Precies. De agent moet een gegronde reden hebben, echter hoeft hij die reden niet in alle gevallen met je te delen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
oeh het staat er verkeerd ik zal het editten
ik vind het onbeleefd als de agent de reden er niet bij verteld
maar dat is voor mij geen reden om het niet te tonen, niet omdat ik niets te verbergen heb maar omdat het me gewoon niet zo heel veel kan boeien
Ik ga deze discussie niet eens aan met je.. Geen zin in getroll zo op de vroege morgen...quote:
Nou gegronde reden is wat zwaar gesteld hoor;quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Precies. De agent moet een gegronde reden hebben, echter hoeft hij die reden niet in alle gevallen met je te delen.
Schade... want je zit er volledig naast. Die wet is natuurlijk helemaal niet nodig. Niet in deze vorm en al helemaal niet om terrorisme te bestrijden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:56 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Ik ga deze discussie niet eens aan met je.. Geen zin in getroll zo op de vroege morgen...
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:07 schreef waht het volgende:
[..]
Schade... want je zit er volledig naast. Die wet is natuurlijk helemaal niet nodig. Niet in deze vorm en al helemaal niet om terrorisme te bestrijden.
Bevooroordeeld is hier niet het probleem maar je werk volgens de regels te doen. Want blijkbaar was alles in orde nadat het ID was overlegd. Was die kerel op zoek naar iemand en voldeed de TS aan het signalement? Vaak heb je als je iemand's naam hebt ook wel een foto dus dat lijkt mij niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:26 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Iedereen is bevooroordeeld ook al denk ( of wil) je zelf van niet...
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:58 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Nou gegronde reden is wat zwaar gesteld hoor;
art. 27 Sv. iemand "te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan eenig strafbaar feit voortvloeit"
dus een redelijk vermoeden is al genoeg
Dat ging over de post er boven niet over de OPquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:14 schreef Fokski het volgende:
[..]
Bevooroordeeld is hier niet het probleem maar je werk volgens de regels te doen. Want blijkbaar was alles in orde nadat het ID was overlegd. Was die kerel op zoek naar iemand en voldeed de TS aan het signalement? Vaak heb je als je iemand's naam hebt ook wel een foto dus dat lijkt mij niet.
heb ik ook niet gesteld, maar meestal als de gegevens genoteerd zijn weten de personen die dus wel wat hebben gedaan, dat ze nu genoteerd staan en kappen ze er mee...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:16 schreef Tokus het volgende:
[..]
en zodra je je ID kan laten zien is het vermoeden gelijk weg?
Dat zal best. Daarom zeg ik het ook niet. 'Schade' betekent 'zonde' in het Duits.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Schande( dat zeggen bejaarde vrouwen toch altijd
)
Daarom moet iedereen een ID hebben. Altijd bij je dragen is niet nodig. Maar deze wet is gebaseerd op het gejank omtrent terrorisme. Om die reden alleen al is het onzinnig.quote:pff laat ik me toch weer verleiden...
ok ik heb t woord terrorisme niet eens in mn mond gehad , dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt?
Wat ik er wel mee bedoelde is dat het de normaalste zaak van de wereld is om een valse naam op te geven tegenwoordig dus helaas is zo een wet nodig.. En dat zal wel weer als kulredenering opgevat worden, maar ik heb niets te verbergen dus ik heb em gewoon bij me...lekker belangrijk ik zal er echt niet wakker van liggen...
Ach, ik heb altijd ID bij me (rijbewijs). Nog nooit hoeven laten zien buiten verkeerscontroles.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:31 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Wat ik bij mijn wek gewoon vaak zie is dat de probleem jongeren door ze consequent aan te spreken, ID gegevens op te schrijven door agenten ze op een gegeven moment allemaal kennen en het zo veel makkelijker is om ze te traceren, aan te spreken... Gevoel te geven van "Kut ze kennen me laat ik me maar rustig houden..."
Maar goed ik werk veel met dit soort gasten en zie het nut er van...
Mensen die vaak tegen zijn hebben er in de praktijk weinig tot niets mee te maken...
van mij krijg je hem dus echt niet te zien als de situatie er niet om vraagt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:31 schreef mrSPLIFFY het volgende:
We sprechen hier gewoon Nederlands dus.....
En tja dan verschillen we van mening... Ik heb er iig geen problemen mee... Sterker nog t boeit me echt geen reet of ik dat kaartje bij me moet hebben...
Wat ik bij mijn wek gewoon vaak zie is dat de probleem jongeren door ze consequent aan te spreken, ID gegevens op te schrijven door agenten ze op een gegeven moment allemaal kennen en het zo veel makkelijker is om ze te traceren, aan te spreken... Gevoel te geven van "Kut ze kennen me laat ik me maar rustig houden..."
Maar goed ik werk veel met dit soort gasten en zie het nut er van...
Mensen die vaak tegen zijn hebben er in de praktijk weinig tot niets mee te maken...
internet hero jeweetsquote:
Dan vragen ze t over t algemeen niet hoor... Als ze t al weten..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:59 schreef gers het volgende:
[..]
internet hero jeweets![]()
degene die het aan mij vragen willen mij gewoon een boete aannaaien aangezien ze mij kennen incl adres en complete naam
nouquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:01 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Dan vragen ze t over t algemeen niet hoor... Als ze t al weten..
ja soms kom je ze nog wel eens tegenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:02 schreef gers het volgende:
[..]
nouvorige week werd ik er nog door lastig gevallen
maarja misschien zijn er ook wel goede en normale agenten
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik daar een boete voor krijg.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:11 schreef Fokski het volgende:
[..]
Dan moet je zeggen dan gaan we nu met zijn allen naar het bureau en dan mag je proces verbaal gaan maken omdat ik je geen ID laat zien omdat jij daar zin in had. Dat gaat leuk staan: "wij hadden zin om het ID van meneer te zien maar meneer wilde daar niet aan meewerken".
Kom op zeg... Als je nou een keurig zakenmannetje bent en je wordt dan aangehouden zonder goede reden dan vind ik het ook wat raar.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan zal ik je helpen : "Als je niets te verbergen hebt" staat in de top 10 van grootste kulredeneringen die ik ooit heb gehoord.
Maar waar baseer je op of iemand een keurig zakenmannetje is?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Kom op zeg... Als je nou een keurig zakenmannetje bent en je wordt dan aangehouden zonder goede reden dan vind ik het ook wat raar.
De politie behoort mensen pas lastig te vallen als daar een goede reden voor is. Het dragen van een bontkraag lijkt mij niet direct een goede reden.quote:Maar jongeren aanhouden die misschien een bepaalde indruk wekken op basis van hun rijgedrag of de kleding die ze aanhebben vind ik weer iets anders. Er zullen vast genoeg mensen zijn geweest die dachten dat ik een crimineeltje was omdat ik een leren jas met bontkraag droeg, een pet op had en graag op straat rondhing. Mensen gaan nou eenmaal op uiterlijk af. Lijkt me niet meer dan logisch.
Het dragen van uggs zou inderdaad strafbaar moeten worden. Maar da's een andere discussie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:25 schreef mrSPLIFFY het volgende:
NIET?? Een goede bontkraag moet gewoon een dikke cel straf op komen!! Op z'n minst!
( om over Uggs nog maar te zwijgen)
Ja ga je de jas dan in de cel gooien?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:25 schreef mrSPLIFFY het volgende:
NIET?? Een goede bontkraag moet gewoon een dikke cel straf op komen!! Op z'n minst!
( om over Uggs nog maar te zwijgen)
Nee die steken we eerst in de brand... ( het liefst als de drager em nog aan heeft )quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja ga je de jas dan in de cel gooien?
Ik had een colbert aan..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kom op zeg... Als je nou een keurig zakenmannetje bent en je wordt dan aangehouden zonder goede reden dan vind ik het ook wat raar.
Maar jongeren aanhouden die misschien een bepaalde indruk wekken op basis van hun rijgedrag of de kleding die ze aanhebben vind ik weer iets anders. Er zullen vast genoeg mensen zijn geweest die dachten dat ik een crimineeltje was omdat ik een leren jas met bontkraag droeg, een pet op had en graag op straat rondhing. Mensen gaan nou eenmaal op uiterlijk af. Lijkt me niet meer dan logisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |