Jammer genoeg draaien kerncentrales niet op lucht maar op uranium, aangezien wij in Europa geen uraniumerts mijnen hebben, hebben wij daarom ook geen totale onafhankelijkheid met kerncentrales.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:55 schreef KoningsJawel het volgende:
[..]
Het lijkt me verstandiger om een aantal kerncentrales te plaatsen, 100% veilig met de huidige technologie, nauwelijks afval (1 vat per jaar per centrale). En totale onafhankelijkheid. Daar bij komt dat het goedkoper is dan windmolenparken die naast de relatief dure investering zelf ook relatief duur zijn in onderhoud
Mooi plaatje,quote:Op zaterdag 20 maart 2010 01:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Voor de volledigheid even een staatje met inkomsten/uitgaven (gepland) in 2010:
[ afbeelding ]
Sowieso vind ik dat er veel kan bespaard worden op defensie, er is geen onmiddellijk gevaar voor het land en en veel NAVO-missies zijn vrij nutteloos.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
JSF niet doen
Uitkeringen niet indexeren (wat effectief verlaging betekent)
Kinderbijslag niet indexeren (wat effectief verlaging betekent)
Het leger halveren
Ontwikkelingsgeld verminderen
Gratis schoolboeken afschaffen
Televisiezenders verminderen, sowieso 'culturele' gelden verminderen
Daarnaast kan je nog 100 maatregelen bedenken voor de hoge inkomens. Iets aan de HRA doen is op dit moment in de crisis veel te risicovol, dat zal een 10stappenplan worden.
En al de pensioenen danquote:Op zondag 21 maart 2010 16:54 schreef arjanus het volgende:
[..]
Mooi plaatje,
Mij lijkt het het beste om het ministerie van sociale zaken en volksgezondheid af te schaffen. Zijn de grootste kostenposten nietwaar? En defaulten op alle schulden, scheelt ook weer 22 miljard. Voordelen zijn: mensen zijn niet meer afhankelijk van het ministerie van sociale zaken,
Of in een poll.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:43 schreef ahnuld het volgende:
Kunnen we alle suggesties niet in de topicstart zetten?
Zal ik straks even doenquote:Op maandag 22 maart 2010 19:43 schreef ahnuld het volgende:
Kunnen we alle suggesties niet in de topicstart zetten?
Op welke manier wordt dat ingezet dan? Externen? Toeleveranciers?quote:Op maandag 22 maart 2010 23:09 schreef LXIV het volgende:
Zelf werk ik bij de overheid en wij moeten ook 20% besparen, en dat is veel. Heel veel. Je kunt je nauwelijks voorstellen wat voor maatregelen nodig zijn om zo'n besparing te realiseren. Dat is geen schaven, dat is geen snijden, dat is hakken. Op volle kracht.
Ik heb het dan ook over de afdeling waar hij werkt.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:47 schreef Goverman het volgende:
^^ dat is schaven...
Hakken betekent...
- 1/5e van de strijdkrachten opheffen (2 squadrons F-16's weg, 4 fregatten verkopen o.i.d.)
- de komende 20 jaar geen (spoor)wegen meer verbreden / aanleggen / onderhouden
- ieder schoolgaand kind 1000 euro lesgeld laten betalen door ouders
- eigen bijdrage in de zorg naar zo'n 1000 euro per jaar
- HRA drastisch inperken (afschaffen)
- AOW nu laten in gaan bij een arbeidsverleden van 45 jaar (met een max. van 70 jarige leeftijd)
- Rijkswaterstaat privatiseren (vgl. ProRail)
- waterschapsheffing afhankelijk maken van risico op overstroming
- ^^ idem voor zorgverzekering e.d.
- kinderopvangtoeslag afschaffen
- buitenlands beleid versoberen (lees: geen ontwikkelingssamenwerking, consulaire hulp e.d. meer)
- en nog meer, maar ik ga eerst even slapen
Het is inderdaad een zinloos plan maar het komt telkens weer naar boven drijven.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:50 schreef snabbi het volgende:
Het belasten van de rijken klinkt heel redelijk, alleen feitelijk schiet je er weinig mee op. Er zijn in verhouding weinig rijken tov rond modaal. Hierdoor zal het opgehaalde bedrag nooit heel veel worden.
levert niet veel op.quote:
Wat bij deflatie ?quote:Uitkeringen niet indexeren (wat effectief verlaging betekent)
Kinderbijslag niet indexeren (wat effectief verlaging betekent)
Kan ca. 10 mld jaarlijks besparen, idd.quote:Het leger halveren
Ontwikkelingsgeld verminderen
onzin, dit is peanuts.quote:Gratis schoolboeken afschaffen
te klein bedrag.quote:Televisiezenders verminderen, sowieso 'culturele' gelden verminderen
30 miljard jaarlijks is ERRUGGG veel geld.quote:Daarnaast kan je nog 100 maatregelen bedenken voor de hoge inkomens. Iets aan de HRA doen is op dit moment in de crisis veel te risicovol, dat zal een 10stappenplan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |