abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:05:26 #101
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_79283939
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:50 schreef Underverse het volgende:

[..]

Vorig jaar waren deze prijzen al heel erg belachelijk, je klinkt hypocriet!
Belachelijker dan belachelijk
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:10:54 #102
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_79287590
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:37 schreef niet_links het volgende:
Klopt ik krijg opeens ook een stuk minder lokale valuta voor mijn euro's. Grieken maar snel de EU uitschoppen.
Wat een heerlijk topic is dit toch. Ik zie jarenlang de klacht dat de dollar te goedkoop is en dit de export belemmert, nu hebben we eindelijk een goedkope euro (goed voor de export) en dan is dat weer niet goed.

Hetzelfde met de olie, de bedrijven zijn niet verslaafd aan hoge winsten, de mensen zijn verslaafd aan olie. Vwb de benzineprijs, lees de posts van waht nog eens, de olieprijs maakt maar een deeltje uit van de benzineprijs (er zit een $/¤ wisselkoers in, raffinage, accijnzen, transport).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_79304847
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:44 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Werkgevers betalen dat toch ook? Er hoeft alleen geenb elasting over geheven te worden OMDAT HET EEN ONKOSTENVERGOEDING IS. Geen extra loon oid.
Een onkostenvergoeding die je afspreekt in het kader van je contract. Gewoon onderdeel van je normale beloning dus.
Waarom zouden mensen die ver van hun werk wonen fiscaal bevoordeeld moeten worden ten opzichte van mensen die werk dicht bij huis hebben?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79305154
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen die ver van hun werk wonen fiscaal bevoordeeld moeten worden ten opzichte van mensen die werk dicht bij huis hebben?
Zit wat in, maar volgens mij werkt het met de HRA toch ook zo? Iemand met een huis van 7 ton euro heeft fiscaal meer voordeel dan iemand met een huis van 1,5 ton.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_79305254
Eerst lag het aan de prijs van een vat ruwe olie, nu is de raffinagecapaciteit ineens de oorzaak? Dubieus. Wat wél zeker is, is dat automobilisten dienen als melkkoe en dat vervoer zo goed als strafbaar gesteld wordt.
pi_79305604
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:32 schreef kawotski het volgende:

[..]

Zit wat in, maar volgens mij werkt het met de HRA toch ook zo? Iemand met een huis van 7 ton euro heeft fiscaal meer voordeel dan iemand met een huis van 1,5 ton.
Ja en ook met die, in mijn ogen, oneerlijke verdeling trekt mij niet zo. Dan liever iedereen een vast bedrag aan renteaftrek (of huursubsidie in een vorm) voor een beperkte periode (die 30 jaar is heel redelijk)
pi_79307008
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:06 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Je wordt niet beloond, je wordt in staat gesteld om op je werk te komen. Dan moet je treinkaartjes ook niet meer netto laten uitbetalen.
Ook mee eens hoor. Laat mensen gewoon hun eigen woon-werkreiskosten betalen.
quote:
En het is GEEN onderdeel van je normale beloning, want je hoeft er niet voro te werken. ER wordt niemand slechter van die vergoeding?
Mensen die nabij hun werk wonen en zo zo min mogelijk bijdragen aan de mobiliteitsdruk schieten er naar verhouding bij in.
pi_79307188
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:25 schreef Self-Catering het volgende:

[..]

Vraag is hoger dan het aanbod
Onzin. Er dobberen honderden schepen op zee te wachten tot er een koper komt die het voor de hoofdprijs wil hebben. Daarnaast is de vraag juist gedaald en is de prijs van ruwe olie gedaald..
pi_79314135
Het probleem met de benzine prijs is Nederland zoveel heft. Daarnaast is momenteel de vraag naar halfproducten van ruwe olie laag en zal menig raffinaderij op een laag pitje staan, hierdoor ontstaat ook veel minder benzine... Ook is benzine tegenwoordig geen afvalproduct meer, dat dreef de prijs ook op, van benzine kan je waarderevolle goedjes maken... Benzine verkopen kost dus geld als je niet oplet op wat je er mee had kunnen maken...
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:19:33 #110
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_79315798
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Boldface het volgende:
Eerst lag het aan de prijs van een vat ruwe olie, nu is de raffinagecapaciteit ineens de oorzaak? Dubieus. Wat wél zeker is, is dat automobilisten dienen als melkkoe en dat vervoer zo goed als strafbaar gesteld wordt.
De raffinagecapaciteit is al langer een probleem, iedereen die een beetje 'de olie' volgt weet dat. Laatst was er die staking in Frankrijk wat invloed kan hebben en momenteel ligt er weer eentje in Duitsland plat. Hoe er met en in de raffinage wordt gehandeld is misschien wel dubieus, maar niet uniek in deze tijd.

Verder snap ik een hoop commentaar niet, mensen zien een auto tegenwoordig als een automatisme, daarmee maak je jezelf afhankelijker dan nodig. Het is niet zo vreemd dat mensen flink verdienen aan een verslaving van de ander.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_79316392
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:19 schreef elcastel het volgende:

[..]

Verder snap ik een hoop commentaar niet, mensen zien een auto tegenwoordig als een automatisme, daarmee maak je jezelf afhankelijker dan nodig. Het is niet zo vreemd dat mensen flink verdienen aan een verslaving van de ander.
Zegt elcastel in het land van de fietsen.. Het is geen automatisme , het is pure noodzaak voor 90% van de autobezitters. Dat de regering er nog het meeste aan verdient is redelijk dubieus. In Frankrijk gaat men nu al de elektriciteitsprijs verhogen nu elektrische auto's in opkomst zijn. Pure maffia, meer niet..
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:33:13 #112
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79316474
Ach, het meeste reed ik toen ik bijna 1,70 voor een liter betaalde (ergens tussen 1,64 en 170) en nu rijd ik bijna niets. Alsof iemand er zich iets van aantrekt..
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:35:43 #113
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79316577
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Boldface het volgende:
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:16:35 #114
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_79318516
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:31 schreef kawotski het volgende:
Zegt elcastel in het land van de fietsen.. Het is geen automatisme , het is pure noodzaak voor 90% van de autobezitters. Dat de regering er nog het meeste aan verdient is redelijk dubieus. In Frankrijk gaat men nu al de elektriciteitsprijs verhogen nu elektrische auto's in opkomst zijn. Pure maffia, meer niet..
Ow, maar ik zeg niks over de accijnzen, ik heb het puur over het raffinage- en olieprijsdeel. Die 90% is natuurlijk gelul.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 02:50:26 #115
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_79322608
Zag laatst bij RTL Z dat sommige van die giganten tegenvallende winsten hadden omdat ze hun olie liever opslaan tot de prijzen per vat flink hoger liggen .
Pure diefstal is het miz
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_79323573
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:43 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt woon-werk verkeer en zakelijk reizen. Ik moet toch regelmatig voor mijn werkgever na andere delen van het land (consultant/afspraken). Ik ga dat niet uit eigen zak betalen. En verhuizen daarvoor is ook geen optie, want da moet ik elke maand verhuizen. Ik ga dat echt niet uit eigen zak betalen, dat reizen MOET ik doen voor m'n werk. Reizen hoort nu eenmaal bij onze moderne samenleving. Leer ermee leven.
Het hoort bij de samenleving maar moeten de andere belastingbetalers meebetalen aan jouw reisjes? Laat jou dat gewoon lekker met je werkgever regelen.
pi_79323822
Zo grappig om te zien dat de rechtse fokkertjes hier zitten te klagen over de vrije markt.

Het is en blijft een keuze om een auto te rijden en ver van je werk te wonen. En ja dan moet je maar genoegen nemen met of 1 een dure auto en vervoerskosten, of 2 een huis wat niet compleet aan je wensen voldoet, wat een verwende nesten toch.

En wat Elcastel schrijft klopt gewoon, een probleem met de raffinage capaciteit is dat de tijd van lichte makkelijk te rafineren oie voorbij is. Dus moeten door de andere oliesoorten er rafinaderijen aangepast worden.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:49:22 #118
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79324216
Voor we verder gaan, moeten een paar mensen even dit bekijken.

Zoals je ziet zijn de overheids kosten: 63,43 + 29,96 = 93,39 euro centen
van de totale prijs 168,70, dat is dus meer dan 57% overheidsaandeel in de pompprijs.
Dus stop aub met het bashen van oliemaatschappijen, het is de overheid die je gewoon echt uitkleed, terwijl de meest mensen die auto toch echt nodig hebben om te gaan werken. en dat heb ik het nog niet eens over de wegenbelasting, het verplicht aanschaffen van een rijbewijs, de 7% belasting die je betaalt als je een verplichte autoverzekering moet aanschaffen.
Verder de verplichte APK keuring, en eventuele boetes,waarop de kans erg hoog is, want ze staan op elke hoek te laseren.

zelf rijd ik op LPG
pi_79325187
Mooi plaatje. En dat was dichtbij het hoogtepunt van de olieprijs. Die 59,33 cent is het deel dat schommelt naargelang de olieprijs.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79326755
Vertekenend plaatje dat taartdiagram, want juist de accijnsen blijven gelijk. Als de olieprijs stijgt zal juist het accijnsgedeelte relatief gezien zakken in die taartgrafiek en de kostprijs van olie stijgen.
pi_79327201
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:23 schreef Basp1 het volgende:
Vertekenend plaatje dat taartdiagram, want juist de accijnsen blijven gelijk. Als de olieprijs stijgt zal juist het accijnsgedeelte relatief gezien zakken in die taartgrafiek en de kostprijs van olie stijgen.
Ja oke, het is een momentopname. Maar het is sowieso tekenend dat de productiekosten (dus van winning tot en met raffinage) zo'n klein deel uitmaken, zelfs op het hoogtepunt van de olieprijs.
pi_79327434
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:35 schreef waht het volgende:

[..]

Ja oke, het is een momentopname. Maar het is sowieso tekenend dat de productiekosten (dus van winning tot en met raffinage) zo'n klein deel uitmaken, zelfs op het hoogtepunt van de olieprijs.
Ach met dit nog steeds veel te goedkope product wat we zo verspillen zitten de marges dus bij de overheden. Je wilt niet weten hoeveel marges op andere consumenten producten zitten maar die bij de tussenhandel in de zak verdwijnen. Zullen we ook eens kijken naar de marges bij banken, dan schrikken we helemaal en willen we nooit meer iets met een bank te maken hebben, maar helaas kunnen we daar ook niet meer zonder.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:18:11 #123
132605 kawotski
Il Dottore
pi_79350777
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:26 schreef Basp1 het volgende:
Zo grappig om te zien dat de rechtse fokkertjes hier zitten te klagen over de vrije markt.
vrije markt? Lekkere vrije markt als het grootste deel naar de overheid gaat.
quote:
Het is en blijft een keuze om een auto te rijden en ver van je werk te wonen.
Hoe verzin je het, de arrogantie alleen al. Ik ben verhuist naar het westen om te werken.. doe ik echt voor de lol.. Kan ook elke dag 200 km op en neer pendelen maar dat is me al onmogelijk gemaakt.. Maar goed, ik ga dus regelmatig terug naar het mooie Overijssel 'om bij te tanken' en dat moet dan nog maar zwaarder belast worden vind jij..
pi_79351032
Met alle respect, maar meer dan 100km forenzen met een auto is echt te gek voor woorden. Zeker in een dichtbevolkt land als Nederland.

Maar goed, het zal zichzelf oplossen. Dergelijke fratsen gaan heel duur worden, niet omdat de overheid dat wil, maar omdat de natuur ons dwingt.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:33:23 #125
132605 kawotski
Il Dottore
pi_79351397
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:23 schreef waht het volgende:
Met alle respect, maar meer dan 100km forenzen met een auto is echt te gek voor woorden. Zeker in een dichtbevolkt land als Nederland.

Maar goed, het zal zichzelf oplossen. Dergelijke fratsen gaan heel duur worden, niet omdat de overheid dat wil, maar omdat de natuur ons dwingt.
100 km deed ik tijdens mijn studie zelfs met de trein, schoolgenoten soms helemaal van Ljouwert naar Amersfoort, het voordeel was dat de dagen niet lang waren waardoor het kon. Met de motor heb ik een langer stuk ook kunnen doen voor mijn werk, 1 uur en kwartier. Het enige waarbij dat niet kan is de auto.. dus zo gek is het niet, we worden alleen beperkt door de infra als je met de auto gaat. Maar goed, als je de berichten volgt zijn de veroorzakers altijd ongelukken. Dus in principe kan het wel maar het wordt gewoon tegengehouden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 maart 2010 @ 00:02:19 #126
862 Arcee
Look closer
pi_79360246
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')