Want je kan ook alleen maar daar werken natuurlijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
Het wordt tijd voor een systeem waarbij je belasting terug kan krijgen op woon/werk verkeer. Tenslotte moet ik nog steeds naar mijn werk en waar ik werk zijn huizen onbetaalbaar of zien er niet uit.
Ja. Wat denk je waarom er zoveel werklozen bij het UWV lopen momenteel. Ik ben vorig jaar ontslagen vanwege de econ. crisis. Ik woonde vlakbij mijn werk, nu woon ik 40 km van mijn nieuwe baan. Wel ff een kwestie van verder kijken dan je neus lang is. Er zijn meer factoren..quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Want je kan ook alleen maar daar werken natuurlijk.
Nederland is op dat gebied dus al het braafste jongetje van de klas. Zodra je de grens over gaat kom je wereldwijd geen zuinige auto meer tegen en we betalen on top of that ook nog eens de hoogste brandstofprijs. Een beetje dubbelop dus.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:14 schreef Barcaconia het volgende:
Jack Daniels kost 15 euro per liter. Dat wordt ook gewoon gekocht. Niet zeiken over benzine dus.
Maar alle gekheid op een stokje: Ik ben het ook zeker niet oneens met hoge benzineprijzen. De regulering hiervan stimuleert mensen en bedrijven om na te denken wat ze doen (zuinige auto produceren, zuinige auto kopen). Als we allemaal voor 20ct per liter konden tanken reed iedereen hier ook in dikke V8en rond zoals in Amerika. Dat is ZEKER niet goed.
Dan moet je een baan zoeken waar je werkgever wat extra's geeft of een leaseauto. Waarom moet ik voor je reiskosten opdraaien ? Is er geen openbaar vervoer ? Ga carpoolen, weet ik het.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja. Wat denk je waarom er zoveel werklozen bij het UWV lopen momenteel. Ik ben vorig jaar ontslagen vanwege de econ. crisis. Ik woonde vlakbij mijn werk, nu woon ik 40 km van mijn nieuwe baan. Wel ff een kwestie van verder kijken dan je neus lang is. Er zijn meer factoren..
quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan moet je een baan zoeken waar je werkgever wat extra's geeft of een leaseauto. Waarom moet ik voor je reiskosten opdraaien ? Is er geen openbaar vervoer ? Ga carpoolen, weet ik het.
Klopt, daarom hebben wij ook geld voor een goed wegennet en dergelijke.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:18 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nederland is op dat gebied dus al het braafste jongetje van de klas. Zodra je de grens over gaat kom je wereldwijd geen zuinige auto meer tegen en we betalen on top of that ook nog eens de hoogste brandstofprijs. Een beetje dubbelop dus.
Ze stimuleren helemaal niks. Enige waar men aan denkt is geld geld geld.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:14 schreef Barcaconia het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje: Ik ben het ook zeker niet oneens met hoge benzineprijzen. De regulering hiervan stimuleert mensen en bedrijven om na te denken wat ze doen (zuinige auto produceren, zuinige auto kopen). Als we allemaal voor 20ct per liter konden tanken reed iedereen hier ook in dikke V8en rond zoals in Amerika. Dat is ZEKER niet goed.
Aan een goed onderhouden wegennet heb je geen flikker aan als je geen ene meter vooruit kan komen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Klopt, daarom hebben wij ook geld voor een goed wegennet en dergelijke.
Natuurlijk stimuleren ze wel. Als het geen drol zou kosten reed iedereen namelijk een V8. Zie Amerika.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ze stimuleren helemaal niks. Enige waar men aan denkt is geld geld geld.
Shel draait elk jaar weer vette winsten, hoe komt dat? De overheid haalt elk jaar miljarden binnen aan accijnzen. Fractie daarvan gaat naar oa. alternatieven voor de auto of benzine.
Nee, benzine is gewoon een melkkoe. En het gekke is, men slikt alles maar voor zoete peperkoek.
Van enige nivelering is geen sprake. Het word gewoon hoog gehouden omdat men verslaafd is geraakt aan de lucratieve inkomsten.
Als er geen geld was voor verbreding en aanleg van nieuwe wegen had je uberhaupt geen wegennet. We hebben nu eenmaal een klein landje.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Aan een goed onderhouden wegennet heb je geen flikker aan als je geen ene meter vooruit kan komen.
Idd, een klein landje met hele grote prijzen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:40 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als er geen geld was voor verbreding en aanleg van nieuwe wegen had je uberhaupt geen wegennet. We hebben nu eenmaal een klein landje.
je zal het goed bedoelen. Zoals ik al zei, er zijn meer factoren waarmee je rekening hebt te houden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Of wat vroeger op bed en dan ga je fietsen.
Het gaat me niet om in welk type auto men rijdt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:38 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Natuurlijk stimuleren ze wel. Als het geen drol zou kosten reed iedereen namelijk een V8. Zie Amerika.
Als je bijv. het modellengamma van Toyota USA ziet is 75% van de auto's groter dan een normale sedan. In Nederland is juist 75% kleiner dan een normale sedan. Hoe komt dat? Omdat het zo gruwelijk duur is om een grote auto te rijden.
Dan denk je wel 2x na om er voor de lol een te kopen, als je kosten niet kunt doorberekenen aan klanten oid.
Dat het een melkkoe is ben ik het volledig mee eens. Dat het nutteloos is niet. Er is wel degelijk nut om het zo te doen.
Juist doo op die "knopjes" te drukken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:42 schreef Adfundum het volgende:
Er is geloof ik genoeg aanbod van ruwe olie. Het aantal raffinaderijen wordt kunstmatig te laag gehouden zodat de vraag het aanbod overtreft.
quote:Maar dat verklaart zeker niet alles. ''De raffinaderijen hebben hun winsten behoorlijk zien verdampen. Nu zorgen zij ervoor dat de prijs van het eindproduct hoger is.'' Dat kunnen ze door ''aan de knoppen te draaien''.
Daar twijfel ik niet aan. Ik zeg alleen dat het niet slecht is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het gaat me niet om in welk type auto men rijdt.
Waar het mij omgaat is dat de overheid en de petroleum maatschappijen gewoon de prijzen kunstmatig hoog willen houden. Niet dat men de mensen wilt stimuleren, nee, vanwege het geld dat ermee gemoeid is.
De overheid stimuleerd ook stoppen met roken, dat zou beter voor de gezondheid zijn. Maar wat doet men? men ruikt geld, dus gooit men de prijzen maar weer omhoog. Vergeet niet dat de rook maffia en de petroleummaffia een bijzonder sterke lobby hebben waardoor ze door kunnen gaan met hun praktijken, en de overheid is de lachende derde, die pikt nl. ook een graantje mee.
Dat hoor ik heel vaak maar ik zie altijd vrij weinig bewijs. Dan kom je weer in het BNW straatje met samenzweringen van de grote boze bedrijven tegen de kleine weerloze man.quote:Goede alternatieven voor bv vervanging van benzine zijn technisch zeer haalbaar en mogelijk, maar waarom schiet dat niet op?
Het wordt juist tijd om de belastingvrije reiskostenvergoeding af te schaffen. Waarom moet de overheid automobiliteit flink fiscaal stimuleren? Laat de mensen dat lekker zelf betalen en gooi de belastingwinst die dat oplevert als algemene korting van de inkomstenbelasting af.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
Het wordt tijd voor een systeem waarbij je belasting terug kan krijgen op woon/werk verkeer. Tenslotte moet ik nog steeds naar mijn werk en waar ik werk zijn huizen onbetaalbaar of zien er niet uit.
Kijk daar kan ik mij weer wel in vinden ja. Maar goed, dat is niet de discussie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het wordt juist tijd om de belastingvrije reiskostenvergoeding af te schaffen. Waarom moet de overheid automobiliteit flink fiscaal stimuleren? Laat de mensen dat lekker zelf betalen en gooi de belastingwinst die dat oplevert als algemene korting van de inkomstenbelasting af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |