opleiding) om te bedenken dat het de aandeelhouders en besluitmakers eerder om centen gaat dan om de gezondheid van jouw kleintje (helaas)...
Ik vind het doodnormaal, heb ik ookquote:Op maandag 22 maart 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:
Kijk ik haal gewoon pakjes nummer 1 in huis, omdat het mij een soort zekerheid geeft. Ik neem dat ook mee op vakanties in het buitenland, gewoon omdat ik een doemdenker ben. Stel je voor dat er iets met mij gebeurd, iets heel ernstigs, dan heeft mijn man meteen voeding voor de kleine en hoeft hij niet te stressen om voeding, maar kan bijvoorbeeld een paar uur vooruit... Dat soort gedachtes (ik ben niet helemaal normaal hoor).
Mwah dat vraag ik me af! Tuurlijk gaat het ook om het geld, maar je doet het overkomen alsof kv dus niet 'gezond' genoeg is! Goh, ik moet mij nu wel erg schuldig gaan voelen omdat ik maar 1 week bv gegeven heb...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over dat 'complottheorieën' over de voedingsindustrie e.d: ik heb genoeg realisme (en opleiding) om te bedenken dat het de aandeelhouders en besluitmakers eerder om centen gaat dan om de gezondheid van jouw kleintje (helaas)...
Ah kom op zeg, de doet nu net of kunstvoeding puur gif isquote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje overtrokken.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
dat lijkt me een beetje ver gaan...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje overtrokken.![]()
Natuurlijk moet er geld verdiend worden en natuurlijk verdienen zij per definitie niets op borstvoeding maar je bent er nog altijd zelf bij.
Ik lees de Mama's, KekMama, ouders van nu, jonge gezinnen, weetikhetwat, ik lees ze allemaal en ik lees ze erg graag. En het is me echt nog nooit opgevallen dat daar anti-borstvoedingsverhalen in zouden staan. En ik ben toch echt een erg kritische lezer (dat is dan weer mijn opleiding en vak.). Wellicht dat er een verhaal of wat in staat maar ik betwijfel echt of die verhalen door de mensen bij nutricia 'bedacht' zijn en ingestuurd als marketingstrategie.
Ik heb zelf net als Ticootje ook een pakje kunstvoeding in huis, kant-en-klare, voor het geval dat hij het nodig zou hebben. Geruststellende gedachte vind ik, het is kunstvoeding, geen vergif![]()
Maar goed, ik kan me eerlijk gezegd nooit zo heel erg druk maken over of iemand anders nou wel of geen borstvoeding geeft en ik begrijp dat ook nooit zo dat andere mensen dat wel doen. (beide kanten op.)
Freecell dikke kus voor jou meid. Ik begrijp je gevoel dat je het wel wil proberen en dat je het wel een kans wil geven maar ondertussen is het natuurlijk wel mooi klote en kei-onzeker allemaal. Wat een rotsituatie zeg. Ik hoop dat Florian snel geholpen kan worden.
Ik doe niet alsof kunstvoeding gif is, maar de kans dat een fabrikant van kunstvoeding een serieuze campagne opzet om borstvoeding te promoten (dus anders dan het door de wet verplichte 'borstvoeding is beter' bij hun reclames) is nihil, denk je niet?quote:Op maandag 22 maart 2010 16:48 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ah kom op zeg, de doet nu net of kunstvoeding puur gif is![]()
Niet teveel doordraven hoor
dat werd wel in het vorige topic gezegd dus daarom zei ik het.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat lijkt me een beetje ver gaan...
maar waarom zouden ze? Een campagne opzetten om borstvoeding te promoten??quote:Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof kunstvoeding gif is, maar de kans dat een fabrikant van kunstvoeding een serieuze campagne opzet om borstvoeding te promoten (dus anders dan het door de wet verplichte 'borstvoeding is beter' bij hun reclames) is nihil, denk je niet?
Natuurlijk zitten er zakjes voeding in, ze willen heus product verkopen. Net als dat er een speen inzit, en een luiertje van pamper.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In mn eerste zwangerschap vond ik het echt heel leuk om bladen zoals "ouders" te lezen.. Je weet wel die je gratis krijgt bij een blijedoos...
Nu krijg ik ze dus weer en het viel me gewoon op dat ik me zat te ergeren aan de verhalen en de reclame. Het meeste komt gewoon totaal niet overeen met hoe ik met mijn kinderen omga. En dan gaat het niete ens alleen over borstvoeding.
En in de blije doos zit straks natuurlijk ook weer zakjes voeding nr 2... En een hoop reclame van nutricia enz.
Kijk ik haal gewoon pakjes nummer 1 in huis, omdat het mij een soort zekerheid geeft. Ik neem dat ook mee op vakanties in het buitenland, gewoon omdat ik een doemdenker ben. Stel je voor dat er iets met mij gebeurd, iets heel ernstigs, dan heeft mijn man meteen voeding voor de kleine en hoeft hij niet te stressen om voeding, maar kan bijvoorbeeld een paar uur vooruit... Dat soort gedachtes (ik ben niet helemaal normaal hoor).
Nou wat raar!!!! Echt!quote:Op maandag 22 maart 2010 17:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat hoeven ze helemaal niet, maar feit is wel dat ze liever een kind aan hun product zien dan aan de borstvoeding, terwijl over het algemeen gesproken het laatste gezonder is. Dat is iets wat je niet moet vergeten.
Damn, George, ik drink geen van beiden!quote:Op maandag 22 maart 2010 17:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou wat raar!!!! Echt!
en weet je: coca Cola wil graag dat ik hun cola drink en George wil dat ik koffie en martini drink. Terwijl water veel gezonder is!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |