Heb jij em morgen wel dan?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:08 schreef gelestipjes het volgende:
Hier ook, maar blijkbaar is het nu weer terug. Of misschien is het iets eenmaligs of zo.
Ja, helaas wel. Ze wisten bij ons op de vestiging alleen nog niet of hij er nu wekelijks weer bij zou zitten of dat het gewoon voor 1 keer is.quote:
Nou.. van een Limburgse schone altijdquote:
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:38 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Nou.. van een Limburgse schone altijd
Dit is inderdaad niet te doen, slechts 10 minuten buiten tijd met de voorbereiding, maar ik ben dan ook bek af, op onze vestiging lukt het alleen bij wijken met standaard weinig post (Moerwijk, Zuiderpark, Bouwlust/Vrederust), maar zodra je in DVG-en met veel post komt zijn de tijden ondoenlijk. Waarschijnlijk staat de basistijd wel goed (verhuiskaarten aantal adressen enz.), maar staat voor het zetten van poststukken te weinig tijd.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een klotedag zeg, vandaag. Dubbele hah en behoorlijk veel post (oa van de Belastingdienst en het Waterschap), en ook redelijk wat plaatwerk. Ik vind dat Optivo trouwens een waardeloze methode. Ik zit de hele ochtend als een idioot te straten en te zetten, en nog loop ik anderhalf uur uit. Moest vanmorgen 6 wijken voorbereiden, en in totaal waren dat 17 blauwe bakken en 15 rode.
Ik heb nog pijn in mijn schouder van het zetten. Dit is toch geen werken meer? We lijken wel menselijke sorteermachines geworden, ipv postbodes. We zitten nog in de aanloopfase, dus ik hoop dat er nog wat aan te doen is, anders overweeg ik serieus om ander werk te gaan zoeken.
Nou, ik had vandaag erg veel rode bakken (waterschap en vaccinatie), maar ook ontzettend veel HSM fouten. Ik kwam terug met een stapel van 20 brieven die verkeerd gesorteerd waren en ik dus niet meer kon bestellen.quote:Wat me wel opvalt is, hoe minder post er is, hoe meer fouten er zitten in de rode bakken.
Daarom doen we dat hier ook niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:20 schreef Zipportal het volgende:
Had vandaag veelste weinig HAH mee gekregen. Denk 46 stuks te kort. En een andere collega had weer 50 stuks over.Dat invullen van die groene briefjes helpt echt niet.
wat een actie, gewoon niet bezorgenquote:Op zondag 28 maart 2010 01:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Er is hier deze week een zaterdagwerker ontslagen omdat hij al een jaar de HAH niet bezorgt.
Controles worden hier nu superstreng, postbode plus en teamcoach gaan het dorp in en aanbellen bij mensen of de HAH is bezorgd. Zo niet, dan volgt ontslag op staande voet tenzij er een goede verklaring is. Daarom moeten wij altijd de briefjes nauwkeurig invullen.
Bij ons zijn ze juist tamelijk laks. Bij ieder werkoverleg wordt er op gehamerd hoe belangrijk hah is, maar in de praktijk merk ik er weinig van. Als je hah tekort komt en je zet het op het briefje wordt er niets mee gedaan. Je zou verwachten dat het er dan de volgende dag bij zit, maar nee hoor. Ik ben dan nog zo plichtsgetrouw dat ik ook voor mezelf noteer wie er niet gehad heeft en ga het dan de volgende dag uit de oud-papier bak op het depot vissen (want er zijn ook mensen die altijd over houden), maar in feite is dat niet mijn taak.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Er is hier deze week een zaterdagwerker ontslagen omdat hij al een jaar de HAH niet bezorgt.
Controles worden hier nu superstreng, postbode plus en teamcoach gaan het dorp in en aanbellen bij mensen of de HAH is bezorgd. Zo niet, dan volgt ontslag op staande voet tenzij er een goede verklaring is. Daarom moeten wij altijd de briefjes nauwkeurig invullen.
Nee dat maakt niet uit, als je maar opschrijft dat je daar HAH tekort hadquote:Op zondag 28 maart 2010 11:38 schreef Dionysiou het volgende:
Belachelijk. Ik kon misschien 4-6 huizen van mijn redelijk grote wijk niet HAH bezorgen omdat ik te weinig mee kreeg. Het zou effe lekker zijn dat ik daarop word ontslagen.
Bij ons worden ook zulke controles gedaan en is het bij de TC niet eens bekend wie de "panelleden" zijn.quote:Op zondag 28 maart 2010 10:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze juist tamelijk laks. Bij ieder werkoverleg wordt er op gehamerd hoe belangrijk hah is, maar in de praktijk merk ik er weinig van. Als je hah tekort komt en je zet het op het briefje wordt er niets mee gedaan. Je zou verwachten dat het er dan de volgende dag bij zit, maar nee hoor. Ik ben dan nog zo plichtsgetrouw dat ik ook voor mezelf noteer wie er niet gehad heeft en ga het dan de volgende dag uit de oud-papier bak op het depot vissen (want er zijn ook mensen die altijd over houden), maar in feite is dat niet mijn taak.
De controles op hah-bezorging worden door Intomart gedaan (de TC en plus gaan bij ons althans niet zelf de wijk in), en omdat wij niet mogen weten wie de panelleden zijn, zeggen ze nooit precies waar er niet is bezorgd, alleen in welk postcodegebied.
Iemand ontslaan voor 1 niet bezorgde folder zou hier echt niet kunnen. Tenzij de bezorger in kwestie toegeeft niet bezorgd te hebben. Een enkele klacht van een klant, daar kun je geen ontslag op baseren. Hij/zij kan zoveel beweren, zeker toen er kortingsstickers in die folder zaten kwamen er zelfs klachten binnen van mensen die een nee/nee sticker hadden, of waarvan de postbode 100% zeker wist wel een folder bezorgd te hebben.
Als er nu heel veel klachten uit 1 specifieke wijk komen, dan gaan ze het wel onderzoeken en gaat de TC straatcontroles houden, en dan zou wel tot een ontslag kunnen leiden, en anders niet. En dat is maar goed ook.
Ik moet vrijdag gewoon werkenquote:Op zondag 28 maart 2010 22:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Vrijdag geen postbezorging toch? Of wel?
Hier ook natte straattegels weerquote:Op maandag 29 maart 2010 09:09 schreef gelebeer het volgende:
Hier in Breda niet, er wordt redelijk wat regen voorspeld
Ow, dat is wel kut!quote:Op maandag 29 maart 2010 12:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Hoef niet te werken vandaagNou, dan maar een boek lezen
Die reeks ken ik nietquote:Op maandag 29 maart 2010 12:24 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ow, dat is wel kut!
Lezen is gelukkig ook leuk.![]()
Ik heb vorige week de nieuwste ( en laatste) Wallander van Henning Mankel gekocht. Daar ga ik straks na school maar eens in lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |