Op puristen hou je geen merk draaiend.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik snap z'n punt wel, hoor. Porsche-puristen hebben de 996 lichtpartij altijd als een misser gezien (ben ik met ze eens, trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die om die reden geen 996 willen.
[..]
editted to add:
[..]
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die de koplampen van de 996 mooier vinden dan die van de 997. De boxster was inderdaad een redding omdat hij voor veel mensen betaalbaar was en ze hadden tóch een porsche.. Eigenlijk net als de cayenne nu een cashcow.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Op puristen hou je geen merk draaiend.
De boxster (en de 996) waren de redding voor het bijna failliete Porsche.
De 996 is (was?) de meest succesvolle 911 ooit...quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:33 schreef Googolplexian het volgende:
Ik snap z'n punt wel, hoor. Porsche-puristen hebben de 996 lichtpartij altijd als een misser gezien (ben ik met ze eens, trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die om die reden geen 996 willen.
Dat jij dat niet weet vind ik niet bijster interessant om heel eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:34 schreef draaier89 het volgende:
Wat wou je er allemaal in hebben dan? Slicks? Rolkooi? Ik zou niet weten wat er niet op de 997 leverbaar is maar wel op de 996.
Hij heeft ook iets meer tijd gehad om te verkopen...quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 996 is (was?) de meest succesvolle 911 ooit...
Leuke reactie, joh. Ik was gewoon benieuwd wat je er allemaal aan zou willen veranderen mits je er een hebt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij dat niet weet vind ik niet bijster interessant om heel eerlijk te zijn.![]()
Je mag er voorshands vanuit gaan dat ik mijzelf in de materie heb verdiept. Maar om je een idee te geven: meer opties aangaande onderstel, meer opties aangaande tuning (veel meer...), meer opties aangaande remmerij, enz. enz.
Het is ook logisch. Degenen die een nieuwe Porsche kopen zijn doorgaans niet degenen die er mee het circuit op gaan. Die kopen gewoon een nieuwe RS. De markt voor dit soort zaken is dus veel groter als de auto 5 jaar of ouder is. Plus dat e.e.a. moet worden ontwikkeld. Natuurlijk is een bedrijf als Ruf er altijd wel snel bij, maar Ruf is weinig flexibel en ook gewoon prijzig.
1 jaar buiten Europa waarvan de auto minstens een half jaar in jouw bezit is en voor dagelijks gebruik ingezet is. Zie www.belastingdienst.nl onder verhuisboedels.quote:
Volgens mij begrijpen wij elkaar wederzijds verkeerd...quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:22 schreef draaier89 het volgende:
Leuke reactie, joh. Ik was gewoon benieuwd wat je er allemaal aan zou willen veranderen mits je er een hebt.
En natuurlijk, als je op het circuit gaat dan koop je een 997 GT3 RS of 997 GT3 RS MKII... Ik snap je punt niet want er staat nergens over welk type het gaat, alleen over de serie 996 of 997?
Wat heeft dat met puristen te maken?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 996 is (was?) de meest succesvolle 911 ooit...
Dat denk ik ook. Maar ja, dat heb je wel eens.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpen wij elkaar wederzijds verkeerd...
Kort dan, om Anne niet over de pis te krijgen:
Ik heb een 996 turbo en die is vanuit Porsche Motorsport geheel voorzien van GT2 aeropakket en GT2 remmen (maar dan staal, want PCCB van de eerste generatie kan circuitgebruik niet aan en dat is hetzelfde als 996 GT3 cup remmen). Verder komt er komende week eindelijk een Manthey onderstel onder. Daarnaast is de auto getuned naar 530 pk, maar zit ik te overwegen om een stap verder te gaan, beetje afhankelijk van de vraag of met het nieuwe onderstel meer vermogen zinnig is (ik vermoed van wel en dan gaan we naar 600pk).
Stond er al, maar goed bij dezen.quote:
hoe komt die over drempels heen met zo'n lage voorkantquote:Op donderdag 25 maart 2010 00:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stond er al, maar goed bij dezen.
[ afbeelding ]
Dagelijks vervoer en circuit auto. Mix dus, maar daarom geen racekuipen.
Niet echt een foto om de hoogte van de auto van af te lezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoe komt die over drempels heen met zo'n lage voorkant
Een hoge sluitertijd is een snelle of korte sluitertijdquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:49 schreef invine het volgende:
Hoge sluitertijd? Laag toch..
[/offtopic]quote:De sensor is erg lichtgevoelig, de sluitertijd is daarom vaak maar heel kort, fracties van seconden. Sluitertijd wordt uitgedrukt in waarden zoals 1000, 640, 250, 20 etc. Dit betekent eigenlijk 1/640 seconde, 1/250 seconde, etc. Hoe hoger het getal, hoe sneller de sluiter weer dicht gaat en hoe minder licht er op de sensor valt.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik denk dat de mensen in PTA die hun droomauto hebben op de vingers van 1 hand te tellen zijn![]()
En ik ben er een van
Voor mij is het zo (in de VS) dat ik er langer dan een jaar moet zitten en de auto minstens een half jaar in het bezit moet hebben en aantoonbaar gebruikt hebben (ik geloof dat dat iets van 6000km is). In Nederland moet ik hem vervolgens ook nog minimaal een jaar in het bezit hebben; verkoop ik hem eerder kan ik alsnog even de BPM aftikken.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:03 schreef draaier89 het volgende:
Even off-topic:
Laatst hoorde ik dat als je een jaar in het buitenland hebt gewoond, bijvoorbeeld voor een multinational waarvan je ergens anders moet werken, en je komt terug, dat je dan over de auto die je daar hebt gekocht geen BPM hoeft te betalen als hij op Nederlands kenteken wordt gezet. Heb al wat op google gezocht maar kon niks vinden.
Iemand enig idee?
BTW: carrera GT![]()
Nou, dat gaat niet altijd goed om heel eerlijk te zijn... maar zo laag als op de foto lijkt ligt hij niet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hoe komt die over drempels heen met zo'n lage voorkant
Okee, bedankt!quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:56 schreef Okeuj het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
[..]
Voor mij is het zo (in de VS) dat ik er langer dan een jaar moet zitten en de auto minstens een half jaar in het bezit moet hebben en aantoonbaar gebruikt hebben (ik geloof dat dat iets van 6000km is). In Nederland moet ik hem vervolgens ook nog minimaal een jaar in het bezit hebben; verkoop ik hem eerder kan ik alsnog even de BPM aftikken.
Zag er vandaag toch echt nog een rijden. Ging prima hoor. En de eigenaar daarvan heeft er driequote:Op donderdag 25 maart 2010 00:06 schreef Knarf het volgende:
Altijd stuk, en niet te berijden. maar toch mijn droomauto.
[ afbeelding ]
De GT2 heeft die naam ook...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
Een van de laatste widowmakers volgens mij. 355pk op de achterwielen met een lekkere lompe jaren 80 turbo![]()
Nooit in gereden, maar dat model (996 en 997 bedoel je neem ik aan) vind ik minder mooi dan de 964 (waar ik helaas ook nog niet in gereden hebquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
De GT2 heeft die naam ook...
Overigens: 360pk, of 385pk als turbo s
(Vage) kennis van mij heeft zo'n ding. durft er al een paar jaar nauwelijks meer mee te rijden na mislukte highsider icm. met bezoekje aan greppel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Porsche 911 (964) turbo
Een van de laatste widowmakers volgens mij. 355pk op de achterwielen met een lekkere lompe jaren 80 turbo![]()
Een auto die alleen voor mannen met borsthaar is
Doen! Ik heb twee 964's gehad en het zijn geweldige auto's en m.i. ook de mooiste 911's. Neem alleen wel een GOEDE...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:22 schreef tjoptjop het volgende:
Waarschijnlijk begin ik gewoon met een carrera 2 (of wellicht 4)![]()
Ik heb alle tijd, voorlopig zit het er helaas nog niet in. Aanschaf zou geen probleem zijn, alleen lopende kosten wel. Zoals het er nu uitziet moet het over 2 jaar wel lukken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doen! Ik heb twee 964's gehad en het zijn geweldige auto's en m.i. ook de mooiste 911's. Neem alleen wel een GOEDE...
Nou ... dat oude geld ga je niet beter van schrijven, zeg maarquote:
Ik was te lui..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... dat oude geld ga je niet beter van schrijven, zeg maar
mooie bakken hoor
Ik ging er zelfs mee op wintersport. Carrera 4 uiteraard...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:46 schreef tjoptjop het volgende:
Had jij ze als daily driver? en zo ja, is dat een beetje te doen bij slecht weer?
Mijn gevoel zegt Carrera 2, maar dat kan ik niet onderbouwen. Tegen die tijd ga ik wel in alletwee rijden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ging er zelfs mee op wintersport. Carrera 4 uiteraard...
Dat laatste is hoe dan ook verstandig...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:58 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn gevoel zegt Carrera 2, maar dat kan ik niet onderbouwen. Tegen die tijd ga ik wel in alletwee rijden.
Er is toch wel iets uitdagenders, iets wat je liever voor de deur zou hebben staan als deze bolide? Begrijp me niet verkeerd, leuke auto hoor, maar niet echt bijzonder naar mijn mening.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:30 schreef poktor het volgende:
mijn droomkarretje heb ik voor de deur staan:
[ afbeelding ]
Leuke auto, maar waarom met Duits kenteken? Neem, gezien het copyright, aan dat jij de eigenaar bent van deze auto?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 02:23 schreef arnoldschw1 het volgende:
Ik rij: (z4 3.0i) [ afbeelding ]
Ik wil rijden: (Jaguar XK) [ afbeelding ]
Eerder Italiaans zo te zien...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 02:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leuke auto, maar waarom met Duits kenteken? Neem, gezien het copyright, aan dat jij de eigenaar bent van deze auto?
rij je dat of is dat je droomauto, aangezien je die dingen voor een prikkie bij de meestal autohandelaren full option kan kopenquote:
Gewoon doen. Laatste jaar studie reed ik als enige auto een 911 3.2. Prima te doen, en je hoeft nooit op zaterdag mee naar de IKEA.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb alle tijd, voorlopig zit het er helaas nog niet in. Aanschaf zou geen probleem zijn, alleen lopende kosten wel. Zoals het er nu uitziet moet het over 2 jaar wel lukken.
Had jij ze als daily driver? en zo ja, is dat een beetje te doen bij slecht weer?
Dat prikkie is tegen de tienduizend euro's, en dan heb je een redelijk gaar exemplaar. De droom is dus een zo-goed-als-nieuwe Turbo 16s.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:17 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
rij je dat of is dat je droomauto, aangezien je die dingen voor een prikkie bij de meestal autohandelaren full option kan kopen
Die kleurquote:
Als het nou een 205 in de Evo 2 uitvoering was...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:38 schreef Duvel het volgende:
De droom is dus een zo-goed-als-nieuwe Turbo 16s.
OK, en volgens jou hoort ie hier daarom niet te staan? Niettegenstaande het feit dat zo'n auto onder de 5K van niet al te beste kwaliteit zal zijn. Wat een gelul.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het nou een 205 in de Evo 2 uitvoering was...
Maar voor een paar duizend euro vind je al zo'n Saab. Ruime keuze heb je al voor ver onder de 5K.
Willekeurige google images foto.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 02:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leuke auto, maar waarom met Duits kenteken? Neem, gezien het copyright, aan dat jij de eigenaar bent van deze auto?
Maakt dat de DB9/DBS tot uncool behoren aldus de heren van Top Gear. En face it, in kauwgumbal-kermisblauw is ie gewoon minder stylish dan de antraciet, zilver of groen...quote:
Babyblauw bedoel je. Zilver is zo'n saaie standaard kleur en groen vind men alleen mooi omdat het wordt geassocieerd met het lemans gebeuren. Antraciet is dan wel weer mooi.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maakt dat de DB9/DBS tot uncool behoren aldus de heren van Top Gear. En face it, in kauwgumbal-kermisblauw is ie gewoon minder stylish dan de antraciet, zilver of groen...
Agreed, dat baby blauw staat hem niet en lijkt net of die door een foute tuner is aangepakt..quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maakt dat de DB9/DBS tot uncool behoren aldus de heren van Top Gear. En face it, in kauwgumbal-kermisblauw is ie gewoon minder stylish dan de antraciet, zilver of groen...
Ik vind het blauw 'm wel staan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:08 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Babyblauw bedoel je. Zilver is zo'n saaie standaard kleur en groen vind men alleen mooi omdat het wordt geassocieerd met het lemans gebeuren. Antraciet is dan wel weer mooi.
Mja, Ik vind 'm mooi.
De kleuters van Topgear hebben echt niet altijd gelijk.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maakt dat de DB9/DBS tot uncool behoren aldus de heren van Top Gear. En face it, in kauwgumbal-kermisblauw is ie gewoon minder stylish dan de antraciet, zilver of groen...
En toch oogt die DBS hierboven als een patserbak vergelijkbaar met een uitgebouwde Civic. Goedkoop.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De kleuters van Topgear hebben echt niet altijd gelijk.![]()
a. Een lelijke, maar goede auto, bij voorkeur aanschaffen in het zwart; verder zijn kleurtjes voor nichten en vrouwen.![]()
b. Aston heeft deze lichtblauw-metallic kleur al decennia lang in hun programma net zoals bv. BRG. Blijft er tenminste nog iets van pre-Ford historie bewaard.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Het voldoet niet echt aan de term "droomauto" als je voor weinig zo'n auto kan kopen... Een droom is nu eenmaal iets wat niet binnen handbereik is.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:20 schreef Duvel het volgende:
OK, en volgens jou hoort ie hier daarom niet te staan?
Sorry, maar jij beweerde dat een gare al 10K kost en ik zie al voor 2K exemplaren. Die zullen best gebreken hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat jij de prijs van zo'n auto wezenlijk te hoog in schat.quote:Niettegenstaande het feit dat zo'n auto onder de 5K van niet al te beste kwaliteit zal zijn. Wat een gelul.
Niet mee eens.quote:Op zondag 28 maart 2010 00:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het voldoet niet echt aan de term "droomauto" als je voor weinig zo'n auto kan kopen... Een droom is nu eenmaal iets wat niet binnen handbereik is.
[..]
Niet binnen handbereik voor iedereen bedoel ik natuurlijk...quote:Op zondag 28 maart 2010 10:52 schreef D. het volgende:
Niet mee eens.
Ik heb ook mijn droomauto gekocht. Het feit dat ik 'm kon betalen maakt niet dat het bij bezit mijn droomauto niet meer is
Fundamenteel mee oneens.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het heet een droomauto omdat de meesten er alleen maar van kunnen dromen.
Het heet droomauto omdat je jezelf in je 'dromen' in die auto ziet rijden.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het heet een droomauto omdat de meesten er alleen maar van kunnen dromen.
Heerlijk hoe de term droomauto hier in een adem wordt gebruikt met ideale auto of favoriete auto.quote:
Nietus! roepen is makkelijk. Vertel jij maar eens waarom het een droomauto heet.quote:
Jij gaat voor mensen bepalen wat de 'eisen' zijn waar hun droomauto aan moet voldoen?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Heerlijk hoe de term droomauto hier in een adem wordt gebruikt met ideale auto of favoriete auto.
Ik ben het er wel degelijk mee eens: het zou hier volgens mij over voertuigen moeten gaan waar je het geld of het praktisch nut gewoon niet voor hebt, maar welke je wel graag eens zou willen bezitten, en niet dat je al je hele leven een lelijk eendje wilde hebben en die nu ook rijdt.
Iedereen droomt over de zaken die hij bezit (omdat dromen nu eenmaal verwerking is van hetgeen je mee maakt). Met jouw (kennelijke) uitleg is jouw keukentafel een "droomkeukentafel", woon je in je "droomhuis", bezit iedereen zijn "droomauto", enz. enz.quote:Op zondag 28 maart 2010 12:46 schreef D. het volgende:
Het heet droomauto omdat je jezelf in je 'dromen' in die auto ziet rijden.
Niet de eisen waar die aan moet voldoen, maar wel wat de inhoud van de term is.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:31 schreef D. het volgende:
Jij gaat voor mensen bepalen wat de 'eisen' zijn waar hun droomauto aan moet voldoen?
Dromen stond tussen haakjes, omdat er dagdromen/wensen/hunkeren/e.d. mee bedoelt wordt.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedereen droomt over de zaken die hij bezit (omdat dromen nu eenmaal verwerking is van hetgeen je mee maakt). Met jouw (kennelijke) uitleg is jouw keukentafel een "droomkeukentafel", woon je in je "droomhuis", bezit iedereen zijn "droomauto", enz. enz.
Dus als je ineens veel geld hebt moet je je wensen bijstellen?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet de eisen waar die aan moet voldoen, maar wel wat de inhoud van de term is.
Dat doe je toch niet van gebruiksvoorwerpen die iedereen met gemak kan kopen?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:39 schreef D. het volgende:
Dromen stond tussen haakjes, omdat er dagdromen/wensen/hunkeren/e.d. mee bedoelt wordt.
Ik vind mijzelf niet "de meesten" (zie mijn reactie hierboven) en een SUV niet praktisch...quote:Op zondag 28 maart 2010 13:44 schreef D. het volgende:
Dus als je ineens veel geld hebt moet je je wensen bijstellen?
En die SUV moet je maar laten gaan want die is ietsje te praktisch?
Waarom niet? Niet iedereen stelt hoge eisen?quote:Op zondag 28 maart 2010 14:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat doe je toch niet van gebruiksvoorwerpen die iedereen met gemak kan kopen?
Lees nog eens goed...quote:Op zondag 28 maart 2010 14:02 schreef draaier89 het volgende:
He DS4. Jij postte in het droomauto topic je eigen 996 Turbo. Die is dus binnen handbereik en dús geen droomauto meer volgens jouw redenering.. Nieuwe droomauto s'il vous plaît.
quote:Op zondag 28 maart 2010 11:57 schreef DS4 het volgende:
Het heet een droomauto omdat de meesten er alleen maar van kunnen dromen.
Die neem ik dan ook niet serieus. Maar bijv. een Saab 900 cabrio is een echte liefhebbersauto, en ook niet echt praktisch te noemen. Dat ik 'm lelijk vind wil niet zeggen dat een ander er niet van mag dromen 'm ooit te bezitten.quote:Op zondag 28 maart 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:
Wees eerlijk: als je dit draadje opent en je komt de ene corolla na de andere astra tegen... dan denk jij ook: volgens mij heeft niemand de vraag begrepen.
Een droomauto is een auto waar jij van droomt, niet waar 'de meesten' van dromen.quote:
Ja, Frits Philips reed ook een Volvo 440. Maar ik weet bijna zeker dat het voor hem geen droomauto was, maar dat hij gewoon geen reet om auto's gaf (ik heb het hem echter nooit gevraagd...).quote:
De gemiddelde aanschafwaarde van een auto in NL ligt (kennelijk) op 5.000 euro, dus ik vermoed dat je de Nederlander te hoog in schat met wat hij/zij makkelijk kan betalen.quote:En al het kunnen kopen de maatstaf is dan kun je onderhand de helft van alle autos in dit topic wel afkeuren
Ben je nu aan het trollen of kun je niet lezen?quote:Op zondag 28 maart 2010 14:08 schreef D. het volgende:
Maar jouw eigen auto is dus niet jouw droomauto, maar een auto 'waar je maar genoegen meeneemt'?
Ik weet zeker dat ik de Nederlandse taal correct heb gebruikt. Waarom kun jij het dan niet lezen?quote:Op zondag 28 maart 2010 14:09 schreef D. het volgende:
Een droomauto is een auto waar jij van droomt, niet waar 'de meesten' van dromen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |