Het loopt inderdaad storm.quote:
Je had niet door dat je sowieso de enige inwoner was? Dat van die 82.000 inwoners is natuurlijk een hoaxquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:46 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Het loopt inderdaad storm.
Blijkbaar geen Fok!'ers uit zuidwest Friesland in STA.
Ja je kunt er drie nullen van af halenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je had niet door dat je sowieso de enige inwoner was? Dat van die 82.000 inwoners is natuurlijk een hoax
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je had niet door dat je sowieso de enige inwoner was? Dat van die 82.000 inwoners is natuurlijk een hoax
Ga jij eens even vlug terug naar je Brabantse topic.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:00 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Ja je kunt er drie nullen van af halen
Gelukkig zijn er een paar "buitenlanders" die nu je topic een beetje vullenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:40 schreef Viper86 het volgende:
[..]
![]()
Ik dacht al, waarom is het altijd zo stil op straat.![]()
[..]
Ga jij eens even vlug terug naar je Brabantse topic.![]()
![]()
Nee, hier wordt gewoon Fries gesproken.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:36 schreef Runselpink het volgende:
In Zuid Fryslan wordt toch helemaal geen Frys gesproken?
Mij is een keer wijgemaakt dat er een denkbeeldige lijn loopt in Friesland: onder die lijn wordt geen Fries gesproken, daarboven wel. klopt dat ongeveer?
Dankjewelquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:33 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Nee, hier word gewoon Fries gesproken.
De taalsituatie is als volgt: Overal word Fries gesproken, behalve in: Een aantal steden, daar word een mengeling van Fries en oud - Hollands gesproken, een soort stadsdialect dus. In Hindeloopen word ook een apart taaltje gesproken waar ik niet zoveel verstand van heb. En daarnaast heb je nog het Bildts, dat is een Hollands dialect wat afstamt van Hollandse migranten van een paar honderd jaar geleden. En helemaal in het oosten word in een paar dorpjes een variant op het Gronings gesproken. Je hebt in het uiterste zuiden, in de gemeenten oost - en west - Stellingwerf ook nog een nedersaksisch dialect wat sterk verwant is aan het Drenths.
Een kaartje van wikipedia om het nog een beetje duidelijker te maken : link
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:38 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Dankjewel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nothing is what it seems
Het is ook nog maar #1, maar 2 mensen zou wel erg apart zijnquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:37 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Welkom!
Je bent de 1e Zuidwesthoeker, buiten mij om, in dit topic!!
![]()
![]()
Je moet toch ergens beginnenquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:43 schreef FlinkeNaam het volgende:
[..]
Het is ook nog maar #1, maar 2 mensen zou wel erg apart zijn
Ik ben btw wel benieuwd, vind je de herindeling een goed idee?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |