abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 23:58:25 #276
236264 crew  capricia
pi_79592994
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:55 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Wil je hier ook een soort Amerika van maken?
Hoge straffen werken niet. Kijk maar naar landen met hoge straffen, daar is de criminaliteit juist erg hoog.

Laten we Nederland gewoon Nederlands houden. Onze samenleving is nog steeds één van de beste en één van de veiligste. Zolang we zoveel mogelijk Amerikaanse shit buiten de deur houden komt alles goed hier.
Idd.
Het is ook een jaren 70 idee dat wij in NL laag zouden straffen..inmiddels zitten we op of boven het gemiddelde van Europa..dus zo mild is het hier nou ook weer niet.
Er zijn zoveel mensen die denken dat levenslang maar 20 jaar is...Wake up..levenslang is levenslang..ook in NL!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79593329
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd.
Het is ook een jaren 70 idee dat wij in NL laag zouden straffen..inmiddels zitten we op of boven het gemiddelde van Europa..dus zo mild is het hier nou ook weer niet.
Er zijn zoveel mensen die denken dat levenslang maar 20 jaar is...Wake up..levenslang is levenslang..ook in NL!
De nabestaanden hebben levenslang. De meeste criminelen krijgen minder. Verreweg de meeste.

En onzinnige lasterpraat over de VS ga ik niet meer op in. Dat is al zovaak weerlegd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_79593441
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De nabestaanden hebben levenslang. De meeste criminelen krijgen minder. Verreweg de meeste.

En onzinnige lasterpraat over de VS ga ik niet meer op in. Dat is al zovaak weerlegd.
Oog om oog bedoel je?
Je bent een paar eeuw te laat geboren...
Leaf
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 00:16:17 #279
236264 crew  capricia
pi_79593530
quote:

[..]

Ik heb het niet over de VS gehad, toch?
Alle nabestaanden hebben levenslang, en dat weet ik maar al te goed, want ook ik heb mijn broer(tje) verloren.
De vraag is eigenlijk heel filosofisch: wat is de bedoeling van een straf?
Is het genoegdoening? Dat lukt nooit met moord.
Is het de maatschappij beschermen tegen dit soort mensen? Daar hebben we TBS voor.
Is het de bedoeling dat de dader er van leert? Liever wel, natuurlijk...tijd zat om er over na te denken.
Verdient iemand een tweede kans? Ik weet het niet...mijn eerste reactie is "ja, als hij zijn straf heeft uitgezeten". Tot je zelf zoiets mee maakt...

Wat is volgens jou het doel van een straf dan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:20:14 #280
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_79593613
quote:

[..]

Jezus vent. Emigreer dan naar de VS en blijf daar alsjeblieft.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_79596093
De familie is op de hoogte van de sectie, dus op welke manier Milly om het leven gebracht is en of ze seksueel misbruikt is. Als zij het zouden willen, zouden ze zo de Telegraaf kunnen bellen.

Maar kan me voorstellen dat zij nu ook even rust willen. Tijdens de rechtzaak zal dit wel weer de media halen.
Er zijn alleen maar mensen die het zelf zo snel mogelijk willen weten.
pi_79596506
Van de fp
quote:
In het laatste telefoongesprek met haar moeder zei Milly Boele uit Dordrecht dat Sander V. voor de deur stond. Dat schrijft De Telegraaf vandaag op basis van ingewijden. Het Openbaar Ministerie ontkent in de krant.

"Bel me straks even terug want buurman V. staat met een kat op zijn arm voor de deur", zou ze hebben gezegd. Aanvankelijk stelde justitie dat het 12-jarige meisje had gezegd dat er 'een meneer' voor de deur stond. Later werd gemeld dat ze 'een buurman' had gezegd.

Eerder stelden oud-rechercheur Dick Goseweher en politiepsycholoog Harrie Timmerman dat de politie meteen met een speurhond bij de buren langs had moeten gaan. Korpschef Teun Visscher wees er in het AD op dat dit niet veel had uitgemaakt omdat het meisje al snel na haar ontvoering werd gedood.

Om er zeker van te zijn dat de politie goed heeft gehandeld, wil hij een onafhankelijke evaluatie laten uitvoeren.
Ze noemde hem dus wrs wel bij naam.
Dan vind ik het dus gek dat er daarop niet terstond is gerechercheerd.
Ook niet trouwens dat die moeder/ouders flink heibel getrapt hebben aan de deur van Sander V.
I´m back.
pi_79596619
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 07:46 schreef Ryan3 het volgende:
Van de fp
[..]

Ze noemde hem dus wrs wel bij naam.
Dan vind ik het dus gek dat er daarop niet terstond is gerechercheerd.
Ook niet trouwens dat die moeder/ouders flink heibel getrapt hebben aan de deur van Sander V.
want je vind een bron als de telegraaf die een nog vagere bron ('ingewijden') noemt wel betrouwbaar.

Je denkt niet als ze dat zo had gezegd ze daar meteen voor de deur stonden.

En hoe weet je in godsnaam dat die ouders heibel hebben getrapt bij hem. Voor zover ik weet heeft hij zelfs nog helpen zoeken en ze een kaartje geschreven oid
pi_79598714
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd.
Helaas is levenslang vaak een te lange straf, ik zou liever zien dat zware dwangarbeid weer word ingevoerd. Dan mag je je doodwerken, drukt de kosten, is een verkapte vorm van de doodstraf en je martelt de veroordeelde ook nog eens flink, kortom de ideale straf voor menig misdadiger imho
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:08:22 #285
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_79601691
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 07:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

want je vind een bron als de telegraaf die een nog vagere bron ('ingewijden') noemt wel betrouwbaar.

Je denkt niet als ze dat zo had gezegd ze daar meteen voor de deur stonden.

En hoe weet je in godsnaam dat die ouders heibel hebben getrapt bij hem. Voor zover ik weet heeft hij zelfs nog helpen zoeken en ze een kaartje geschreven oid
Precies, als Milly hem bij naam had genoemd dan kan ik me niet voorstellen dat haar moeder dat niet zou hebben gemeld. Aan een paar buren of de pers, dit komt gewoon uit een grote duim van een gefrustreerde televaag journalist.
be nice or go away
pi_79602161
Dat mensen de Telegraaf nog serieus met die vage bronnen
Leaf
pi_79602482
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:08 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Precies, als Milly hem bij naam had genoemd dan kan ik me niet voorstellen dat haar moeder dat niet zou hebben gemeld. Aan een paar buren of de pers, dit komt gewoon uit een grote duim van een gefrustreerde televaag journalist.
Ik las van de week dat de politie pas bekend werd gemaakt met het feit dat het om een buurman ging rond 23 uur; in de Metro stond dat. De moeder was vergeten dit te melden, of kon zich dat niet herinneren op dat moment, aan de politie vanwege alle consternatie. Daarna ging men zich wel uitsluitend met buren bezig houden, heeft men zelfs twee huiszoekingen gedaan. Alleen niet bij Sander V.
Nu meldt de Telegraaf dat zelfs gezegd zou zijn dat het om de bewuste buurman Sander V. ging. Waarom zou men dit zomaar verzinnen? Dat is alleen gestoeld op de perceptie van onbetrouwbaarheid van de Telegraaf waar het gaat om bijv. politieke en maatschappelijke berichtgeving, hetgeen ik ook onderken. Maar is de Telegraaf op ieder vlak van berichtgeving 100% onbetrouwbaar of 100% op.-ed.?
Het komt mij nl. logisch voor dat Milly de naam erbij gemeld zou hebben, ze kende de man goed tot redelijk goed, want ze ging wandelen met de hond van zijn schoonouders die daar wel eens verbleef.
Ik had zelf al de conclusie getrokken dat ook 'buurman' veel te vaag was, fenomenologisch gezien.
Het bericht van de Telegraaf nu komt fenomenologisch gezien wel dichter in de buurt zoals ik het me voorstelde.
En dan vraag je je af of ze niet te weinig accuraat gereageerd hebben, omdat ze, begrijpelijkerwijs, dachten dat een politie-agent zoiets nooit zou doen. Wat m.i. een smoking gun is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 26-03-2010 11:32:42 ]
I´m back.
pi_79602698
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik las van de week dat de politie pas bekend werd gemaakt dat het om een buurman ging rond 23 uur; in de Metro stond dat. De moeder was vergeten dit te melden, of kon zich dat niet herinneren op dat moment, aan de politie vanwege alle consternatie. Daarna ging men zich wel uitsluitend met buren bezig houden, heeft men zelfs twee huiszoekingen gedaan. Alleen niet bij Sander V.
Nu meldt de Telegraaf dat zelfs gezegd zou zijn dat het om de bewuste buurman Sander V. ging. Waarom zou men dit zomaar verzinnen? Dat is alleen gestoeld op de perceptie van onbetrouwbaarheid van de Telegraaf waar het gaat om bijv. politieke en maatschappelijke berichtgeving, hetgeen ik ook onderken. Maar is de Telegraaf op ieder vlak van berichtgeving 100% onbetrouwbaar of 100% op.-ed.?
Het komt mij nl. logisch voor dat Milly de naam erbij gemeld zou hebben, ze kende de man goed tot redelijk goed, want ze ging wandelen met de hond van zijn schoonouders die daar wel eens verbleef.
Ik had zelf al de conclusie getrokken dat ook 'buurman' veel te vaag was, fenomenologisch gezien.
Het bericht van de Telegraaf nu komt fenomenologisch gezien wel dichter in de buurt zoals ik het me voorstelde.
En dan vraag je je af of ze niet te weinig accuraat gereageerd hebben, omdat ze, begrijpelijkerwijs, dachten dat een politie-agent zoiets nooit zou doen. Wat m.i. een smoking gun is.
Of het verzonnen is, denk het niet. Zal wel een vage roddel zijn waar een bericht over wordt gemaakt. "volgens ingewijden" is zo'n vage term dat dat van alles kan zijn.

De Telegraaf had het er eerder ook over dat er gebluste kalk was gebruikt.
Leaf
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:48:18 #289
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_79603361
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik las van de week dat de politie pas bekend werd gemaakt dat het om een buurman ging rond 23 uur; in de Metro stond dat. De moeder was vergeten dit te melden, of kon zich dat niet herinneren op dat moment, aan de politie vanwege alle consternatie. Daarna ging men zich wel uitsluitend met buren bezig houden, heeft men zelfs twee huiszoekingen gedaan. Alleen niet bij Sander V.
Het hoe en waarom van die huiszoekingen ken ik niet omdat daar domweg niets over bekend is gemaakt, wat ik me kan voorstellen is dat ze de directe buren aan beide kanten hebben verzocht om te mogen kijken ivm het onderzoek. Ik snap ook best dat haar moeder niet alles goed op een rijtje had toen de politie arriveerde.
quote:
Hmm, mag ik dit omdraaien? Hoe komt het dat er zo veel mensen zijn die dit soort artikelen uit de telegraaf met een korrel zout nemen? Naar mijn mening doet men daar heel erg zijn/haar best om een zo scherp en sensationeel mogelijk artikel te maken. Dat de waarheid en integriteit daar af en toe een beetje geweld bij aan wordt gedaan staat voor mij buiten kijf, nu met de melding dat Sander V. is genoemd maak ik de afweging om dat niet te geloven, mede ook omdat de telegraaf voorop loopt met meldingen dat de politie fouten heeft gemaakt en vage "deskundigen" aan het woord laat bij gebrek aan statements van politie en/of justitie.
quote:
Ik snap wat je zegt en respecteer je gevoel alleen denk ik er anders over, ik denk juist dat het een algemene melding was die Milly deed aan de telefoon, iets van 'oh daar heb je de buurman met zijn kat' o.i.d. vooral omdat buren hebben getuigd dat de politie op zoek was naar een man met een kat.
quote:
Hij zat bij een ander korps dan de mensen die dit hebben onderzocht, kan best dat ze er pas achter kwamen dat hij agent was toen ze hem de volgende dag interviewden bij het deur tot deur onderzoek.
Ik denk dat hij misschien wel niet de 1e prioriteit heeft gekregen vanwege het feit dat hij agent was, dat ben ik met je eens, om te zeggen dat hij bij naam genoemd is maar uitgesloten is omdat hij toevallig bij de politie zat is mij een straatje te ver.
Ieder zijn/haar mening natuurlijk.
be nice or go away
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:01:00 #290
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79603879
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:08 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat dus.
En de reacties onder dat artikel zijn weer om te huilen. De gemiddelde eenhersencellige lezer daar loopt als een josti achter elk artikel aan. En maar afgeven op de politie, de regering. Álles is hun schuld. Maar ondertussen geen vraagtekens zetten bij de juistheid en objectiviteit van zo'n kut'krant' als de Telegraaf. Naïef volk.

Al had Milly het complete adres van die kerel genoemd... Zolang die melding bij de politie nog steeds pas na negenen binnen kwam, had 't allemaal geen ene fuck uitgemaakt.
pi_79605398
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Of het verzonnen is, denk het niet. Zal wel een vage roddel zijn waar een bericht over wordt gemaakt. "volgens ingewijden" is zo'n vage term dat dat van alles kan zijn.

De Telegraaf had het er eerder ook over dat er gebluste kalk was gebruikt.
Het is 'ongebluste kalk', nadat je er een lijk mee hebt laten verdwijnen is het gebluste kalk
Overigens is het niet zo dat een lijk daarmee in een week opgelost raakt, het versneld de afbraak van het zachte weefsel.
I'll sing you a lullaby.
pi_79605979
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:01 schreef Roel_Jewel het volgende:

Al had Milly het complete adres van die kerel genoemd... Zolang die melding bij de politie nog steeds pas na negenen binnen kwam, had 't allemaal geen ene fuck uitgemaakt.
Onzin natuurlijk, als de aanwijzingen waren dat buurman V. voor de deur had gestaan dan had daar een intensief onderzoek naar gedaan moeten worden. Waarschijnlijk zijn er vragen gesteld waarvan de antwoorden later in het onderzoek vraagtekens hebben opgeworpen. Maar ik vrees dat het feit dat V. bij de politie werkzaam was het beoordelingsvermogen van de rechercheurs wel degelijk beïnvloed heeft. Het feit dat V. zelf naar de politie is gestapt heeft het uiteindelijk geleid tot de vondst van het lichaam, niet het briljante speurwerk van de rechercheurs
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:08:17 #293
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79606191
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, als de aanwijzingen waren dat buurman V. voor de deur had gestaan dan had daar een intensief onderzoek naar gedaan moeten worden.

Ja, en dan? De politie wist vóór 21:00 uur niet dat ene Milly vermist was. Naar 't nu ernaar uitziet is ze vóór de melding van de vermissing al omgebracht, dus ga je die ouders dan nu verwijten dat ze die vermissing te laat hebben gemeld ofzo? Wij weten niet precies wat het politieonderzoek heeft ingehouden. De onzin die De Telegraaf allemaal uitkraamt, neem ik iig met een grote korrel zout.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:33:29 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79607112
quote:

[..]

Onzin natuurlijk, als de aanwijzingen waren dat buurman V. voor de deur had gestaan dan had daar een intensief onderzoek naar gedaan moeten worden. Waarschijnlijk zijn er vragen gesteld waarvan de antwoorden later in het onderzoek vraagtekens hebben opgeworpen. Maar ik vrees dat het feit dat V. bij de politie werkzaam was het beoordelingsvermogen van de rechercheurs wel degelijk beïnvloed heeft. Het feit dat V. zelf naar de politie is gestapt heeft het uiteindelijk geleid tot de vondst van het lichaam, niet het briljante speurwerk van de rechercheurs
en dan had de politie gevraagd of Sander V. voor de deur stond met een poesje, en dan had hij ja gezegd (en verteld dat hij gewoon een vraagje had en toen weer naar huis is gegaan)... en dan?

En ik denk dat juist die vraagtekens juist ervoor gezorgd hebben dat V zich uiteindelijk heeft aangegeven, hij kon geen kant meer op blijkbaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_79608532
quote:

[..]

Ik denk dat dit, na al de fraaie protocollen die ze gestart hebben na de Schiedammer parkmoord, toch de wrede werkelijkheid is.
Ik denk ook dat ze 'outofthebox thinkers' moeten hebben bij de politie, ook al is het op parttime basis.
Zo gaat het nergens naar toe.
I´m back.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:13:29 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79608625
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit, na al de fraaie protocollen die ze gestart hebben na de Schiedammer parkmoord, toch de wrede werkelijkheid is.
Ik denk ook dat ze 'outofthebox thinkers' moeten hebben bij de politie, ook al is het op parttime basis.
Zo gaat het nergens naar toe.
dan hoop ik dat mijn buurmeisje nooit vermist zal raken , wat wilde je gaan doen, random razzia's?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:13:47 #297
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79608632
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef Ryan3 het volgende:

Ik denk ook dat ze 'outofthebox thinkers' moeten hebben bij de politie,
Zitten er dan nu alleen maar mensen bij de politie die in de geijkte kadertjes denken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:14:16 #298
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79608649
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:20 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Jezus vent. Emigreer dan naar de VS en blijf daar alsjeblieft.
I second that.

Ik ben absoluut niet anti-VS, kom er graag, maar weet goed dat daar toch genoeg mis en minder is dan hier.
En zeikerds die zeuren dat het elders beter is en hier zo slecht zouden inderdaad beter oppleuren naar de plek waar het gras groener is!

OT: Wel een apart verhaal. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze in dat geval niet meteen een grondig onderzoek hebben ingesteld. Als het waar is denk ik dat er koppen gaan rollen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_79608703
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:13 schreef Re het volgende:

[..]

dan hoop ik dat mijn buurmeisje nooit vermist zal raken , wat wilde je gaan doen, random razzia's?
Na, de Schiedammer parkmoord wel, protocollen zijn er gemaakt, hoe je met zo een geval moet omgaan. Protocollen, want denk jij?
I´m back.
pi_79608733
Waar je kan trouwens solliciteren als 'out of the box thinker'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')