Ik neem aan dat je bedoelt de afschaf van de HRA. Maar dan lijkt het mij nog steeds een merkwaardige gedachtegang. Als de HRA wordt afgeschaft, kelderen immers de woningprijzen. In Zweden daalden de prijzen tot 50% na het afschaffen van de HRA.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je bang bent voor de HRA moet je juist NU kopen
Voor het afgeloste deel niet, nee.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De staat kan de HRA NIET met terugwerkende kracht afschaffen
Dat is niet met terugwerkende kracht. Met terugwerkende kracht moeten mensen alsnog hun belasting gaan betalen over al die jaren dat ze HRA genoten hebben. Kan ook, maar lijkt me net iets te ver gaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor de looptijd van je hypotheek ook niet
Tuurlijk kan de staat dat doen. Vraag is OF de overheid dat doet. Maar aannemen dat de staat dat niet doet is wishfull thinking.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor de loop van je hypotheek van je hypotheek ook niet
Je moet lezen wat ik zeg. Als je bang bent voor de HRA moet je NU kopen, daar is geen woord Spaans aanquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is niet met terugwerkende kracht. Met terugwerkende kracht moeten mensen alsnog hun belasting gaan betalen over al die jaren dat ze HRA genoten hebben. Kan ook, maar lijkt me net iets te ver gaan.
De Staat kan dat NIET doen, de staat mag niet tijdens het spel de regels veranderenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan de staat dat doen. Vraag is OF de overheid dat doet. Maar aannemen dat de staat dat niet doet is wishfull thinking.
Overigens denk ik niet dat de overheid kiest voor een big bang. Maar ook een langzaam uitfaseren van de HRA wordt verdisconteerd in de marktprijzen. Het is beter dat deze kogel door de kerk is, vóórdat je koopt.
Het hangt er van af. Als ze de HRA gaan beperken voor nieuwe hypotheken dan kan het verstandiger zijn nog net even een hypo af te sluiten. Ik zou dan trouwens een huis in Belgié kopen, met Nederlandse hypotheek en zodra de nieuwe prijssituatie hier is doorgedrongen in Nederland mét hypotheek weer terugverhuizen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet lezen wat ik zeg. Als je bang bent voor de HRA moet je NU kopen, daar is geen woord Spaans aan
De staat mag alles doen waar de staat zin in heeft. En de staat heeft dat ook vaak genoeg gedaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De Staat kan dat NIET doen, de staat mag niet tijdens het spel de regels veranderen
Mirá che, el problema no es el Español, el problema es la lógica...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet lezen wat ik zeg. Als je bang bent voor de HRA moet je NU kopen, daar is geen woord Spaans aan
Er is nog steeds geen woord Spaans aan, ga eens lezenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het hangt er van af. Als ze de HRA gaan beperken voor nieuwe hypotheken dan kan het verstandiger zijn nog net even een hypo af te sluiten. Ik zou dan trouwens een huis in Belgié kopen, met Nederlandse hypotheek en zodra de nieuwe prijssituatie hier is doorgedrongen in Nederland mét hypotheek weer terugverhuizen.
Als het voor alle hypotheken geldt, bestaand en nieuw,moet je natuurlijk wachten.
Je kent de wet niet, jammerquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
De staat mag alles doen waar de staat zin in heeft. En de staat heeft dat ook vaak genoeg gedaan.
De staat maakt de wet toch zelf. De kinderbijslag is bijvoorbeeld ook beperkt. Net alsof je die kinderen terug kunt brengen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kent de wet niet, jammer
De staat verandert voortdurend de regels.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De Staat kan dat NIET doen, de staat mag niet tijdens het spel de regels veranderen
Het gaat erom dat als jij een Hypo afsluit dat je er van uit mag gaan dat de HRA is voor de duur van die hypotheek en de kinderbijslag heeft er net als altijd bij jou niks mee te maken, je kan gewoon niet fatsoenlijk Nederlands lezenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
De staat maakt de wet toch zelf. De kinderbijslag is bijvoorbeeld ook beperkt. Net alsof je die kinderen terug kunt brengen.
Het zou ook een slechte zaak zijn indien dit nog kon. Zeker in crisissituaties.
Maar niet tijdens het spelquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:50 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
De staat verandert voortdurend de regels.
Daar mag je dus klaarblijkelijk niet van uit gaan!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het gaat erom dat als jij een Hypo afsluit dat je er van uit mag gaan dat de HRA is voor de duur van die hypotheek en de kinderbijslag heeft er net als altijd bij jou niks mee te maken, je kan gewoon niet fatsoenlijk Nederlands lezen
Mening. Geen feit.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het gaat erom dat als jij een Hypo afsluit dat je er van uit mag gaan dat de HRA is voor de duur van die hypotheek en de kinderbijslag heeft er net als altijd bij jou niks mee te maken,
Jij-bak. Gaap.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
je kan gewoon niet fatsoenlijk Nederlands lezen
Uitgeluld dus, en wat ben je ook een enorme mongoolquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar mag je dus klaarblijkelijk niet van uit gaan!
Zit je 'm te knijpen DAM? Met je voor jou te dure rijtjeskrot dat je niet meer kunt verkopen en na de verkiezingen ook niet meer kunt betalen?
quote:
QFT!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Uitgeluld dus, en wat ben je ook een enorme mongool
Tuurlijk wel. AOW-leeftijd verhogen voor mensen die nu al AOW-premie betalen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar niet tijdens het spel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |