Waarom verbaasd het me niet?quote:AMSTERDAM – Een Happy Meal kan één jaar bewaard blijven en is dan nog steeds goed. Dat ontdekte de Amerikaanse Joann Bruso.
© Chris Heijmans
Dat meldt de Britse nieuwssite Daily Mail.
Als experiment zette Bruso en Happy Meal een jaar lang in een open kast. Deze maaltijd, van fastfoodconcern McDonald’s, bleek na twaalf maanden nog altijd eetbaar te zijn.
Conserveringsmiddelen
De 62-jarige oma begon met het experiment om te onderzoeken hoeveel conserveringsmiddelen een maaltijd van de Amerikaanse hamburgerketen zou bevatten. Het bleek voldoende te zijn om naar 365 dagen de maaltijd nog steeds te kunnen eten.
“Ik had meerdere malen het raam gewoon open staan, maar vliegen en andere insecten negeerden de maaltijd. Dat zegt toch wel iets”, zegt Bruso op de Britse site.
Experiment
Bruso is zelf oma van acht kleinkinderen en actief blogger. Ze is van mening dat het experiment duidelijk laat zien hoe slecht een dergelijke maaltijd voor kinderen is.
“Voedsel hoort te desintegreren. Het hoort op ten duur te gaan stinken en te gaan rotten. Het feit dat dit bij een Happy Meal niet gebeurde, laat wel zien hoe ongezond het is”, aldus Bruso.
© NU.nl
quote:Op zondag 21 maart 2010 09:31 schreef fransbreda het volgende:
Super handig, vanmiddag ff een aantal inslaan.
Magnetron doet wonderen denk ikquote:Op zondag 21 maart 2010 09:34 schreef DrDarwin het volgende:
Ik vermoed dat de franse frietjes dan wel echt afgekoeld zijn?
^^ Dat dus, stond pas een filmpje op Fok van zo'n menu in glazen potten.quote:Op zondag 21 maart 2010 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Omdat het oud nieuws is?
quote:Op zondag 21 maart 2010 09:31 schreef fransbreda het volgende:
Super handig, vanmiddag ff een aantal inslaan.
Als je nou eens ff fatsoenlijk een link post in je OP ....quote:
Alles is beschimmeld enzo, behalve de friet. Die blijft hetzelfde.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:49 schreef Socios het volgende:
Heb geen zin om dat te bekijken. Wat gebeurt ermee?
Thanks. En hoe zou het moeten zijn met ´gewoon´ eten?quote:Op zondag 21 maart 2010 10:56 schreef Zeroku het volgende:
Alles is beschimmeld enzo, behalve de friet. Die blijft hetzelfde.
Wat denk je, na een jaarquote:Op zondag 21 maart 2010 10:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Thanks. En hoe zou het moeten zijn met ´gewoon´ eten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |