quote:Op maandag 22 maart 2010 03:05 schreef spermanent het volgende:
Wat is allah toch een arie.
Dan ben je godverdomme de meest alwetende knakker van het universum en dan presteer je het om zo'n belachelijk boek te schrijven, waar 1500 jaar na dato nog steeds elke dag duizenden discussies over worden gevoerd omdat het niet duidelijk is opgeschreven![]()
Plus, verveelt die kerel zich boven ofzo? Hij zou ook gewoon duizenden profeten kunnen sturen, de sterren laten veranderen in letters, zichzelf kunnen laten zien, noem het maar op, om ons direct te overtuigen van zijn bestaan.
Maar nee, hij houdt het lekker vaag allemaal zodat er maar een select groepje de 'waarheid' te horen krijgt die dan vervolgens de rest maar moet gaan overtuigen, desnoods met het zwaard![]()
En hij zit zich boven lekker af te trekken terwijl 'wij' ons hier maar kapot lopen te discussieren en af liggen te maken in zijn naam?
Ben dan gvd eens duidelijk! Voor ons allemaal dus en niet alleen voor een klein groepje mensen in de woestijn! Dat is racisme en vragen om problemen.
quote:Op maandag 22 maart 2010 14:18 schreef spermanent het volgende:
Heb al vaker soortgelijke posts gedaan maar daar wordt nooit op gereageerd. Misschien omdat ik lachwekkende, beledigende woorden gebruik maar de kern is toch geen slecht punt dacht ik zo.
[..]
Maar waarom? Waarom alleen een paar mensen een hintje geven en dan maar afwachten wie er allemaal geloofd en of ze de anderen overtuigen?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:23 schreef L3IPO het volgende:
God/Allah doet dit zodat alleen de ware volgelingen overblijven, de mensen die geloven dus
quote:Op maandag 22 maart 2010 14:30 schreef spermanent het volgende:
[..]
Maar waarom? Waarom alleen een paar mensen een hintje geven en dan maar afwachten wie er allemaal geloofd en of ze de anderen overtuigen?
Wat heb je daar aan? Om vervolgens een hel en een hemel te openen en degenen aan wie je het niet duidelijk hebt gemaakt de martelen?
Allah is dus de grootste ego van het universum. 5 keer per dag op je knieën voor hem om vervolgens maar af te wachten of je maagden mag neuken, of dat je voor eeuwig gemarteld wordt. En dat allemaal omdat meneer er voor koos om zo onduideiljk te zijn?
Er is gewoon geen goede reden voor denk ik. En zo wel, dan wil ik hem graag horen.
Haha is dat de enige reactie die je geeft op mijn stukje?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:32 schreef AndersdanJOu het volgende:
[..]
Als jij zo graag de 72 maagden wilt gaan neuken dan moet je maar heel gauw tot het Islam gaan bekeren
klopt, zoniet dan ben je als man al snel verdoemd om als 1 van de 72 maagden te fungeren.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:32 schreef AndersdanJOu het volgende:
[..]
Als jij zo graag de 72 maagden wilt gaan neuken dan moet je maar heel gauw tot het Islam gaan bekeren
Goed punt, waarom komt gods woord in boeken tot ons? Mensen schrijven boeken, daar is dus niks goddelijks aan. Waarom geen teken van leven van een god, zoals je zegt een almachtige god hoeft zich niet te beperken tot zoiets menselijks als een schrift.quote:Plus, verveelt die kerel zich boven ofzo? Hij zou ook gewoon duizenden profeten kunnen sturen, de sterren laten veranderen in letters, zichzelf kunnen laten zien, noem het maar op, om ons direct te overtuigen van zijn bestaan.
Maar nee, hij houdt het lekker vaag allemaal zodat er maar een select groepje de 'waarheid' te horen krijgt die dan vervolgens de rest maar moet gaan overtuigen, desnoods met het zwaard
Een religie hoef ik geen enkele waarde toe te kennen, voor mij zijn religies totaal fantasie. Een gelovige is echter altijd een mens, en een mens moet je respecteren als mens, niet omdat hij in een of andere nomaden boek gelooft of er niet in gelooft.quote:Als je wilt geloven dan doe je dat,wil je dat niet dan moet je andersmans religies in waarde laten.
Haha, de rest vliegt allemaal in de hel.quote:God/Allah doet dit zodat alleen de ware volgelingen overblijven, de mensen die geloven dus
There - i fixed it.quote:Op maandag 22 maart 2010 03:05 schreef spermanent het volgende:
Wat is allahgod toch een arie.
Dan ben je godverdomme de meest alwetende knakker van het universum en dan presteer je het om zo'n belachelijk boek te schrijven, waar 15002000 jaar na dato nog steeds elke dag duizenden discussies over worden gevoerd omdat het niet duidelijk is opgeschreven
Plus, verveelt die kerel zich boven ofzo? Hij zou ook gewoon duizenden profeten kunnen sturen, de sterren laten veranderen in letters, zichzelf kunnen laten zien, noem het maar op, om ons direct te overtuigen van zijn bestaan.
Maar nee, hij houdt het lekker vaag allemaal zodat er maar een select groepje de 'waarheid' te horen krijgt die dan vervolgens de rest maar moet gaan overtuigen, desnoods met het zwaard
En hij zit zich boven lekker af te trekken terwijl 'wij' ons hier maar kapot lopen te discussieren en af liggen te maken in zijn naam?
Ben dan gvd eens duidelijk! Voor ons allemaal dus en niet alleen voor een klein groepje mensen in de woestijn! Dat is racisme en vragen om problemen.
Misschien is God/Allah wel de duivel die de mensheid m.b.v. valse profeten en boeken wil laten denken dat hij God/Allah is.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:32 schreef Daniel1976 het volgende:
Als God / Allah al zou bestaan, dan issie inderdaad een soort van sadistisch jongetje met een mierennest.
Gaat inderdaad ook op voor die andere knakker daar boven ja.quote:
Ja wat wil je dat ik anders zeg,wil je dat ik je bekeer ??quote:Op maandag 22 maart 2010 14:39 schreef spermanent het volgende:
[..]
Haha is dat de enige reactie die je geeft op mijn stukje?
Ik neem aan dat je toch wel uit mijn teksten kunt concluderen dat ik religie iets belachelijks vindt... Vraag me alleen af hoe het komt dat mensen al die tegenargumenten maar kunnen blijven weer leggen door hun eigen fantasie gebruiken.
Dit is gewoon een mooi argument namelijk.
Waarom?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:21 schreef AndersdanJOu het volgende:
[..]
wil je dat niet dan moet je andersmans religies in waarde laten.
indianen, tibetanen, zwarten, hindoe's, moslims, christenen, noem maar op het zijn in de eerste plaats allemaal mensen.quote:Een religie hoef ik geen enkele waarde toe te kennen, voor mij zijn religies totaal fantasie. Een gelovige is echter altijd een mens, en een mens moet je respecteren als mens, niet omdat hij in een of andere nomaden boek gelooft of er niet in gelooft.
Heb zo het vage idee dat het misschien wel eens niet klopt wat je in dat boekje leest.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:37 schreef RichardDawkins het volgende:
Heb zo het vage idee dat het misschien wel eens niet klopt wat er in dat boekje staat.
quote:Op maandag 22 maart 2010 14:34 schreef gebruikersnaam het volgende:
krijgen we straks ook de vraag of god/allah zo machtig is dat hij een steen kan maken die hij zelf niet kan tillen ?
Mwah, hoe je het ook wendt of keert: een eventuele god zou zich niet laten beïnvloeden of laten vangen in menselijke hokjes.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:18 schreef spermanent het volgende:
Heb al vaker soortgelijke posts gedaan maar daar wordt nooit op gereageerd. Misschien omdat ik lachwekkende, beledigende woorden gebruik maar de kern is toch geen slecht punt dacht ik zo.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |