abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86157185
Oude terminal? De bus nam ik altijd vanaf T1, en de trein vanaf T2. Ik woonde zo'n beetje naast Sants Estacio..
Ik mis BCN! Het weer is er zeker ook nog zo verschrikkelijk goed?!
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:57:28 #152
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86157519
Maandag mag ik weer _O_
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:27:19 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86161818
Peoples, waar vind ik de potten?
Resistance is futile.
pi_86162448
*WAARSCHUWING* Als je hier tapas gaat eten blijf je terugkomen :Txakolin

Geweldig goede tent en kost werkelijk geen drol.
Als in de Kuip 60.000 man roepen ''Temmink, Temmink je moeder is een hoer!''
En die vent van de radio vraagt aan mij, wat ik daarvan vind?
Dan zeg ik ''Ja als zoveel het roepen, dan zal er wel een kern van waarheid inzitten.''
pi_86162550
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:27 schreef Seven. het volgende:
Peoples, waar vind ik de potten?
Museu de Ceràmica

Het keramiek museum bezit de mooiste en grootste collectie Spaanse potten die afkomstig zijn uit ondermeer de 11de eeuw maar ook uit deze tijd. De middeleeuwse potten laten duidelijk de gebruikte technieken zien die werden toegepast door de Mudejars. De metallieke reflecties op de potten van de Manises, één van de grote mijlstenen in het pottenbakken, wordt gepresenteerd aan de hand van vele voorbeelden die van uitmuntende kwaliteit zijn.
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:13:49 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86163177
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:51 schreef Stali het volgende:

[..]

Museu de Ceràmica

Het keramiek museum bezit de mooiste en grootste collectie Spaanse potten die afkomstig zijn uit ondermeer de 11de eeuw maar ook uit deze tijd. De middeleeuwse potten laten duidelijk de gebruikte technieken zien die werden toegepast door de Mudejars. De metallieke reflecties op de potten van de Manises, één van de grote mijlstenen in het pottenbakken, wordt gepresenteerd aan de hand van vele voorbeelden die van uitmuntende kwaliteit zijn.
:D

Kwaliteitspotten. ^O^
Resistance is futile.
pi_86179039
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:43 schreef warrel het volgende:
Oude terminal? De bus nam ik altijd vanaf T1, en de trein vanaf T2. Ik woonde zo'n beetje naast Sants Estacio..
Ik mis BCN! Het weer is er zeker ook nog zo verschrikkelijk goed?!
Ik weet niet of de stadsbussen inmiddels vanaf T2 vertrekken, maar bus nr. 165 ging voor zover ik weet vanaf T1. Zelf is het alweer een goed jaar geleden dat ik met de bus nr. 165 vanaf T1 naar het centrum heb genomen, ik heb nu namelijk een auto tot mijn beschikking :7 :7
  woensdag 8 september 2010 @ 01:09:56 #158
154052 RobertVH
I am your father
pi_86191642
Ik wil weer eens terug :(
Ideaal voor een lang weekend feesten, zonnen, shoppen & niksen :D

Daarnaast zou ik gaag een klein appartementje bezitten in Barceloneta :@ (voor 'er bij' :7 )
pi_86416254
ik ben nu al een keer of vijf in Barcelona geweest, maar nog nooit in oktober. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten qua weer? Veel regen?
"Ambition is a poor excuse for not having sense enough to be lazy."
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:17:17 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86416572
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:07 schreef lety het volgende:
ik ben nu al een keer of vijf in Barcelona geweest, maar nog nooit in oktober. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten qua weer? Veel regen?
Ik ben er drie keer geweest, waarvan één keer in oktober.
Het weer was perfect, graad of 25 met zon. Echter, dit is niet geheel in overeenstemming met de klimaatdata, want oktober zou de natste maand moeten zijn.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:34:00 #161
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_86480000
Hoe is het om daadwerkelijk in Barcelona te leven?? Qua stad, qua mensen, qua levensomstandigheden etc?
Hoe is het er als het echt 35 graden is? Ben in Salamanca geweest en daar is dat best lekker ;)

Word je snel geaccepteerd als Nederlander? Ik spreek een beetje Spaans, maar niet goed... maar geen woord Catalaans :D

Is het een hele drukke stad enzo? Ben wel wat gewend.... Londen, St. Petersburg...

Beetje een clichematige post wellicht, maar je moet ergens beginnen :p
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_86483741
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:34 schreef Reddiablo het volgende:
Hoe is het om daadwerkelijk in Barcelona te leven?? Qua stad, qua mensen, qua levensomstandigheden etc?
Hoe is het er als het echt 35 graden is? Ben in Salamanca geweest en daar is dat best lekker ;)

Word je snel geaccepteerd als Nederlander? Ik spreek een beetje Spaans, maar niet goed... maar geen woord Catalaans :D

Is het een hele drukke stad enzo? Ben wel wat gewend.... Londen, St. Petersburg...

Beetje een clichematige post wellicht, maar je moet ergens beginnen :p
Het is heeeeeeeerlijk! Nu heb ik er maar 4 maanden gewoond, ben ik naar Spaanse les geweest en heb ik niet gewerkt en het ik me vooral in het leuke lekkere leven gestort. Maar Barcelona is fijn.. Ik mis het verschrikkelijk.. O+
Wat ga je er doen? Studeren? Werken? Heb je dan een beetje een goed uitzicht op een baan?
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:43:04 #163
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86543842
Was weer heerlijk. Lekker rustig op het strand _O_ 's avonds wedstrijdje FC Barcelona _O_
pi_86548659
Hoe is het om daadwerkelijk in Barcelona te leven??

De vraag is, wat verwacht je van een stad? Bruisend nachtleven, veilig, veel musea, traditionele culturele gebeurtenissen, OV, parkeerbeleid, huizen prijzen? Er zijn heel veel dingen die een stad wel of niet "geschikt" maken om te leven.

Qua stad

Persoonlijk vind ik het een geweldige stad om te wonen en ik woon er nu alweer 3 jaar en ik heb in verschillende wijken gewoond (Barceloneta, L'Eixample nabij Universitat en nabij de Sagrada Familia en nu Sant Andreu) en mij eigenlijk altijd veilig, prettig en op mijn gemak gevoeld op straat en in het OV.

qua mensen

Prettig, maar het blijft een "grote stad" en de meeste mensen willen 'hun ruimte" maar verder ervaar ik het als prettig.
Ik merk wel dat "uit het zicht, uit het hart" wel heel erg aan de orde is. Zolang je met mensen samen woont of omgaat is er niks aan de hand, maar zodra je verhuisd moet je echt contact opzoeken, maar dat zal in de andere grote steden ook niet anders zijn.

qua levensomstandigheden etc?

Waar doel je precies op? Huisvesting, OV, instanties of supermarkten?

Hoe is het er als het echt 35 graden is?

Warm, maar gelukkig kun je naar het strand, voor en/of na het werk voor een duik.

Word je snel geaccepteerd als Nederlander? Ik spreek een beetje Spaans, maar niet goed... maar geen woord Catalaans

Ik heb eigenlijk nog geen slechte ervaringen gehad m.b.t. het Nederlander zijn en het niet spreken van Catalaans.
Als je zegt dat je Nederlander ben, dan wordt er heel vaak voetbal bijgehaald en dan vinden ze dat ook wel weer tof vanwege de Nederlanders die bij Barça hebben gespeeld.

Is het een hele drukke stad enzo?

Het is een grote stad, maar zo ervaar ik het niet. Je bent overal bijzonder snel met de fiets, bus, metro of tram.

Ik hoop dat je er wat aan hebt *O* *O*
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:42:40 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86695995
OK, aanraders:

Be Cool. Toffe club.
Cosmo: Slechte cocktails voor goeie prijs, perfect voor indrinken als je naar Apollo gaat dus.
De hele buurt van Diagonal: fantastisch!
In een zijstraat van Ramblas (vlakbij Liceu) nog een supertof terras ontdekt, een soort van overwoekerde binnentuin, zeer sfeervol. Maar dan moet je bij de kameel door de tunnel en dan de souvenirwinkel inlopen en daar een trap op naar boven.
En ik ben op zondagavond op stap geweest, briljante avond die begon in Le Macarena, best tof, en daarna werd het gewoon fantastisch maar ik heb dus met mijn aangeschoten kop de namen niet onthouden. Kom ik nog op terug.

Verder de cultuurbarbaar uitgehangen. Alleen veel rondgezworven zonder écht iets te zien. En paar keer enorme regen gehad, maar dat heeft de pret totaal niet gedrukt eigenlijk.
Dit zijn allemaal adressen waar weinig toeristen komen overigens.
Resistance is futile.
pi_86696264
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:42 schreef Seven. het volgende:
OK, aanraders:

Be Cool. Toffe club.
Cosmo: Slechte cocktails voor goeie prijs, perfect voor indrinken als je naar Apollo gaat dus.
De hele buurt van Diagonal: fantastisch!
In een zijstraat van Ramblas (vlakbij Liceu) nog een supertof terras ontdekt, een soort van overwoekerde binnentuin, zeer sfeervol. Maar dan moet je bij de kameel door de tunnel en dan de souvenirwinkel inlopen en daar een trap op naar boven.
En ik ben op zondagavond op stap geweest, briljante avond die begon in Le Macarena, best tof, en daarna werd het gewoon fantastisch maar ik heb dus met mijn aangeschoten kop de namen niet onthouden. Kom ik nog op terug.

