abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79524588
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:23 schreef AndersdanJOu het volgende:

[..]

Welke Islamitische stroming geloven dan dat Ali hun profeet is?
Zullen vast wel een paar sektes zijn hier en daar. Mij niet bekend in ieder geval.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_79524891
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zullen vast wel een paar sektes zijn hier en daar. Mij niet bekend in ieder geval.
Ok,dat moet ik dan even opzoeken want ik had namelijk altijd gedacht dat de Shijéten geloven dat Ali de profeet is.
Diamonds Are a Girl's Best Friend.....
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:58:11 #53
296868 watnuvaltvaltstraksniet
slissen is het #1 sliswoord
pi_79560132
ook de bijbel is onduidelijk!!
want hoe kan het dat als Adam en Eva de eerste mensen waren ze alleen maar zoons kregen en 1 van hen een ander doodsloeg en vluchte om te daarna te trouwen. met wie?
-Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.
-Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
-Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-School is bijkomen van het weekend.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:38:32 #54
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_79568195
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:58 schreef watnuvaltvaltstraksniet het volgende:
want hoe kan het dat als Adam en Eva de eerste mensen waren ze alleen maar zoons kregen en 1 van hen een ander doodsloeg en vluchte om te daarna te trouwen. met wie?
hmm, volgens hadden ze niet alleen zoons, maar ook dochters. kinderen werden per tweeling geboren en je mocht niet trouwen met je eigen tweelingzus, maar met de ander.
mundus vult decipi
pi_79569608
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:58 schreef watnuvaltvaltstraksniet het volgende:
We hebben een A...
We hebben een L...
We hebben een L...
We hebben een E...
We hebben een G...
We hebben een O...
We hebben een R...
We hebben een I...
We hebben een E...

We hebben ALLEGORIE!

pi_79582407
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

We hebben een A...
We hebben een L...
We hebben een L...
We hebben een E...
We hebben een G...
We hebben een O...
We hebben een R...
We hebben een I...
We hebben een E...

We hebben ALLEGORIE!

Oh dus we moeten het weer niet letterlijk nemen. Altijd handig zo'n uitweg, als achteraf blijkt dat zaken misschien niet helemaal correct beschreven zijn destijds, dan moeten we het maar figuurlijk zien.

En btw, er zijn zat gelovigen die vinden dat je het wèl letterlijk moet nemen, ook dat gedeelte.
pi_79585513
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:51 schreef Modus het volgende:

[..]

Oh dus we moeten het weer niet letterlijk nemen. Altijd handig zo'n uitweg, als achteraf blijkt dat zaken misschien niet helemaal correct beschreven zijn destijds, dan moeten we het maar figuurlijk zien.

En btw, er zijn zat gelovigen die vinden dat je het wèl letterlijk moet nemen, ook dat gedeelte.
Er is wel een groot verschil tussen Bijbel en Koran. Daar waar het eerste boek niet het directe en letterlijke Woord van God is en tevens veel verhalender is de Koran in de ik-vorm geschreven en wel het letterlijke Woord van God. Wat dat betreft denk ik dat de Bijbel een stuk onduidelijker is. Tevens bevat het meer tegenstrijdigheden.
pi_79586500
Beide boeken zijn niet van welke god dan ook.
pi_79587627
Waar baseer je dat op?
pi_79587804
Om dezelfde reden als dat jij het zou afwijzen als ik een boek zou schrijven en daarbij claim geïnspireerd te zijn door Zeus. Of door Budduuuzzzzu. Of de jou onbekende entiteit Ktrwappiemaps-pluu.
pi_79587953
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:41 schreef Ribbenburg het volgende:
Waar baseer je dat op?
Wat is jouw religie?(als ik vragen mag tenminste)
Diamonds Are a Girl's Best Friend.....
pi_79588981
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:48 schreef AndersdanJOu het volgende:

[..]

Wat is jouw religie?(als ik vragen mag tenminste)
Vrijzinnig protestants. Maar geen kerkbezoeker.
pi_79589165
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:44 schreef Modus het volgende:
Om dezelfde reden als dat jij het zou afwijzen als ik een boek zou schrijven en daarbij claim geïnspireerd te zijn door Zeus. Of door Budduuuzzzzu. Of de jou onbekende entiteit Ktrwappiemaps-pluu.
Dat zou ik inderdaad niet accepteren, aangezien ik niet in die godheden geloof.
pi_79589264
Ja en je gelooft daar niet in wegens gebrek aan bewijs. En dan zeg ik 'ja maar ik voel hem in mijn hart!' Dan geloof je het nog niet. En terecht. Maar zo handel je zelf wel. 'Ik voel het maar kan het niet bewijzen'.
pi_79589524
Heb je de Bijbel wel eens gelezen?
pi_79589591
Waarom zou ik dat moeten? Ga je nou de bijbel als bewijs aanvoeren?
pi_79589661
Er zijn voldoende aanwijzingen dat de auteurs van de Bijbel en de profeten door God geïnspireerd zijn. Mijn reden om in Hem te geloven is het Schrift dat via Hem tot stand is gekomen.
pi_79589807
Ha we hebben er weer 1. De ultieme cirkelredenering. "De bijbel is het boek van God want dat staat in de bijbel." Geniaal hoor. Echt, bril-jant. Excusez le mot, maar eh: mijn god zeg.
pi_79589879
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:25 schreef Ribbenburg het volgende:
Er zijn voldoende aanwijzingen dat de auteurs van de Bijbel en de profeten door God geïnspireerd zijn.
Lolwut?
pi_79589960
Ms kan je die overtuigende aanwijzingen hier [Centraal] Bijbel en christendom #6 even uit de doeken doen. Ze zijn alleen allemaal al 5 miljard keer weerlegd wegens drogredenen, cirkelredeneringen etc.
pi_79590021
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:27 schreef Modus het volgende:
Ha we hebben er weer 1. De ultieme cirkelredenering. "De bijbel is het boek van God want dat staat in de bijbel." Geniaal hoor. Echt, bril-jant. Excusez le mot, maar eh: mijn god zeg.
Je leest niet wat ik zeg. Ik geloof in God omdat het Schrift wel door goddelijke inspiratie tot stand gekomen moet zijn. Zo'n boek kan in mijn beleving niet uitsluitend mensenwerk zijn.
pi_79590077
"in mijn beleving" is ook niet echt een sterk argument he.
pi_79590284
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:31 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Je leest niet wat ik zeg. Ik geloof in God omdat het Schrift wel door goddelijke inspiratie tot stand gekomen moet zijn. Zo'n boek kan in mijn beleving niet uitsluitend mensenwerk zijn.
Dat klinkt al heel anders dan:
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:25 schreef Ribbenburg het volgende:
Er zijn voldoende aanwijzingen dat de auteurs van de Bijbel en de profeten door God geïnspireerd zijn.
Maar goed, feit blijft dat, eender welk geloof je ook 'kiest', het blijft een subjectieve aangelegenheid.
pi_79590412
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klinkt al heel anders dan:
[..]
Ik zie niet hoe dat anders is. Ik zeg gewoon twee keer min of meer hetzelfde.
pi_79590477
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:33 schreef Modus het volgende:
"in mijn beleving" is ook niet echt een sterk argument he.
Goh, wat zijn we weer snugger vandaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')