Val ik hier toch even door de wasmandquote:Op zondag 28 maart 2010 11:42 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Jammerr.... u gaat niet door voor de was/droog-combinatie.
Ik ben net terug. Ff douchen en dan laat ik weten hoe het wasquote:Op zondag 28 maart 2010 18:16 schreef pullup het volgende:
Nu zag ik vanochtend toch echt Frans Gobel langskomen met een trosje groupies.
Maar waar was de Ananas ?Je had je toch niet verslapen of zo ?
Ga de Ringvaart roeien (of beter: 135 km). Dan mag je komen praten over pijn aan je reet.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik ben net terug. Ff douchen en dan laat ik weten hoe het was
Maar man o man zeg. Ik heb echt steeds ON-GE-LOOF-LIJKE pijn aan m'n reet. Het is dat ik beter weet anders zou ik denken dat ik vet te kort kom daar.
Ah, vandaar! Vond het al apart om je niet in je naaijkens-skiff te zien!quote:
quote:Op zondag 28 maart 2010 21:54 schreef WanEnOonlie het volgende:
geroeiDDDDDDDDD
Sorry, ik ben een beetje een spellings-nazi.
Zegde? Als je zo'n spellings-nazi bent dan zal je dit soort dingen vast ook belangrijk vinden? Ik ging er namelijk meteen vanuit dat het een dikke taalfout was maar heb het inmiddels opgezocht en kan niet echt een regel vinden maar bij afzeggen en toezeggen is het wel "zegde" dus dat zal bij vaarwel zeggen dan wel net zo zijnquote:Clevering, in haar studententijd lid van Gyas, zegde het roeien vaarwel en ging wonen op een schitterende boerderij in Groningen.
Je bedoelt zo kort door de bocht als de laatste keer toen nereus vooraan voer bij de Varsity? Binnen de boei door.quote:Op zondag 28 maart 2010 09:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Is wel heel kort door de bocht natuurlijk
Tsja, 11 april zal het zeggenquote:Op zondag 28 maart 2010 11:40 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Benieuwd of jullie finale halen, had het er laatst nog over met Anne, maar die wilde niks loslaten. Kan het je wel aanraden! Finale roeien op de Varsity is één van de mooiste momenten in mijn roeicarrière.
Skøll gaat het paasweekend (in elk geval de Eerstejaarsploegen dan) naar Vidar. Wel weer even lekker, wisseling van vaarwater!quote:Op maandag 29 maart 2010 10:35 schreef AHappelstroop het volgende:
Gaan er nog mensen richting Vidar in het weekend van 17/18 april?
Wil beetje inventariseren of niet half roeiend Nederland straks daar haar trainingskamp heeft.
MGZ is er dan ook, maar wij trekken het door tot het Varsityweekend.. (Gent spring regatta, whoei!)quote:Op maandag 29 maart 2010 10:53 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Skøll gaat het paasweekend (in elk geval de Eerstejaarsploegen dan) naar Vidar. Wel weer even lekker, wisseling van vaarwater!
Ja, rot he van je pees-ontsteking!!!quote:Op maandag 29 maart 2010 14:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
En wij zullen ook in Gent zijn in een 2-.
Als ik weer kan roeien
Nou laten we dat toch even niet gaan hopenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:20 schreef Bellah het volgende:
Heb 't ook gehad vorig jaar, duurde.. slik.. twee maanden.
Een roeier van mij kreeg het vorig jaar met de ZRB en heeft er nu nog steeds last van als hij gaat roeien. Kan alle kanten uitgaan met dat soort blessures :Squote:Op maandag 29 maart 2010 22:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nou laten we dat toch even niet gaan hopen
Ik hoor van veel mensen dat het een langdurige klacht is, ik wil toch minimaal wel de KHB en de ARB kunnen starten dit jaar
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:47 schreef De_Brok het volgende:
met wat voor een palen roei je D_A? Bij ons krijgen veel mensen last van die groene adjustables. Wij maken ze dan dikker zodat er minder klachten ontstaan bij die roeiers (met name met grotere handen)
Prima dan ga ik dat eens proberen, heb eigenlijk nooit problemen gehad met de handles dus daarom vind ik het zo vreemd dat daar misschien de oorzaak aan kan liggen. Uiteraard heb ik hem dus ook niet briljant vast gehouden maar goed, dat terzijde danquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:20 schreef pullup het volgende:
Je kan in ieder geval eens proberen met verschillende handles te roeien D_A. Met sculls heb ik de ervaring dat mensen juist last krijgen als ze met de dikke variant roeien en wisselen naar dunne handles wil dan nog wel eens helpen.
Welke pols is het? Draai?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Prima dan ga ik dat eens proberen, heb eigenlijk nooit problemen gehad met de handles dus daarom vind ik het zo vreemd dat daar misschien de oorzaak aan kan liggen. Uiteraard heb ik hem dus ook niet briljant vast gehouden maar goed, dat terzijde dan
Vanavond eens langs onze roei huis dokter en kijken wat we er aan kunnen doen op korte termijn, niet roeien vind ik ook maar zozo.
Jups binnenkant.quote:
Misschien dat je een tijdje te veel met een kromme pols geroeid hebt? Dat is meestal de oorzaak van dit soort dingen. De kracht die in de haal geleverd wordt, gaat niet via de armen naar sterkere lichaamsdelen (schouders bijv.) maar wordt in de pees opgevangen. Die is naar niet voor gemaakt, dus raakt-ie ovebelast.quote:
Zou best kunnen door de overstap van de 8+ naar de 2-, weinig halen gemaakt laatste maanden, niet helemaal gelijk uit en in, balans houden dmv handelen en waardoor ik dus minder lette op het strekken van armen. Zou kunnen..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:34 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Misschien dat je een tijdje te veel met een kromme pols geroeid hebt? Dat is meestal de oorzaak van dit soort dingen. De kracht die in de haal geleverd wordt, gaat niet via de armen naar sterkere lichaamsdelen (schouders bijv.) maar wordt in de pees opgevangen. Die is naar niet voor gemaakt, dus raakt-ie ovebelast.
Je kan die dingen niet echt versnellen. Gewoon voorzichtig zijn met het belasten ervan. In het begin sowieso niet (zeker niet in een twee-zonder!). Echte adviezen kan ik je niet geven, daar zijn fysiotherapeuten voor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zou best kunnen door de overstap van de 8+ naar de 2-, weinig halen gemaakt laatste maanden, niet helemaal gelijk uit en in, balans houden dmv handelen en waardoor ik dus minder lette op het strekken van armen. Zou kunnen..
Wat zou een goede remedie zijn dat is nu meer mijn vraag, kijken naar de dikte dus (blauw erop?) de oorzaak is ongetwijfeld ook het vasthouden. En nu warm houden met trainen en daarna gelijk ijs?
Dan toch maar de 4- in, vanavond maar eens langs de Fysio kijken of die een ruwe schattig kan geven hoelang ik langs de kant mag gaan toekijkenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Je kan die dingen niet echt versnellen. Gewoon voorzichtig zijn met het belasten ervan. In het begin sowieso niet (zeker niet in een twee-zonder!). Echte adviezen kan ik je niet geven, daar zijn fysiotherapeuten voor.
"De 8 met een beetje geluk bij elkaar geraapte roeisters"quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:42 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe noem je ze dan?
''Dames Acht voor goede roeiers'' ofzo
Wat is het verschil tussen Nederlandse dames-acht en Holland dames-acht? Alhoewel ik wel voorstander ben van Nederlandse want Holland is maar 2 provincies.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:17 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wat dacht je van "de Nederlandse dames-acht", of "de Oranje-vrouwen van Susannah Chayes"?
Of je haalt polsbandjes (tennisdingen)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij moeten altijd afgeknipte sokken dragen om onze polsen! Helpt natuurlijk niet 100% om blessures te voorkomen maar het maakt wel uit denk ik.
Die zijn te smal, sokken zitten ook nog voor een gedeelte op je onderarm.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Of je haalt polsbandjes (tennisdingen)
Je hebt ze in meerdere matenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:34 schreef Lucas0 het volgende:
[..]
Die zijn te smal, sokken zitten ook nog voor een gedeelte op je onderarm.
Afgeknipte sokken? Hoe moet ik me dat voorstellen? Geeft dat steun?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij moeten altijd afgeknipte sokken dragen om onze polsen! Helpt natuurlijk niet 100% om blessures te voorkomen maar het maakt wel uit denk ik.
Nee het is vooral voor de warmte. Kou vergroot de kans op blessures, wij moeten daarom ook altijd met een pakje omhoog roeien voor de onderrug..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:49 schreef Fiekie het volgende:
[..]
Afgeknipte sokken? Hoe moet ik me dat voorstellen? Geeft dat steun?
oké... en je zegt altijd, ik neem aan dat je dat niet doet als je een thermo aan hebt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee het is vooral voor de warmte. Kou vergroot de kans op blessures, wij moeten daarom ook altijd met een pakje omhoog roeien voor de onderrug..
Pakje? Bij Triton?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee het is vooral voor de warmte. Kou vergroot de kans op blessures, wij moeten daarom ook altijd met een pakje omhoog roeien voor de onderrug..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |