Ik ben dan blijkbaar een idioot, omdat ik geen contracten teken waarvan ik niet weet of ik die kan nakomen, en zeker geen contracten waarin forse boeteclausules zijn opgenomen bij niet-nakoming.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:13 schreef muRcialo het volgende:
[..]
Je bent zelf een idioot, ik ben niet achterlijk sukkeltje. OMG zal nog eens om advies vragen hier, dan ben je gelijk een idioot?
Klopt, goed ik ga morgen gewoon heel veel vragen stellen bij de adviseurquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Maar waarom zou je tekenen voordat je zeker weet dat het lukt? We hebben het hier toch wel over een aanzienlijk risico. Zeg maar vergelijkbaar met je geld bij DSB parkeren op 15 oktober 2009, 'want ze hebben toch zo'n mooi businessplan'.
Ik negeer ze zeker niet, ik neem ze mee in mijn achterhoofd. En ja die boete daar zijn ook weer voorwaarden aan geboden. Mocht het niet lukken te financieren dan houdt het op en heb je daar bewijs van liggen. Morgen afspraak met de adviseur en vrijdag een ander adviseur. Daarna hebben we nog 8 weken de tijd, lijkt mij wel voldoende ? Vooral als je bijna elke dag in de nek van je adviseur loopt te hijgen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik ben dan blijkbaar een idioot, omdat ik geen contracten teken waarvan ik niet weet of ik die kan nakomen, en zeker geen contracten waarin forse boeteclausules zijn opgenomen bij niet-nakoming.
Je bent geen idioot omdat je een vraag stelt, je bent wel een idioot als je de adviezen van terzake kundigen negeert.
Dit.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik ben dan blijkbaar een idioot, omdat ik geen contracten teken waarvan ik niet weet of ik die kan nakomen, en zeker geen contracten waarin forse boeteclausules zijn opgenomen bij niet-nakoming.
Je bent geen idioot omdat je een vraag stelt, je bent wel een idioot als je de adviezen van terzake kundigen negeert.
Kijk, er is niks mis met je mogelijkheden onderzoeken. Ook mensen met A2 coderingen mogen van mij een huis kopen. Maar neem nooit risico's met dit soort dingen. Dat deze man een vrindje van is, betekent vast wel dat hij zijn best gaat doen, maar bedenk dat hij de hypotheek niet verstrekt. Dat doet de bank, en die heeft geen enkele band met jou.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:20 schreef muRcialo het volgende:
[..]
Klopt, goed ik ga morgen gewoon heel veel vragen stellen bij de adviseuren eens kijken wat hij ervan vindt. Gelukkig is de adviseur wel iemand die ook de persoonlijke financieel adviseur is van mijn schoonvader! Dat scheelt, ik denk niet dat hij gaat proberen mij te naaien en de dochter van zijn goede zakenpartner.
Ik wil alles heel duidelijk en anders teken ik natuurlijk niet. Meer dan de helft van de mensen die hier op mijn topic hebben gereageerd denken dat ik daar naar binnen loop teken en weer wegga Whahahaha! achja! komt morgen allemaal en dan weet ik meer!
Wat wil je dan ? wat moet ik dan doen ? Maar geen huis kopen ? niets proberen ? vertel maar wat ik dan beter kan doen inplaats van je adviezen mee te nemen in mijn achterhoofd?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:24 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb TS al meermalen gewaarschuwd net zoals anderen. Hij of zij zegt wel de adviezen mee te nemen in zijn/haar achterhoofd.
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Ja daar ga ik ook vanuitquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kijk, er is niks mis met je mogelijkheden onderzoeken. Ook mensen met A2 coderingen mogen van mij een huis kopen. Maar neem nooit risico's met dit soort dingen. Dat deze man een vrindje van is, betekent vast wel dat hij zijn best gaat doen, maar bedenk dat hij de hypotheek niet verstrekt. Dat doet de bank, en die heeft geen enkele band met jou.
Datzelfde achterhoofd waar je zo te zien op bent gevallen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:23 schreef muRcialo het volgende:
Ik negeer ze zeker niet, ik neem ze mee in mijn achterhoofd.
Weer een opmerking van 0,0 gaat echt nergens heen!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Datzelfde achterhoofd waar je zo te zien op bent gevallen?
En die blijf je houden zo lang je overal op reageert. Je standpunt is duidelijk, dat van ons ook, laten we nu eerst afwachten wat die adviseur morgen zegt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:34 schreef muRcialo het volgende:
[..]
Weer een opmerking van 0,0 gaat echt nergens heen!
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En die blijf je houden zo lang je overal op reageert. Je standpunt is duidelijk, dat van ons ook, laten we nu eerst afwachten wat die adviseur morgen zegt.
Rare zaak eigenlijk. Die adviseurs maken gebruik van een soort rekenprogramma. het is best mogelijk dat het rekenprogramma aangeeft dat een hypotheek mogelijk is. Pas wanneer de hypotheekofferte daarna getekend is gaat ie echt door de controle bij de hypotheekverstrekker. Dan kan het ineens tot moeilijkheden gaan lijden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:59 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Net alsof dat garanties geeft.....
Wij hadden van te voren gesproken met een "onafhankelijk" adviseur. Die vertelde ons dat een hypotheek geen enkel probleem was. Zelfs met een A notering zouden we makkelijk een top hypotheek kunnen krijgen! Nee, echt! Jazeker!
Koopovereenkomst getekend.... hypotheek aangevraagd... En dat duurde maar en duurde maar.... Maar de adviseur bleef er van overtuigd dat wij de hypotheek zouden krijgen. Jazeker!
2 dagen ná het verlopen van de ontbinding belde hij dat het toch niet door ging.... Het speet hem echt heel erg dat we nu 10% moesten gaan betalen.... En hij zou nog een andere verstrekker proberen.... Jazeker!
Dus hebben we een andere adviseur gebeld. Die heeft dezelfde dag alles aangevraagd en had de volgende dag accoord tot onze grote opluchting.
Als het aan de Jazeker adviseur had geleden waren we 17'000 euro armer geweest zonder er ooit iets voor terug te zien. We hebben enorme mazzel gehad dat de tweede adviseur wél wist hoe het zaakje werkte.
Maar ja, dat was 8 jaar geleden... Tóen kon je met een A-klassering nog een hypotheek krijgen als je de juiste mensen wist te benaderen.....
Wat je mis hebt is dat de koper de hypotheekgever is, en de bank de hypotheeknemer (of geldverstrekker).quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:47 schreef Staartaap het volgende:
[..]
Rare zaak eigenlijk. Die adviseurs maken gebruik van een soort rekenprogramma. het is best mogelijk dat het rekenprogramma aangeeft dat een hypotheek mogelijk is. Pas wanneer de hypotheekofferte daarna getekend is gaat ie echt door de controle bij de hypotheekverstrekker. Dan kan het ineens tot moeilijkheden gaan lijden.
Ik wil hiermee zeggen dat je best eerst kunt gaan navragen wat je financiële mogelijkheden zijn maar het kan best zijn dat het puntje-bij-paaltje niet doorgaat en dan zit jij met de gebakken peren. Raar eigenlijk dat daar geen echt goed systeem voor is (een soort voor-acceptatie door een hypotheekverstrekker) want je neemt beslissingen op basis van dat rekenprogramma van de adviseur. Of heb ik het mis?
Zo is het inderdaad.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat je mis hebt is dat de koper de hypotheekgever is, en de bank de hypotheeknemer (of geldverstrekker).
Daar ben ik dan weer!quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:00 schreef klipper het volgende:
En toen werd het stil........
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:07 schreef muRcialo het volgende:
[..]
Daar ben ik dan weer!
Gisteren bij 2 onafhankelijke adviseurs geweest, ze zouden beiden vandaag informeren over de BKR wat onze opties zijn. Volgens de adviseurs bestaat de kans, dat wij een lening kunnen krijgen. Zodra ik meer nieuws heb laat ik het weten..
BTW koopcontract getekend, tijd voor om onze lening voorelkaar te krijgen hebben we op 8 weken kunnen krijgen.
Dus voldoende ruimte om alles te regelen mocht het niet lukken, dan houdt het op!
Ik laat het weten..
Ik weet niet hoe groot die kans is, is ook niet gezegd omdat dat vandaag geinformeerd zou worden. Dus ik zie het allemaal wel. als het niet lukt pech gehad en heb ik het toch geprobeerd. Zoals ik al eerder had aangegeven.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:27 schreef karr-1 het volgende:
De kans bestaat dat je een lening kunt krijgen? Die kans is er altijd volgens mij, maar hoe groot is die kans? Hebben ze dat er ook bij gezegd?
Jeps minimaal 2 schriftelijke afwijzingen van 2 verschillende banken en gedocumenteerd dat je er alles aan het gedaan. Oja ook als de rente hoger is dan 7% kan je hem ontbinden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:53 schreef Scorpie het volgende:
En heb je al gekeken wat de ontbindende voorwaarden van je koopcontract zijn?
Dankjewelquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:34 schreef Scorpie het volgende:
Goed zo. Succes!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |