Belachelijker dan belachelijkquote:Op donderdag 18 maart 2010 08:50 schreef Underverse het volgende:
[..]
Vorig jaar waren deze prijzen al heel erg belachelijk, je klinkt hypocriet!
Wat een heerlijk topic is dit toch. Ik zie jarenlang de klacht dat de dollar te goedkoop is en dit de export belemmert, nu hebben we eindelijk een goedkope euro (goed voor de export) en dan is dat weer niet goed.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:37 schreef niet_links het volgende:
Klopt ik krijg opeens ook een stuk minder lokale valuta voor mijn euro's. Grieken maar snel de EU uitschoppen.
Een onkostenvergoeding die je afspreekt in het kader van je contract. Gewoon onderdeel van je normale beloning dus.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:44 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Werkgevers betalen dat toch ook? Er hoeft alleen geenb elasting over geheven te worden OMDAT HET EEN ONKOSTENVERGOEDING IS. Geen extra loon oid.
Zit wat in, maar volgens mij werkt het met de HRA toch ook zo? Iemand met een huis van 7 ton euro heeft fiscaal meer voordeel dan iemand met een huis van 1,5 ton.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen die ver van hun werk wonen fiscaal bevoordeeld moeten worden ten opzichte van mensen die werk dicht bij huis hebben?
Ja en ook met die, in mijn ogen, oneerlijke verdeling trekt mij niet zo. Dan liever iedereen een vast bedrag aan renteaftrek (of huursubsidie in een vorm) voor een beperkte periode (die 30 jaar is heel redelijk)quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:32 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zit wat in, maar volgens mij werkt het met de HRA toch ook zo? Iemand met een huis van 7 ton euro heeft fiscaal meer voordeel dan iemand met een huis van 1,5 ton.
Ook mee eens hoor. Laat mensen gewoon hun eigen woon-werkreiskosten betalen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:06 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Je wordt niet beloond, je wordt in staat gesteld om op je werk te komen. Dan moet je treinkaartjes ook niet meer netto laten uitbetalen.
Mensen die nabij hun werk wonen en zo zo min mogelijk bijdragen aan de mobiliteitsdruk schieten er naar verhouding bij in.quote:En het is GEEN onderdeel van je normale beloning, want je hoeft er niet voro te werken. ER wordt niemand slechter van die vergoeding?
Onzin. Er dobberen honderden schepen op zee te wachten tot er een koper komt die het voor de hoofdprijs wil hebben. Daarnaast is de vraag juist gedaald en is de prijs van ruwe olie gedaald..quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:25 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Vraag is hoger dan het aanbod![]()
De raffinagecapaciteit is al langer een probleem, iedereen die een beetje 'de olie' volgt weet dat. Laatst was er die staking in Frankrijk wat invloed kan hebben en momenteel ligt er weer eentje in Duitsland plat. Hoe er met en in de raffinage wordt gehandeld is misschien wel dubieus, maar niet uniek in deze tijd.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Boldface het volgende:
Eerst lag het aan de prijs van een vat ruwe olie, nu is de raffinagecapaciteit ineens de oorzaak? Dubieus. Wat wél zeker is, is dat automobilisten dienen als melkkoe en dat vervoer zo goed als strafbaar gesteld wordt.
Zegt elcastel in het land van de fietsen.. Het is geen automatisme , het is pure noodzaak voor 90% van de autobezitters. Dat de regering er nog het meeste aan verdient is redelijk dubieus. In Frankrijk gaat men nu al de elektriciteitsprijs verhogen nu elektrische auto's in opkomst zijn. Pure maffia, meer niet..quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:19 schreef elcastel het volgende:
[..]
Verder snap ik een hoop commentaar niet, mensen zien een auto tegenwoordig als een automatisme, daarmee maak je jezelf afhankelijker dan nodig. Het is niet zo vreemd dat mensen flink verdienen aan een verslaving van de ander.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Boldface het volgende:
Eerst lag het aan de prijs van een vat ruwe olie, nu is de raffinagecapaciteit ineens de oorzaak? Dubieus. Wat wél zeker is, is dat automobilisten dienen als melkkoe en dat vervoer zo goed als strafbaar gesteld wordt.
Ow, maar ik zeg niks over de accijnzen, ik heb het puur over het raffinage- en olieprijsdeel. Die 90% is natuurlijk gelul.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:31 schreef kawotski het volgende:
Zegt elcastel in het land van de fietsen.. Het is geen automatisme , het is pure noodzaak voor 90% van de autobezitters. Dat de regering er nog het meeste aan verdient is redelijk dubieus. In Frankrijk gaat men nu al de elektriciteitsprijs verhogen nu elektrische auto's in opkomst zijn. Pure maffia, meer niet..
Het hoort bij de samenleving maar moeten de andere belastingbetalers meebetalen aan jouw reisjes? Laat jou dat gewoon lekker met je werkgever regelen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:43 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt woon-werk verkeer en zakelijk reizen. Ik moet toch regelmatig voor mijn werkgever na andere delen van het land (consultant/afspraken). Ik ga dat niet uit eigen zak betalen. En verhuizen daarvoor is ook geen optie, want da moet ik elke maand verhuizen. Ik ga dat echt niet uit eigen zak betalen, dat reizen MOET ik doen voor m'n werk. Reizen hoort nu eenmaal bij onze moderne samenleving. Leer ermee leven.
Ja oke, het is een momentopname. Maar het is sowieso tekenend dat de productiekosten (dus van winning tot en met raffinage) zo'n klein deel uitmaken, zelfs op het hoogtepunt van de olieprijs.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:23 schreef Basp1 het volgende:
Vertekenend plaatje dat taartdiagram, want juist de accijnsen blijven gelijk. Als de olieprijs stijgt zal juist het accijnsgedeelte relatief gezien zakken in die taartgrafiek en de kostprijs van olie stijgen.
Ach met dit nog steeds veel te goedkope product wat we zo verspillen zitten de marges dus bij de overheden. Je wilt niet weten hoeveel marges op andere consumenten producten zitten maar die bij de tussenhandel in de zak verdwijnen. Zullen we ook eens kijken naar de marges bij banken, dan schrikken we helemaal en willen we nooit meer iets met een bank te maken hebben, maar helaas kunnen we daar ook niet meer zonder.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:35 schreef waht het volgende:
[..]
Ja oke, het is een momentopname. Maar het is sowieso tekenend dat de productiekosten (dus van winning tot en met raffinage) zo'n klein deel uitmaken, zelfs op het hoogtepunt van de olieprijs.
vrije markt? Lekkere vrije markt als het grootste deel naar de overheid gaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:26 schreef Basp1 het volgende:
Zo grappig om te zien dat de rechtse fokkertjes hier zitten te klagen over de vrije markt.![]()
Hoe verzin je het, de arrogantie alleen al. Ik ben verhuist naar het westen om te werken.. doe ik echt voor de lol.. Kan ook elke dag 200 km op en neer pendelen maar dat is me al onmogelijk gemaakt.. Maar goed, ik ga dus regelmatig terug naar het mooie Overijssel 'om bij te tanken' en dat moet dan nog maar zwaarder belast worden vind jij..quote:Het is en blijft een keuze om een auto te rijden en ver van je werk te wonen.
100 km deed ik tijdens mijn studie zelfs met de trein, schoolgenoten soms helemaal van Ljouwert naar Amersfoort, het voordeel was dat de dagen niet lang waren waardoor het kon. Met de motor heb ik een langer stuk ook kunnen doen voor mijn werk, 1 uur en kwartier. Het enige waarbij dat niet kan is de auto.. dus zo gek is het niet, we worden alleen beperkt door de infra als je met de auto gaat. Maar goed, als je de berichten volgt zijn de veroorzakers altijd ongelukken. Dus in principe kan het wel maar het wordt gewoon tegengehouden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:23 schreef waht het volgende:
Met alle respect, maar meer dan 100km forenzen met een auto is echt te gek voor woorden. Zeker in een dichtbevolkt land als Nederland.
Maar goed, het zal zichzelf oplossen. Dergelijke fratsen gaan heel duur worden, niet omdat de overheid dat wil, maar omdat de natuur ons dwingt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |