Zullen vast wel een paar sektes zijn hier en daar. Mij niet bekend in ieder geval.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:23 schreef AndersdanJOu het volgende:
[..]
Welke Islamitische stroming geloven dan dat Ali hun profeet is?
Ok,dat moet ik dan even opzoeken want ik had namelijk altijd gedacht dat de Shijéten geloven dat Ali de profeet is.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zullen vast wel een paar sektes zijn hier en daar. Mij niet bekend in ieder geval.
hmm, volgens hadden ze niet alleen zoons, maar ook dochters. kinderen werden per tweeling geboren en je mocht niet trouwen met je eigen tweelingzus, maar met de ander.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:58 schreef watnuvaltvaltstraksniet het volgende:
ook de bijbel is onduidelijk!!
want hoe kan het dat als Adam en Eva de eerste mensen waren ze alleen maar zoons kregen en 1 van hen een ander doodsloeg en vluchte om te daarna te trouwen. met wie?
We hebben een A...quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:58 schreef watnuvaltvaltstraksniet het volgende:
ook de bijbel is onduidelijk!!
want hoe kan het dat als Adam en Eva de eerste mensen waren ze alleen maar zoons kregen en 1 van hen een ander doodsloeg en vluchte om te daarna te trouwen. met wie?
Oh dus we moeten het weer niet letterlijk nemen. Altijd handig zo'n uitweg, als achteraf blijkt dat zaken misschien niet helemaal correct beschreven zijn destijds, dan moeten we het maar figuurlijk zien.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
We hebben een A...
We hebben een L...
We hebben een L...
We hebben een E...
We hebben een G...
We hebben een O...
We hebben een R...
We hebben een I...
We hebben een E...
We hebben ALLEGORIE!
Er is wel een groot verschil tussen Bijbel en Koran. Daar waar het eerste boek niet het directe en letterlijke Woord van God is en tevens veel verhalender is de Koran in de ik-vorm geschreven en wel het letterlijke Woord van God. Wat dat betreft denk ik dat de Bijbel een stuk onduidelijker is. Tevens bevat het meer tegenstrijdigheden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:51 schreef Modus het volgende:
[..]
Oh dus we moeten het weer niet letterlijk nemen. Altijd handig zo'n uitweg, als achteraf blijkt dat zaken misschien niet helemaal correct beschreven zijn destijds, dan moeten we het maar figuurlijk zien.
En btw, er zijn zat gelovigen die vinden dat je het wèl letterlijk moet nemen, ook dat gedeelte.
Vrijzinnig protestants. Maar geen kerkbezoeker.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:48 schreef AndersdanJOu het volgende:
[..]
Wat is jouw religie?(als ik vragen mag tenminste)
Dat zou ik inderdaad niet accepteren, aangezien ik niet in die godheden geloof.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:44 schreef Modus het volgende:
Om dezelfde reden als dat jij het zou afwijzen als ik een boek zou schrijven en daarbij claim geïnspireerd te zijn door Zeus. Of door Budduuuzzzzu. Of de jou onbekende entiteit Ktrwappiemaps-pluu.
Lolwut?quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:25 schreef Ribbenburg het volgende:
Er zijn voldoende aanwijzingen dat de auteurs van de Bijbel en de profeten door God geïnspireerd zijn.
Je leest niet wat ik zeg. Ik geloof in God omdat het Schrift wel door goddelijke inspiratie tot stand gekomen moet zijn. Zo'n boek kan in mijn beleving niet uitsluitend mensenwerk zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:27 schreef Modus het volgende:
Ha we hebben er weer 1. De ultieme cirkelredenering. "De bijbel is het boek van God want dat staat in de bijbel." Geniaal hoor. Echt, bril-jant. Excusez le mot, maar eh: mijn god zeg.
Dat klinkt al heel anders dan:quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:31 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Je leest niet wat ik zeg. Ik geloof in God omdat het Schrift wel door goddelijke inspiratie tot stand gekomen moet zijn. Zo'n boek kan in mijn beleving niet uitsluitend mensenwerk zijn.
Maar goed, feit blijft dat, eender welk geloof je ook 'kiest', het blijft een subjectieve aangelegenheid.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:25 schreef Ribbenburg het volgende:
Er zijn voldoende aanwijzingen dat de auteurs van de Bijbel en de profeten door God geïnspireerd zijn.
Goh, wat zijn we weer snugger vandaag.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:33 schreef Modus het volgende:
"in mijn beleving" is ook niet echt een sterk argument he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |