abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79388292
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:42 schreef Demise het volgende:

@Dieanderediscussie:
Ik ben ook ooit (verkeerd) gediagnosticeerd met een dysthyme stoornis. Was dat niet een stoornis die enigszins overeenkomsten vertoonde met depressiviteit, maar die maximaal twee of drie jaar aanhield? Zoiets staat mij daar in elk geval nog van bij. Wel vreemd, ScarFace-, dat ze je medicatie voorschrijven zonder diagnose.
Niet maximaal maar minimaal..

En mijn ritme is echt totaal verneukt, maar dat komt omdat ik op het moment ook niet echt iets vast heb.
Met werk zal dat wel weer veranderen, maar ik slaap sowieso slecht of gewoon niet. Ik doe tukkies, ik slaap nooit.. ik rust uit. Of doe een poging tot.

Ik ben ook heel vaak snachts wakker, en dan heb ik ook een routine met comedy central en discovery of NG op tv, en dan ga ik vaak om 0700 uur even liggen om uit te rusten, en dan slaap ik 2 of 3 uurtjes. Ik slaap ook nooit langer dan 3 uurtjes, dan wordt ik altijd vanzelf wakker. Soms kan ik dan een nieuw tukkie doen maar meestal zit er dan een pauze tussen van een paar uur. Ik ben ook altijd standaard na 4 uur wakker en actief zijn bekaf, dan ben ik echt heel moe. Maar slapen kan ik niet omdat ik teveel denk.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:07:12 #102
295984 Demise
I saw you look away
pi_79388583
Haha, als ik er nog over nadacht een tussenjaar te nemen, is dat idee nu in ieder geval van de baan. Lang niet alle autisten hebben trouwens zo'n sterke hang naar structuur. Bij mij is het alleen een beetje alles of niets. Mijn Asperger-kant wil alles heel precies en netjes hebben en mijn ADHD-kant vergeet gewoon achter z'n aars op te ruimen. Voor mij zit daar niets tussenin. Dus of ik plan alles goed en ik bereik met een beetje stress in ieder geval een productieve dag, of ik plan niets en ik voer dan dus ook geen flikker uit. Af en toe plan (ironisch) ik een ADHD-dagje in, dan hoef ik niets. Dat vergt wel weer goed overleg met mijn ouders, want dat betekent dan voor mij ook dat ik alleen eet als ik daar toevallig aan denk en dat ik vaak vergeet te melden waar ik heen ga.

Als ik dit zo lees, komt het er wel heel gestoord uit. Gelukkig ben ik af en toe ook nog normaal. Geloof ik.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:07:36 #103
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79388597
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef ikke043 het volgende:
Haha, ik kan dat niet. Ik heb een zwaar gehandicapt broertje waardoor mijn planning nooit aangehouden kan worden.

Maar jij hebt dus ook nooit momenten dat je wakker wordt & denkt :" ik heb nu 2 uur ... , maar als ik blijf liggen dan heb ik 2,5 uur geen school". En dat je dan je wekker uitzet en verder slaapt ? Of iets in die trand?
Als je mij bedoelt: als ik om zeven uur moet opstaan, en ik lig al/nog op de bank te slapen, ga ik om vijf uur toch naar bed om toch maar in bed geslapen te hebben.
Vervolgens gaat de wekker, die zet ik af, en ik slaap door. Evenzo met de andere 3 wekkers...
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:58 schreef ScarFace- het volgende:
Ik neig dan ook wel naar het ritme van ikke043 als ik een keuze moet maken tussen structuur/geen structuur.
En dat terwijl veel mensen beweren dat alle autisten structuur nodig hebben

Maarjaahh
Want dat is het frusterende, ik weet dat ik veel beter af ben met een structuur, maar het lukt maar niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:18:14 #104
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79388968
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:07 schreef Stupendous76 het volgende:

knipperdeknippendeknipperknip
Ik doelde meer op demise, maar altijd goed om te weten

*Chaoten verzamelt u hier*
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79388970
zo..ben er weer. Niet echt veel te melden, dus lees gewoon rustig mee. Heb iets mindere dagen achter de rug.
pi_79389747
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:11 schreef ikke043 het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat je altijd energie hebt. Ik wordt soms wakker om 3 's nachts, en dat ik wil gaan rennen Slaat nergens op en ik doe het ook niet. Maar zoals nu wil ik push-ups/pull-ups en allerlei andere fysieke activiteiten gaan doen.
Nee, absoluut niet. Ik heb juist een gebrek aan energie. Soms heb ik wel momenten dat m'n gedachten te snel gaan en ik 'moet' bewegen, maar over het algemeen ben ik juist moe. Ik weet niet of dat te maken heeft met mijn (vroegere) geestelijke of mijn lichamelijke klachten of allebei.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:05 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Fruit cake is was ook een van mijn "scheldwoorden". Ik heb het voor het laatst gebruikt in 2000 op mijn werk, maar toen kwam ik er achter dat niemand het snapte, dus heb ik mijn gedrag maar weer eens aangepast en het woord niet meer gebruikt.
Tja, mensen zijn gewoon dom. Veel meer valt er niet te zeggen vrees ik.
quote:
Overigens ben ik (voor een leek) best wel met taal bezig. Ik let erg op structuur en probeer zo min mogelijk fouten te maken. Echt: als je ziet wat voor taalkundig slechte mails en documenten je soms van collega's krijgt .
Ik ben geen leek. Ik ben een fully qualified spelling nazi.
Ik snap ook echt niet hoe mensen moeite kunnen hebben met werkwoordspelling bijvoorbeeld. Het is simpel, gaat precies volgens de regeltjes en het is basisschoolstof. Als iemand dat niet kan, dan kan ik diegene ook gewoon niet serieus nemen.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:03 schreef robuust89 het volgende:
vraag: wat is jullie mening over "coming out?"
aan wie vertel je dat je autisme heb, als je dan al doet? met welke reden?
Ik heb geen diagnose, dus ik durf het ook niet echt te zeggen. Er zijn wel wat mensen die weten dat ik vermoed dat ik het heb. Een vriend, m'n ouders, twee kennissen (en daar zaten nog andere kennissen bij die het misschien gehoord hebben, maar dat maakt me niet uit).
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:10 schreef Autidude het volgende:
Is dat herkenbaar? Dat als iemand iets zegt of als je zelf iets zegt dat je dan die tekst ook letterlijk in tekst in je hoofd voorbij ziet komen?
Ik ben wel een beelddenker, maar ik zie niet de woorden in tekst voor me, maar waar ze voor staan.

Ik ben ook meer tekstgericht. Ik negeer plaatjes. Ik kon een keer de prijs niet vinden op een tijdschrift: hadden ze de helft van de cover roze gemaakt met een witte 1 erop. Dat ie dus 1 euro was. Dat zie ik niet, want dat zie ik als plaatje, te schreeuwerig. Ook boeken met veel plaatjes vind ik erg vervelend en soms kom ik er pas achter dat er een plaatje/grafiek bij staat als er in de tekst naar verwezen wordt. Koppen negeer ik ook. Alles wat geen 'platte tekst' is sla ik over.

Dat filmpje heb ik niet ver gekeken, veel te schokkerig. Maar wat me opvalt in m'n eigen gedrag op straat is dat ik mensen negeer. Zeker als het druk is, richt ik me volledig op voorwerpen en ben ik helemaal in gedachten. Zodra ik gedwongen word om te kijken naar de mensen om me heen, bijvoorbeeld geconfronteerd word met het feit dat het zo druk is dat ik er niet door kan, raak ik in paniek.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef Spoortie het volgende:
Is het normaal om af en toe écht heel erg depressief te zijn?
Verwacht je een serieus antwoord of denk je dat je het antwoord zelf eigenlijk al wel kan bedenken?
Als je ergens over wil praten, PM me gerust, ik ken het probleem.
pi_79390414
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:07 schreef Stupendous76 het volgende:

Want dat is het frusterende, ik weet dat ik veel beter af ben met een structuur, maar het lukt maar niet.
Ik heb van dat "probleem" gelukkig geen last
pi_79392136

Af en toe is het wel fijn om het allemaal van je af te kunnen schrijven..
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
  zondag 21 maart 2010 @ 09:27:53 #109
295984 Demise
I saw you look away
pi_79396928
Ik zit vanaf vandaag weer in de rustigste periode van het jaar, proefwerkweek. Morgen nog twee uurtjes les, twee uurtjes bijles geven en een uurtje voorbereiden op mijn CAE, dinsdag bij een vriend langs en woensdag toets één en twee.
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
pi_79398414
quote:
Op zondag 21 maart 2010 09:27 schreef Demise het volgende:
Ik zit vanaf vandaag weer in de rustigste periode van het jaar, proefwerkweek. Morgen nog twee uurtjes les, twee uurtjes bijles geven en een uurtje voorbereiden op mijn CAE, dinsdag bij een vriend langs en woensdag toets één en twee.
Veel succes, en ach..proefwerkweken, de leukste weken van 't schooljaar, geen les, en in totaal 1,5 uurtje ff toetsjes maken en paar uurtjes per dag leren en verder lekker niksen. Althans zo was 't bij mij
  zondag 21 maart 2010 @ 11:24:26 #111
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79398492
Ben ik even blij dat ik al die onzin van tentamens en werkstukken achter de rug heb
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 21 maart 2010 @ 12:14:16 #112
295984 Demise
I saw you look away
pi_79399953
Haha, ja, ik moet hierna nóg een jaar op de middelbare... Pff. Eigenlijk ben ik wel toe aan de uni, tegen de tijd daar ik daar heen ga heb ik er zeven jaar middelbare opzitten. Da's best veel.
  zondag 21 maart 2010 @ 12:19:07 #113
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79400145
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:14 schreef Demise het volgende:
Haha, ja, ik moet hierna nóg een jaar op de middelbare... Pff. Eigenlijk ben ik wel toe aan de uni, tegen de tijd daar ik daar heen ga heb ik er zeven jaar middelbare opzitten. Da's best veel.
Ach wees blij dat je nog op school zit. Dan heb je tenmiste nog vrije tijd. Want dat heb je niet meer als je werkt
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 21 maart 2010 @ 12:21:27 #114
247161 ikke043
pi_79400233
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:14 schreef Demise het volgende:
Dat valt wel mee, ik deed alleen al 2 jaar over de brugklas
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zondag 21 maart 2010 @ 12:39:36 #115
295984 Demise
I saw you look away
pi_79400902
Haha, ik moet naar school én ik werk. Ik krijg extra lessen Engels, geef bijles Engels en ik dans. Vrije tijd is erg zeldzaam. Niet dat ik school niet leuk vind, hoor. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren, dus ik ga elke dag met plezier, maar af en toe faalt het wel hard.
Bij ons op school mag je niet eens twee jaar doen over de brugklas. Ik, dufkeutel die ik ben, ben blijven zitten in de derde, waardoor ik me door nog een jaar Frans, geschiedenis, aardrijkskunde en economie moest worstelen.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:14:53 #116
247161 ikke043
pi_79402131
Ach ik moest blijven zitten of een andere school zoeken. De school vond dat ik het vwo moest doen

En ja. Plezier in school is bij mij ver te zoeken. Alles moet, niets mag, en dat eeuwige gezeik. Je kunt het waarom doe je het dan niet Mss omdat mij dit totaal niet interesseert!

Maarja, goed om te horen dat jij er wel plezier in hebt
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79405972
ach..ik had eigenlijk nooit plezier in school, al die leraren uren horen vertellen...ik viel vaak genoeg haast in slaap.
Maar de reden waarom ik schoolgaan toch leuk vindt, is lekker veel vrije tijd. Ik deed bijna nooit huiswerk laat staan leren voor proefwerken, so's enzo. Allen voor de proefwerkweken ff leren.
MAar verder lekker de hele middag+ avond voor mezelf..
  zondag 21 maart 2010 @ 15:21:12 #118
295984 Demise
I saw you look away
pi_79406394
Ik vind school wel interessant. Nouja, het overgrote deel ervan. Scheikunde, natuurkunde, wiskunde, delen van biologie en informatica vind ik wel leuke vakken. Engels kan ik al, dus dat is geen probleem, Nederlands idem, en Duits is alleen luisteren&lezen, op het moment. Dat kan ik ook, vorig jaar op uitwisseling geweest. Al met al zijn mijn cijfers omhoog geschoten sinds ik een profiel heb gekozen.
Als iets me niet interesseert, leer ik inderdaad ook heel moeilijk of niet. Woordjes leren is dus ook hel, dat is echt hersendodend.
  zondag 21 maart 2010 @ 15:22:43 #119
247161 ikke043
pi_79406462
@francis Dat zal op een hogeschool wel anders zijn. De stof wordt meer, en je moet meer zelf doen. Geen so's ofzo, dua dat is wel prettig.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79406875
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:22 schreef ikke043 het volgende:
@francis Dat zal op een hogeschool wel anders zijn. De stof wordt meer, en je moet meer zelf doen. Geen so's ofzo, dua dat is wel prettig.
dat besef ik helemaal, en daarom baal ik ervan..ik ben nogal gigantisch lui, en in het begin motivatie teveel, en na een aantal dagen/weken..nou..dan is die motivatie bijna verdwenen
Dus ga mezelf gigantisch veel schoppen onder de kont moeten geven
  zondag 21 maart 2010 @ 15:48:38 #121
294226 Aperture-Science
hetzelfde maar dan anders
pi_79407375
Ik herken me eigenlijk in die chaos en planning tegelijkertijd. Ik heb eigenlijk een planning nodig om alles uit mijn dag te kunnen halen, maar ik kan mij er nooit aan houden Dus heb ik nu het systeem dat er allemaal briefjes bij mijn beeldscherm liggen met dingen die ik nog moet doen. Op een goede dag werk ik zoveel mogelijk daarvan weg, op een slechte dag schuif ik het naar voren.

En school, eigenlijk zit ik er weer op. Maar dan met (bijna) alleen leuke vakken Op de middelbare had je leuke vakken en niet leuke leuke vakken. De leuke vakken daarbij bleef je wakker, bij de rest werd de muur en plafond wel erg interessant na een tijd. Bij huiswerk hetzelfde als Francis: lekker niks doen en zo af en toe eens een verslagje.

Advies voor iedereen die verder gaat studeren, ga lekker een studie doen die je leuk vindt, niet waarin je het beste was op school. De baan komt later wel.
pi_79407833
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef Aperture-Science het volgende:
Ik herken me eigenlijk in die chaos en planning tegelijkertijd. Ik heb eigenlijk een planning nodig om alles uit mijn dag te kunnen halen, maar ik kan mij er nooit aan houden Dus heb ik nu het systeem dat er allemaal briefjes bij mijn beeldscherm liggen met dingen die ik nog moet doen. Op een goede dag werk ik zoveel mogelijk daarvan weg, op een slechte dag schuif ik het naar voren.

En school, eigenlijk zit ik er weer op. Maar dan met (bijna) alleen leuke vakken Op de middelbare had je leuke vakken en niet leuke leuke vakken. De leuke vakken daarbij bleef je wakker, bij de rest werd de muur en plafond wel erg interessant na een tijd. Bij huiswerk hetzelfde als Francis: lekker niks doen en zo af en toe eens een verslagje.

Advies voor iedereen die verder gaat studeren, ga lekker een studie doen die je leuk vindt, niet waarin je het beste was op school. De baan komt later wel.
tja, over planning, en chaos. Ik kan heel goed plannen...maar hou me er never nooit aan. Eerlijk gezegd soms doe ik dat bewust, ik heb er zo'n hekel aan dingen van te voren te bepalen. En onbewust ben ik heel spontaan kwa dingen doen...de dingen die ik niet leuk vindt moet ik juist wel plannen.
maar het liefst sta ik 's ochtends op, ontbijt en bedenk wat ik dan ga doen..maar zonder het te plannen.
Zo plande ik vaak genoeg in dat ik om X uur huiswerk ging doen, maar kwam er iets interesanters op mijn pad..en dag huiswerk
Ik denk ook dat ik vrij impulsief ben..en dat samen met plannen werkt niet goed.
  zondag 21 maart 2010 @ 16:35:31 #123
247161 ikke043
pi_79409175
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef Aperture-Science het volgende:Advies voor iedereen die verder gaat studeren, ga lekker een studie doen die je leuk vindt, niet waarin je het beste was op school. De baan komt later wel.
I second that
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79410131
quote:
...

Goeie tip
Zou wel mooi zijn als die studie een beetje goed verdient. Met sommige studies is de kans op een baan minder groot en het aanvangssalaris lager (zelfs onder de 2000 euro bruto voor het WO-niveau).
  zondag 21 maart 2010 @ 18:12:08 #125
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79412490
quote:

Tip: agenda, mobiele telefoon (met agenda) en outlook (o.i.d.)
Die laatste twee zijn extra handig, want die herinneren jou aan je afspraak.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79412756
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:12 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Tip: agenda, mobiele telefoon (met agenda) en outlook (o.i.d.)
Die laatste twee zijn extra handig, want die herinneren jou aan je afspraak.
ik zelf word soms te chaotisch, dat ik alle afspraken in mijn mobieltje zet..en die herinnert me er dan weer aan
  zondag 21 maart 2010 @ 18:21:00 #127
247161 ikke043
pi_79412860
Ik hoef niet te plannen, ik ga vanzelf naar afspraken. Soms vraag ik me zelfs wel eens af waar ik heen ga. En dan moet ik ff alles op en rijtje zetten.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zondag 21 maart 2010 @ 19:31:40 #128
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79415623
quote:

Ik heb dus een studie gedaan die ik leuk vind.(althans dat dacht toen ik aan de opleiding begon) Op MBO niveau dat wel. Maar 6 jaar later ben ik nog steeds niet verder dan toen ik mijn diploma kreeg. Ik ben er nu niet meer zo zeker van of ik dit werk ook nog wel echt leuk genoeg vind om de rest van leven te doen.
Om verder te komen zou ik een HBO opleiding moeten gaan doen. Maar ik betwijfel of ik dat haal. Of ik genoeg intellect heb om die studie te voltooien.
Iets totaal anders doen zou kunnen. Maar ik zou niet weten wat.
En die baan komt echt niet zo maar. Dus maak alsjeblieft niet de illusie dat je makkelijk een baan kan krijgen na je opleiding. Überhaupt een baan. Over een leuke baan begin ik maar niets eens.

Ik heb misschien dan wel werk. Het is tijdelijk en of en hoe dat nog doorgaat is nog maar de vraag. Op zich vind ik het werk leuk en mijn collega's ook wel. Alleen het is niet echt de richting wat ik echt leuk vind. Aan de andere kant ik heb ik werk dus ik moet niet zeuren.

Dus een opleiding biedt totaal geen garantie.
14 SHADES OF GREY
  zondag 21 maart 2010 @ 19:38:48 #129
247161 ikke043
pi_79415957
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:31 schreef tijnbrein het volgende:

Dus een opleiding biedt totaal geen garantie.
Er zijn uberhaupt maar 2 garanties in het leven, belasting & de dood.

Voor de rest zul je zelf hard moeten knokken. Kijk maar eens naar succesvolle mensen, het zijn nooit de allerslimsten noch de allerdomsten. Het zijn wel allemaal harde werkers & ze geven niet op.

Waar is echtgaaf eigenlijk heen? Al een tijdje niks meer van gehoord.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zondag 21 maart 2010 @ 19:40:32 #130
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79416031
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:38 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Er zijn uberhaupt maar 2 garanties in het leven, belasting & de dood.

Voor de rest zul je zelf hard moeten knokken. Kijk maar eens naar succesvolle mensen, het zijn nooit de allerslimsten noch de allerdomsten. Het zijn wel allemaal harde werkers & ze geven niet op.

Geen idee waar EG is

Dat is waar. Maar als je altijd te horen krijgt dat je niet goed genoeg bent of iets net niet leukt dan wordt het steeds moeilijker om door te gaan.
14 SHADES OF GREY
  zondag 21 maart 2010 @ 19:48:05 #131
247161 ikke043
pi_79416412
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:40 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Geen idee waar EG is

Dat is waar. Maar als je altijd te horen krijgt dat je niet goed genoeg bent of iets net niet leukt dan wordt het steeds moeilijker om door te gaan.
Mijn oma heeft een relatief groot deel van mijn jeugd voor me gezorgd, en die roep ook altijd dat ik niets kon. En dat ik een voorbeeld aan mijn zusje moest nemen, maar daar heb ik me nooit iets van aangetrokken.

En later toen mjjn ouders de rol weer overnamen, gingen zij ook allemaal BS te roepen zoals je doet je best niet, ben je achterlijk of doe je achterlijk. Maar ook dat deed me weinig.

Maar wat het me wel heeft geleerd is dat als Je het toch zelf moet doen. Dat je jezelf moet motiveren en schijt moet hebben aan iedereen die je naar onder probeert te halen.
De enigste reden dat mensen dat doen is omdat ze zelf hebben gefaald en er niet mee geconfronteerd willen worden.

Wat ik in feite probeer te zeggen is dat je alles kunt, zolang je maar in jezelf gelooft en er echt voor gaat.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zondag 21 maart 2010 @ 19:51:42 #132
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79416626
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:48 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Mijn oma heeft een relatief groot deel van mijn jeugd voor me gezorgd, en die roep ook altijd dat ik niets kon. En dat ik een voorbeeld aan mijn zusje moest nemen, maar daar heb ik me nooit iets van aangetrokken.

En later toen mjjn ouders de rol weer overnamen, gingen zij ook allemaal BS te roepen zoals je doet je best niet, ben je achterlijk of doe je achterlijk. Maar ook dat deed me weinig.

Maar wat het me wel heeft geleerd is dat als Je het toch zelf moet doen. Dat je jezelf moet motiveren en schijt moet hebben aan iedereen die je naar onder probeert te halen.
De enigste reden dat mensen dat doen is omdat ze zelf hebben gefaald en er niet mee geconfronteerd willen worden.

Wat ik in feite probeer te zeggen is dat je alles kunt, zolang je maar in jezelf gelooft en er echt voor gaat.
Helaas kan ik dat niet Ik ben moe van elke dag om mijzelf elke dag weer opnieuw te moeten bewijzen. Ik wou dat ik de knop kon omzetten en verder gaan maar dat lukt dus niet
14 SHADES OF GREY
  zondag 21 maart 2010 @ 19:54:56 #133
247161 ikke043
pi_79416780
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Helaas kan ik dat niet Ik ben moe van elke dag om mijzelf elke dag weer opnieuw te moeten bewijzen. Ik wou dat ik de knop kon omzetten en verder gaan maar dat lukt dus niet
Je bent in principe een beetje ene pessimist dan. of niet?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zondag 21 maart 2010 @ 19:58:30 #134
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79416950
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:54 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Je bent in principe een beetje ene pessimist dan. of niet?
Nee realist Ja maar ik word steeds optimistisch en ga ook steeds beter met tegenslagen om dus ik ben op de goeie weg
14 SHADES OF GREY
  zondag 21 maart 2010 @ 20:13:43 #135
247161 ikke043
pi_79417685
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee realist Ja maar ik word steeds optimistisch en ga ook steeds beter met tegenslagen om dus ik ben op de goeie weg
bah realisten Die riepen toch dat de mens niet kon vliegen totdat Weiskopf langsvloog

Maar je erkent iig wel dat je soms optimistisch bent en soms pessimistisch(realistisch )
Maar waarom zou je niet gewoon stoppen met pessimistisch zijn of pessimistische gedachten hebben?
Natuurlijk ben je niet altijd even blij met wat is gebeurd of de vooruitzichten, maar je kunt er wel mee akkoord gaan en zo de negatieve gedachtes weghouden.

Zodra je namelijk akkoord gaat is het goed genoeg, dus stel dat jij akkoord gaat met hoe het nu is, verander je niets. Maar dan is het wel duidelijk wat je over 5 jaar doet.

Als jij nu niet akkoord gaat met je werk, en je besluit een hbo-getuigschrift te gaan halen, dan ga je akkoord met een nieuwe situatie. En daar ga je mee akkoord want de vorige had te veel negatieve gedachtes/effecten/vooruitzichten.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79417979
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:38 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ik ben er weer.

Ik was een weekendje weg
  zondag 21 maart 2010 @ 20:19:35 #137
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79418019
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:13 schreef ikke043 het volgende:

[..]

bah realisten Die riepen toch dat de mens niet kon vliegen totdat Weiskopf langsvloog

Maar je erkent iig wel dat je soms optimistisch bent en soms pessimistisch(realistisch )
Maar waarom zou je niet gewoon stoppen met pessimistisch zijn of pessimistische gedachten hebben?
Natuurlijk ben je niet altijd even blij met wat is gebeurd of de vooruitzichten, maar je kunt er wel mee akkoord gaan en zo de negatieve gedachtes weghouden.

Zodra je namelijk akkoord gaat is het goed genoeg, dus stel dat jij akkoord gaat met hoe het nu is, verander je niets. Maar dan is het wel duidelijk wat je over 5 jaar doet.

Als jij nu niet akkoord gaat met je werk, en je besluit een hbo-getuigschrift te gaan halen, dan ga je akkoord met een nieuwe situatie. En daar ga je mee akkoord want de vorige had te veel negatieve gedachtes/effecten/vooruitzichten.
Dit snap ik niet helemaal
Leg eens uit.
14 SHADES OF GREY
  zondag 21 maart 2010 @ 20:20:02 #138
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79418041
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben er weer.

Ik was ene weekendje weg
Leuk weekend gehad?
14 SHADES OF GREY
pi_79418140
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat merk ik aan je

Ik hoop dat je stabiliteit krijgt met je baan enzo...
pi_79418197
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:20 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Leuk weekend gehad?
Ja, mijn neefje was jarig. Was inderdaad erg gezellig. En gelukkig rustig op de weg.

Jij ook een goed weekend gehad?
  zondag 21 maart 2010 @ 20:23:17 #141
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79418203
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat merk ik aan je

Ik hoop dat je stabiliteit krijgt met je baan enzo...
Ik ga er iig alles aan doen omdat te realiseren
14 SHADES OF GREY
  zondag 21 maart 2010 @ 20:24:29 #142
247161 ikke043
pi_79418262
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dit snap ik niet helemaal
Leg eens uit.
Allereerst geef je aan dat je optimistisch of pessimistisch kunt zijn(en sommige mensen realistisch ).

Aangezien je het kunt zijn, heb je er ook invloed op. Je wordt namelijk niet optimisch of pessimistisch geboren, je hebt over alles een mening gevormd, en deze mening kun je met een dosis gevoel vertalen in optimistisch of pessimistisch

Snap je?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  zondag 21 maart 2010 @ 20:25:11 #143
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79418297
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, mijn neefje was jarig. Was inderdaad erg gezellig. En gelukkig rustig op de weg.

Jij ook een goed weekend gehad?
Ja, uit eten geweest met collega's en bij mijn ouders geweest vandaag.
Nog steeds een circus in de straat van mijn ouders. Al die mensen die ramptoerist komen spelen
14 SHADES OF GREY
pi_79418321
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:48 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Goh, niet zo leuk van je oma en ouders. Gelukkig dat je op dat punt niks van aan trok en zelf een positieve draai aan kan geven. Het heeft misschien je wel gemotiveerd om alles uit de kast te halen.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:27:34 #145
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79418425
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:24 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Allereerst geef je aan dat je optimistisch of pessimistisch kunt zijn(en sommige mensen realistisch ).

Aangezien je het kunt zijn, heb je er ook invloed op. Je wordt namelijk niet optimisch of pessimistisch geboren, je hebt over alles een mening gevormd, en deze mening kun je met een dosis gevoel vertalen in optimistisch of pessimistisch

Snap je?
Ja, alleen die keuze kan ik nu nog niet maken alhoewel ik dat zou willen Ik zou willen dat ik optismitsch was en er voor kon gaan in het leven. Maar helaas kan ik dat niet. Het lukt gewoon niet
14 SHADES OF GREY
pi_79418504
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:25 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja, uit eten geweest met collega's en bij mijn ouders geweest vandaag.
Mooi dat je met collega's ook buiten het werk optrekt. Dan maak je ze ook mee in een andere setting. En je gaat dan min of meer ook echt bij ze horen. Het kan niet snel genoeg mei voor je worden, zodat je te horen krijgt of je mag blijven. Het zou zo mooi zijn. Het geeft toch weer een stukje rust hoop ik.
quote:
Nog steeds een circus in de straat van mijn ouders. Al die mensen die ramptoerist komen spelen
Och verschrikkelijk. Ik begreep eerder dat je ouders daar dicht in de buurt wonen. Misschien ken je ouders die politieman wel
  zondag 21 maart 2010 @ 20:32:37 #147
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79418696
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mooi dat je met collega's ook buiten het werk optrekt. Dan maak je ze ook mee in een andere setting. En je gaat dan min of meer ook echt bij ze horen. Het kan niet snel genoeg mei voor je worden, zodat je te horen krijgt of je mag blijven. Het zou zo mooi zijn. Het geeft toch weer een stukje rust hoop ik.
Het was een etentje ter gelegenheid van het afscheid van een andere collega. Ik hoor er inderdaad bij en ik hoop zeker dat ik mag blijven.
quote:
[..]

Och verschrikkelijk. Ik begreep eerder dat je ouders daar dicht in de buurt wonen. Misschien ken je ouders die politieman wel
Nee, ze kende hem niet. Milly min of meer wel. Mijn vader vertelde ook wat voor een gedoe het was om die stille tocht en begrafenis te organiseren. Die media aandacht is echt belachelijk
14 SHADES OF GREY
  zondag 21 maart 2010 @ 20:40:44 #148
247161 ikke043
pi_79419214
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja, alleen die keuze kan ik nu nog niet maken alhoewel ik dat zou willen Ik zou willen dat ik optismitsch was en er voor kon gaan in het leven. Maar helaas kan ik dat niet. Het lukt gewoon niet
Oké, nu de rest van het verhaal. Dit was namelijk een beginpunt.

Nou omdat je invloed hebt op je gevoelens kun je dus zelf in redelijk mate bepalen of je optimistisch of pessimistisch bent. Natuurlijk kun je niet 100% van de tijd opti-/pessimistisch zijn, want gevoelens overkomen je voor een groot deel.
Maar omdat je in grote lijnen wel invloed hebt heb jij keuzemogelijkheden. In beginsel zijn dit er 2 :
1) veranderen : je neemt het heft in eigen handen want het kan zo niet langer doorgaan.
2) niet veranderen : je laat de dingen zoals het is, je kunt er mee leven zoals het gaat en zult hoogst waarschijnlijk geen spijt krijgen van je keuze.

Indien je beseft dat je deze 2 mogelijkheden hebt, besef je dat alles een keuze is. Vaak vertalen deze 2 mogelijkheden zich dan ook in veel meer keuzes, maar voordat je daar komt zul je eerst moeten kiezen uit veranderen of niet veranderen.

Neem nou als voorbeeld de indeling van een woonkamer. Elke dag als jij in je woonkamer gaat zitten heb jij 2 keuzes, je gaat iets veranderen of je verandert niets.
Iets veranderen kan zoiets simpels zijn als de gordijnen dicht doen, of je tv aan zetten tegenover de kamer indeling veranderen. Alle 3 hebben ze in beginsel gemeen dat jij hebt gekozen uit de 2 mogelijkheden.

Op het moment dat je dit gaat toepassen op pessimisme/optimisme en dus je gevoel. Dan krijg je mijn verhaal met "akkoord gaan".

snap je dit?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_79419439
Nieuw deeltje alweer. ff teruglezen.
Children of the night. What music they make.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:44:29 #150
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_79419461
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:40 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Oké, nu de rest van het verhaal. Dit was namelijk een beginpunt.

Nou omdat je invloed hebt op je gevoelens kun je dus zelf in redelijk mate bepalen of je optimistisch of pessimistisch bent. Natuurlijk kun je niet 100% van de tijd opti-/pessimistisch zijn, want gevoelens overkomen je voor een groot deel.
Maar omdat je in grote lijnen wel invloed hebt heb jij keuzemogelijkheden. In beginsel zijn dit er 2 :
1) veranderen : je neemt het heft in eigen handen want het kan zo niet langer doorgaan.
2) niet veranderen : je laat de dingen zoals het is, je kunt er mee leven zoals het gaat en zult hoogst waarschijnlijk geen spijt krijgen van je keuze.

Indien je beseft dat je deze 2 mogelijkheden hebt, besef je dat alles een keuze is. Vaak vertalen deze 2 mogelijkheden zich dan ook in veel meer keuzes, maar voordat je daar komt zul je eerst moeten kiezen uit veranderen of niet veranderen.

Neem nou als voorbeeld de indeling van een woonkamer. Elke dag als jij in je woonkamer gaat zitten heb jij 2 keuzes, je gaat iets veranderen of je verandert niets.
Iets veranderen kan zoiets simpels zijn als de gordijnen dicht doen, of je tv aan zetten tegenover de kamer indeling veranderen. Alle 3 hebben ze in beginsel gemeen dat jij hebt gekozen uit de 2 mogelijkheden.

Op het moment dat je dit gaat toepassen op pessimisme/optimisme en dus je gevoel. Dan krijg je mijn verhaal met "akkoord gaan".

snap je dit?
Ja dat snap ik, en nee ik ben ook nog niet uit de keuze wat ik eigenlijk wil met mijn leven.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')