ja als het even kan inderdaad wel ja...quote:
de eerste post in dit topic geeft een link naar een lopende topicreeks hier op het forumquote:Op donderdag 18 maart 2010 06:59 schreef SirJohn het volgende:
[..]
ja als het even kan inderdaad wel ja...
maar er is verder niemand die daadwerkelijk ervaring heeft bij de branche?
Twee dingen, nee drie:quote:Op donderdag 18 maart 2010 02:23 schreef SirJohn het volgende:
maar toch baat het me zorgen...
ik heb al het 1 en andere negatieve video op youtube gezien.
er was zelfs iemand die er een fimpje over gemaakt had hoe erg mc donalds wel niet zuigt...
en daarbij behandelen ze de medewerkers ook als stront...
pst pst... er werken veel allochtonen (icoontje bekijkt)quote:Op donderdag 18 maart 2010 02:23 schreef SirJohn het volgende:
Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort...
maar ik probeer het gewoon even...
Vrij binnenkort kom ik bij mc donalds te werken...
echt helemaal happy gevoel heb ik er niet bij maar ja je moet wat na 1,5 jaar thuis zitten...
ben al blij dat ik weer wat kan doen...
maar toch baat het me zorgen...
ik heb al het 1 en andere negatieve video op youtube gezien.
er was zelfs iemand die er een fimpje over gemaakt had hoe erg mc donalds wel niet zuigt...
en daarbij behandelen ze de medewerkers ook als stront...
kijk nu is dit wel in de us dus zal het er in nederland misschien wel anders aan toe gaan..
maar toch wil ik even.
zijn er mensen hier die ervaring hebben met mc donalds?
kloppen die verhalen van youtube ook?
En het zijn ook dit soort topics, en de gemiddelde reacties daarin die het werken voor McDonalds in een zeker daglicht plaatsen... en dat zijn inderdaad weer topics gebaseerd op de negatieve verhalen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
Twee dingen, nee drie:
- tevreden werknemers maken geen video's. Je ziet dus alleen het negatieve.
- mensen die teveel verwachten, bijvoorbeeld verwende prinsjes/prinsesjes die ineens moeten werken, kunnen teleurgesteld raken. Natuurlijk vinden die dat het niet aan hen ligt.
- Er werken duizenden mensen bij McDonalds. Op een of andere manier zijn die toch tevreden genoeg.
Dude, TS geeft aan al een lange periode werkeloos te zijn en nu kans op een baan heeft. Ja, het is 'maar' MacDonalds, maar het is een baan. En dat is altijd beter. Ik vind het alleen maar goed van TS dat hij het voornemens is te gaan doen, en ik hoop dat hij het doet..quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Dude..... Wie wil er nou bij McDonalds werken? Dat is toch wel het meest slechte werk wat je kunt doen volgens mij. Werken allemaal van die super suffe simpele mensen.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:39 schreef piepkuiken21 het volgende:
Hm ik heb in hetzelfde bootje als jou gezeten en werk helaas nu ook bij de Mac. Helaas is bij ons ook de werksfeer verziekt om de kosten te drukken, onderhoud word er bijna niet gedaan -->stukke dingen (gisteren de magnatron waardoor ik niet kon eten). Lampswanzen die de kantjes er vanaf lopen, je klachten als personeel wat niet serieus genomen word (er worden bij ons uren gejat door het managment), en het ergste nog de franchisenemer die niet eens kan groeten als hij binnen komt.
Maar je hebt ook hele gezellige er tussen alleen de huidige bij mij niet (heb eerst ein eenandere plaats gewerkt).
Oja wat verdien je met 2,5 jaar ervaring? minimum ik kom voor amper 800 euro pm m'n nest uit.
Zo, wat een mooie anekdote. En nu iets duidelijker? Je kreeg 430 Euro per maand voor 15 uur werken per week, toch? En dat was waar? Ook bij de Mac?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:50 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dat meen je niet!! Dat is echt weinig. Toen ik 18 was verdiende ik al omgerekend 430 euro (950 gulden ongeveer) voor 15 uur per week. Tel daar inflatie en dat soort geleuter bij en je krijgt echt veel te weinig salaris.
Uh ja, want dat had ik 2 post daarboven al neergezetquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:57 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Zo, wat een mooie anekdote. En nu iets duidelijker? Je kreeg 430 Euro per maand voor 15 uur werken per week, toch? En dat was waar? Ook bij de Mac?
Hier sluit ik me volledig bij aanquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:18 schreef BrandX het volgende:
Dude, TS geeft aan al een lange periode werkeloos te zijn en nu kans op een baan heeft. Ja, het is 'maar' MacDonalds, maar het is een baan. En dat is altijd beter. Ik vind het alleen maar goed van TS dat hij het voornemens is te gaan doen, en ik hoop dat hij het doet..
TS, als het niet bevalt, kan je ondertussen gewoon zoeken naar een volgende baan. Doorgaans werkt het vanuit een werkende baan solliciteren naar een andere baan meer in je voordeel dan vanuit een thuiszitsituatie.
Ik zou zeggen: gewoon doen, alles beter dan thuis zitten! Daarbij biedt de Mac regelmatig MBO opleidingsmogelijkheden aan. Als jij laat zien dat je hard kan werken, krijg je wellicht ook die kans. Biedt ook weer meer perspectief.
Bedankt voor de tip! Dat je er op kunt klikken en dat zich dan een nieuwe internet opent dat wist ik helemaal niet! Heet dat ook google?quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:04 schreef BrandX het volgende:
[..]
de eerste post in dit topic geeft een link naar een lopende topicreeks hier op het forum.
Daar posten ook Mac medewerkers, jong en oud.
Hierbij nogmaals de link (op klikken, opent vanzelf):
McDonald's Crew #2
ik heb er jaren geleden gewerkt en de sfeer daar vonk toen super.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:21 schreef SirJohn het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties!!!
Echter ben ik nog niet echt verder de 1 zegt doen de ander zegt dat wat ik beschrijf ongeveer wel waar is.
En weer een ander zegt dat er teveel buiterlanders werkt. Dat laatste heeft er meer mee te maken waar je komt denk ik...
Brandx heeft wel heel erg gelijk...
eigenlijk moet ik niet zeuren en blij wezen dat ik weer mag werken.
dezer tijden valt het vies tegen een goeie baan te krijgen...
en tjah in de tussentijd dat ik daar werk gewoon door blijven zoeken...
ondertussen blijven de centen wel binnen rollen... en dat is uiteindelijk wel het belangrijkste...
nou ja, ik er gewoon neutraal naar toe en ik zie het wel.
mocht ik pist thuis komen dan weet ik tenminste wel dat dit niet mijn ding is....
nogmaals bedankt voor al jullie reacties!
gezien het gegeven dat TS nieuw is en de wijze waarop hij reageerde in de eerste posts deed het mij voorkomen dat hij niet wist wat er met de eerdere post voor mij werd bedoeldquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Dat je er op kunt klikken en dat zich dan een nieuwe internet opent dat wist ik helemaal niet! Heet dat ook google?
lol en dat zie ik dan wel weer heel erg zitten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:28 schreef TeenWolf het volgende:
Ga naar McDowell's, werk je samen met Eddy Murphy.
[ afbeelding ]
Dat wel, maar niet het per week of per maand. Die zin is een beetje wazig, en kan fout geinterpreteerd worden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:03 schreef mirannie het volgende:
[..]
Uh ja, want dat had ik 2 post daarboven al neergezet
Ja, sorry hoor, maar je kan toch zelf ook wel inschatten dat ik geen 430 euro per week uitgekeerd kreeg voor die 15 uur... In dat geval zou ik er waarschijnlijk nu nog werken. Uiteraard was dit per maand. Maar mijn punt was gewoon dat 800 euro per maand schandalig weinig is voor fulltime, zelfs voor de McD.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:12 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat wel, maar niet het per week of per maand. Die zin is een beetje wazig, en kan fout geinterpreteerd worden.
Lees in het vervolg even een hele reactie, en ga niet alleen selectief eikelpoetsen op het deel waar je gelijk had. Plus dat dat deel nog wel het minst interessante was aan mijn vraag...
Dat ligt dan meer aan je baas. McDonalds is een franchiseconcept. Elke McDonalds heeft een andere eigenaar die zich officieel wel moet houden aan erg strikte sturing en regelgeving van McDonalds maar uiteindelijk hebben ze hun eigen rijkje zolang er niet te veel klachten zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:13 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb er gewerkt, maar dat is wel jaren geleden. Op een bepaald moment hadden ze mensen teveel in dienst en toen werden echt de meest belachelijke smoezen bedacht om mensen eruit te werken. Zo zou ik een klant geslagen hebben, een collega zou op een hamburger gespuugd hebben etc. Bewijzen waren er niet voor, maar omdat de baas het zei was het zo.
Gelukkig hebben we ze allemaal aangeklaagd en zijn we er met een goede schadevergoeding vanaf gekomen, maar het toont wel aan wat de sfeer daar is. Ik zou er dus nooit meer willen werken.
Ongeschoold werk zal alleen maar minder opleveren. Nog even en men weet het allemaal te stroomlijnen dat er alleen een verkoper nodig is en dat dan alleen om nog een menselijk gezicht te zien.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:50 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dat meen je niet!! Dat is echt weinig. Toen ik 18 was verdiende ik al omgerekend 430 euro (950 gulden ongeveer) voor 15 uur per week. Tel daar inflatie en dat soort geleuter bij en je krijgt echt veel te weinig salaris.
Vind je het raar? Je zegt het zelf al, het is ongeschoold werk. De loondruk in ons land wordt steeds groter, omdat onze concurrentiepositie in de wereld zo langzamerhand belabberd begint te worden. En dan moeten de hoge inkomens maar omlaag, maar die lage inkomens kunnen dat niet? Wat brengt dat? Iemand die net van een HBO afkomt en eens rond de 1800 Euro komt te zitten, tegen een kontwiebelende nitwit bij de McD die zonder enige vorm van opleiding al 800 vangt? Als dat verschil heel klein wordt, wat zat dat doen, denk je?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:55 schreef Fokski het volgende:
[..]
Ongeschoold werk zal alleen maar minder opleveren. Nog even en men weet het allemaal te stroomlijnen dat er alleen een verkoper nodig is en dat dan alleen om nog een menselijk gezicht te zien.
Ik geloof dat je mijn insteek verkeerd hebt begrepen. Ik was niet sarcastisch. Integendeel. Iemand die zich niet schoolt of een vak beoefent waar ontwikkelingmogelijkheden zijn diskwalificeert zich meer en meer tot een hongerloon. Dat je 20 of zelfs 10 jaar geleden een hoger (reëel) loon kon krijgen voor ongeschoold werk betekent niet dat het nu en in de toekomst ook zal gebeuren.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:03 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Vind je het raar? Je zegt het zelf al, het is ongeschoold werk. De loondruk in ons land wordt steeds groter, omdat onze concurrentiepositie in de wereld zo langzamerhand belabberd begint te worden. En dan moeten de hoge inkomens maar omlaag, maar die lage inkomens kunnen dat niet? Wat brengt dat? Iemand die net van een HBO afkomt en eens rond de 1800 Euro komt te zitten, tegen een kontwiebelende nitwit bij de McD die zonder enige vorm van opleiding al 800 vangt? Als dat verschil heel klein wordt, wat zat dat doen, denk je?
Die "nitwit" bij de McD kan wel eens door omstandigheden geen opleiding hebben gevolgd. En die HBO´er moet zich eerst maar eens bewijzen. Zo gek vind ik dat niet. Van 800 euro per maand kun je gewoon simpelweg niet leven. Zelf heb ik ook geen HBO afgemaakt door omstandigheden, heb dus ook een ongeschoolde baan, maar verdien toch ruim 2,5x zoveel als die zogenaamde "nitwit" bij de McD. Zelfs bij een willekeurige supermarkt achter de kassa verdien je meer dan 800 euro per maand.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:03 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Vind je het raar? Je zegt het zelf al, het is ongeschoold werk. De loondruk in ons land wordt steeds groter, omdat onze concurrentiepositie in de wereld zo langzamerhand belabberd begint te worden. En dan moeten de hoge inkomens maar omlaag, maar die lage inkomens kunnen dat niet? Wat brengt dat? Iemand die net van een HBO afkomt en eens rond de 1800 Euro komt te zitten, tegen een kontwiebelende nitwit bij de McD die zonder enige vorm van opleiding al 800 vangt? Als dat verschil heel klein wordt, wat zat dat doen, denk je?
Je hebt naar onwaarschijnlijkheid geen ongeschoolde baan. Je hebt een baan waar je mogelijkheden niet vasthangen aan een diploma en je door jezelf te bewijzen meer kan verdienen. Bij een McDonalds wordt je na een week wellicht beter in het grillen van een burger dan bij aanvang maar naar een jaar ben je niet veel beter meer.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:49 schreef mirannie het volgende:
[..]
Die "nitwit" bij de McD kan wel eens door omstandigheden geen opleiding hebben gevolgd. En die HBO´er moet zich eerst maar eens bewijzen. Zo gek vind ik dat niet. Van 800 euro per maand kun je gewoon simpelweg niet leven. Zelf heb ik ook geen HBO afgemaakt door omstandigheden, heb dus ook een ongeschoolde baan, maar verdien toch ruim 2,5x zoveel als die zogenaamde "nitwit" bij de McD. Zelfs bij een willekeurige supermarkt achter de kassa verdien je meer dan 800 euro per maand.
Nee, door mezelf te bewijzen kan ik niet meer verdienen en meer dan een middelbare school diploma heb je voor deze baan niet nodig. Dus dat gaat echt niet op. Het werk dat ik hiervoor deed idem dito. Ook een prima salaris.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:12 schreef Fokski het volgende:
[..]
Je hebt naar onwaarschijnlijkheid geen ongeschoolde baan. Je hebt een baan waar je mogelijkheden niet vasthangen aan een diploma en je door jezelf te bewijzen meer kan verdienen. Bij een McDonalds wordt je na een week wellicht beter in het grillen van een burger dan bij aanvang maar naar een jaar ben je niet veel beter meer.
Dat probleem komt doordat je maar een percentage van het minimumloon verdiend voor je 23e, ik moet bijvoorbeeld 52,5% verdienen van het minimumloon, wat met een fulltime baan uitkomt op 780euro per maande ofzo, belachelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:49 schreef mirannie het volgende:
[..]
Die "nitwit" bij de McD kan wel eens door omstandigheden geen opleiding hebben gevolgd. En die HBO´er moet zich eerst maar eens bewijzen. Zo gek vind ik dat niet. Van 800 euro per maand kun je gewoon simpelweg niet leven. Zelf heb ik ook geen HBO afgemaakt door omstandigheden, heb dus ook een ongeschoolde baan, maar verdien toch ruim 2,5x zoveel als die zogenaamde "nitwit" bij de McD. Zelfs bij een willekeurige supermarkt achter de kassa verdien je meer dan 800 euro per maand.
ja dat is ook zo...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:14 schreef mgerben het volgende:
Als je iets niet wilt kun je altijd een reden vinden om het niet te doen.
Buitenlanders, minimumloon, geruchten...
Ga er dan vooral niet heen omdat anders misschien de vooroordelen worden doorgeprikt.
Als je vanuit een werkloze situatie komt en tegen een baan aanhikt zit je inderdaad in die situatie. Je moet over die drempel heen, en als je dat diep van binnen niet wilt, kun je altijd een reden vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |