Aanwijzingen dat de bijbel door god geïnspireerd is, zíjn er niet (in dat geval zou het christendom al een stuk aannemelijker worden), die zie jij hoogstens.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:40 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dat anders is. Ik zeg gewoon twee keer min of meer hetzelfde.
Want eigen verstand en rationaliteit zijn niet subjectief?quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:44 schreef Burakius het volgende:
Er is een grens tot subjectiviteit Xa1pt. Er zijn genoeg mensen die vanuit een subjectieve opvoeding alsnog tot een andere gedachte komen met hun eigen verstand en rationaliteit.
Als dat niet zo zou zijn, dan zat ik nu waarschijnlijk nog ergens in een bar.
Leg eens beter uit als je wilt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want eigen verstand en rationaliteit zijn niet subjectief?
Right.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aanwijzingen dat de bijbel door god geïnspireerd is, zíjn er niet (in dat geval zou het christendom al een stuk aannemelijker worden), die zie jij hoogstens.
"Pietje heeft gelijk!"quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:48 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Right.![]()
2 Timoteüs 3:16
Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven
Zo, nu jij weer.
Que?quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:44 schreef Burakius het volgende:
p.s Ribbenburg is mijn nieuwe homeboy
Jeweetzelf, Abrahamistische broeders onder elkaar.quote:
Valt me tegen dat je niet het "Wc-eend" voorbeeld hebt gebruikt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Pietje heeft gelijk!"
Hoezo?
"Omdat Pietje zegt dat-ie gelijk heeft."
Oké!
Er zitten goede kanten aan de Islam, maar ik heb ook wel wat kritiekpuntjes.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jeweetzelf, Abrahamistische broeders onder elkaar.
Idem over Christendom. Maar ik kijk liever naar overeenkomsten, dan naar verschillen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:02 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Er zitten wel goede kanten aan de Islam, maar ik heb ook wel wat kritiekpuntjes.
Een bedenkelijke tekst als ik eerlijk mag zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
p.s. uit de Qu'ran
Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.
Men zou het eigenlijk dan ook moeten lezen op de plek waar het staat met alle context etc. van dien. Maar voor mij een erg mooie tekst en toepasselijk voor de huidige tijd waarin we leven.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:49 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Een bedenkelijke tekst als ik eerlijk mag zijn.
WAT?staat er in de bijbel dat onmogelijk door mensen bedacht kan zijn??quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:31 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Je leest niet wat ik zeg. Ik geloof in God omdat het Schrift wel door goddelijke inspiratie tot stand gekomen moet zijn. Zo'n boek kan in mijn beleving niet uitsluitend mensenwerk zijn.
Dat schreef ie helemaal nietquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:27 schreef Modus het volgende:
Ha we hebben er weer 1. De ultieme cirkelredenering. "De bijbel is het boek van God want dat staat in de bijbel." Geniaal hoor. Echt, bril-jant. Excusez le mot, maar eh: mijn god zeg.
Hier leest Ribbenburg natuurlijk per ongeluk overheen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:57 schreef Xa1pt het volgende:
"Pietje heeft gelijk!"
Hoezo?
"Omdat Pietje zegt dat-ie gelijk heeft."
Oké!
Maar daar komt het wel op neer, zie zijn eigen post met die bijbelquote. "De bijbel is dit, want dat staat in de bijbel."quote:
Ok,protestant ken ik wel maar dat vrijzinnig ervoor was even nieuw voor mij.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:09 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Vrijzinnig protestants. Maar geen kerkbezoeker.
quote:Op maandag 22 maart 2010 14:18 schreef spermanent het volgende:
Heb al vaker soortgelijke posts gedaan maar daar wordt nooit op gereageerd. Misschien omdat ik lachwekkende, beledigende woorden gebruik maar de kern is toch geen slecht punt dacht ik zo.
[..]
Ja, er is een goede reden voor. Als je mensen zover weet te krijgen dat ze geloven wat je beweert, dan geeft dat macht. Macht is plezierig, want je kunt het op allerlei manieren gebruiken en misbruiken. Er is dus overeenkomst met politiek. Wanneer je dan nog een beloning in het hiernamaals belooft, dan is er geen bezwaar als tijdens dit leven de beloning uitblijft. Daar is een verschil met politiek, die een beloning in de nabije toekomst belooft, waarbij de macht doorgaans vermindert als de beloofde beloning uitblijft. Daarin heeft religie dus een duidelijk voordeel.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:30 schreef spermanent het volgende:
[..]
Maar waarom? Waarom alleen een paar mensen een hintje geven en dan maar afwachten wie er allemaal geloofd en of ze de anderen overtuigen?
Wat heb je daar aan? Om vervolgens een hel en een hemel te openen en degenen aan wie je het niet duidelijk hebt gemaakt de martelen?
Allah is dus de grootste ego van het universum. 5 keer per dag op je knieën voor hem om vervolgens maar af te wachten of je maagden mag neuken, of dat je voor eeuwig gemarteld wordt. En dat allemaal omdat meneer er voor koos om zo onduideiljk te zijn?
Er is gewoon geen goede reden voor denk ik. En zo wel, dan wil ik hem graag horen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |