Zijn (nu ex-)vriendin werkt toch ook bij de politie?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja..
[..]
[..]
[..]
Sorry hoor, maar ervan uitgaand dat het bovenstaand beeld van Sander V. naar waarheid geschetst is.. Hoeveel clichématiger wil je het hebben? Hoeveel clichématiger is uberhaupt nog mogelijk?
Dit is overduidelijk iemand die bij de politie niets te zoeken heeft en zo te lezen had die ex-vriendin dat inzicht heel wat sneller kunnen en moeten hebben. Misschien was zij wel de enige die hem daar goed genoeg voor kende.. op z'n slechtst. Maar nee, mevrouw laat weten het verbijsterend te vinden.. verbijsterend!![]()
Wat is daar mis mee, als hij ook ontoerekeningsvatbaar was?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:22 schreef JarnoF het volgende:
Waar ik op dit moment bang voor ben, is het gehele psychische verhaal erom heen. Hierdoor zou die klootzak gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar kunnen worden verklaard?
Ja en wat had ze moeten doen? Meneer de commissaris, hij geilt erop als hij wurgsex heeft ?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Zijn (nu ex-)vriendin werkt toch ook bij de politie?
Die moet dan toch hebben doorgehad dat er iets niet helemaal klopte bij die vent.
Datquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:18 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vind dat die kerel op Owen Schumacher lijkt!
Waar maak je je druk om zeg.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:17 schreef nurpleur het volgende:
[ link | afbeelding ] By ImageHousing.com
[ link | afbeelding ] By ImageHousing.com
Ben ik de enige die het wazig vind dat die muts daarachter staat te lachen?
"Oh, dat is toevallig. Ik ook!"quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:26 schreef just me het volgende:
Ja en wat had ze moeten doen? Meneer de commissaris, hij geilt erop als hij wurgsex heeft ?
Dit zie je verkeerd. Als hij wordt veroordeeld voor moord en wederrechtelijke vrijheidsberoving (misschien seksueel misbruik, na de sectie op het lichaam), is de kans groot dat hij levenslang kan gaan zitten. Wanneer er TBS bijkomt, zal dan weinig uitmaken. Toch zie ik hem liever wegrotten in een cel dan in een psychiatrische gevangenis. In de normale bak zal zijn leven veel harder worden, als ex-agent/kindermoordenaar, tussen de zware jongens.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee, als hij ook ontoerekeningsvatbaar was?
Die vent moet gewoon TBS. Dan komt ie misschien nooit meer vrij. Bij gewone gevangenisstraf wel.
Dan zou je dus concluderen dat hij tijdens de test niet geestelijk instabiel was.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:29 schreef 9x19 het volgende:
Als dat in zijn jeugd al duidelijk was, hoe is hij dan door de psychologische test heen gekomen?
Wát voor test krijgt een surveillant????quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:29 schreef 9x19 het volgende:
Als dat in zijn jeugd al duidelijk was, hoe is hij dan door de psychologische test heen gekomen?
Een beetje jammer dat je hier zo simpel op reageert en mij geheel uit de lucht gegrepen beweringen/gedachten toeschrijft.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit zo'n test gezien of gemaakt. Ik ken wel mensen die hem gefaald hebben en niet aan de gang mochten als agent op basis van die test. (En nee dat zijn geen uiterst seksueel gefrustreerde serie moordenaars.)
En omdat politieagenten pesten knijpen ze ook allemaal een oogje dicht als iemand 'overduidelijke signalen' van gewelddadig gedrag gecombineerd met seksuele frustraties ten toon spreid.
En onder agenten bevinden zich ook categorisch meer psychopathische kindermoordenaars dan onder vrijwel iedere andere doelgroep?
Die overduidelijke signalen waren er voornamelijk in zijn priveleven, zoals ik ook in mijn eerdere posts al aangeef. Maar ook op een lichaam waarop goed mogelijk de tekenen van automutilatie nog zichtbaar waren hadden best vragen mogen volgen. Ook had de politie bij zijn eerdere opleiding best informatie in kunnen en moeten winnen over de psychische gesteldheid van een nieuwe cursist/agent in opleiding.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die 'overduidelijke signalen' heeft hij best goed verborgen weten te houden dan.Tenzij je er natuurlijk vanuit gaat dat diegenen die de test afnamen (en al zijn collega's) lachen en hun schouders ophalen als een collega 'overduidelijke signalen' van seksuele frustratie en buitensporig gewelddadig gedrag vertoond tijden de tests en op de werkvloer.
