abonnement Unibet Coolblue
pi_79299527
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:02 schreef Bragi het volgende:

[..]

Welke foto is daar geblurd?

[ afbeelding ]
Die achter Carlton is denk ik gewoon van z'n gezin. Die achter Damon lijkt een groepsfoto op het eiland. Waarschijnlijk staan daar onze Losties en de alt Losties gebroederlijk naast elkaar.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:14:46 #27
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_79299529
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:11 schreef Bragi het volgende:

[..]

Nee, maar Juliet overleefde het wel.
Omdat ze net als de rest van de losties vooruit in de tijd zapte toen de bom ontplofte. Ze is overleden door de val die ze maakte, niet door de explosie
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:14:52 #28
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_79299534
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Ereinion het volgende:
Vergeet niet dat tegelijkertijd (hoewel 30 jaar later) zowel Jughead tot ontploffing gebracht werd en Jacob gedood werd. Het valt niet uit te sluiten dat de alt-tijdlijn door de dood van Jacob gekomen is.
Is dat zo ja?

Ik moet zeggen en bekennen dat de laatste twee seizoenen voor mij wat warrig zijn qua volgorde. Wanneer wat gebeurt.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_79299747
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:10 schreef Rossdale het volgende:
Hetgene wat ze hebben laten ontploffen was het explosieve gedeelte van de nuke he, het is niet dat er een giga paddenstoelenwolk ontstaan zou zijn. Zo'n ding kun je echt niet meezeulen zoals de Losties deden.
Correct, maar de schrijvers willen ons dat wel laten denken. De bom ontploft en in de volgende scène ligt het hele eiland onder water.

Die theorie van Bragi scheidt die dingen van elkaar, en dat lijkt me wel terecht.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:22:50 #30
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_79299914
Maar wat nog wel één groot mysterie is, is hoe de twee tijdlijnen bij elkaar komen (want dat zou toch gebeuren volgens de makers)? Misschien toch vechtende Losties tegen hun ALT-dubbelgangers?
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:24:53 #31
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_79300014
Zit wat in, net de transscripts er even op nageslagen en die scenes volgen elkaar inderdaad op. Aangezien de bom de laatste getoonde scene was is het logisch om dat als oorzaak te zien maar het hoeft inderdaad niet.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_79300188
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Ereinion het volgende:
Vergeet niet dat tegelijkertijd (hoewel 30 jaar later) zowel Jughead tot ontploffing gebracht werd en Jacob gedood werd. Het valt niet uit te sluiten dat de alt-tijdlijn door de dood van Jacob gekomen is.
Dus dat Jacob onze tijdlijn in stand hield en dat door zijn dood de tijdlijn weer terug is gesprongen naar zijn originele verloop?

Waarom bestaat onze tijdlijn dan nog? Alleen omdat MiB nog leeft? Stel dat hij sterft (in de finale dan), dan houdt onze tijdlijn op te bestaan en is de Alt de enige die overblijft.

Dus toch een 'het is nooit gebeurd'-einde. Een variant op 'het was allemaal maar een droom'.

Dat geloof ik niet, want dan kan ik vanavond niet slapen
pi_79300797
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Symer het volgende:

[..]

Dus dat Jacob onze tijdlijn in stand hield en dat door zijn dood de tijdlijn weer terug is gesprongen naar zijn originele verloop?

Waarom bestaat onze tijdlijn dan nog? Alleen omdat MiB nog leeft? Stel dat hij sterft (in de finale dan), dan houdt onze tijdlijn op te bestaan en is de Alt de enige die overblijft.

Dus toch een 'het is nooit gebeurd'-einde. Een variant op 'het was allemaal maar een droom'.

Dat geloof ik niet, want dan kan ik vanavond niet slapen
Nee, ik denk eerder dat de alternatieve tijdlijn een tijdlijn laat zien zonder het eiland en de invloed van Jacob. Jacob is een manipulator. Hij heeft Sawyer een pen op het moment dat hij de brief aan Anthony Cooper wil schrijven, waardoor hij de rest van zijn leven geobsedeerd blijft met die man. In de alternatieve tijdlijn is hij er ook mee bezig, maar hij kan er beter mee omgaan, zoals we in de laatste aflevering zagen plaatste hij zijn vriendschap en vertrouwen in Miles uiteindelijk boven zijn wraak.

Dat wil niet zeggen dat onze tijdlijn niet bestaat of zo. Hoe die twee samenkomen (in de brede zin van het woord) heb ik geen idee.
pi_79300952
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Symer het volgende:

[..]

Dus dat Jacob onze tijdlijn in stand hield en dat door zijn dood de tijdlijn weer terug is gesprongen naar zijn originele verloop?

Waarom bestaat onze tijdlijn dan nog? Alleen omdat MiB nog leeft? Stel dat hij sterft (in de finale dan), dan houdt onze tijdlijn op te bestaan en is de Alt de enige die overblijft.

Dus toch een 'het is nooit gebeurd'-einde. Een variant op 'het was allemaal maar een droom'.

Dat geloof ik niet, want dan kan ik vanavond niet slapen
Zover ik het begrijp of interpreteer is het dus zo dat sinds die bom afging er een splitsing plaatsvond.
En er een parallel universum ontstond.

Eentje met jacob etc en eentje zonder.

Het is volgens mij niet zo dat terwijl jack en kornuiten nu nog rondhuppelen op dat eiland dat er "stiekem" sinds dat gedoe er dus ook nog tegelijkertijd een jack etc. rondlopen in los angeles etc.

Maar ja het is allemaal zo vaag in puur technische termen.
Daniel zei : keuzes kunnen niet ongedaan worden gemaakt maar toch ook weer wel volgens zijn methode.
Alleen had hij misschien geen rekening gehouden met een splitsing van het universum zoals een van de bestaande theorieën dat iedere keus die je maakt in het leven zo'n splitsing kan opleveren.

Bijv. keuze tussen links en rechtsaf slaan en je kiest voor het laatste ..en op het moment dat je dat doet splitst het universum waarin een andere "jij" linksaf ging etc.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:47:52 #35
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_79301124
Ik ben totaal in de war na deze aflevering.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_79301145
Maar als bij iedere keuze een nieuwe universum ontstaat, waarom volgen we dan deze ene specifieke variant zonder Jacob? Wat is daar zo bijzonder aan?
pi_79301345
Wat als het allemaal een droom is.......

Slechte TVP dit.
Amen.
pi_79301366
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:48 schreef Symer het volgende:
Maar als bij iedere keuze een nieuwe universum ontstaat, waarom volgen we dan deze ene specifieke variant zonder Jacob? Wat is daar zo bijzonder aan?
Omdat ondanks alles.. bijna alle sleutel figuren elkaar tegenkomen op bepaalde punten.
Dat zag je al in flashbacks van voor de crash en in eerdere episodes als het ware tot na dat bom gedoe.

Waar ze ermee heen willen zal wel uiteindelijk duidelijk worden.
Ik moet toegeven dat ik dat gedeelte ook wat vaag vind hoe je het ook draait of keert.
pi_79301397
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:41 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nee, ik denk eerder dat de alternatieve tijdlijn een tijdlijn laat zien zonder het eiland en de invloed van Jacob. Jacob is een manipulator. Hij heeft Sawyer een pen op het moment dat hij de brief aan Anthony Cooper wil schrijven, waardoor hij de rest van zijn leven geobsedeerd blijft met die man. In de alternatieve tijdlijn is hij er ook mee bezig, maar hij kan er beter mee omgaan, zoals we in de laatste aflevering zagen plaatste hij zijn vriendschap en vertrouwen in Miles uiteindelijk boven zijn wraak.

Dat wil niet zeggen dat onze tijdlijn niet bestaat of zo. Hoe die twee samenkomen (in de brede zin van het woord) heb ik geen idee.
Die gedachtegang hang ik ook aan

Maar dat verklaart niet waarom Jacobs dood veranderingen veroorzaakt in het verleden.
pi_79301559
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:53 schreef Symer het volgende:

[..]

Die gedachtegang hang ik ook aan

Maar dat verklaart niet waarom Jacobs dood veranderingen veroorzaakt in het verleden.
Veranderingen.. je bedoelt de levens van jack en crew of in z'n algemeen incl. het hele eiland zelf?

In het laatste geval zou je kunnen stellen dat door die energie op dat eiland misschien jacob en die MiB zoals iedereen het lijkt te noemen vast zitten in een soort "loop" waar door ze misschien in het heden verleden en toekomst staan of kunnen kijken.. ik snap er zelf ook geen flikker van en zal wel een van de dingen zijn die niet 100% word uitgelegt uiteindelijk.
pi_79301940
Dat klinkt wel plausibel eigenlijk. Dat ze buiten de tijd staan zoals wij die waarnemen. Voor hen is 1000 jaar gelijk aan 1 dag en 1 dag gelijk aan 1000 jaar, zoals de bijbel het zegt.

Maar toch wordt een beetje gesuggereerd dat tijd ook voor hen lineair verloopt, Jacob was namelijk 150 jaar lang bezig met dat wandtapijtje en dat doe je alleen als je, net als iedereen, gewoon gebonden bent aan de tijd en je verveelt.
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:06:41 #42
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_79302060
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:41 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nee, ik denk eerder dat de alternatieve tijdlijn een tijdlijn laat zien zonder het eiland en de invloed van Jacob. Jacob is een manipulator. Hij heeft Sawyer een pen op het moment dat hij de brief aan Anthony Cooper wil schrijven, waardoor hij de rest van zijn leven geobsedeerd blijft met die man. In de alternatieve tijdlijn is hij er ook mee bezig, maar hij kan er beter mee omgaan, zoals we in de laatste aflevering zagen plaatste hij zijn vriendschap en vertrouwen in Miles uiteindelijk boven zijn wraak.

Dat wil niet zeggen dat onze tijdlijn niet bestaat of zo. Hoe die twee samenkomen (in de brede zin van het woord) heb ik geen idee.
Klinkt plausibel!
pi_79302280
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:06 schreef Haunter het volgende:

[..]

Klinkt plausibel!
Nee nee.. nee ..neeee... het ging erom dat jacob iedereen letterlijk aanraakte.. en daardoor veranderde iets.

Kate tikte hij op haar neus bijv. (be good kate)
Jack werd even aangeraakt op z'n vingers toen jacob hem zo'n candybar gaf..
Hurley in de taxi en hem aanraakte op z'n .. ik meen schouders/arm of borstkas (its your choice)

etcetc.

Het ging dus om een aanraking ..fysiek! op een cruciaal moment.
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:11:07 #44
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_79302296
Nu ik er over nadenk klinkt het inderdaad wel goed, dat de ALT timeline de lijn zonder de bemoeienis van Jacob is.

Vooral ook omdat het eiland onder water ligt. Een verklaring zou zijn dat Jacob dood is en het eiland niet langer kon beschermen voor wat het dan ook is wat het heeft laten zinken (MiB gok ik).
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_79302440
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee nee.. nee ..neeee... het ging erom dat jacob iedereen letterlijk aanraakte.. en daardoor veranderde iets.

Kate tikte hij op haar neus bijv. (be good kate)
Jack werd even aangeraakt op z'n vingers toen jacob hem zo'n candybar gaf..
Hurley in de taxi en hem aanraakte op z'n .. ik meen schouders/arm of borstkas (its your choice)

etcetc.

Het ging dus om een aanraking ..fysiek! op een cruciaal moment.
Bij Hurley loopt dat idd een beetje in elkaar over.
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:21:18 #46
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_79302752
Ik ben helemaal de weg kwijt.....

tvp
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_79302865
Interessante theorieen weer. Ik moet echt die tijdlijnen eens uit gaan tekenen voor mezelf, ik volg het echt niet meer met het tijdreizen en de alt universe.
pi_79302884
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:21 schreef satecl het volgende:
Ik ben helemaal de weg kwijt.....

tvp
You're lost.. nu ben je de sjakie! jacob komt je zo wel even de weg wijzen.
pi_79303120
Kan iemand verklaren waarom sayid geen sjoege gaf toen kate werd aangevallen?
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:32:14 #50
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_79303226
Sayid is nu evil he.
Maar hoe wist Whidmore dat Locke niet echt Locke is ?
opgezegd@fok.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')