Verder de cultuurbarbaar uitgehangen. Alleen veel rondgezworven zonder écht iets te zien. En paar keer enorme regen gehad, maar dat heeft de pret totaal niet gedrukt eigenlijk.
Dit zijn allemaal adressen waar weinig toeristen komen overigens.
Je hebt het in ieder geval leuk gehad. Tof.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:19:44 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86710420
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:44 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Ik weet niet of de stadsbussen inmiddels vanaf T2 vertrekken, maar bus nr. 165 ging voor zover ik weet vanaf T1. Zelf is het alweer een goed jaar geleden dat ik met de bus nr. 165 vanaf T1 naar het centrum heb genomen, ik heb nu namelijk een auto tot mijn beschikking :7 :7
Ik pakte gewoon de Renfe naar Sants vanaf T2. Maar door die stomme terminals heb ik bijna mijn vliegtuig gemist want ik was al zeer laat toen ik bij T1 aankwam. Daarna nog taxirace gedaan naar T2 en afgezet, meter gaf 8 euro aan en hij rekende me 20. Cabron! ;(
Resistance is futile.
pi_86716513
Ik ga van 1-5 oktober, we vliegen op BCN en slapen in het Europark. Komende week eens uitzoeken wat we allemaal gaan doen en zo. Zag in ieder geval dat Barça op zondagavond 3 oktober thuis speelt. Zou het lukken om daar binnen te komen of zijn alle plaatsen bezet door seizoenkaarthouders?
  woensdag 22 september 2010 @ 17:02:08 #169
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86716784
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:55 schreef Coelho het volgende:
Ik ga van 1-5 oktober, we vliegen op BCN en slapen in het Europark. Komende week eens uitzoeken wat we allemaal gaan doen en zo. Zag in ieder geval dat Barça op zondagavond 3 oktober thuis speelt. Zou het lukken om daar binnen te komen of zijn alle plaatsen bezet door seizoenkaarthouders?
Ligt eraan tegen wie het is. Ik zou 2/10 gewoon langs het stadion gaan, of lid worden van een penya. Via hen kun je bijna zeker wel kaarten krijgen. PM maar voor meer info.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:13:52 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86717282
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik pakte gewoon de Renfe naar Sants vanaf T2. Maar door die stomme terminals heb ik bijna mijn vliegtuig gemist want ik was al zeer laat toen ik bij T1 aankwam. Daarna nog taxirace gedaan naar T2 en afgezet, meter gaf 8 euro aan en hij rekende me 20. Cabron! ;(
hmm, waarom betaal je dat? Tientje geven en weglopen!
pi_86740504
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Minimum tarief voor ritje naar het vliegveld is 20 euro... jep, dus ook voor dat stukje tussen T1 en T2.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:25:51 #172
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86741167
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef Friebo het volgende:

[..]

Minimum tarief voor ritje naar het vliegveld is 20 euro... jep, dus ook voor dat stukje tussen T1 en T2.
waarom dan 8 op de meter?
  donderdag 23 september 2010 @ 10:36:49 #173
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86741447
toeslag voor vliegveld, koffer(s) + starttarief :?
pi_86741733
http://www.taxibarcelona.cat/tabid/3399/Default.aspx

Servicio salida aeropuerto: importe mínimo de un servicio incluidos todos los suplementos 20,00 ¤

Oftewel, Als het minder dan 20 euro is, mag je alsnog 20 euro aftikken. Volgens mij zijn er wel plannen om dit te veranderen als het gaat om een rit tussen de 2 terminals.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:54:06 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86741888
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:48 schreef Friebo het volgende:
http://www.taxibarcelona.cat/tabid/3399/Default.aspx

Servicio salida aeropuerto: importe mínimo de un servicio incluidos todos los suplementos 20,00 ¤

Oftewel, Als het minder dan 20 euro is, mag je alsnog 20 euro aftikken. Volgens mij zijn er wel plannen om dit te veranderen als het gaat om een rit tussen de 2 terminals.
ja want technisch gezien is het geen 'salida' natuurlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')