En je maakt weer aannames waar de honden geen brood van lusten.
Maar ze doen toch ook wel een antecedentenonderzoek? Ik weet niet of hij ooit echt onder behandeling heeft gestaan, maar het lijkt me dat de politie dat hoort te weten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan zou je dus concluderen dat hij tijdens de test niet geestelijk instabiel was.
Dat zou het al helemaal absurd maken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zijn (nu ex-)vriendin werkt toch ook bij de politie?
Die moet dan toch hebben doorgehad dat er iets niet helemaal klopte bij die vent.
Ik denk eigenlijk dezelfde als hogere functies.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:32 schreef just me het volgende:
[..]
Wát voor test krijgt een surveillant????
Je profielquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:18 schreef just me het volgende:
[..]
Zo kent iedereen wel iemand die bij de politie werkt..
En vergis je niet, er zijn ook toelatingen bij de politie waar je meer dan MAVO voor nodig hebt hoor! Mijn broer (nee werkt niet in nederland) is er na zijn HBS naar toegegaan
ik denk het eigenlijk niet ! Een surveillant loopt op straat, is, volgens mij, niet bewapend enz. enz.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:34 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dezelfde als hogere functies.
Het is niet dat die tests geen waarde of functie hebben maar het zijn ook geen leugendetectors of wondermiddelen he.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:29 schreef 9x19 het volgende:
Ja, dat dacht ik ook al paar dagen geleden al: kan op 'ontoerekeningsvatbaar' worden gedaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
Nog even en dit gaat als verzachtende omstandigheden aangevoerd worden.
Daar heb je gelijk in....maar misschien dat ze toch had kunnen inzien dat hij niet helemaal 100% was. Hem een psycholoog aanraden of zo? Ik neem aan dat hij aan het polsensnijden ook wel littekens heeft overgehouden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:26 schreef just me het volgende:
[..]
Ja en wat had ze moeten doen? Meneer de commissaris, hij geilt erop als hij wurgsex heeft ?
Als levenslang dan ook echt levenslang is, dan zie ik hem daar ook liever.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:30 schreef JarnoF het volgende:
[..]
Dit zie je verkeerd. Als hij wordt veroordeeld voor moord en wederrechtelijke vrijheidsberoving (misschien seksueel misbruik, na de sectie op het lichaam), is de kans groot dat hij levenslang kan gaan zitten. Wanneer er TBS bijkomt, zal dan weinig uitmaken. Toch zie ik hem liever wegrotten in een cel dan in een psychiatrische gevangenis. In de normale bak zal zijn leven veel harder worden, als ex-agent/kindermoordenaar, tussen de zware jongens.
Vervelend he? Ongefundeerde aannames!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:33 schreef NotYou het volgende:
Een beetje jammer dat je hier zo simpel op reageert en mij geheel uit de lucht gegrepen beweringen/gedachten toeschrijft.
Je stelt wel dat 'er bij politieagenten meer gepest wordt dan elders' in een context waarin dit absoluut niet relevant is.quote:Ik stel absoluut niet dat er meer "psychopathische kindermoordenaars" als agent werkzaam zouden zijn, niet absoluut en ook niet in verhouding tot enige andere beroepsgroep. Wel vind ik dat een figuur als Sander V. nooit agent had moeten mogen worden.
quote:Wat het pesten betreft, daarmee wilde ik aangeven dat agenten ook maar mensen zijn, soms niet eens al te volwassen. En het wil nou eenmaal zo zijn dat mensen dit normaal gesproken niet zomaar verwachten van een ander uit hun directe omgeving. "Oh die is gewoon een beetje macho, autoritair, misschien wat snel op z'n tenen getrapt". Helemaal wanneer jou en de collega in kwestie eerst al een psychologisch onderzoek is afgenomen om uberhaupt het beroep te mogen uitoefenen.
En nu ga je er vanuit dat niemand daar over gesproken heeft en/ of dat deze tekenen hoewel duidelijk aanwezig totaal genegeerd zijn en dat niemand informatie in heeft gewonnen over de psychische gesteldheid van een politieman in opleiding. Ik vind dat ongefundeerde aannames.quote:Die overduidelijke signalen waren er voornamelijk in zijn priveleven, zoals ik ook in mijn eerdere posts al aangeef. Maar ook op een lichaam waarop goed mogelijk de tekenen van automutilatie nog zichtbaar waren hadden best vragen mogen volgen. Ook had de politie bij zijn eerdere opleiding best informatie in kunnen en moeten winnen over de psychische gesteldheid van een nieuwe cursist/agent in opleiding.
Maar heeft verder wel vergelijkbare verantwoordelijkheden, het is en blijft een politiemedewerker. Dit toont overigens ook maar weer eens aan dat een wapen echt geen noodzaak is om iemand te vermoordenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:35 schreef just me het volgende:
[..]
ik denk het eigenlijk niet ! Een surveillant loopt op straat, is, volgens mij, niet bewapend enz. enz.
Een alcoholist zegt zelf ook dat hij geen alcoholist is...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in....maar misschien dat ze toch had kunnen inzien dat hij niet helemaal 100% was. Hem een psycholoog aanraden of zo? Ik neem aan dat hij aan het polsensnijden ook wel littekens heeft overgehouden.
Als hij dat was, dan is dat terecht.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:38 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook al paar dagen geleden al: kan op 'ontoerekeningsvatbaar' worden gedaan.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:35 schreef just me het volgende:
[..]
ik denk het eigenlijk niet ! Een surveillant loopt op straat, is, volgens mij, niet bewapend enz. enz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politie_in_Nederlandquote:Ook aspiranten en surveillanten die in opleiding zijn voor de rang van agent en hoger, mogen een vuurwapen dragen als zij hiertoe de benodigde trainingen met succes hebben afgelegd. Het huidige pistool van de Duitse fabrikant Walther is al sinds 1978 in gebruik bij de Nederlandse politie. Op dit moment loopt er een aanbesteding voor een nieuw pistool voor de politie. Welk pistool dit wordt is tot op heden nog niet bekend.
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:42 schreef just me het volgende:
[..]
Een alcoholist zegt zelf ook dat hij geen alcoholist is...
als iemand denkt dat ie normaal is zal hij/zij geen hulp vragen dan wel hulp accepteren.
jaja zo'n meneer hebben wij ook thuis gehad voordat mijn broer werd toegelaten tot de politieacedemie..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:40 schreef Re het volgende:
voorheen werd alles en iedereen uit de directe omgeving van een mogelijke solliciatant bij de politie uitgeplozen, criminele banden persoonlijke dingen etc...
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vervelend he? Ongefundeerde aannames!
[..]
Je stelt wel dat 'er bij politieagenten meer gepest wordt dan elders' in een context waarin dit absoluut niet relevant is.
De mensen die er over gaan dachten daar kennelijk anders over.
[..]Wat?
[..]
En nu ga je er vanuit dat niemand daar over gesproken heeft en/ of dat deze tekenen hoewel duidelijk aanwezig totaal genegeerd zijn en dat niemand informatie in heeft gewonnen over de psychische gesteldheid van een politieman in opleiding. Ik vind dat ongefundeerde aannames.
Er is natuurlijk niets wat zo'n daad rechtvaardigd, maar wat er gesuggereerd wordt in dat stukje uit de Telegraaf van die ex-vriendin is wel extreem treurig als het klopt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:39 schreef just me het volgende:
Het is dus eigenlijk de schuld van zijn ouders omdat zij gescheiden zijn toen hij nog jong was!
quote:Er zijn dingen niet in de haak met V., constateert Anneke. Vooral op seksueel gebied. „Ik heb altijd het vermoeden gehad dat hij van jongs af aan is misbruikt door iemand uit zijn directe kring. Die persoon greep hem in het voorbijgaan bij zijn kruis, ik heb dat meermalen gezien. ’Sander is van mij. Altijd al geweest’, werd er dan gezegd. Gezond vind ik dat bepaald niet.”
Je leert iemand toch pas een beetje "kennen" als je wat langer een relatie hebt. Hij zal zich ongetwijfeld in het begin anders hebben voorgedaan. Ik kan me niet voorstellen dat ie meteen met "wurgsex" begonnen isquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik vind het toch apart dat die creep überhaupt een vriendin had als ik die verhalen zo hoor.
Het feit dat er 1 politieagent is een flink aantal jaren ná die keuring door het lint gaat, doet jou al insinueren dat het hele keuringssysteem rot is?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:40 schreef Re het volgende:
en iemand met zelfmoordpogingen en automutilatie.... zal natuurlijk niet in zijn medisch dossier staan
voorheen werd alles en iedereen uit de directe omgeving van een mogelijke solliciatant bij de politie uitgeplozen, criminele banden persoonlijke dingen etc...
maar goed
Nou, als je die verhalen zo leest vind ik dat niet zo verwonderlijk. Hij was blijkbaar wel seksverslaafd en nogal 'extreem' in bed, maar tegelijkertijd kon hij liggen huilen tussen de lakens. Ik kan me zo voorstellen dat een vrouw valt voor zo'n 'ruwe bolster met een zachte pit'.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik vind het toch apart dat die creep überhaupt een vriendin had als ik die verhalen zo hoor.
Niet het feit dat hij door het lint is gegaan, maar dat hij in zijn jeugd behoorlijk wat psychische problemen heeft gehad en ze dat onmogelijk hadden kunnen missen, zou je denken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het feit dat er 1 politieagent is een flink aantal jaren ná die keuring door het lint gaat, doet jou al insinueren dat het hele keuringssysteem rot is?
Klinkt mij meer als zeer labiel, maar goed je hebt vrouwen die daar op vallen ja....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:48 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nou, als je die verhalen zo leest vind ik dat niet zo verwonderlijk. Hij was blijkbaar wel seksverslaafd en nogal 'extreem' in bed, maar tegelijkertijd kon hij liggen huilen tussen de lakens. Ik kan me zo voorstellen dat een vrouw valt voor zo'n 'ruwe bolster met een zachte pit'.
En het maakt hem interessant. Maar toch zou ik dan wel op mijn hoede zijn.quote:Ook had zijn ex-vriendin het vermoeden dat hij vroeger zelf misbruikt was, dus dan krijgen sommige vrouwen al snel het gevoel dat ze voor die man moeten 'zorgen'.
Ja, maar die zelfmoordpoging en dat krassen lijken me niet echt positieve eigenschappen...quote:En dat autoritaire trekje in zijn karakter past natuurlijk uitstekend bij zijn job, dus zijn collega's zullen dat niet uitzonderlijk hebben gevonden. Misschien werd hij zelfs wel positief beoordeeld om die reden.
Wie zegt er dat ze dat gemist hebben!?!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Niet het feit dat hij door het lint is gegaan, maar dat hij in zijn jeugd behoorlijk wat psychische problemen heeft gehad en ze dat onmogelijk hadden kunnen missen, zou je denken.
Nou ja, blijkbaar (maar dat is pure speculatie van mijn kant) zijn die problemen niet ernstig genoeg geweest om bijvoorbeeld opgenomen te worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Niet het feit dat hij door het lint is gegaan, maar dat hij in zijn jeugd behoorlijk wat psychische problemen heeft gehad en ze dat onmogelijk hadden kunnen missen, zou je denken.
quote:
uhmmm ik denk dat je wat snel naar conclusies greep toen je dit posttequote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het feit dat er 1 politieagent is een flink aantal jaren ná die keuring door het lint gaat, doet jou al insinueren dat het hele keuringssysteem rot is?
Dan snap ik niet dat ze hem hebben aangenomen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wie zegt er dat ze dat gemist hebben!?!
Als dat al niet erg genoeg is en duidt op geestelijke instabiliteit, wat dan wel?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, blijkbaar (maar dat is pure speculatie van mijn kant) zijn die problemen niet ernstig genoeg geweest om bijvoorbeeld opgenomen te worden.
èen golden gun AUB,zijn we dr in 1 klap vanafquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:43 schreef Re het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politie_in_Nederland
Dat is waar, maar dat soort van symptomen wijzen meestal eerder op bv. een borderline-stoornis en/of een depressie, het zijn op zich geen aanwijzingen dat iemand in staat is om een moord te plegen, en al zeker niet op een jong kind.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, maar die zelfmoordpoging en dat krassen lijken me niet echt positieve eigenschappen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |