quote:Op zondag 4 juli 2010 14:07 schreef Prosperity het volgende:
[..]
Ze zouden een 'Hoe&wat in het Sneekers èn Bolswards' moeten maken.
Het is een dialect tochquote:Op zondag 4 juli 2010 16:28 schreef Apotheose het volgende:
ik hou het gewoon bij het Frysk. Punt. Dat is een TAAL. Snekers is geen taal. Dat is verkrachting van het Nederlands en FriesMijn mening. Free country you know.
nee, sommige wel. Vind snekers gewoon echt zo tokkie-achtig klinken.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:30 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Het is een dialect tochMaar noem je alle dialecten dan verkrachting van het Nederlands?
Zou je Fries ook een verkrachting van Nederlands noemen als het geen officiële taal was?quote:Op maandag 5 juli 2010 10:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nee, sommige wel. Vind snekers gewoon echt zo tokkie-achtig klinken.
nee want ik hou van Friesquote:Op maandag 5 juli 2010 10:13 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Zou je Fries ook een verkrachting van Nederlands noemen als het geen officiële taal was?
en fatsoenlijker.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:44 schreef Viper86 het volgende:
Ik kàn Leeuwarders / Bolswards spreken, is ongeveer hetzelfde als Sneekers, Fries kan ik helaas niet vloeiend spreken, kan het wel goed verstaan overigens.Vind stadsfries gewoon wel wat hebben, zou het echt zonde vinden als het zou verdwijnen... Maar over het algemeen spreek ik gewoon Nederlands, omdat dat gewoon wat sneller spreekt dan stadsfries.
quote:Op maandag 5 juli 2010 13:07 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik hou het bij Limburgse vrouwen die bij voorkeur een originele zachte Gé hebben.
quote:Op maandag 5 juli 2010 13:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat heeft ook mijn voorkeur. Het verstaan en spreken van het dialect is ook een pré.
tis maar net wie je voor je hebt. Als ik iemand tegenover me heb die geen woordje Fries spreekt dan ga ik niet stug door in het Fries. Ook al zou ie t misschien wel verstaan. Dat lukt me sowieso niet want ga toch over in t Nederlands. Maar met Friezen spreek ik gewoon Fries.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
nederlands boven streektaal verkiezen in je eigen regio
Dat geld niet alleen voor stadsfries hoor.quote:
we hebben een nieuwe: Peter Tuinmanquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:19 schreef HenkBaksteen het volgende:
Het is officieel. Zo tussen het voetbal door is dat toch wel een historische gebeurtenis.
Al nieuws over een burgemeister?
Ben eigenlijk best wel benieuwd naar hoe het straks zal gaan met die herindeling.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:19 schreef HenkBaksteen het volgende:
Het is officieel. Zo tussen het voetbal door is dat toch wel een historische gebeurtenis.
Jepquote:
Ik ookquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:06 schreef Alexxxxx het volgende:
ik blijf lachen om het Friesland Colollerlege
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |