abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79451679
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je wilt, ik prefereer inhoudelijke discussie, maar er 2 mensen nodig zijn om dat spelletje te spelen.
Lees eens terug....

BTW

Rand held that the only moral social system is laissez-faire capitalism. Her political views were strongly individualist and hence anti-statist and anti-Communist. Rand detested many liberal and conservative politicians of her time, including prominent anti-Communists.[74][75] She rejected the libertarian movement, although Jim Powell, a senior fellow at the Cato Institute, considers Rand one of the three most important women (along with Rose Wilder Lane and Isabel Paterson) of modern American libertarianism.[76] Rand rejected anarcho-capitalism as "a contradiction in terms", a point on which she has been criticized by self-avowed anarchist Objectivists such as Roy Childs.[77] Philosopher Chandran Kukathas said her "unremitting hostility towards the state and taxation sits inconsistently with a rejection of anarchism, and her attempts to resolve the difficulty are ill-thought out and unsystematic."[78]

[ Bericht 54% gewijzigd door dramatiek op 22-03-2010 16:27:51 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2010 @ 16:21:08 #127
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_79451903
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:50 schreef dramatiek het volgende:
Blijkbaar snappen vrijemarktfundamentalisten niet dat er een verschil is tussen kaas en mensen.
Er is zeker een verschil. Voedsel is namelijk nog belangrijker dan een ziekenhuis.
Carpe Libertatem
  maandag 22 maart 2010 @ 16:26:01 #128
296677 dw7725
schoon weer weer
pi_79452115
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:51 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Het feit is dat de verzekeraars commerciële instellingen zijn en een bedrijf wil gewoon winst maken. Daarbij mogen ze dus ook zelf kiezen of ze klanten aannemen of niet.

Ik ben het daar niet direct mee eens als het over healthcare gaat, maar hij heeft zeker wel een geldig punt. Zorg is wat mij betreft ook een taak van de overheid.

Dat de verzekeraar een marmeren tafelblad op het bureau heeft die van de winst gekocht heeft is totaal irrelevant natuurlijk...
Het is beter als gezondheidszorg gewoon kostendekkend was, en er niet rijke mensen nog rijker moesten worden
  maandag 22 maart 2010 @ 16:29:11 #129
296677 dw7725
schoon weer weer
pi_79452270
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:07 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ja...de zo ontzichtbare hand dat die niet eens zichtbaar is Alles vermarkten, dat is pas een uitgekauwde en achterhaalde one-liner. De efficientie, de zgn onfeilbaarheid en het rationele van de markten. Alom perfecte informatie. Geloof dat we daarin een beetje doorgeslagen zijn.
De marktwerking resulteert vaak in uitgemolken bejaardenverzorgsters en vrijwilligers en een bejaardenhuisdirecteur die zijn salaris verdriedubbelt
  maandag 22 maart 2010 @ 16:30:47 #130
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79452339
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef dw7725 het volgende:

[..]

Het is beter als gezondheidszorg gewoon kostendekkend was, en er niet rijke mensen nog rijker moesten worden
Zoals ik in mijn bericht al zeg, in mijn ogen is gezondheidzorg ook een taak van de overheid.
Het is echter wel zo dat de VS al jaren commerciële instellingen hun gang laten gaan voor de zorg. Ze kunnen nu niet opeens die instellingen kapot concurreren en hun bestaansrecht afnemen.

Dat er rijke mensen rijker worden is gewoon een fout van de overheid die toegestaan heeft dat zorg privé is en niet door de overheid geregeld.

Het oplossen van dit probleem is nog niet zo makkelijk en daarmee ben ik het er zeker mee eens dat je een commercieel bedrijf niet opeens een hoop beperkingen op kunt leggen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79452500
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:29 schreef dw7725 het volgende:

[..]

De marktwerking resulteert vaak in uitgemolken bejaardenverzorgsters en vrijwilligers en een bejaardenhuisdirecteur die zijn salaris verdriedubbelt
Het resulteert in bejaarden die hun reet afgeveegd krijgen met een stuk boomschors ipv zacht wc-papier, totdat er geen boom meer overeind staat waar de schors vanaf gehaald kan worden
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  maandag 22 maart 2010 @ 16:42:45 #132
296677 dw7725
schoon weer weer
pi_79452916
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:34 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Het resulteert in bejaarden die hun reet afgeveegd krijgen met een stuk boomschors ipv zacht wc-papier, totdat er geen boom meer overeind staat waar de schors vanaf gehaald kan worden
Maar de directeur heeft door de marktwerking wel een tweede woning kunnen kopen
pi_79452979
http://www.gop.com/firepelosi/

Wat een droeftoeters zeg...
  maandag 22 maart 2010 @ 16:45:48 #134
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79453067
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:42 schreef dw7725 het volgende:

[..]

Maar de directeur heeft door de marktwerking wel een tweede woning kunnen kopen
Wat de fuck is dat gezeik toch iedere keer op het salaris van directeuren?? Als hij zijn bedrijf zo goed runt dat hij klanten krijgt en winst maakt is dat toch mooi.
Dat hij die kans krijgt is de schuld van de overheid die de zorg niet goed reguleert. Dan moet je bij de overheid klagen en niet bij de directeur.
pi_79453344
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:13 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Doorgeslagen in vrije markt? Als de vrije markt nu eens zijn gang kon gaan zou je zo'n conclusie misschien kunnen trekken. De overheid bemoeit zich nog veel te veel met vrije markt op heel veel punten.
Is het probleem van onze gezondheidszorg juist niet het feit dat de zorgverzekeraars en ziekenhuizen commerciële instellingen zijn, maar dat er tegelijkertijd weinig te kiezen valt en dat de branche enorm ondoorzichtig is? Als het product van de kaasboer niet goed is, of als je de service niet goed vindt kun je naar de kaasboer aan de overkant gaan. Maar als je chemotherapie nodig hebt omdat je leverkanker hebt, is die keuzevrijheid een stuk beperkter. Al helemaal als je bijvoorbeeld in Noord-Limburg woont, waar je in een straal van 40 kilometer kunt kiezen uit drie ziekenhuizen. Bovendien kan een consument vaak moeilijk beoordelen wat een goed ziekenhuis is, wat de juiste behandelmethode is en waar de goede artsen zitten. In het geval van kaas is dat een stuk moeilijker. En daar komt nog eens bij dat de kosten totaal ondoorzichtig zijn. Iemand die een week in het ziekenhuis heeft gelegen heeft totaal geen idee van de kosten van zijn verblijf.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:54:25 #136
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_79453400
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:45 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Wat de fuck is dat gezeik toch iedere keer op het salaris van directeuren?? Als hij zijn bedrijf zo goed runt dat hij klanten krijgt en winst maakt is dat toch mooi.
Dat hij die kans krijgt is de schuld van de overheid die de zorg niet goed reguleert. Dan moet je bij de overheid klagen en niet bij de directeur.
en dan doet de overheid wat en dan moeten ze zich niet bemoeien met de markt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_79453430
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:45 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Het probleem is het feit dat mensen toch wel naar een bepaald ziekenhuis komen omdat er vaak geen andere mogelijkheid is, terwijl een kaasboer die vieze kaas verkoopt zijn klandizie in hoog tempo ziet verdwijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2010 17:02:14 ]
  maandag 22 maart 2010 @ 16:58:13 #138
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79453558
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Is het probleem van onze gezondheidszorg juist niet het feit dat de zorgverzekeraars en ziekenhuizen commerciële instellingen zijn, maar dat er tegelijkertijd weinig te kiezen valt en dat de branche enorm ondoorzichtig is? Als het product van de kaasboer niet goed is, of als je de service niet goed vindt kun je naar de kaasboer aan de overkant gaan. Maar als je chemotherapie nodig hebt omdat je leverkanker hebt, is die keuzevrijheid een stuk beperkter. Al helemaal als je bijvoorbeeld in Noord-Limburg woont, waar je in een straal van 40 kilometer kunt kiezen uit drie ziekenhuizen. Bovendien kan een consument vaak moeilijk beoordelen wat een goed ziekenhuis is, wat de juiste behandelmethode is en waar de goede artsen zitten. In het geval van kaas is dat een stuk moeilijker. En daar komt nog eens bij dat de kosten totaal ondoorzichtig zijn. Iemand die een week in het ziekenhuis heeft gelegen heeft totaal geen idee van de kosten van zijn verblijf.
Dat ben ik met je eens. Dat heb ik ook gemeld als je mijn andere posts leest. Je quote alleen het stuk waarin ik reageer op vrije markt in zijn algemeenheid (dat we daar te ver in doorgeslagen zijn). Dat kun je namelijk niet concluderen in mijn ogen omdat de overheid de vrije markt zijn gang niet laat gaan. Zie o.a. de bankensector.

Misschien in een volledige vrije markt dat gezondheidszorg wel werkt, omdat kwaliteit en kosten gewoon geconcurreerd kunnen worden.

Maargoed: Mijn mening is dat zorg een overheidszaak is dus ik ben niet voor een marktwerking in de zorg. (ik zeg dus niet dat het niet kan werken).
  maandag 22 maart 2010 @ 17:11:49 #139
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_79454131
Trieste bedoening dat iedereen maar weer roept: "domme amerikanen", "domme republikeinen" en "de markt faalt".

Zo simpel ligt dat allemaal niet. Moet het zorgstelsel in Amerika anders? Ja! Is Obamacare een goede hervorming? Nee! Geef het individu meer controle over zijn gezondheid. Vrijheid moet voorop staan.

Maargoed, ik denk niet dat een discussie met de welfare statisten mogelijk is. Dus gaan we vanavond maar lekker feesten bij de NOS.
pi_79454141
Mooi, dan zijn we het met elkaar eens. Of de zorg overlaten aan de markt, of het als overheid zelf in de hand houden (waar ik ook een voorstander van ben, tot op zekere hoogte). Deze halfslachtige situatie is vlees noch vis.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:17:59 #141
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_79454373
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:12 schreef Sloggi het volgende:
Mooi, dan zijn we het met elkaar eens. Of de zorg overlaten aan de markt, of het als overheid zelf in de hand houden (waar ik ook een voorstander van ben, tot op zekere hoogte). Deze halfslachtige situatie is vlees noch vis.
Het is niet zo dat we hier in Europa geen problemen hebben met onze sociale stelsel, sterker nog, we hebben ruk naar rechts nodig om flink te kunnen bezuinigen. Dat gebeurd ook, als je bijvoorbeeld kijkt naar Zweden waar ze nu ook flink gaan snijden.

Gratis gezondheidszorg? Bestaat niet!
pi_79454459
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het probleem is het feit dat mensen toch wel naar een bepaald ziekenhuis komen omdat er vaak geen andere mogelijkheid is, terwijl een kaasboer die vieze kaas verkoopt zijn klandizie in hoog tempo ziet verdwijnen.
Marktwerking zou ook niet alleen moeten slaan op verzekeringen maar op de hele zorg en dat begint al bij de opleidingen die niet aan de vraag mogen voldoen, het is de overheid die de schaarste in stand houd.

Liever een Stelios die een keten Easy-ziekenhuizen opstart dan de overheid die de kosten niet in de hand kan houden.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:21:52 #143
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79454533
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:17 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Het is niet zo dat we hier in Europa geen problemen hebben met onze sociale stelsel, sterker nog, we hebben ruk naar rechts nodig om flink te kunnen bezuinigen. Dat gebeurd ook, als je bijvoorbeeld kijkt naar Zweden waar ze nu ook flink gaan snijden.

Gratis gezondheidszorg? Bestaat niet!
Voor niks komt de zon op.
Maar hoe erg ik ook voor marktwerking en liberalisme ben heeft de overheid ook gewoon taken. Een van die taken is in mijn ogen gezondheidszorg. Ik heb er geen problemen mee om voor het collectieve potje te betalen ook al maak ik er geen of amper gebruik van. De dag dat ik geld uit dat potje krijg komt nog wel ooit.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:26:13 #144
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_79454679
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:21 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Voor niks komt de zon op.
Maar hoe erg ik ook voor marktwerking en liberalisme ben heeft de overheid ook gewoon taken. Een van die taken is in mijn ogen gezondheidszorg. Ik heb er geen problemen mee om voor het collectieve potje te betalen ook al maak ik er geen of amper gebruik van. De dag dat ik geld uit dat potje krijg komt nog wel ooit.
Dan nog, kan de overheid beter met jouw centen omgaan dan jij?
  maandag 22 maart 2010 @ 17:31:52 #145
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79454905
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:26 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Dan nog, kan de overheid beter met jouw centen omgaan dan jij?
Niet beter dan ik, ik vind namelijk dat ik zelf erg goed met mijn centen omga.
Wel beter dan 90% van het "gewone volk". Kijk bijvoorbeeld naar DSB bank. Iedereen met verstand van zaken snapt dat je daar niet naartoe moet, maar kun je van het volk verwachten dat ze dat weten?
Daarom ben ik voor collectieve zorg. Voor zoiets belangrijks als zorg kun je niet verwachten dat de gemiddelde mens weet wat het beste is voor hem/haar.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:38:15 #146
202564 SexyDexie
The Dexorcist
pi_79455110
Ik ga me verder niet mengen in de discussie, maar waarom is hier nog geen frontpage-bericht van?
"There's something I've learned.. all we have, ever, is the need to give each other our love. If we forget that, we lose everything we've got. Let's remember that and get out of this place alive, okay?" - Stevie Ray Vaughan
pi_79455148
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:38 schreef SexyDexie het volgende:
Ik ga me verder niet mengen in de discussie, maar waarom is hier nog geen frontpage-bericht van?
Groen licht voor Obama's zorgplan

Al 12 uur geleden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 22 maart 2010 @ 17:47:03 #148
202564 SexyDexie
The Dexorcist
pi_79455389
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Al 12 uur geleden.
Ah, missed it. Thnx
"There's something I've learned.. all we have, ever, is the need to give each other our love. If we forget that, we lose everything we've got. Let's remember that and get out of this place alive, okay?" - Stevie Ray Vaughan
  maandag 22 maart 2010 @ 17:49:14 #149
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79455453
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Al 12 uur geleden.
Altijd leuk, discussies op de FP
pi_79455603
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:49 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Altijd leuk, discussies op de FP
Niet lezen, is slecht voor je hart en je vertrouwen in de mensheid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')