Op het krap nemen na vind ik deze foto echt ONWIJS mooi!!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:05 schreef Heintje het volgende:
Ik heb me nog niet echt bezig gehouden met portretfotografie. Gisteren heb ik deze foto gemaakt en ik heb het idee dat die best wel goed is.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 juli 2010 22:45 schreef Hilzillah het volgende:
Hmmmz... Ik sla nog even een dagje over... Morgen wat meer tijd
Mag je trouwens ook een testcase maken met portret foto's?
Leuke plaat! Ik zou hem in z/w doen met meer contrastquote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:05 schreef Heintje het volgende:
Ik heb me nog niet echt bezig gehouden met portretfotografie. Gisteren heb ik deze foto gemaakt en ik heb het idee dat die best wel goed is.
[ afbeelding ]
Schreeuwt om zwart/wit, hoger contrast.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:05 schreef Heintje het volgende:
[ afbeelding ]
Netjes gedaan.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:44 schreef limpix het volgende:
[..]
Schreeuwt om zwart/wit, hoger contrast.
Ik ben zo vrij geweest om 5 minuutjes met wat schuifjes te prutsen.
Mocht je het niet op prijs stellen dan verwijder ik je foto.
[ afbeelding ]
Graag gedaan .quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Robert Doornbos leende zich ervoor.
Jaaa, tof! Wellicht beetje korrel om het lekker vintage te maken, maar ik vind hem zo veul meer spreken om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:44 schreef limpix het volgende:
[..]
Schreeuwt om zwart/wit, hoger contrast.
Ik ben zo vrij geweest om 5 minuutjes met wat schuifjes te prutsen.
Mocht je het niet op prijs stellen dan verwijder ik je foto.
[ afbeelding ]
Bedoel je nou de bewerking of de foto over doen?quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:30 schreef Ladysin het volgende:
ik vind de zwart/wit versie juist ook meer spreken. liet mn gedachte dr een beetje op los en kwam met een beeld waar ik kippevel van kreeg. (maargoed ik ben dan ook een beetje) Ik zou m wel nog eens over doen als je de kans krijgt Heintje, tis iig de moeite waard om te proberen imo.
Voor portretten in de harde zon maakte een fotograaf bij mij wel eens gebruik van het witte gedeelte van zo'n 5-in-1 reflectiescherm. Die hield 'ie dan met 1 hand omhoog voor de zon en in de ander de camera. Het linkse gedeelte van het plaatje bedoel ik dan:quote:Op maandag 12 juli 2010 18:41 schreef xjoyce het volgende:
zomerse foto @ Dark angeules
[ afbeelding ]
Gistermorgen gemaakt, de zon was best hard dus dat was erg lastig af en toe iemand daar tips voor? Beter kan je in de avond of vroeg in de ochtend foto's maken op zonnige dagen maar wat kan je nou doen als dit niet kan?
http://www.studiolighting(...)ng-mid-day-sunlight/quote:Op maandag 12 juli 2010 18:41 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]
Gistermorgen gemaakt, de zon was best hard dus dat was erg lastig af en toe iemand daar tips voor? Beter kan je in de avond of vroeg in de ochtend foto's maken op zonnige dagen maar wat kan je nou doen als dit niet kan?
Ik heb er eentje van 100x150cm gekocht bij konijn. Werkte zaterdag prima bij een bruiloft. Keiharde zon en mooie egale belichting. Wel assistent regelenquote:Op maandag 12 juli 2010 19:34 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Voor portretten in de harde zon maakte een fotograaf bij mij wel eens gebruik van het witte gedeelte van zo'n 5-in-1 reflectiescherm. Die hield 'ie dan met 1 hand omhoog voor de zon en in de ander de camera. Het linkse gedeelte van het plaatje bedoel ik dan:
[ afbeelding ]
Eventueel aanwezige visa of een vriend/vriendin van het model of een medemodel?quote:Op maandag 12 juli 2010 21:15 schreef xjoyce het volgende:
Bedankt voor de tips, met zo'n reflexie scherm moet je wel weer iemand hebben die hem vast kan houden inderdaad. Ik heb wel al een zonnekap op mijn lens zitten.
Witte paraplu halen bij de Blokker: doorsnede >1m voor E5. Laat iemand 'm tussen model en zon houden, en prestoquote:Op maandag 12 juli 2010 18:41 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]
Bij www.fotokonijnenberg.nl hadden ze grote reflectoren van een chinees merk die echt mega cheap zijn. Opvouwen is trouwens wel een uitdagingquote:Op maandag 12 juli 2010 21:46 schreef xjoyce het volgende:
had ik maar een visa haha, maar idd als er meerdere mensen bij zijn dan kunnen die hem altijd vasthouden. Ik ga eens rondkijken op internet. Die site hierboven die iemand gaf is ook erg nuttig bedankt!
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:52 schreef hydraulix het volgende:
Wow echt mooie foto's zeg! Mooie kleuren, dof en inderdaad een schattig meisjeFoto's op jouw site zijn echt dromerig
Wat een mooi kindje!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:04 schreef bl0emetjE het volgende:
Laatst een photoshoot gehad met een ontzettend lief klein meisje, net een engeltje met blonde haren en grote blauwe ogen (de shoot was een cadeau van d'r tante voor haar eerste verjaardag) en ik wil graag twee van de foto's met jullie delen ♥
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze vind ik mooier! De kleuren zijn mooi helder, de foto is licht maar toch is er overal nog detail aanwezig, haar houding is apart, dat geeft een prettige spanning. De foto komt zacht over, de spin zorgt voor contrast. Kortom, mooie en fijne foto om naar te kijken!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:19 schreef xjoyce het volgende:
haha dankje
hier nog 1 misschien uit een betere hoek genomen?
[ afbeelding ]
Beter inderdaad. Ik weet het alleen niet waarom deze foto me niets doet (sorry). Het enige wat ik kan bedenken is dat ik niet zie wat de spin en het model met elkaar te maken hebben. Ik mis een bindend element zeg maar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:19 schreef xjoyce het volgende:
haha dankje
hier nog 1 misschien uit een betere hoek genomen?
[ afbeelding ]
Mja, je stopt wel werk in de foto. Het blijft altijd lastig om het kritiek goed over te brengen in een forum ipv face-to-face. In zo'n 'next top model' show hadden ze een keer een dergelijk idee uitgewerkt, en toen vond ik het ook erg lastig. Zie deze foto's.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:50 schreef xjoyce het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoeld freud, hoef je geen sorry voor te zeggen hhaha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |